Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Forsøk å avinstallere dolphin browser og installer på nytt. Kan være noen hickups der. Er også mulighet for at akkurat den versjonen er buggy og at en oppdatering fikser biffen. Hadde dette problemet med en tidligere versjon av facebook på min forrige mobil, SE Arc. Løsningen var da å installere en taskkiller som auto-"drepte" facebook når skjermen slo seg av.

 

Android er egentlig lagd slik at det styrer ressursbruken selv og handler deretter. Å tvinge apps og prossesser til å avslutte kan lage trøbbel og trigge strømforbruket, men å kjøre autokill på én enslig app skulle gå greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt problemet gjennom fleire versjoner av dolphin, byrja vel å bruke appen i februar/mars, og oppdatert med jamne mellomrom, har vel hatt nokre factory resets også sidan den gong så... men takk for auto-kill-tipset, det skal nok gjere det heile litt betre :)

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål men:

 

Jeg har et 32 GB minnekort i Noten min, som jeg fikk for et par måneder siden (Noten har jeg hatt siden launch). Problemet er at filene legger seg ikke på dette minnekortet, men på "USB-lagring". Selv om jeg har flyttet alt som flyttes kan over til "SD-kort", så virker det som filene legger seg på en partisjon av telefonminnet, og ikke på det fysiske SD-kortet.

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses? Er nå tom for lagring på "usb"-lagring, slik at jeg ikke får syncet f.eks evernote. Men det ordentlige SD-kortet mitt har 28 Gb ledig.

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål men:

 

Jeg har et 32 GB minnekort i Noten min, som jeg fikk for et par måneder siden (Noten har jeg hatt siden launch). Problemet er at filene legger seg ikke på dette minnekortet, men på "USB-lagring". Selv om jeg har flyttet alt som flyttes kan over til "SD-kort", så virker det som filene legger seg på en partisjon av telefonminnet, og ikke på det fysiske SD-kortet.

 

Søk på Google Play etter Move to SD Card apps.

For eksempel: App 2 SD er gratis, og har over 5 000 000 nedlastninger...

 

Noen som vet hvordan dette kan fikses? Er nå tom for lagring på "usb"-lagring, slik at jeg ikke får syncet f.eks evernote. Men det ordentlige SD-kortet mitt har 28 Gb ledig.

Lenke til kommentar

Bytter ut min Gnex mot denne nå da jeg syntes Gnex-en manglet det "lille ekstra"

 

Root er selvsagt første på lista. Noen ROM som er å anbefale? Case som anbefales? Foretrekker case med kortholder selv, men er det gode alternativer er jeg åpen for det :D

 

Angående ROMs så kan jeg anbefale CM9 og ParanoidAndroid..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Byrjer å verte grådig lei av Dolphin browser no, hender alt for ofte at dolphin sluker prosessorkrafta medan telefonen ligg i kvilemodus, på ca 2 timar no har den tømt batteriet frå 100% til under 50%. Likevel likar eg måten dolphin behandlar fanene på, der ein kan trykkje seg direkte frå ei fane til den neste, utan å først måtte gå inn i eit eige fanevindauge slik som på dei andre nettlesarane eg har prøvd.

Så da endar eg opp med tre moglegheiter; 1: finne ut kvifor dolphin strupar cpu-en, og fikse dette. 2: finne ein annan nettlesar med like god fanestyring (samt stønad for flash og desktop-UA) eller 3: tålerere cpu-strupinga :/

Nokon som har ei løysning?

 

Prøv Boat Browser? Støtter dekstop useragent, flash og fanene er slik som på pcen.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.boatbrowser.free&hl=no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah, fant løsningen på xda:

Sett tlf i "airplane modus", slå av tlf, ta ut batteri i 1min, slå på tlf, slå av "airplane modus" og simsalabim så går telefonen i deep sleep som den skal. Trodde ikke på dette først, men det virket.

 

Virket dette permanent for din del?

 

Det virker en stund her, men nå har jeg under ti timer batteri igjen.

 

Lite sugen på å drive og ta ut batteriet i eininga...

 

-KJ

Jepp, har ikke ladet på 36timer og har fortsatt 37% igjen. Dog med noe moderat bruk.

Lenke til kommentar

Noen som har gått fra Galaxy Nexus (evt. SII) til denne? Jeg klarer ikke se for meg at denne har en størrelse jeg kan håndtere, men det er nettopp størrelsen som gjør at jeg ikke kan unngå å vurdere denne til neste bytte.

 

Tenkte det samme selv etter å ha gått fra Iphone til denne. Enorm opplevelse, jeg syns Noten er kanon. :) Har du ikke mulighet til å teste den i en butikk?

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...