Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et MMS problem, etter at jeg la inn ICS så glemte jeg å sette på autohent på mine MMSèr, fikk en i dag tidlig som jeg har lyst til å se, men får bare opp dato, når den utgår og at det står " Laster ned" noe som den ikke gjør, fordi det kommer aldri noe opp..

 

Noen triks på åssen jeg får hentet opp denne? satt på Autohent nå, men for sent..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Har hatt telefonen siden i fjor høst og er i all hovedsak strålende fornøyd bort sett fra en liten, men veldig irriterende sak. Volumet ved avspilling med AUX er ekstremt lavt, og stereo må skrus voldsomt opp for at i det hele tatt skal bli et akseptabelt volum. Har sett at dette er et gjengående problem ved litt googling, men er det noen her som har noen tips til hva som kan fungere? Det jeg har forsøkt så langt har ikke resultert i annet enn mer banning og frusterasjon.

 

Har også testet min gamle Samsung Galaxy S og det ser ut til at denne sliter med det samme. Det fungerer OK med ørepropper, men ved oppkobling til aux gir den knapt lyd fra seg. Andre mediespillere fungerer ypperlig på samme system.

 

Har forsøkt Samsung sin support, men det var begredelige saker, dessverre.

Endret av MPS88
Lenke til kommentar

Hei. Har hatt telefonen siden i fjor høst og er i all hovedsak strålende fornøyd bort sett fra en liten, men veldig irriterende sak. Volumet ved avspilling med AUX er ekstremt lavt, og stereo må skrus voldsomt opp for at i det hele tatt skal bli et akseptabelt volum. Har sett at dette er et gjengående problem ved litt googling, men er det noen her som har noen tips til hva som kan fungere? Det jeg har forsøkt så langt har ikke resultert i annet enn mer banning og frusterasjon.

 

Har også testet min gamle Samsung Galaxy S og det ser ut til at denne sliter med det samme. Det fungerer OK med ørepropper, men ved oppkobling til aux gir den knapt lyd fra seg. Andre mediespillere fungerer ypperlig på samme system.

 

Har forsøkt Samsung sin support, men det var begredelige saker, dessverre.

 

Har du prøvd en annen AUX kabel? Hadde lignende med min Iphone 4S og Noten. Når jeg koblet den opp mot anlegget var det knapt noe lyd før jeg skrudde ekstremt høyt.

 

Jeg gikk å kjøpte meg en god AUX kabel hos Hifiklubben, å nå fungerer det som drøm. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benyttet meg av to forskjellige, den ene stammer vel fra Clas Ohlson mens den andre medfulgte et ombygginskit for "original" aux i Saab 9-5. Det er vel neppe verdens beste kvalitet på noen av dem, men det kan jo være verdt forsøket. Hvilken prisklasse skal man opp i?

Lenke til kommentar

Benyttet meg av to forskjellige, den ene stammer vel fra Clas Ohlson mens den andre medfulgte et ombygginskit for "original" aux i Saab 9-5. Det er vel neppe verdens beste kvalitet på noen av dem, men det kan jo være verdt forsøket. Hvilken prisklasse skal man opp i?

 

Clas Ohlson bør du ikke bruke :green: Har tidligere brukt slikt også, men denne gikk jeg for.(Nå er jeg litt hifi-gal!)

 

Du kan evt bestille på nett om butikk ikke er tilgjengelig.

 

Men vil tippe du bør iallefall gå over 150.- om du skal få en god kabel. :)

Endret av 6ykriss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da solgte jeg Noten min og kjøpte meg en HTC One X :)

 

Byggekvaliteten og det faktum at One X er mer lommevennlig ble avgjørende, også har jeg jo uansett et nettbrett som jeg er syyykt fornøyd med, Samsung Galaxy Tab 7.7 :love: :love:

 

 

Men dere skal ikke fortvile, jeg blir å følge tråden framover uansett ;) Jeg er jo en firmware freak av dimensjoner, så gir selvfølgelig beskjed om jeg snubler over noe

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Dustin Home selger helt flotte AUX og annet av kabler og har/hadde veldig fine priser på dette. Lønner seg å bestille en bunsj med div. kabler derfra så har man litt av hvert (siden fraktprisen er ulempen). Ikke lenge siden jeg kjøpte en eske med div.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser at ics har fått både positive og negative omtaler etter slippet i tyskland, men at det er sluppet enda en nyere firmware build med ics på samfirware. Den nyeste fw versjonen med ics får foreløpig strålende kritikker på xda. Håper samsung slipper denne evt tilsvarende for oss.

Lenke til kommentar

Guide for manuell oppdatering til ICS:

 

1. Last ned ICS update her: http://www.hotfile.c...PY_DBT.zip.html

 

2. Pakk ut fila

 

3. Last ned flasheprogrammet "Odin" her: http://forum.xda-dev...=1&d=1323799721

 

4. Pakk ut og Start "Odin"

 

5. Slå av telefonen din

 

6. Slå på telefonen din ved å trykke å holde inne "volum ned + front button + power button"

 

7. Telefonen din står nå klar til Download mode, plugg i usb kabel og trykk "volum opp"

 

8. Odin registrerer at telefonen din er koblet til og det lyser gult

 

9. Følg guiden i vedlagt bildefil

 

Brukte denne framgangsmåten med LPY, da uten root, skulle gjerne hatt LPF som anvist i denne tråden på XDA: http://forum.xda-dev...d.php?t=1659308

 

men som med det meste på xda, ein mistar fullstendig kontroll over korleis ting skal gjerast om ein tek seg 2 dagers pause, vil eg kunne følgje guiden som eg lenkjar til på xda utan å ende opp med ein murstein?

 

edit: kva er skilnaden mellom superuser og superSU?

 

edit2: prøvde xda saken, var ikkje så komplisert som først antatt ;)

Endret av Hoywin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er for å vise at den synkroniserer, som regel gmail eller lignende.
Ok, men den står fortsatt på?

 

Gå inn på innstillinger, synkronisering, så skal det være sånt tegn bak forskjellige kontoer på telefonen, den som er grønn synkroniserer, hvis jeg ikke tar helt feil. Hvordan man avslutter det er jeg usikker på.

 

Er det ikke det, så vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et merkelig problem jeg ikke finner ut av: Når jeg spiller inn en video, for så å se den etterpå på selve mobilen - vil den ikke vises i landskapsmodus uten jeg fikler til telefonen nesten liggende, men holder jeg den slik at de smale endene er opp og ned (rektangulært slik at de breie siden er til høyre og venstre for å forklare det kronglete), så viser den plutselig bildet i full skjerm i landskapsmodus, men da blir det "sidelangs" visning! Hvis jeg dreier den vertikalt og forsiktig beholder den landskapsmodusen en liten stund, for plutselig å gå over til en smal stripe med store svarte felt over og under. Hva i alle dager kan dette være? Har forsøkt alle mulige innstillinger!

Lenke til kommentar
Det er for å vise at den synkroniserer, som regel gmail eller lignende.
Ok, men den står fortsatt på?

 

Gå inn på innstillinger, synkronisering, så skal det være sånt tegn bak forskjellige kontoer på telefonen, den som er grønn synkroniserer, hvis jeg ikke tar helt feil. Hvordan man avslutter det er jeg usikker på.

 

Er det ikke det, så vet jeg ikke.

 

Takker! :) Men den er nå gått av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...