Gå til innhold

Samsung Galaxy Note, 5.3", 4G etc


nor50

Anbefalte innlegg

Hvis de ikke har klart å fjerne eMMC-bugen som dreper telefonen og wakelock-problemene som hindrer den fra å bruke deep sleep, så er ICS lite å trakte etter.

 

Jeg har brukt den tyske versjonen siden den kom, og telefonen blir ofte varm og sluker batteri. Eneste som hjelper da er å slå den av og la den være av en liten stund, for så å slå den på igjen. Det skal ikke være nødvendig i 2012! Man bør kunne forvente at noe så basic som strømstyring er 100 % på plass, og hvis det ikke er det så kommer det en patch som fikser det i løpet av null komma svisj.

 

-KJ

 

Da er det ikke verre enn å flashe en CM9-basert ROM som bruker en kernel som ikke har EMMC-buggen. ParanoidAndroid og CM9 er to av disse som er helt trygge. Det er dog selvfølgelig ingen TouchPizz å finne der, så hvis du foretrekker TW, så må du nok bare vente - eller ta sjansen med en buggete Samsung-kernel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, jeg tok screenshot i går. helt random med to eller tre fingre eller noe (gesture).

 

Jeg vet ikke hvordan jeg gjorde det :/

 

Har aldri fått til å ta scrshot med denne pennen foruten en gang i fylla.

 

Du må vel trykke inn knappen på penna for å ta screenshot... ?

Lenke til kommentar

Installerte nettopp den polske (ulåste ergo åpne) versjonen av ICS.

 

Hadde visst ikke den tyske CSC'en på min NEE - nordiske, men hadde den polske. - Den polske har forresten Norsk språk ja - samt alt annet rart som engelsk med mer;)

 

Installerte via KIES just nettopp!

Lenke til kommentar

Hvis du trykker *#727*ditt imeinummer# så får du opp en liste over tilgjengelig CSC'er

 

Den polske heter XEO. Når du velger å installere en av de valgte CSC'ene så resetter telefonen seg og wiper alt - ta back up!

 

Når det er gjort så er det bare å koble til kies å kjøre på!

 

- På eget ansvar!

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor jeg ikke kan poste på dette forumet med min Note? Bruker Dolphin HD, men tastaturet dukker ikke opp når jeg vil skrive innlegg.

 

Vet ikke hvorfor, men har samme problem her og på VGD, selv om jeg er logget inn (noe jeg forøvrig kun får gjort her på mobilen dersom den står med 'useragent' Android; funker ikke dersom den står som Desktop, som jeg vil det skal være) og jeg bruker også Dolphin HD..

 

Men jeg mener da bestemt at jeg har lagt inn innlegg med telefonen før, begge steder. Kan vel kanskje være en oppdatering av Dolphin HD som har gjort det, vet ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du trykker *#727*ditt imeinummer# så får du opp en liste over tilgjengelig CSC'er

 

Den polske heter XEO. Når du velger å installere en av de valgte CSC'ene så resetter telefonen seg og wiper alt - ta back up!

 

Når det er gjort så er det bare å koble til kies å kjøre på!

 

- På eget ansvar!

 

Hvor skal jeg skrive Imei nr? Om jeg laster ned den Polske, å tlf slutter å fungere får jeg ikke noe igjen på forsikring?

 

Siden jeg er rimelig ny i Android, hvor laster jeg ned fra Kies? :tease:

Lenke til kommentar

Installerte nettopp den polske (ulåste ergo åpne) versjonen av ICS.

 

Hadde visst ikke den tyske CSC'en på min NEE - nordiske, men hadde den polske. - Den polske har forresten Norsk språk ja - samt alt annet rart som engelsk med mer;)

 

Installerte via KIES just nettopp!

 

Hvilken CSC hadde du før du byttet da? De fleste multi-CSC som ligger ute har jo ikke TEN.

Får du videre oppdateringer OTA hvis du legger inn polsk CSC?

Lenke til kommentar

Var tidligere noen her som nevnte problemer med mms på den tyske ICS updaten?

 

Har vedkommende funnet en fix på dette?, jeg kan heller ikke motta mms. Jeg får kun en mld hvor det står:

 

"" Meldingstørrelse: 25kb

Utløper: xx:xx XX. Mai

 

Laster ned.. ""

 

En uke senere får jeg mld fra chess hvor det står at jeg har mottat en mms og kan logge inn med passord og faenskap for å se et bilde som ikke kan forstørres til mer en ca. 2,5% av størrelsen på dataskjermen min. Nesten like irriterende som at t-banen i dag var forsinket fordi ett visst tenåringsidol (som ikke nevnes med navn) sang noe greier nedi sentrum.........

 

Noen idè til fix?

Lenke til kommentar

Hvis du trykker *#727*ditt imeinummer# så får du opp en liste over tilgjengelig CSC'er

 

Den polske heter XEO. Når du velger å installere en av de valgte CSC'ene så resetter telefonen seg og wiper alt - ta back up!

 

 

Når det er gjort så er det bare å koble til kies å kjøre på!

 

- På eget ansvar!

 

Hvor skal jeg skrive Imei nr? Om jeg laster ned den Polske, å tlf slutter å fungere får jeg ikke noe igjen på forsikring?

 

Siden jeg er rimelig ny i Android, hvor laster jeg ned fra Kies? :tease:

 

Du mister nok garantien ja.Du mister nok garantien ja. KIES laster du ned fra nettet. Når det er installert på dataen kobler du til Samsungen og den sjekker automatisk etter oppdateringer.

Lenke til kommentar

Telefonen min som jeg kjøpte fra telekiosken (telenor) hadde følgende CSC: NEE ( Nordisk pakke) - Denne inneholdt en haug med forskjellige andre CSC pakker som ligger inne på telefonen. Sånn jeg kan se det, så skal man ikke miste garanti ved å endre dette, da man verken flasher med noe 3. parts - program som Odin. Du tar i bruk mulighetene som er på din telefon fra fabrikk...

 

Uansett, om du ønsker det, så åpner du ringe-appen og taster inne hele skiten der. Du taster altså *#272*123234123134123123213(Eks. Imei) og avslutter det hele med # - da får du opp menyen hvor du kan velge CSC - språkpakke/regionpakke. Din SCS vil stå i en hvit boks på toppen av skjermen.

 

Nå er det sånn at den polske pakken - etter man har installert den og koblet til samsung Kies og oppdatert, så har den en haug med CSC'er, men ikke NEE som jeg hadde i utgangspunktet. Den har likevel støtte for alt norsk osv og har en skandinavisk CSC som heter XEE ( sverige etc...) Men nok om det.

 

Man mister garantien om man flasher telefonen med odin eller annet 3.parts program. Man får problemer med garanti ved rooting etc, men her endrer man bare en mulighet som ligger i telefonen - uten å hacke noe som helst. - Så jeg kan ikke se at det skulle bryte med garantibestemmelsene, men samsung kan sikkert krangle på det...

 

Gjør som du vil, men jeg kjører nå ICS:)

Lenke til kommentar

Ok. Prøvde den tyske ICS, men gikk tilbake til GB (NEE) siden jeg fikk problemer med Kies osv.

Var litt usikker på hvilken CSC jeg hadde lagt inn siden alt jeg fant av opplysninger på nett sa at Norge bare hadde TEN.

Da har jeg altså stock nordisk igjen, og bare å vente på oppdateringen som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...