Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 10.1


Anbefalte innlegg

Jeg syns nok Amobil har en tendens til å se for mye på spesifikasjoner vs. real life performance. Hvordan fungerer enheten i det virkelig liv? Det er det som teller når alt kommer til alt.

Ikke glem at mange (de fleste, kanskje?) av Amobils lesere er folk som bryr seg en del mer enn mannen i gata om hvilke spesifikasjoner en mobiltelefon eller et nettbrett har. ;)

 

Men ja, en karakter/poengsum for «praktisk bruk» over, la oss si én uke, hadde kanskje ikke vært dumt.

 

 

En uke er nok for liten tid. Da jeg gikk fra Windows til Linux for fem år siden, tok det mer en en måned før jeg var komfortabel med Linux og forsto hvordan det fungerte.

 

Siden jeg er vant med Android, ville jeg nok også vært svært glad å komme "hjem" etter en uke med iphone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et poeng i seg selv om oppskalerte versjoner gjør en tilsvarende god jobb?

 

Et godt designet grensesnitt kan fungere både på 4" og 10"

Hmm vil heller si det slikt at fungerer det på 4" og på 10" så er det ikke bra på uansett av dem. Greit kanskje, men ikke bra.

 

Så joda, den kan sikkert fungere, men det er alltid bedre at utvikleren bruker tid på å skreddersy programmet for tablets. Det varierer jo selvfølgelig mye hva som gjøres og hvor mye tid som legges i det.

 

Ta en ting som veldig mange bruker på telefonen/tableten, Angry Birds. Hvorfor store endringer skal til for at dette skal fungere utmerket på en større/mindre skjerm?

Lenke til kommentar

En uke er nok for liten tid. Da jeg gikk fra Windows til Linux for fem år siden, tok det mer en en måned før jeg var komfortabel med Linux og forsto hvordan det fungerte.

Men da journalisten (forhåpentligvis) allerede har grunnleggende/god kjennskap til Android og iOS, vil det ikke ta like lang tid å bli komfortabel med produktet som det du trengte. Dessuten, hvis de drøyer det i, la oss si, tre uker, vil folk klage på at de bruker for lang tid.

Lenke til kommentar

Nå var det vel slik at Amobil.no fikk sin Samsung Galaxy Tab 10.1 24 august.

 

http://www.amobil.no/artikler/slik_er_samsung_galaxy_tab_10_1/101254

De skriver også:

 

I redaksjonen vår er vi heldige nok til at vi har fått låne ett brett til test. Nå er brettet tatt i bruk, og her deler vi våre førsteinntrykk.
Vi skal nå teste Galaxy Tab 10.1 grundig, før vi kommer tilbake med våre konklusjoner. Til så lenge nøyer vi oss med å bekrefte at førsteinntrykket er godt.

 

Denne testen ble publisert 30 august. Test perioden har da altså vart i 6 dager!

Jeg regner med de har gått grundigere til gang en bare å sett på spesifikasjonene?!

 

Mange "bortforklaringer" å lese her. Ta testen for det den er!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...