Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 10.1


Anbefalte innlegg

Nå er vel Din side viden kjent for å være applefanboys, iallefall Loftås og Idsø. En av de har tilogmed latt det glippe ut i en diskusjon. Var vel et av sjakktrekkene til Loftås en gang i tiden. Men han har flere favoritter også. Ikke bare Apple. Og han var ikke redd for å buse ut med det i diskusjoner. Så skulle man altså sitte å lese objektive tester skrevet av denne mannen i ettertid. Ble litt for dumt... Så foretrekker man Apple, så kan jeg anbefale å lese Din Side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel Din side viden kjent for å være applefanboys, iallefall Loftås og Idsø. En av de har tilogmed latt det glippe ut i en diskusjon. Var vel et av sjakktrekkene til Loftås en gang i tiden. Men han har flere favoritter også. Ikke bare Apple. Og han var ikke redd for å buse ut med det i diskusjoner. Så skulle man altså sitte å lese objektive tester skrevet av denne mannen i ettertid. Ble litt for dumt... Så foretrekker man Apple, så kan jeg anbefale å lese Din Side.

Greit å kunne stemple folk som "applefanboys" når man ikke liker demmes review... :)

Betyr det at amobil er "androidfanboys" også da eller? :roll:

 

Nei... Jeg synes både amobil.no og dinside.no sine tester er gode jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314716085' post='18241464']

Nå er vel Din side viden kjent for å være applefanboys, iallefall Loftås og Idsø. En av de har tilogmed latt det glippe ut i en diskusjon. Var vel et av sjakktrekkene til Loftås en gang i tiden. Men han har flere favoritter også. Ikke bare Apple. Og han var ikke redd for å buse ut med det i diskusjoner. Så skulle man altså sitte å lese objektive tester skrevet av denne mannen i ettertid. Ble litt for dumt... Så foretrekker man Apple, så kan jeg anbefale å lese Din Side.

Greit å kunne stemple folk som "applefanboys" når man ikke liker demmes review... :)

Betyr det at amobil er "androidfanboys" også da eller? :roll:

 

Nei... Jeg synes både amobil.no og dinside.no sine tester er gode jeg.

 

Nå er det ikke bare jeg som har denne oppfatningen, og når Loftås selv presterer å si det i en debatt, så er det vel ikke så rart at han får et stempel? Husker ikke hvilket annet produkt han sa han foretrakk uansett hva konkurrentene kom med, men husker at disse produktene hele tiden fikk 6 i terningkast, mens han lette med lys og lykt for å finne feil hos konkurrentene.

Et annet nettsted, uten at jeg skal nevne navn, hadde samme praksisen når de testet mobiltelefoner.

Jeg har ikke prøvd hverken iPad eller Galaxy tab. Men ser man på måten Apple agerer i disse dager, er jeg ikke i tvil om at Amobil har truffet bra på terningen.

Lenke til kommentar

Seriøst? Trekk fordi den er stor? Prøver dere å være morsomme eller?

 

Har sett og trykket på GT10.1 selv og den er da vitterlig alt annet enn stor.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor testeren mener brettet er stort.

Greit nok at det er testerens synspunkt, men da burde det kommet frem bedre.

F.eks noe ala "Vi syns brettet er noe stort.".

 

Transformer og Xoom, ja de kan du si er store objektivt sett, men ikke GT10.1.

 

Hva blir det neste? GT8.9 får trekk for å være for liten?

Lenke til kommentar

God test! Jeg har sagt det for, og jeg sier det igjen. Dette er den beste tableten pa markedet, og kommer til a vaere det i allefall i fire fem mnd til.

 

Hvis du trenger noe "dead simple" burde du selvsagt ga med Ipad, den vil alltid vaere enklere. Men hvis du har tekniske ferdgiheter over "nybegynner" er dette tableten du vil ha i dag :)

 

Batteriet er ved standby mye lavere enn ipad (som nesten ikke bruker noe i standby), men det kan enkelt forklares og fikses pa.

 

Ipad nar den sover er helt dod; dvs den gjor ingen ting. Android tablets (Galaxy 10.1 ogsa) kobler seg opp til WLAN hele tiden for a oppdatere widgets med feks vaeret og nye eposter. Pluss at den holder deg online pa Chat, Skype etc.

 

Det er dette som trekker batteriet. Du kan simpelthen sla det av i Settings. Da vil tableten ga offline nar den sover, og du vil fa ca 10 ganger bedre standby tid.

Lenke til kommentar

Vist vi skal sammenligne terningkast med karaktergiving på skolen, så lærte iallefall jeg at karakter 6 skulle være så godt som 0 feil, mulig en "slurvefeil".

Her er det snakk om 3 vesentlige feil/mangler som blir dratt frem i konklusjonen, og noen andre som dere også nevner på de andre sidene. Det i seg selv, er langt i fra en toppkarakter i mine øyne.

 

Det verste er at dette ikke er første gang, på tide å legge lista litt høyere?

Du har helt rett i at dette ikke er første gangen. Her har de testet et annet produkt hvor de konkluderte med at det hadde 4 vesentlige mangler. Det produktet fikk også 6 som terningskast.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314716085' post='18241464']

Nå er vel Din side viden kjent for å være applefanboys, iallefall Loftås og Idsø. En av de har tilogmed latt det glippe ut i en diskusjon. Var vel et av sjakktrekkene til Loftås en gang i tiden. Men han har flere favoritter også. Ikke bare Apple. Og han var ikke redd for å buse ut med det i diskusjoner. Så skulle man altså sitte å lese objektive tester skrevet av denne mannen i ettertid. Ble litt for dumt... Så foretrekker man Apple, så kan jeg anbefale å lese Din Side.

Greit å kunne stemple folk som "applefanboys" når man ikke liker demmes review... :)

Betyr det at amobil er "androidfanboys" også da eller? :roll:

 

Nei... Jeg synes både amobil.no og dinside.no sine tester er gode jeg.

 

Nå er det ikke bare jeg som har denne oppfatningen, og når Loftås selv presterer å si det i en debatt, så er det vel ikke så rart at han får et stempel? Husker ikke hvilket annet produkt han sa han foretrakk uansett hva konkurrentene kom med, men husker at disse produktene hele tiden fikk 6 i terningkast, mens han lette med lys og lykt for å finne feil hos konkurrentene.

Et annet nettsted, uten at jeg skal nevne navn, hadde samme praksisen når de testet mobiltelefoner.

Jeg har ikke prøvd hverken iPad eller Galaxy tab. Men ser man på måten Apple agerer i disse dager, er jeg ikke i tvil om at Amobil har truffet bra på terningen.

 

Hvis man mener at Amobil har truffet bra på terningen, på grunnlag av hvordan "Apple agerer i disse dager", da er det åpenbart at man har å gjøre med en skikkelig fanboy / anti-fanboy / troll, alt etter hva man vil kalle "det". Det er IKKE vesentlig hvordan Apple oppfører seg ift. hva som skal stå på terningen i denne testen.

Endret av staleand
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vist vi skal sammenligne terningkast med karaktergiving på skolen, så lærte iallefall jeg at karakter 6 skulle være så godt som 0 feil, mulig en "slurvefeil".

Her er det snakk om 3 vesentlige feil/mangler som blir dratt frem i konklusjonen, og noen andre som dere også nevner på de andre sidene. Det i seg selv, er langt i fra en toppkarakter i mine øyne.

 

Det verste er at dette ikke er første gang, på tide å legge lista litt høyere?

Du har helt rett i at dette ikke er første gangen. Her har de testet et annet produkt hvor de konkluderte med at det hadde 4 vesentlige mangler. Det produktet fikk også 6 som terningskast.

Helt objektivt, så er ikke iPad 1 eller 2 (eier begge) et terningkast 6 produkt det heller.

Men til mitt bruk er den et "terningkast 6 produkt".

 

Poenget mitt er ikke at iPad er et bedre produkt, men at det kan til tider virke ut som disse artiklene ikke er særlig objektive.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man mener at Amobil har truffet bra på terningen, på grunnlag av hvordan "Apple agerer i disse dager", da er det åpenbart at man har å gjøre med en skikkelig fanboy / anti-fanboy / troll, alt etter hva man vil kalle "det". Det er IKKE vesentlig hvordan Apple oppfører seg ift. hva som skal stå på terningen i denne testen.

 

Morsomt at en kan lese ting forskjellig. Jeg leser det slik at det er ikke rart Apple agerer, hvis Samsung sitt nettbrett er så bra som testen antyder. Ikke at Apple sin agering skal ha noen betydning for karakteren.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis man mener at Amobil har truffet bra på terningen, på grunnlag av hvordan "Apple agerer i disse dager", da er det åpenbart at man har å gjøre med en skikkelig fanboy / anti-fanboy / troll, alt etter hva man vil kalle "det". Det er IKKE vesentlig hvordan Apple oppfører seg ift. hva som skal stå på terningen i denne testen.

 

Morsomt at en kan lese ting forskjellig. Jeg leser det slik at det er ikke rart Apple agerer, hvis Samsung sitt nettbrett er så bra som testen antyder. Ikke at Apple sin agering skal ha noen betydning for karakteren.

 

Da fikk jeg frem poenget mitt til en iallefall :)

Lenke til kommentar

Hos dinside.no skriver folk mail direkte til journalistene der de klager over at plastleken deres ikke fikk terningkast 6.

Heldigvis slipper de det her.

 

Er du seriøs nå?

 

Påstår du virkelig at når Amobil ga Ipad2 en sekser, er det kun fordi de får mobiler fra Apple?

 

Forskjell på én sekser og tre-fire stykker på rad til en hel produktportefølje.

Så rart at du gikk glipp av den lille distinksjonen. Kan da ikke ha vært med vilje?

 

Uansett, denne testen slår meg ikke som mindre objektiv enn den til f'eks drittmobilen LG optimus, det er bare overtydelig at visse aktører er opptatte av annonseinntekter.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hos dinside.no skriver folk mail direkte til journalistene der de klager over at plastleken deres ikke fikk terningkast 6.

Heldigvis slipper de det her.

 

Forskjell på én sekser og tre-fire stykker på rad til en hel produktportefølje.

Så rart at du gikk glipp av den lille distinksjonen. Kan da ikke ha vært med vilje?

 

Uansett, denne testen slår meg ikke som mindre objektiv enn den til f'eks drittmobilen LG optimus, det er bare overtydelig at visse aktører er opptatte av annonseinntekter.

 

Her på Amobil er det noen som hevder at Amobil gir karakterer etter hvor mange telefoner de har fått til "testing".

 

På dinside.no , blir påstander om korrupsjon slettet.

 

Tre fire stykker seksere på rad til en hel produktportefølje, hva mener du med det? Android, Samsung?

 

Så LG gir penger til Amobil, når de gir en telefon for god test? Hvor mye ekstra tjener Amobil på det?

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar

Her på Amobil er det noen som hevder at Amobil gir karakterer etter hvor mange telefoner de har fått til "testing".

 

På dinside.no , blir påstander om korrupsjon slettet.

 

Tror du skal lese kommentarfeltet om igjen. Var vel du som skrev den mailen?

 

Og nå er det du som leker leif juster her.

Er virkelig terningkast 5 noe å falle sammen i forbannelse over? Altså, den er av plast, den har en androidversjon som per tidspunkt er akkurat like låst som iOS, og applikasjonsmarkedet for android tabs er tragikomisk. Nok til ett øye mindre på terningen? De fleste synes så. Men i annonsepakken samsung har kjøpt, følger det tydeligvis med gode omtaler.

 

Dette er ikke ment som noen "korrupsjon, zomg, ring staten!", men dette er noe de fleste publikasjoner som annonserer gjør

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

^^

Her har du en minus. "Uferdig OS-versjon"

Skjønt, ikke en fanboy i verden ville vel trukket for dette?

 

Pressen er ganske samlet på at denne dingsen er lite bemerkelsesverdig.

Er det bare amobil som er objektive?

 

Men det er jo et pluss at det har Tablet OS. Og ikke et mobiltelefon/Mp3 spiller OS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
The way of a fan boy is mysterious.

 

Du skjønner vel at vist jeg vil ha en tablet som ikke er for stor, har masse lagringsplass med utvidelse muligheter og ikke har en dårlig ladeløsning, så er Galaxy Tab 10.1 ikke den beste på markedet?

 

Anmeldelser er alltid subjektive til en viss grad, og at et produkt er best for de fleste betyr ikke at det er best for deg!

Anmelderen er ikke nødvendigvis fanboy bare fordi du er uenig ;)

 

Angående bruk av karakterer er det vanlig med normalfordeling også i skolesammenheng. Du justerer karakterene ut fra kvaliteten på besvarelsene. Selv fikk jeg A for en eksamen der jeg svarte på halvparten av oppgavene, fordi eksamenen var utrolig vanskelig og ingen klarte alle.

Skulle man bare brukt terningskast 6 på perfekte produkt hadde man aldri sett seksere i produktanmeldelser ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her på Amobil er det noen som hevder at Amobil gir karakterer etter hvor mange telefoner de har fått til "testing".

 

På dinside.no , blir påstander om korrupsjon slettet.

 

Tror du skal lese kommentarfeltet om igjen. Var vel du som skrev den mailen?

 

Og nå er det du som leker leif juster her.

Er virkelig terningkast 5 noe å falle sammen i forbannelse over? Altså, den er av plast, den har en androidversjon som per tidspunkt er akkurat like låst som iOS, og applikasjonsmarkedet for android tabs er tragikomisk. Nok til ett øye mindre på terningen? De fleste synes så. Men i annonsepakken samsung har kjøpt, følger det tydeligvis med gode omtaler.

 

Dette er ikke ment som noen "korrupsjon, zomg, ring staten!", men dette er noe de fleste publikasjoner som annonserer gjør

 

Terningkast 5 er i utgangspunktet en helt grei karakter for dette produktet. Problemet med dinside's karakter er når man ser på ipad 2 testen, et produkt med enda flere mangler, som har fått terning kast 6.

 

GT 10.1 er selvfølgelig minst like bra som ipad 2, om ikke bedre, og et langt bedre valg dersom man ikke er så uheldig at man er låst til apple gjennom andre kjøp. Men er man så uheldig at man er låst til Apple er selvfølgelig ipad et bedre valg, og et bra alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...