Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 10.1


Anbefalte innlegg

Her på Amobil er det noen som hevder at Amobil gir karakterer etter hvor mange telefoner de har fått til "testing".

 

På dinside.no , blir påstander om korrupsjon slettet.

 

Tror du skal lese kommentarfeltet om igjen. Var vel du som skrev den mailen?

 

Og nå er det du som leker leif juster her.

Er virkelig terningkast 5 noe å falle sammen i forbannelse over? Altså, den er av plast, den har en androidversjon som per tidspunkt er akkurat like låst som iOS, og applikasjonsmarkedet for android tabs er tragikomisk. Nok til ett øye mindre på terningen? De fleste synes så. Men i annonsepakken samsung har kjøpt, følger det tydeligvis med gode omtaler.

 

Dette er ikke ment som noen "korrupsjon, zomg, ring staten!", men dette er noe de fleste publikasjoner som annonserer gjør

 

Tror kanskje du bør lese kommentarfeltet igjen:

 

Vi pleier vanligvis å slette innlegg som insinuerer at journalisten er korrupt, men jeg skal la ditt innlegg stå for å vise hvor dumt det ser ut.

 

Jeg synes fem er en helt grei karakter, på samme måte som jeg mener seks er en helt grei karakter ift til Amobil sine kriterier. Jeg blir ikke å kjøpe Galaxytab, fordi den har for mange begrensinger ift til det jeg vil ha. Det å mangle minnekort, direkte kobling til vanlig USB, oppdatering uten bruk av pc, betyr at jeg ikke vil velg den. Det at den ikke kjører rent Android er også negativt.

 

Hvem som faller i forbannelse over en karakter er jo helt klart i denne tråden.

 

Rent bortsett fra dine konspirasjonsteorier om korrupsjon, hvorfor bryr du deg så mye om at et produkt som du aldri vil kjøpe får karakter seks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvordan de benytter skalaen det...Jeg synes ikke det er dumt at man gir karakteren 6 til det beste på markedet per i dag - selv om man finner klare mangler eller ting man mener kan være bedre.

The way of a fan boy is mysterious.

 

Du skjønner vel at vist jeg vil ha en tablet som ikke er for stor, har masse lagringsplass med utvidelse muligheter og ikke har en dårlig ladeløsning, så er Galaxy Tab 10.1 ikke den beste på markedet?

 

Jeg ønsker meg en slik tablet, men hvilken tablet på det norske markedet oppfyller disse kriteriene da? Nærmeste jeg har kommet er Galaxy Tab 10.1 64 GB.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1314716085' post='18241464']

Greit å kunne stemple folk som "applefanboys" når man ikke liker demmes review... :)

Betyr det at amobil er "androidfanboys" også da eller? :roll:

 

Nei... Jeg synes både amobil.no og dinside.no sine tester er gode jeg.

 

Enig i att amobil og dinside pleier ha gode tester :thumbup:

 

Men blir vell feil å kalle det "anroidfanboys", det skal vell heller være "Samsungfanboys/LGfanboys/Nokiafansboys" osv...

 

Det er jo mobilen man gir en karakter på, ikke OSèt ;)

Lenke til kommentar

Irriterer meg at det tar så forbanna lang tid å få hit 32GB versjonen.

16GB uten memorycard støtte er for min del alt for lite.

 

Men etter det jeg har skjønt så vil den heller aldri komme her til lands, så da blir det vel kanskje en Transformer 2 i stedet for denne, samme hvor lekker jeg syns denne er.

Lenke til kommentar

32GB kommer ikke til Norden. Bare 16GB og 64GB ifølge Samsungs facebook side.

Den kommer vel til å koste mer enn det smaker regner jeg med. 32GB er perfekt for meg. Ikke 16 og ikke 64, men 32!

Men siden den ikke kommer, så får jeg vel heller se om Transformer 2 32GB blir like aggresivt priset som Transformer er, noe det ryktes at den vil.

Så heller ta et valg da.

For det frister jo litt med Tegra 3 og Android Ice Cream Sandwich også da. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Flere innlegg av typen offtopic, generelt tull og persondiskusjon har blitt fjernet. Hold dere til emnet, folkens.

Grunnen til at korrupsjonsanklagene får stå, ihvertfall i denne omgang, er at dette er kritikk rettet mot redaksjonen og journalisten, ikke enkeltbrukere.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar

Til Artikkelforfatteren,

 

Takk for meget god anmeldelse. Til tross for de mindre feilene som er påpekt i forumet ovenfor må jeg berømme deg for en godt gjennomarbeidet og objektiv artikkel. Dette var en fornøyelse å lese mellom alt vrøvlet som kommer fra iT-avisen og DinSide for tiden (får dere jobb-søknader fra Trond Bie, Brynjulf Blix eller Øivind Idsøe må dere sende disse rett i makulatoren).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, oppdaget plutselig et viktig ankepunkt ved denne, støtter ikke Java i nettleseren!?

Er det andre nettlesere man kan bruke som støtter dette eller må man vente til en oppdatering til selve OS-et kommer?

Vurderte å kjøpe dette å bruke det til dagligdags surfing og slikt, men det hjelper lite om man ikke kommer inn på nettbanken med den.

Lenke til kommentar

Ok, oppdaget plutselig et viktig ankepunkt ved denne, støtter ikke Java i nettleseren!?

Er det andre nettlesere man kan bruke som støtter dette eller må man vente til en oppdatering til selve OS-et kommer?

Vurderte å kjøpe dette å bruke det til dagligdags surfing og slikt, men det hjelper lite om man ikke kommer inn på nettbanken med den.

Det er for tiden ingen nettbrett som har full støtte for Java. De fleste nettbanker har derfor utviklet løsninger som lar deg bruke nettbank uten at du må logge på gjennom en Java-applikasjon.

Lenke til kommentar

4 ting om denne tableten:

du kan ikke lade den fra usb fra pc.

du kan ikke starte den med laderen i

feldig få apps til tablet

og forvent litt småbugs, altså ikke store problemer.

 

OG en til ting, kjøp den fra USA kjøpte 32gb for 600 dollar ca 3000 kr

 

En veldig god tablet, men hvis du ikke har tenkt og gjøre noe av android tingene slik som: flash, overføring av filer fra pc via nettet, bytte launcher osv. kjøp iPad

 

Peace

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke videoformater er det dere bruker til å teste? Dere skriver jo at formatstøtten er god, men både DinSide og brukere på forumet her påpeker at ikke alt fungerer. Det er jo en kjent sak at Tegra 2 har problemer med H.264, ifølge Anandtech så støtter Tegra 2 kun baseline profile.

 

Stusser og litt på at dere syns det er bra utvalg av applikasjoner når det nesten ikke finns apps som er laget for Honeycomb tablets. Hele poenget med en 10" skjerm er jo at det muliggjør et helt annet grensesnitt enn apps laget for en 3-4" skjerm, ellers ville en iPad bare vært en stor iPod Touch.

 

Men ja, hvis man vil ha Android, så ser det her ut som den beste tableten som er tilgjengelig nå. Og å sette et minus for at den er stor blir litt merkelig, den er jo ikke stor i forhold til skjermstørrelsen, snarere tvert imot.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

En veldig god tablet, men hvis du ikke har tenkt og gjøre noe av android tingene slik som: flash, overføring av filer fra pc via nettet, bytte launcher osv. kjøp iPad

Overføring av filer fra PC via nettet kan man lett gjøre med iPad, og enda lettere når iCloud kommer om ikke lenge. Bare nevner det.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Flere muligheter er nok en sannhet med modifikasjoner.

 

Hvor mange apps finnes det til Nettbrett som kjører Android? Ikke til telefoner som kjører Android, men NETTBRETT. Apps som faktisk er tilpasset Nettbrett? Ikke mange.

"DET KOMMER!!!2 vil noen av dere si. Men det har dere sagt siden den første Galaxy Tab kom på markedet. Den ble etterfulgt av skrot fra Kina i hopetall. Uten at det ble noe særlig flere apps av den grunn. Så kom Dell på banen, Toshiba, Asus, Motorola, Acer, HTC og alle kjører Android. Men allikevel er antallet apps som er laget for store skjermer veldig lavt.

 

Kjøper man en iPad blir man kanskje låst til Apple som mange klager over, men hva gjør vel det når man får en fantasillion apps som (nesten) alle er kontrollert og funnet gode nok for forbrukerne.

Javisst, det er sikkert en del ting som kunne vært bedre med iPad, men så langt er det ingen som har kommet noe bedre.

 

Og jeg vet det er mange av dere som hater Apple og alt de står for. Apple er djevelen selv ifølge mange av dere. Men det handler bare om misunnelse, ikke sant? Jeg er ikke noe bedre selv. Jeg hater Manchester United. Og enda mer om de vinner enda en sesong.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...