Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Ser det jo forsåvidt på den venstre biten av bildet du selv har lagt ut at det ikke er noen billett der. Dere glemte kanskje å ta den opp fra gulvet, og legge den der for det bildet?

 

Enten så la kompisen din den opp uten at du la merke til det, eller så lyver dere jo begge to. Vet ikke helt hva jeg synes er verst.

 

Men greit og ha en mamma og pappa som betaler bota for seg vel.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette burde idéelt sett enhver journalist vite.

Men nå er det jo slik at vi (både trådstarter, vi her på forumet og journalistene) for øyeblikket ikke har mottatt noe annet enn et PDF-dokument med bildene.

 

Hva er det du mener her Runar? Virker som jpsalvesen er helt klar over at det bare er PDF som er fremvist, og det er det som er poenget med posten hans - journalisten burde vite at dette ikke burde holde.

Lenke til kommentar

Hva er det du mener her Runar? Virker som jpsalvesen er helt klar over at det bare er PDF som er fremvist, og det er det som er poenget med posten hans - journalisten burde vite at dette ikke burde holde.

Innlegget mitt var ikke «negativt» rettet mot jpsalvesen. Jeg ville bare legge til at da bildene fra Europark ble sendt i et PDF-dokument er det ikke mulig (?) å hente ut EXIF-data. Selvsagt burde journalistene vite at dette ikke er nok.

Lenke til kommentar

Kan vi få de høyoppløste bildene som alle etterspør ?

 

Da kan man se om det er blitt fiklet med ganske fort. 129 dataflinke forumbrukere som undersøker de bildene vil få avgjort denne saken ganske fort.

 

Jeg nekter å tro at Vetle har gått så langt for å "svindle" til seg 710 kroner. Parkeringsvakter er langt mer tilbøyelige til å ta en spansk en enn det den gjennomsnittlige 18- åringen er.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3902623.ece

Enkelte parkeringsvakter forteller at de har lært hvordan de kan fotografere frontruter slik at parkeringslappen ikke synes. De synes dette går på deres ære og samvittighet løs, sier han.

 

Parkeringsvakter er noen lurendreiere hele gjengen. Det forundrer meg ikke hvis vi finner ut at deres bilder har blitt shoppa. Pixelgrøten de sendte som .pdf beviser egentlig ingenting, da svindel definitivt er årsaken til denne tvisten (fra en av sidene).

 

Følger med på denne saken !

 

*signaturen min

Endret av L4r5
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig EXIF-data relevant her? Er det noen som tror at den ikke kan forfalskes om det skulle først skulle vise seg at EP har gjort en innsats for å fabrikkere bevis? Uansett hva EXIF måtte inneholde er det heller ingenting der som kan bevise at EP har jukset. Klokka på kameraet kan f. eks. være feilinnstilt.

 

Høyoppløselige utgaver av bildene eller rådata er vel den eneste måten man kan gjøre seg relativt sikker på at de ikke er tuklet med.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt ut mine orginalfoto. Jeg føler ikke at det har kommet noen nye spørsmål eller kommentarer som har gjort at det har vært noe poeng å svare. Derfor har det vært stille fra meg idag.

 

Jeg har som sagt sendt mail til Europark igår ettermiddag ang orginalbilder i høy oppløsning. Jeg har ikke hørt noe som helst fra dem siden.

 

Men et par ting: Kreves det ikke at Europark tar bildet av frontruten og skiltet i samme bilde? Det finnes kanskje 3-4 000 sølvgrå golfer på østlandet med en gps-holder i vinduet. Hvis man hadde sett bort ifra bildene jeg selv har publisert så kunne det jo vært bilde fra hvilken som helst annen golf i databasen dems! Trodde også det var slikt at man trengte et oversiktsbilde over bakgrunnen osv.

 

Skulle også ønske det var et klokkeslett og en datostempling på bildet, men det er kanskje det exif (?) filen er for?

 

Må forøvrig rette en takk til de som er fornuftige og ikke tenker helt svart/hvit, men faktisk klarer å være åpne for at ting ikke alltid er sånn som det ser ut.

Er selvfølgelig lov til å være skeptisk, men ingen her inne sitter på noen fasit selvom det høres veldig sånn ut!

Lenke til kommentar

Håper ts kommer i mål med dette her.

Opplevde noe liknende for mange herrens år siden. Parkerte, betalte og la p-biletten på daschbordet. Det begynte å snø og bilen ble etterhvert dekket med snø. Var håndtverker på den tiden. Iblant gikk jeg ut for å ta meg en røyk og fikk da se at en P-vakt var i ferd med å skrive bot på bilen min. Gikk hen og spurte hva som foregikk. Niks bilett sa han. Han hadde skrapt en 12cx12cm luke på ruta.

Åjo, sa jeg til ham og skrapte ytterligere 12x12 cm til venstere for hans felt, og da dukket sannelig biletten opp. Fyren ble sprutrød. Dog ingen unnskyldning, ingenting, han bare gikk. "Hei k***en ropte jeg etter ham, "kom tilbake, hva med boten min, gi meg boten så skal du se hva som skjer..."

 

"Min" P-vakt var så stor at han skulle hengt under en hest - lett gjennkjennelig.

Høres ut som samme fyren som TS kom ut for.

 

G :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kan parkeringsvakta ha tatt bilde av bilen din før du la inn billetten? Altså rett etter at du parkerte, og hevder at disse ble tatt 30 min etterpå? Jeg har utrolig lyst å tru på Vetle i denne saken her.

 

Parkeringsvakter jobber enten etter provisjon, eller så får de fyken om de ikke får skrevet ut nok bøter. Stoler ikke et sekund på de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...