Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle det i motsatt fall vise seg at Europark ikke har manipulert bildene så bør de levere anmeldelse mot deg.

Jeg tviler på at det er straffbart å klage til et parkeringsselskap uansett om man fortjente boten eller ikke. Bildene var heller ikke noe direkte forfalsket.

 

 

Selvfølgelig er det ikke straffbart å klage på en parkeringsbot. Men forutsatt at Europark ikke har manipulert bildene sine så har trådstarter benyttet seg av ørten mediekanaler til å henge ut Europark på falskt grunnlag. Ser ikke bort fra at dette kan være på kant med loven og grunnlag for en anmeldelse.

Lenke til kommentar
1.) Hvorfor skulle han begynne å lete etter vakten? På det tidspunktet var det ikke noe grunn til å oppsøke noen parkeringsvakt!?

2.) Vet ikke, er FORTSATT ikke hundre prosent sikker på hvordan dette gikk for seg, vet bare at jeg la på plass lappen.

3.) Gratulerer Sherlock! Jeg har selv sagt kanskje 5-10 ganger (i tilegg til i media) at jeg ikke er sikker på at de har forfalsket bildene. At du har funnet ut at jeg "tydeligvis ikke er sikker på at Europark har forfalsket bildene" er jo bare fantastisk. Leser du i det heletatt det jeg skriver? jeg har gjentatt meg ganske mange ganger til deg nå.

 

Det er eneste muligheten jeg kan komme på, men som jeg har sagt maaange ganger så høres dette ganske så usannsynelig ut, derfor jeg vil ha bildene sjekket før jeg evt anmelder.

 

Ja, jeg leser hva du skriver, og det er nettopp derfor jeg skriver hva jeg skriver. For du vingler frem og tilbake. Saken er den at:

- du vet ikke om Europark har forfalsket bildene. Det til tross for at du er skråsikker på at parkeringsbillettet lå i frontruta. Så hvordan kan Europark ha tatt bilder av din bil UTEN parkeringsbillett UTEN å redigere bildene?

- da er alternativet (som du attpåtil skrev er MEST sannsynlig) at de tok bildene FØR du kjøpte billetten. Men det er jo litt merkelig all den tid det skal godt gjøres å unngå å legge merke til en parkeringsvakt når dere er TO personer som umiddelbart etter parkering skal kjøpe billett på en parkeringsautomat som er 10-15 meter unna bilen.

 

Ergo er det bare to alternativer som gjenstår:

- Europark har redigert bildene

- Du lyver

 

Og siden du hevder hardnakket at du snakker sant, må det da være Europark som har forfalsket bildene. Da vinner du saken når du anmelder de. Så enkelt er det. De må da presentere originalbildene, og eksperter vil vurdere hvorvidt de er redigert eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke straffbart å klage på en parkeringsbot. Men forutsatt at Europark ikke har manipulert bildene sine så har trådstarter benyttet seg av ørten mediekanaler til å henge ut Europark på falskt grunnlag. Ser ikke bort fra at dette kan være på kant med loven og grunnlag for en anmeldelse.

 

Dersom det viser seg at trådstarter farer med løgn, er det faktisk straffbart å gå til angrep på Europark på den måten han har gjort. Jeg tipper Europark ikke gidder å gjøre noe mer med saken inntil trådstarter blåser ut på ny (enten ved anmeldelse eller ytterligere media-oppmerksomhet). Da er veien til anmeldelse kort, og trådstarter kan få seg en meget ubehagelig overraskelse (verre enn den han fikk da han oppdaget at Europark hadde flere bilder).

Lenke til kommentar

Vil bare hinte til TS at slike saker kan bli kostbare. (Ut fra en relativt liten sum).

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10087050

Merkelig at ikke EP måtte betale alt, i og med at det er de som har prøvd å manipulere saken til egen fordel.

 

"Manipulere saken til egen fordel"? Hvis det ikke er dekning for det i tvisteloven er det vel ikke så mye å gjøre med hvordan de la frem saken sin :)

Lenke til kommentar
Så hvordan kan Europark ha tatt bilder av din bil UTEN parkeringsbillett UTEN å redigere bildene?

Det står da i startinnlegget at billetten er skjult bak GPS-holderen? Det stikker jo til og med en hvit flik ut bak der.

 

Og hva med de øvrige tre bildene?

Den "hvite" fliken er en del av sugekoppen. Om du har sett en slik sugekopp før, har du kanskje lagt merke til at det pleier å være en flik på de som du bruker når du skal løsne den fra vindusruta.

Fliken ser du blant annet godt på dette bilder:

http://www.google.co.uk/imgres?q=sugekopp+gps&um=1&hl=en&sa=X&tbs=isz:l&tbm=isch&tbnid=kCCymymZlRefNM:&imgrefurl=http://www.mobilshoppen.no/ds_product_info.php/products_id/1807&docid=iUJNNITnoinjuM&w=1200&h=1200&ei=zaFXTsDtC8Pvsgbo9r3MCg&zoom=1&iact=hc&vpx=544&vpy=264&dur=2702&hovh=225&hovw=225&tx=139&ty=103&page=9&tbnh=153&tbnw=177&start=124&ndsp=15&ved=1t:429,r:12,s:124&biw=1234&bih=681

Lenke til kommentar

Håper ts kommer i mål med dette her.

Opplevde noe liknende for mange herrens år siden. Parkerte, betalte og la p-biletten på daschbordet. Det begynte å snø og bilen ble etterhvert dekket med snø. Var håndtverker på den tiden. Iblant gikk jeg ut for å ta meg en røyk og fikk da se at en P-vakt var i ferd med å skrive bot på bilen min. Gikk hen og spurte hva som foregikk. Niks bilett sa han. Han hadde skrapt en 12cx12cm luke på ruta.

Åjo, sa jeg til ham og skrapte ytterligere 12x12 cm til venstere for hans felt, og da dukket sannelig biletten opp. Fyren ble sprutrød. Dog ingen unnskyldning, ingenting, han bare gikk. "Hei k***en ropte jeg etter ham, "kom tilbake, hva med boten min, gi meg boten så skal du se hva som skjer..."

 

"Min" P-vakt var så stor at han skulle hengt under en hest - lett gjennkjennelig.

Høres ut som samme fyren som TS kom ut for.

 

G :)

 

Jeg var vitne til noe lignende. En parkeringsvakt kostet en firkant på ca 20x20cm og ga så bot. Ikke Europark i dette tilfellet. Jeg snakket litt med vakten etterpå og spurte om det ikke burde blitt sjekket bedre og fikk til svar at at "billetten skal være godt synlig så det var ikke behov for å koste mer av ruten". Billetten var gått ut, men for alt man vet kunne jo ny billett vært kjøpt og lagt på dashbordet en annen plass.

 

Parkeringsvakter er en egen rase (det er derfra ordet "ras(s)høl" kommer fra he,he...).

 

Han samme fyren som jeg snakker om var/ble viden kjent for sin iherdighet.

En gang hadde han invitert til et stort familieselskap hjemme hos seg, og midtveis i selskapet gikk han (angivelig) ut og skrev ut bot til samtlige perkerte biler i gata si. Halvparten av dem var familie og gjester i hans hus.

 

Way to go :w00t:

 

G :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Parkeringsvakter er en egen rase (det er derfra ordet "ras(s)høl" kommer fra he,he...).

 

Han samme fyren som jeg snakker om var/ble viden kjent for sin iherdighet.

En gang hadde han invitert til et stort familieselskap hjemme hos seg, og midtveis i selskapet gikk han (angivelig) ut og skrev ut bot til samtlige perkerte biler i gata si. Halvparten av dem var familie og gjester i hans hus.

 

Way to go :w00t:

 

G :)

Litt offtopic, men.

 

En politimann her i byen fikk sin egen sønn fengslet for å ha lastet ned kopibeskyttet materiale (musikk) og han fikk bilen til kona tauet bort når den sto parkert i gata utafor huset dems. :!:

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Parkeringsvakter er en egen rase (det er derfra ordet "ras(s)høl" kommer fra he,he...).

 

Han samme fyren som jeg snakker om var/ble viden kjent for sin iherdighet.

En gang hadde han invitert til et stort familieselskap hjemme hos seg, og midtveis i selskapet gikk han (angivelig) ut og skrev ut bot til samtlige perkerte biler i gata si. Halvparten av dem var familie og gjester i hans hus.

 

Way to go :w00t:

 

G :)

Litt offtopic, men.

 

En politimann her i byen fikk sin egen sønn fengslet for å ha lastet ned kopibeskyttet materiale (musikk) og han fikk bilen til kona tauet bort når den sto parkert i gata utafor huset dems. :!:

Da stemmer vel ordtaket som sier at:

 

"Dem som Gud som gir makt, de får ikke nødvendigvis forstand"

 

Dessverre :thumbdown:

 

G :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Parkeringsvakter er en egen rase (det er derfra ordet "ras(s)høl" kommer fra he,he...).

 

Han samme fyren som jeg snakker om var/ble viden kjent for sin iherdighet.

En gang hadde han invitert til et stort familieselskap hjemme hos seg, og midtveis i selskapet gikk han (angivelig) ut og skrev ut bot til samtlige perkerte biler i gata si. Halvparten av dem var familie og gjester i hans hus.

 

Way to go :w00t:

 

G :)

Litt offtopic, men.

 

En politimann her i byen fikk sin egen sønn fengslet for å ha lastet ned kopibeskyttet materiale (musikk) og han fikk bilen til kona tauet bort når den sto parkert i gata utafor huset dems. :!:

 

Litt mer offtopic: I call bullshit. Ingen som har blitt fengslet for å laste ned mp3 i Norge.

Lenke til kommentar

(orker ikke lese igjenom 15 sider, så mulig noen har kommentert på akkurat dette) : Europark kjører vell ikke med noe hightech pda`er? flere selskaper som løper rundt med noe halv gammelt HTC / motorola pda`er med et "heftig" 2mp kamera uten ekte blits, om det er tilfellet for europark også, så har de jo i så fall vært veldig flinke med å photoshope bildene. huhu

 

tviler på Europark har så lite å gjøre på hverdagen at de gidder å utføre dette.

 

Men skal støtte trådstarter på en ting, 700 kroner er heftig sum på manglende billet!

men, man lærer jo.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra jobb nå, (dro nesten direkte fra skole til jobb), mottok eposten med bilder fra Europark rett før klokken 4 idag. For et utrent øye som mitt ser de ekte ut, men jeg har som sagt ikke noen erfaring på dette området. Exif filer vet jeg veldig lite om.

Før dere ser bildene vil jeg be om følgende:

 

Om du uttaler deg om bildets validitet, være seg at du mener de er ekte eller falske, skriv et par ord om hva slags erfaring du har som gjør at vi skal tro på deg. Så vet vi hvem vi eventuelt skal vektlegge mest.

 

En annen ting er at det er åpenbart at minst ett bilde har vært redigert da nummerskiltet på en annen bil som syntes er sladdet. Fint om noen kan sjekke om dette er synlig i EXIF filen eller om Europark har "covret over" det, se også etter mangler i filen.. Fint om noen også kan sammenligne bildene jeg fikk i pdf'en og de nye bildene jeg fikk nå. Sjekk gjerne hele dashbordet for manipulering, bare for sikkerhetskyld (i tilfelle min kamerat har flyttet på den for å se tiden eller lignende). Jeg har også lagt ved noen bilder av dashbordet mitt om noen vil sammenligne det med bildene fra Europark.

 

Bildene ligger for enkelhets skyld i en .rar fil.

 

Altså:

 

  • Skriv hva slags grunnlag du har for å uttale deg.
  • Ett bilde er redigert (sjekk om dette er synlig eller blitt skjult sv Europark i Exif filen)
  • Sammenlign bildene fra pdf'en med de nye.
  • Sjekk hele dashbordet for manipulasjon.
  • (Se bilder av dashbord)
  • Se etter mangler i exif filen!

Nedlastningslink: http://www.multiupload.com/I66JICTE2Y

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser er alle de høyoppløste bildene tatt med samme kamera med et mellomrom på gjennomsnittlig 7 sekunder mellom hvert bilde. Første bildet ble tatt 16:03:39, den 10.August.

 

Bildene ble tatt av en Pentax Optio W90, uten blitz.

 

For meg ser det ikke ut som om noe er redigert.

Men når jeg så på bildekvaliteten, så burde det heller ikke være noe særlig vanskelig å redigere litt på de bildene.

Men om bildene ikke er redigerte, og trådstarter mener at alt han har oppgitt stemmer, så kan det se ut som at det har vært noen andre med inn i bildet her. Noen som ikke har fortalt sin sannhet til trådstarter altså.

 

Uansett, det blir nesten umulig for trådstarter å motbevise EP slik bevisene er i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...