Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Nei, skal klage til nemda mtp at det ikke er noen oversiktsbilde, tids og datostempel og viktigst: ikke bilder av nummerskilt og frontrute i samme bilde.

Det kommer du ingen vei med; det er da absolutt ingen tvil om at de fire bildene er av samme bil, tatt omtrent på samme tidspunkt og på samme parkeringsplass. Autopass-brikken og holderen til GPS'en sitter på samme sted på alle bildene. Det eneste som mangler er billetten. 'Datostempel' ligger i bildefilen og er jevngodt med 'datostempel' på selve bildet - begge deler kan jo jukses til i ettertid hvis man vil det.

 

Hvis du antyder at dette er en del av en stor konspirasjon der de har fått tak i samme bil, med samme farge og montert autopass-brikke og gps-holder på samme sted som du har på din bil for å jukse med bevis for noen hundrelappers skyld så kommer du til å bli ledd ut av en eventuelt rettssal. Og minst bli pålagt å betale kostnadene for å belaste rettssystemet med en slik bagatellsak.

 

Hvis jeg ikke husker feil skrev du vel også at tiden på billetten var overskredet når dere returnerte - det i seg selv kvalifiserer jo til bot selv om billetten hadde vært synlig i vinduet.

Endret av satchman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse bildene sår jo bare enda mer tvil om tidsplanen og saken din, Vetle. Bildene forteller at de ble knipset klokka 16:03. Det er altså når parkeringstiden utgår i følge den parkeringsbilletten du har presentert. Er det ikke litt merkelig at parkeringsvakten da har kunnet gi deg bot for å ha gått over tiden, men heller har valgt å gi deg bot for manglende billett vitende om at han da må tilbake til kontoret for å redigere bildene og risikere et helvete i etterkant?

Og du har jo stått hardt nå på at dere visste at tiden gikk ut 16:03 og at kameraten din var ute ved bilen mellom 16:00 og 16:05. Meget merkelig at han ikke så parkeringsvakten. Og du har ennå ikke våget å gå til anmeldelse? Du sitter jo da med fire bilder som er manipulert i følge din teori. Så hva venter du på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Parkeringsvakter er en egen rase (det er derfra ordet "ras(s)høl" kommer fra he,he...).

 

Han samme fyren som jeg snakker om var/ble viden kjent for sin iherdighet.

En gang hadde han invitert til et stort familieselskap hjemme hos seg, og midtveis i selskapet gikk han (angivelig) ut og skrev ut bot til samtlige perkerte biler i gata si. Halvparten av dem var familie og gjester i hans hus.

 

Way to go :w00t:

 

G :)

Litt offtopic, men.

 

En politimann her i byen fikk sin egen sønn fengslet for å ha lastet ned kopibeskyttet materiale (musikk) og han fikk bilen til kona tauet bort når den sto parkert i gata utafor huset dems. :!:

Da stemmer vel ordtaket som sier at:

 

"Dem som Gud som gir makt, de får ikke nødvendigvis forstand"

 

Dessverre :thumbdown:

 

G :)

Merkelig logikk. For andre er det straffbart å drive med slik. At han er konsekvent i sine gjerninger viser at han faktisk er en av få som står bak prinisippene sine.

 

Skal familien til politifolk slippe straff fordi de har en politimann i familien?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig logikk. For andre er det straffbart å drive med slik. At han er konsekvent i sine gjerninger viser at han faktisk er en av få som står bak prinisippene sine.

Applaus, applaus...

De fleste politifolk (og parkeringsvakter) er svært nøye i å skille jobb fra fritid.

 

 

Skal familien til politifolk slippe straff fordi de har en politimann i familien?

 

Slettes ikke.

Men i slike tilfeller hvor familie er involvert pleier politifolk å melde seg inhabile. Og det er i dette skillet at det derre med makt og forstand kommer inn i bildet.

 

G :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merkelig logikk. For andre er det straffbart å drive med slik. At han er konsekvent i sine gjerninger viser at han faktisk er en av få som står bak prinisippene sine.

Applaus, applaus...

De fleste politifolk (og parkeringsvakter) er svært nøye i å skille jobb fra fritid.

 

Skal familien til politifolk slippe straff fordi de har en politimann i familien?

 

Slettes ikke.

Men i slike tilfeller hvor familie er involvert pleier politifolk å melde seg inhabile. Og det er i dette skillet at det derre med makt og forstand kommer inn i bildet.

 

G :)

Inhabilitet kommer inn i bildet når saken skal behandles. At en politimann faktisk behandler folk likt er prisverdig. Det er nok heller du som ikke ville passet som politi (eller andre maktposisjoner), da du ser ut til å ikke bry deg noe særlig om moral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok heller du som ikke ville passet som politi (eller andre maktposisjoner), da du ser ut til å ikke bry deg noe særlig om moral.

Akkurat det... min kjære venn... Vet du ingenting om.

 

Å dømme min moral så generelt og raskt ut fra et kort innlegg på et anonymt forum blir for enkelt og unyansert.

 

Foreslår at vi lar bedømmelsen av hverandre ligge i bakgrunnen,først og fremst fordi det blir OT men også fordi vi ellers nærmer oss grensen for flaming og personangrep.

 

G :)

Edit: Leif

Endret av Gaidaros
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd lignende, og jeg håper han får svi. Det er fortsatt bonusordninger til vaktene som leverer et visst antall bøter. Håper han må svare for det han har gjort. Lykke til i saken :)

 

Dette er ikke sant.

Beviset må vel være en ansettelsesavtale eller evt egen bonusavtale som en av de ansatte deler med oss, ellers er det jo bare synsing vel?

Lenke til kommentar

Det er riktig at ikke alle har bonusordning Centy, men Europark kjører/kjørte et system hvor man skulle gi så og så mange bøter i løpet av en måned for så å motta en høyere lønn enn om de ikke gjorde det.

 

Blir ikke synsing heller Branick, men jeg husker det var bonus tidligere.

 

Her er artikkelen, og den sier at det er ikke er lov å gi bonuser. Mine antagelser er derfor at de har en egen intern ordning.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6758433

Lenke til kommentar

Nei, skal klage til nemda mtp at det ikke er noen oversiktsbilde, tids og datostempel og viktigst: ikke bilder av nummerskilt og frontrute i samme bilde.

Så det at tid og dato ligger klart og tydelig i EXIF-dataene på bildene har ikke stort å si? Nummerskilt er ikke så viktig, da det er tydelig at plasseringen til bilen stemmer overens med hvor du plasserte den. I tillegg har vi sånne små detaljer som holderen til GPS som har vært en stor deal så langt. Tviler på at Europark har gått rundt på nøyaktig samme dag som du var der, funnet en annen sølvgrå golf med gps-holder, og tatt bilde.

 

Eventuelt kunne det kanskje tenkes at europark har en sølvgrå golf selv, tatt bilder på samme sted en annen dag og redigert EXIF-dataene.

Lenke til kommentar

Nei, skal klage til nemda mtp at det ikke er noen oversiktsbilde, tids og datostempel og viktigst: ikke bilder av nummerskilt og frontrute i samme bilde.

Så det at tid og dato ligger klart og tydelig i EXIF-dataene på bildene har ikke stort å si? Nummerskilt er ikke så viktig, da det er tydelig at plasseringen til bilen stemmer overens med hvor du plasserte den. I tillegg har vi sånne små detaljer som holderen til GPS som har vært en stor deal så langt. Tviler på at Europark har gått rundt på nøyaktig samme dag som du var der, funnet en annen sølvgrå golf med gps-holder, og tatt bilde.

 

Eventuelt kunne det kanskje tenkes at europark har en sølvgrå golf selv, tatt bilder på samme sted en annen dag og redigert EXIF-dataene.

 

Det er nok bilen min ja, men om du ser bort ifra bildene jeg selv har publisert så hadde du ikke lenger hatt noe bevis.

 

Tror heller de hadde slått opp i bilderegisteret med bilder av 232865 forskjellige sølvgrå golfer med gps holder.

Lenke til kommentar

Det er nok bilen min ja, men om du ser bort ifra bildene jeg selv har publisert så hadde du ikke lenger hatt noe bevis.

 

Tror heller de hadde slått opp i bilderegisteret med bilder av 232865 forskjellige sølvgrå golfer med gps holder.

 

Så du innrømmer det er din bil? Så hva skjer med saken din? Gitt opp? Eller går du til anmeldelse?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...