Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert anmeldelse lenge nå. Poenget er at å påstå at Europark har manipulert bildene er en så alvorlig anklage at jeg nesten ikke tør å levere anmeldelse før (jeg vet at de er manipulerte) noen kvalifiserte har tatt en titt på de høyoppløselige bildene og bekrefter at det KAN være gjort noe med de.

 

Som jeg har sagt så har jeg jo selv vanskelig for å tro at e firma som Europark har gått til dette skrittet, det er bare det at jeg kan ikke forstå hva annet som har skjedd. Må nesten ha et indis som tilsier at en manipulasjon er sannsynlig før jeg anmelder de for forfalskning.

 

Dersom du VET at du har ditt på det tørre, er det jo ikke noe problem å anmelde de. Da VET du jo at bildene må være manipulert. Men du er altså usikker?

 

Parkeringsbota ble skrevet ut klokken 16:01. Dvs du hadde da to minutter på deg til å komme deg tilbake til bilen for å være i tide til 16:03 (som var den tiden parkeringslappen gikk ut). En parkeringsvakt løper ikke avgårde. Om du var tilbake ved bilen ca rundt tiden parkeringen gikk ut, måtte du nok ha sett parkeringsvakten. Dersom du da hadde vært sikker på at du hadde ditt på det tørre, ville en normal reaksjon være at du sprang bort til parkeringsvakten og forklarte ham/henne at parkeringslappen lå i vinduet.

Lenke til kommentar

 

Men et par ting: Kreves det ikke at Europark tar bildet av frontruten og skiltet i samme bilde?

 

Det kreves ikke noe som helst, men de pålegger jo seg selv en del rutiner for å ha sitt på det tørre dersom de skulle havne i en rettstvist. Det var ikke noe krav om å gjøre dette da jeg gikk p-vakt. Som sagt skulle vi dekke opp tre ting med bildene - at det ikke er noen synlig billett i ruta, registreringsnummeret på bilen, og omgivelsene - slik at det er lett å kjenne igjen parkeringsanlegget. Det går jo an å slå sammen disse tingene i noen av bildene, men bildene taes med et ganske lavoppløslig kamera på en PDA / mobil.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

 

Men et par ting: Kreves det ikke at Europark tar bildet av frontruten og skiltet i samme bilde?

 

Det kreves ikke noe som helst, men de pålegger jo seg selv en del rutiner for å ha sitt på det tørre dersom de skulle havne i en rettstvist. Det var ikke noe krav om å gjøre dette da jeg gikk p-vakt. Som sagt skulle vi dekke opp tre ting med bildene - at det ikke er noen synlig billett i ruta, registreringsnummeret på bilen, og omgivelsene - slik at det er lett å kjenne igjen parkeringsanlegget. Det går jo an å slå sammen disse tingene i noen av bildene, men bildene taes med et ganske lavoppløslig kamera på en PDA / mobil.

 

Jeg har ikke fått sett noen oversiktsbilde, men det kan jo hende Europark holder igjen noen bilder igjen. Når jeg sier at det kreves spesielle bilder så mener jeg i en sak i parkeringsklagenmda f.eks. Jeg skjønner jo at Europark ikke MÅ ta noen bilder i det heletatt, men da har de heller ikke noe bevis. I mine øyne er bildet av en søvgrå golf med en gps holder i vinduet ikke bra nok bevis i en generell sak.

 

@Wirrumsen: Som jeg har har sagt både i tråden og i media så trodde jeg først vi hadde fått bot for å stått for lenge uten gyldig billett. Kameraten min kom ut fra solariumet først, så boten og satt seg og ventet. Jeg kom ut et par minutter senere, men vil anta at min kamerat var der mellom hel og 5 over.

 

---------------

Har forøvrig ikke fått tilsendt orginalbildene fra Europark. Liker dårlig at det tar så lang tid å svare plutselig. Men er jo uansett uheldig at jeg får tilsendt bildene først og så må legge de ut. Det betyr jo at jeg KAN forsøke å forfalske de.

 

Det ville vel gitt meg troverdighet på forumet, men ville vært enkelt for Europark å motbevis i etterkant så håper ikke noen er redd for akkurart dette...

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Kameraten min kom ut fra solariumet først, så boten og satt seg og ventet

 

Jeg tror dette er kjernen i saken.

 

Det er kameraten din som har plassert lappen synlig i vinduet når han kom tilbake fra soling. Etter at den av en eller annen grunn har sklidd ned igjen for _annen_ gang. (Tipser deg nok en gang om å kjøpe en billettholder til 10 kroner så slipper du dette igjen)

 

Dette er det mest sannsynlige hendelsesforløpet etter min mening.

 

Ellers er jeg klar over at man ikke skal betale mer for en tjeneste enn det man benytter, men når du sier at du skulle sole deg i en halvtime (27 minutter) pluss 2 x 2 minutter spassering.. av og påkledning og vasking av solarium etter bruk o.l. så er du temmelig gniten med parkeringsavgift. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er boten "rettferdig" siden du mest sannsynlig har stått lengre enn det du har betalt for.

Lenke til kommentar

Grunnen til at han kom ut før meg er fordi han ikke ville være i solarium like lenge. Tror ikke han tok mer enn ca 20 min. Planen var derfor at han skulle gå ut og "passe på bilen". Det er jo egentlig sant at jeg burde lagt på mer da det var sjanse for at jeg sto for lenge, men det var det jeg hadde i mynter på det tidspunktet. Kunne brukt kortet though.

 

Når jeg kom tilbake så satt kameraten min på en "veiblokk" langs veien opp til solariumet, rett utenfor parkeringsplassen og ventet på meg. Da hadde han sett den gule lappen. Jeg hadde nøkkelen så han kan ikke ha flyttet på lappen.

Lenke til kommentar
@Wirrumsen: Som jeg har har sagt både i tråden og i media så trodde jeg først vi hadde fått bot for å stått for lenge uten gyldig billett. Kameraten min kom ut fra solariumet først, så boten og satt seg og ventet. Jeg kom ut et par minutter senere, men vil anta at min kamerat var der mellom hel og 5 over.

 

Jeg spør deg igjen; hvorfor våger du ikke gå til anmeldelse? Er du ikke helt sikker på at du snakker sant? Dersom du er skråsikker på at Europark har forfalsket bildene, er jo saken løst allerede om du går til sak mot de.

 

Og videre er det jo noe i tidsskjemaet som ikke helt stemmer. Parkeringsvakten var ved bilen din frem til to minutter før parkeringstiden gikk ut (dersom parkeringslappen er din). Kameraten din kom ut en gang mellom 16:00 og 16:05 sier du. Da er det meget stor sjanse for at han så parkeringsvakten.

 

Jeg vil likevel henge meg opp i et innlegg du skrev på onsdag klokken 18:52. Jeg siterer to parter av det innlegget:

3.) Jeg kan sverge på at det kun var meg og min passasjer der. Han kjøpte biletten og ga den til meg. Når jeg la den inn først gang datt ned fra dashbordet, så jeg måtte strekke meg inn igjen for å plukke den opp og legge den inn på nytt. Dette husker jeg klokkeklart. Jeg har IKKE lånt biletten av noen.

.............

5.) Den MEST sannsylige løsningen jeg har er at de har gitt meg bot mens jeg kjøpte biletten, men dette virker særdeles usannsynlig da jeg ikke kan ha unngått å se den når jeg la inn biletten. Om ikke de tok bilder mens jeg hentet biletten, for så å komme tilbake og legge på plass boten etter at jeg hadde lagt inn biletten?

 

I det du hevder er den MEST sannsynlige løsningen, var det DU som gikk bort for å kjøpe og hente billetten. Det er bare få meter fra din parkeringsplass til automaten. Da skal det svært godt gjøres å unngå å legge merke til en parkeringsvakt. Spesielt når parkeringsvakten tar bilder av bilen både forfra og bakfra i tillegg til å skrive ut en bot (som attpåtil får det tidsstempel den har fått).

 

6 minutter senere postet du et nytt innlegg. Jeg siterer:

Det er sant, de ga den 2 min før tiden gikk ut. Det var ingen der når vi kom ut ca 2 minutter etter tho

 

Det var ingen der (parkeringsvakter altså) da DERE kom ut ca 2 minutter etter (altså klokken 16:03 når parkeringstiden gikk ut)? Dere gikk ut SAMLET, altså ikke, som du hevder nå, at kameraten din kom ut noen minutter før deg?

 

Beklager, men jeg sliter svært med å oppfatte deg som den troverdige part i denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ingen vakt der når passasjeren kom ut (som han så), og det var ingen vakt der når jeg kom ut. Dvs. det var ingen vakt der når vi kom ut.

 

Det er ikke umulig at det var en vakt i nærheten når min passasjer kom ut, jeg spurte han selvfølgelig om dette. Han har fortalt at han så boten, trodde vi hadde stått for lenge og satte seg ned like utenfor parkeringsplassen. Det er jo naturlig at han ikke har sett etter vakten i det heletatt.

 

beklager om jeg har formulert meg dårlig, men som jeg har påpekt før så var det min passasjer som hentet lappen, med mine penger. Jeg sto et lite stykke unna bilen og ventet. Men akkurat dette punktet er jeg ikke 100% sikkert på heller. Det jeg er 110% sikker på er at JEG la biletten på plass, og JEG åpnet bilen etterpå, da var billetten fortsatt der.

Jeg skjønner fortsatt veldig godt at enkelte sliter med å tro meg. Som jeg sier så hadde jeg nok selv vært skeptisk om jeg hadde fått denne saken servert, og jeg har ingen problemer med at folk er skeptiske. Det eneste jeg ber om er forståelse på at ingen VET nøyaktig hva som har skjedd i denne saken, og at folk uttaler seg i tråd med dette.

 

Har forøvrig fortsatt ikke fått noe svar fra Europark på forespørselen om å få se orginalbildene.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Når tråden heter "verdens største rasshøl...", må man regne med at dem som leser tråden gjerne kommer med kommentarer til troverdigheten din når EP plutselig har 3-4 bilder som underbygger deres forklaring.

 

Jeg vet heller ikke hva som har skjedd, men jeg stiller meg i rekken av dem som undrer litt på hva en parkeringsvakt skal tjene på å forfalske et bilde i PS. Det må da være langt enklere og mindre tidkrevende å kjøre en ny runde etter feilparkerte biler.¨

 

Edit:

Jeg ønsker forøvrig å trekke plussen jeg ga til åpningsinnlegget, til jeg vet mer! =)

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ingen vakt der når passasjeren kom ut (som han så), og det var ingen vakt der når jeg kom ut. Dvs. det var ingen vakt der når vi kom ut.

 

Det er ikke umulig at det var en vakt i nærheten når min passasjer kom ut, jeg spurte han selvfølgelig om dette. Han har fortalt at han så boten, trodde vi hadde stått for lenge og satte seg ned like utenfor parkeringsplassen. Det er jo naturlig at han ikke har sett etter vakten i det heletatt.

 

beklager om jeg har formulert meg dårlig, men som jeg har påpekt før så var det min passasjer som hentet lappen, med mine penger. Jeg sto et lite stykke unna bilen og ventet. Men akkurat dette punktet er jeg ikke 100% sikkert på heller. Det jeg er 110% sikker på er at JEG la biletten på plass, og JEG åpnet bilen etterpå, da var billetten fortsatt der.

 

Ro, ro til fiskeskjær...

Klart din venn må ha sett etter parkeringsvakten. Han ser boten fra avstand, og setter seg så direkte ned for å vente på deg? En parkeringsvakt blir ikke umiddelbart borte rett etter han/hun skriver ut en bot. De spaserer gjerne litt frem og tilbake på parkeringsplassen før de drar avgårde. Utrolig at din venn ikke har sett noe, all den tid du sier han kom ut en gang mellom 16:00 og 16:05. Eller, DERE kom ut som du tidligere hevdet.

 

Fra der hvor bilen din stod parkert og bort til parkeringsautomaten er det ca 10-15 meter. Nå sier du at kameraten din gikk bort for å kjøpe billett, og du gikk også et stykke unna bilen for å vente? Hvorfor?

 

Du vil naturligvis aldri innrømme at du ikke forteller sannheten her, og at dette er et forsøk på å slippe å betale boten. Mitt tips: betal boten og kom deg videre. Du er tydeligvis ikke sikker på at Europark har forfalsket bildene, slik at du da kunne gått til sak, så da kan det altså hende at de faktisk har sitt på det rene.

Lenke til kommentar

Det var ingen vakt der når passasjeren kom ut (som han så), og det var ingen vakt der når jeg kom ut. Dvs. det var ingen vakt der når vi kom ut.

 

Det er ikke umulig at det var en vakt i nærheten når min passasjer kom ut, jeg spurte han selvfølgelig om dette. Han har fortalt at han så boten, trodde vi hadde stått for lenge og satte seg ned like utenfor parkeringsplassen. Det er jo naturlig at han ikke har sett etter vakten i det heletatt.

 

beklager om jeg har formulert meg dårlig, men som jeg har påpekt før så var det min passasjer som hentet lappen, med mine penger. Jeg sto et lite stykke unna bilen og ventet. Men akkurat dette punktet er jeg ikke 100% sikkert på heller. Det jeg er 110% sikker på er at JEG la biletten på plass, og JEG åpnet bilen etterpå, da var billetten fortsatt der.

 

Ro, ro til fiskeskjær...

Klart din venn må ha sett etter parkeringsvakten. Han ser boten fra avstand, og setter seg så direkte ned for å vente på deg? En parkeringsvakt blir ikke umiddelbart borte rett etter han/hun skriver ut en bot. De spaserer gjerne litt frem og tilbake på parkeringsplassen før de drar avgårde. Utrolig at din venn ikke har sett noe, all den tid du sier han kom ut en gang mellom 16:00 og 16:05. Eller, DERE kom ut som du tidligere hevdet.

 

Fra der hvor bilen din stod parkert og bort til parkeringsautomaten er det ca 10-15 meter. Nå sier du at kameraten din gikk bort for å kjøpe billett, og du gikk også et stykke unna bilen for å vente? Hvorfor?

 

Du vil naturligvis aldri innrømme at du ikke forteller sannheten her, og at dette er et forsøk på å slippe å betale boten. Mitt tips: betal boten og kom deg videre. Du er tydeligvis ikke sikker på at Europark har forfalsket bildene, slik at du da kunne gått til sak, så da kan det altså hende at de faktisk har sitt på det rene.

 

1.) Hvorfor skulle han begynne å lete etter vakten? På det tidspunktet var det ikke noe grunn til å oppsøke noen parkeringsvakt!?

2.) Vet ikke, er FORTSATT ikke hundre prosent sikker på hvordan dette gikk for seg, vet bare at jeg la på plass lappen.

3.) Gratulerer Sherlock! Jeg har selv sagt kanskje 5-10 ganger (i tilegg til i media) at jeg ikke er sikker på at de har forfalsket bildene. At du har funnet ut at jeg "tydeligvis ikke er sikker på at Europark har forfalsket bildene" er jo bare fantastisk. Leser du i det heletatt det jeg skriver? jeg har gjentatt meg ganske mange ganger til deg nå.

 

Det er eneste muligheten jeg kan komme på, men som jeg har sagt maaange ganger så høres dette ganske så usannsynelig ut, derfor jeg vil ha bildene sjekket før jeg evt anmelder.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

En annen forklaring er at hjernen har spilt TS et lite puss (ett ikke uvanlig fenomen).

 

TS hevder hardnakket at han la billetten inn og at den ramlet ned slik at han måtte legge den på plass igjen. Dette har nok skjedd, men hele hendelsesforløpet skjedde ikke samtidig:

 

1) TS legger lappen inn i bilen.. smeller igjen døra og sidesynet/underbevisstheten oppfatter at lappen blåser ned på gulvet.

2) TS ankommer bilen.. ser bot.. hjernen jobber for harde livet med boten.. og når han eller kompisen åpner døren ser han lappen som han refleksivt plukker opp og slenger på dashbordet.

3) TS og kompis diskuterer og irriterer seg over at de kom for sent og fikk bot.

4) TS eller kompis finner ut at boten gjelder "ikke synlig billett" .. begge ser på dashbordet der billetten ligger.

 

Og resten er som man sier.. historie ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...