Gå til innhold

Sniktitt: Mass Effect 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Er det fortsatt "Classes" å velge mellom? Siden våpnene nå kan brukes av alle, hva er da forskjellen? - Abilities?

Kun Soldier er trent for alle våpen, og bærer alle våpentyper. Andre klasser må velge (f.eks. to typer).

 

Litt spent på hvordan det funker. Pistol+SMG for flere klasser i ME2 var ikke kjempemoro, men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heilt greitt at dei vil gjere actiondelen så god som mogleg - spelet vert jo ikkje meir RPG av at eit anna aspekt er dårleg - men ut i frå artikkelen høyrest det ut som om dei ikkje heilt får det til. Fiendar som vert pants-on-head retarded med ein gong du flankerar dei er ikkje det eg først og framst forbind med (formodentleg) godt trent pseudomilitært personell, og at dei "stikk ut" frå dekning uansett er litt tåpeleg.

 

Det var forresten granatar i ME1 òg. :)

 

Er òg eit eller anna som - for meg - skurra med høve til korleis Bioware handsama kvinnelege karakterer i ME2 kontra ME1. Mange pappfigurar, og endå fleire flaue ass-shots. Heile datingsimulator-greia var surrealistisk på ein ikkje-heilt-morsom måte; det kjendes ofte ut som om Shepard var hovudrolleinnehavar i ein scifi-utgåve av Twilight.

 

Selv om enkelte av karakterene er litt mere "eyecandy" enn andre, så synes jeg man får et relativt godt bilde av karakterene i spillet allikevel. For meg følte jeg "dating-delen" var litt mere som å utforske litt om personlighetene, og ikke så veldig ulikt det å bare snakke med andre crew-members som man ikke kune date. Loyalty missions og snakking karakterene i mellom under oppdrag synes jeg underbygde det på en god måte. Selvfølgelig var det karakterer man bryr seg ganske lite om, og noen man interagerer mye mer med, siden det er såpass mange. Til slutt ente det med at jeg oftere tok med folk på oppdrag basert på "personlighet" enn egenskaper. Spill er jo tradisjonelt mye dårligere enn film på slik, men jeg synes det fungerte ganske bra i ME2, til spill å være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg stynes det er bra att man kan velge 2 våpen fritt, feks favorittklassen min i 2'ern var definitivt Vanguard, digger charge, men jeg var ikke så veldi fan av shotgun, alltid assult rifle som har vært mitt våpen og er kjipt å måtte spille halve spillet før man endelig kan bruke det våpenet man er mest komfortabel med. Er noe ulogisk att en toppsoldat ikke skal kunne velge å bruke rifle.

 

Digger begge mass effect spillene på hver sin måte og bare konge om 3'ern blir ett kompromiss mellom de 2.

 

Og hadde anmelderen visst litt mer om Mass Effect historien er det ikke så merkelig att Cerberus vender seg mot Shephard.. (skal ikke komme med noen spoilere). Men en av avslutningene i 2'ern går jo direkte mot Cerberus sine ønsker (plus diverse hint i bøker og comics).

Lenke til kommentar

Heilt greitt at dei vil gjere actiondelen så god som mogleg - spelet vert jo ikkje meir RPG av at eit anna aspekt er dårleg - men ut i frå artikkelen høyrest det ut som om dei ikkje heilt får det til. Fiendar som vert pants-on-head retarded med ein gong du flankerar dei er ikkje det eg først og framst forbind med (formodentleg) godt trent pseudomilitært personell, og at dei "stikk ut" frå dekning uansett er litt tåpeleg.

 

Det var forresten granatar i ME1 òg. :)

 

Er òg eit eller anna som - for meg - skurra med høve til korleis Bioware handsama kvinnelege karakterer i ME2 kontra ME1. Mange pappfigurar, og endå fleire flaue ass-shots. Heile datingsimulator-greia var surrealistisk på ein ikkje-heilt-morsom måte; det kjendes ofte ut som om Shepard var hovudrolleinnehavar i ein scifi-utgåve av Twilight.

 

Synes alltid sjekking i spill er kleint, men de prøver nå i det minste. ME er ett av de få spillene hvor jeg giddr å bry meg... f.eks. dragon age 2 så syntes jeg de 2 damene som kan prøve seg på var søppel og er ikke så veldi hissig på å gjøre han jeg styrer til homo så har ikke prøvd det heller...

 

Blir spennende å se hvordan dekninsystemet fungerer, men synes fiendene burde vise tegn på overraskelse hvis du klarer å flankere dem bra. Er vel naturlig å få litt panikk når kulene hamrer inn i sida di når du trudde du var trygg.

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

Har faktisk bare spilt Mass effect 2 og hadde ikke veldig lyst til å kjøpe det. så lastet en venn ned spillet og etter første gangen jeg prøvde deg gikk jeg dagen etter ok kjøpe Ultimate edition eller Limited edition. husker ikke helt hva den het :D men det var sykt bra. håper også at de utvikler det at man kan ha et forhold med de andre karakterene.

 

Likte spesielt forholdet med Kelly Chambers :D if you know what i mean

Lenke til kommentar

Jeg syntes ME 1 var bra, meget bra. Jeg klarte dog ikke spille gjennom det mer enn en gang, og da hadde jeg fått nok.

 

ME 2 var HÅPLØST. Spillet var lagt opp til: Litt story -> Masse tid å løpe rundt etter nye folk -> Litt story -> Noen i partyet dævvet, og jeg brydde meg ikke.

 

De må slutte med denne ideen at det er morro å lete etter party members, for så måtte gjøre litt quests for dem, så bli venner. Det er ikke morro.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ME 1 var bra, meget bra. Jeg klarte dog ikke spille gjennom det mer enn en gang, og da hadde jeg fått nok.

 

ME 2 var HÅPLØST. Spillet var lagt opp til: Litt story -> Masse tid å løpe rundt etter nye folk -> Litt story -> Noen i partyet dævvet, og jeg brydde meg ikke.

 

De må slutte med denne ideen at det er morro å lete etter party members, for så måtte gjøre litt quests for dem, så bli venner. Det er ikke morro.

 

Synes faktisk det var litt motsatt, gøy å hente inn partymemebers og utforske litt, mens hovedhistorien ble nesten litt påtvunget deg, og man måtte fortsette med den selv om man gjerne ville utsette det litt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Treern vil nok ha akkurat samme mekanikken. På jorda tror alle at Shepard forteller skrønehistorier når han prøver å overbevise alle om at Reapers kommer. Plutselig angriper de bare utav ingenting. Jorda blir most. Shepard begynner å reise rundt i universet for å samle sammen en gjeng til å slå tilbake med. Cue diverse cameos av folk fra ME1 og 2, viderebygging på gamle forhold osv..

 

"ooooooooooooooooh hva skjer hvis vi setter Liara og Miranda i samme båt og lar dem bitchfighte om Shepard??? Let's do ittttttt"

Lenke til kommentar

@ATWindsor

 

Men så hadde vi jo litt dårlig tid også da ;)

 

 

 

Vi måtte jo redde crewet som ble tatt til fange, og vi måtte jo prøve å redde innbyggerene i det første stedet vi møtte på dem. Så jeg liker at vi ikke har så god tid som i eneren :p Miskliker litt at etter hva jeg har hørt i 3eren så åpner det med at vi blir engrepet, og vi må dra ut i verdensrommet for å hente våre allierte. Men må sikkert redde dem i en situasjon/gjøre masse oppdrag for dem for at de joiner. Noe vi ikke har tid til, fordi Reapers angriper jorda akkuratt NÅ. Men, vi får se hvordan de løser det.

 

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Nye "interessante" opplysninger om Mass Effect 3 fra Gamescom

 

http://gamingbolt.com/mass-effect-3-information-blowout-from-gamescom

 

Noen "høydepunkter"

 

Romance between Joker and Shepard is a case of “you have to play it to see it”.

 

Hvaffornoe?

 

Joker-EDI romance is being “looked at”.

 

Hva slags syke personer sa du det var som lagde dette spillet?!?!

 

You have a lot more romance options in ME3. Possibly not limited to party members.

 

Ja dette er jo det vi trenger.

 

Miranda will be back and has unfinished business with Shepard.

 

Kan ikke si dette høres bra ut med tanke på det andre de har uttalt.

 

We may see Quarians without masks. Whether that would include Tali or not was left unsaid.

 

Selvfølgelig får man se Tali. Hun er sikkert hawt også.

 

ME3 will make you cry!

 

Gjett om!

Lenke til kommentar

Haha :p More romance!

 

"What do you want in the next game?"

"Well, i w..."

"More romance you say? SURE!"

"No, i wan.."

"What? Romance with computers and men? Why not? Sure we'll make it"

"Goddam."

"Romance with a god you say? Well, the Protheans were considered gods, so we'll make a good-guy out of one of the Collectors so you can have some fun! We might "open" Legion up a bit too if you know what i mean, eh? eh?"

 

Sånn kan jeg fortsette i all evighet.

 

 

 

Ja, jeg er ansatt av Bioware. :tease:

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Mass Effect, serien som overbeviste meg om at også vestlige rollespill kan ha en gripende historie med sterke karakterer. Synes ME2 var en klar forbedring over eneren og så kan man bare håpe at treeren blir det samme.

 

Du burde prøve nokre Black Isle-spel. Og herregudnei, dei nye karakterane i ME2 var ikkje særleg gode, eg klarte ikkje tro på dei som faktiske karakterar i det heile - den einaste høveleg gode var comedy relief. Then again, med japanske spel som referanseramme så er jo kritera for kva som utgjer ein god karakter snudd på hovudet.

 

 

Nye "interessante" opplysninger om Mass Effect 3 fra Gamescom

 

Det der var ikkje tillitvekkjande. Dette "romanse"-greiane må slutte, det byrjar verte heilt parodisk. Ventar på Shepard-Krogan og Shepard-SnillGeth-romansane.

Lenke til kommentar

Mass Effect, serien som overbeviste meg om at også vestlige rollespill kan ha en gripende historie med sterke karakterer. Synes ME2 var en klar forbedring over eneren og så kan man bare håpe at treeren blir det samme.

 

Du burde prøve nokre Black Isle-spel. Og herregudnei, dei nye karakterane i ME2 var ikkje særleg gode, eg klarte ikkje tro på dei som faktiske karakterar i det heile - den einaste høveleg gode var comedy relief. Then again, med japanske spel som referanseramme så er jo kritera for kva som utgjer ein god karakter snudd på hovudet.

 

Når det gjelder interesse for karakterene går Mass Effect-spillene både Planescape:Torment og Baldurs Gate-spillene en høy gang etter min mening. Det til tross for at Shadows of Amn kanskje er mitt favoritt-spill noensinne. Jeg har aldri opplevd en tilsvarende følelsesmessig tilknytning til spill-karakter som i Mass Effect 1&2 siden Grim Fandango.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...