Gå til innhold

Slik beskytter Samsung seg mot Apple


Anbefalte innlegg

De har nok ryggdekning til å innvilge, men det betyr ikek at patentene vil bli stående i en rettsak, det er mange mange eksempler på at det forkastes i rettsaken, presumtivt fordi patentmyndighetene ikke har tid til å gjøre skikkelig research.

Det er sant. Mange patentsøksmål forkastes. Spørsmålet er om de forkastes fordi patentet ikke holder mål eller fordi patentbruddet ikke aksepteres som reelt. Jeg har funnet litt statistikk på det, som jeg skal prøve å fordøye.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IDIOTSAK!

 

Tenk om de hadde brukt penger på mer fornuftige ting! ... men jeg antar at advokater skal vel leve de og.

 

Ett er å saksøke noen for regelrett blå/piratkopier av produkter, men å saksøke noen for at "det er for likt mitt på utseende" er bare piss.

 

Hadde Samsung satt ett halvspist eple på baksiden og kopiert ipaden ned til den minste detalj så skulle jeg skjønt det, men dette ... bare bullshit. Dette er apple som tydeligvis har oppdaget at Samsungs produkt faktisk er bedre enn deres og dermed vil prøve å stanse dem fra å ta marked på alle mulige måter.

 

I saker som denne, hvor noen saksøker og krever stans i salg av motpartens varer mens saken pågår, skulle det vært gjensidig stans i salg på begge sider og ikke bare den ene. Hva om Samsung vinner søksmålet? Kanskje det tar et år eller mer å få denne saken ferdig, og det tapte salget kan balle på seg til å bli ekstremt høyt. Kan de da saksøke Apple for tapt salg som følge av idiotrettsaken deres? Hadde vel vært ypperlig!

Lenke til kommentar

Ett er å saksøke noen for regelrett blå/piratkopier av produkter, men å saksøke noen for at "det er for likt mitt på utseende" er bare piss.

Ja, det er det ikke vanskelig å synes. Men patentlobbyen med IBM i spissen har altså klart å få slike lover vedtatt.

 

Dette er apple som tydeligvis har oppdaget at Samsungs produkt faktisk er bedre enn deres og dermed vil prøve å stanse dem fra å ta marked på alle mulige måter.

Strengt tatt behøver ikke produktet være bedre for at et slikt søksmål skal være lønnsomt, det holder at det er troandes til å ta betydelige markedsandeler.

 

I saker som denne, hvor noen saksøker og krever stans i salg av motpartens varer mens saken pågår, skulle det vært gjensidig stans i salg på begge sider og ikke bare den ene.

Fristende tanke, men det ville ikke stanset patenthaiene. De har ikke noe salg å tape.

 

Hva om Samsung vinner søksmålet? Kanskje det tar et år eller mer å få denne saken ferdig, og det tapte salget kan balle på seg til å bli ekstremt høyt. Kan de da saksøke Apple for tapt salg som følge av idiotrettsaken deres? Hadde vel vært ypperlig!

Ja, dersom søksmålet forkastes eller Apple taper i retten kan Samsung bli tilkjent både kompensasjon og erstatning, såvidt jeg forstår.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hmmm er vel slik det er. Alle henter inspirasjon fra andre som lykkes i markedet. Nå var det jo bare en aktør som lyktes i markedet og det var Apple, så at alle andre "kopierer" er vel nesten bare naturlig. Forbrukerene har jo vist produsentene at det er slik vi vil ha tablets, ikke den dritten som kom før.

Lenke til kommentar

Leser at domstolen i nederland også er enig(kjøpt og betalt) med Apple og har stoppet salget av galaxy s og galaxy s II.

 

Hva i all verden? Man kopierer et design ned til grafikken på knappene, og når en rettsinstans sier at "dette blir for drøyt" så er de kjøpt og betalt?

 

Du er klar over at det er Samsung som diskuteres, et digert, sjelløst selskap som livnærer seg på sør-koreansk nasjonalisme samt å selge andre sine ideer som sine egne,

et selskap som inntil nylig hadde et eget "bestikkelsesfond"? (http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/technology/article2907007.ece, med mer)

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Har Apple patent på svarte rammer? Verdenspatent?

Nei. Hvordan det?

 

Geir :)

Ja, det er vel slik at de må skaffe seg patenter i alle land de ønsker å være beskyttet. Det er vel ikke slik at en får patent over alt om en går til ett norsk patentkontor uten å betale ekstra for dette?

 

Ellers var det litt ullent av meg å sikte på "svarte rammer". Det var bare en måte å forsøke å si at; "Hva i huleste er det Apple har patent på egentlig?". :!:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...