Gå til innhold

Islam er verre enn nazisme


Anbefalte innlegg

@Ole_marius

 

Altså, Islam er noe dritt, kristendommen har også noe piss, og derfor skal vi akseptere Islam mer?

 

Vi lever i verdenssamfunnet. Verdenssamfunnet = Befolkningsvekst = Etniske og nyinnflyttere = Mangfoldig samfunn = Et rikt samfunn på kultur

 

Men eg liker ikke den kulturen som eg føler er negativ, selvsagt er kebap godt, og moskèer fine, men krav om tilbedelse og underkastelse er ikke bra. Forøvrig er også kirker nyttige til å utføre menneskelige ritualer i, men også kristendommens krav om underkastelse er noe dritt.

 

Slik eg ser det, er kristendommen nesten ferdig sekularisert, og så kommer det pinadø en ny religion som må bearbeides...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du higer etter da, total kontroll over tro og filosofi og egne tanker?

 

 

 

Din tanke er fri,

hvem tror du den finner.

Den flykter forbi,

slik skygger forsvinner.

Den kan ikke brennes,

av fiender kjennes.

:/: Og slik vil det alltid bli:

Din tanke er fri! :/:

 

Jeg tenker hva jeg vil,

mitt ønske bestemmer.

I stillhet blir det til,

i ukjente drømmer.

Min tanke og lengsel

vil bryte hvert stengsel.

Og slik vil det alltid bli:

Min tanke er fri!

 

Og tvinges vi inn

bak jernslåtte dører,

da flykter den vind

som tankene fører.

Fordi våre tanker

kan rive ned skranker.

Og slik vil det alltid bli:

Vår tanke er fri!

 

Norsk tekst: Alf Cranner

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La de som tror det, tro det og så kan du holde på med ditt. Så lenge dem er lovlydige og er med på å bidra til fellessamfunnet så syns jeg folk kan få holde på med det de vil.

 

Så vi skal ikke bry oss om at folk som bor i vårt land ser på oss som "kafir" fra en umoralsk horerikultur, og ønsker å bytte ut vår frihet og vårt demokrati med bokstavtro shariah og dødstraff for blant annet apostafi (frafall)? Folk som mener at det er greit å slå kone og barn, så lenge det er "gjort i kjærlighet"?

 

Her er f.eks en tråd fra Islamnet der en moderat muslim blir hengt ut som "kafir" for å ønske seg moderat islam med menneskerettigheter. Ifølge lederen for Islamnet (Fahad Qureshi) er alt annet en bokstavtro tolkning av koranen med dødstraffer, pisking og ymse skrekkeligheter uaktuelt.

 

Og litt om vold mot kvinner:

 

- Forsvarte vold mot kvinner på norsk islam-konferanse

 

Og det er ikke vanskelig å finne andre foruroligende meninger fra islamister i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, de fleste muslimer i Norge er frihetselskende mennesker som vil leve som meg og deg men at de har ett annet tro enn det du kanskje har. Du kan finne slike sitater i de fleste religioner, men faktum er at de ikke er her for å ødelegge for deg men for å kunne leve i ett fredfullt samfunn uten at noen skal si hva de skal tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, de fleste muslimer i Norge er frihetselskende mennesker som vil leve som meg og deg men at de har ett annet tro enn det du kanskje har. Du kan finne slike sitater i de fleste religioner, men faktum er at de ikke er her for å ødelegge for deg men for å kunne leve i ett fredfullt samfunn uten at noen skal si hva de skal tro på.

 

Islamnet er den største og raskest voksende muslimske ungdomsorganisasjonen i Norge, og forfekter en bokstavtro tolkning av koranen, med alt det innebærer. De inviterer kontroversielle ekstremister som er kjent for ekstreme meninger for å holde foredrag. Du mener at dette er problemfritt? Selvsagt finnes det flotte muslimer med sunne verdier og, som han som ble hengt ut som "kafir" for å være mot dødsstraff for frafall fra Islam.

 

Synes du virkelig det ikke er grunn til bekymring når såpass mange ser på et totalitert sharia-teokrati som det perfekte samfunn?

 

Edit:

 

Og hva jeg higer etter:

 

Et fritt samfunn med trosfrihet, ytringsfrihet, menneskerettigheter, likeverd, likestilling og menneskeverd.

 

Jeg synes det er bekymringsverdig når større grupper i mitt samfunn ønsker seg det motsatte av disse verdiene.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk ikke at de forfekter ett totalitært system som du tror. Sannheten er nok heller at størsteparten av medlemmene vil ha ett muslimsk nettverk der de kan samles sammen om religionen, finne nye venner, diskutere, ha ett nettverk. Like barn leker best, og slike som deg gjør jo at de blir forvist til slike arenaer når du ser på dem som potensielle terrorist og det som værre er.

 

Dessverre finnes det ikke så mange slike tiltak for muslimske ungdommer idag. De kristne har tensing, speider, kor, krik og andre arenaer der likesinnede kan møtes, så kanskje man burde bidra med å starte opp slike tilbud for muslimer også?

 

Mitt poeng er at selv om man er muslim, så bør man ikke se på vedkommende som en kriminell eller en som vil ta over Norge og innføre islam.

 

Edit: Disse folkene har kommet for å bli, så å fremmedgjøre dem, mistenkeliggjøre dem, gjør det bare værre for dem å lære seg norsk kultur og levesett. Så utgangspunktet er denne fiendtlige oppførselen til muslimer generelt i Norge er ikke akkurat med på å gjøre enklere for folk å leve sammen i fred.

Endret av Blåbær
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror ikke det, til tross for at de selv sier at koranen må tolkes bokstavrett og at det er ikke er rom for tolkning. Til tross for at de selv sier at det perfekte samfunn er det islamske med sharia-lover. Til tross for at lederen med flere går kraftig ut mot en som mener at det må være rom for menneskerettigheter i Islam. Du tror ikke at de støtter kjønnsapartheid selv om de har adskilte innganger og sitteplasser for kvinner, og inviterer talere som snakker om at det er greit å bruke vold mot kvinner og barn. Til tross for at lederen ofte omtaler nordmenn som "kafir".

 

Hvilket samfunn higer DU etter?

 

Edit:

 

Jeg er ikke fiendtlig til muslimer. Jeg er fiendtlig til fiendtlige ideologier og ideer.

 

Det er selvsagt problemfritt at de omtaler nordmenn som "kafir" og kulturen vår som en umoralsk horerikultur. Er det noe som stimulerer til "oss og dem"-holdning, så er det nettopp slikt.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Ja, så de liker ikke drikkekulturen vår, one nights stand osv. Er ikke bare muslimer som reagerer på det. Men egne innganger er greit når det er snakk om deres egne arrangementer, ikke opptil meg å diktere hvordan de skal ha det på sine arrangementer. Akkurat som at du kan lage dine egne regler for dine fester, hvem du skal ha inn osv. Jeg lover jeg ikke skal blande meg inn. Du har fri ytringsfrihet og organisasjonsfrihet, og dette bør også gjelde muslimer, uansett hva de mener om nordmenn, for det som teller er hvordan de opptrer i samfunnet.

Lenke til kommentar

Å trekke inn ytringsfrihet og organisasjonsfrihet er en stråmann. Jeg har aldri sagt at noen ikke skal få lov til å ytre seg og organisere seg som de vil. Tvert imot er jeg en sterk tilhenger av dette. De kan få ønske seg shariah og offentlig pisking om de vil, men jeg forbeholder meg retten til å komme med (berettiget) kritikk.

 

Hvis jeg uttaler at muslimer har en "forkastelig hatkultur", så er det greit og fint på lik linje med at de uttaler at vi har en "umoralsk horerikultur"? Eller er det som vanlig doble standarder her? Jeg er "islamofob" og fremmedfiendtlig, mens de bare har gjort en helt korrekt observasjon av vårt dekadente samfunn?

 

Er det greit om jeg arrangerer et arrangement, og har adskilte innganger for negre, der de må sitte bakerst? Eller ville du reagert negativt på det?

 

Er det greit om jeg får inn en foredragsholder som i foredraget forteller at det er greit å slå negre? Eller er dette kritikkverdig?

 

Alt jeg gjør, er å bruke MIN ytringsfrihet til å kritisere apartheid, legitimering av vold og totalitære ideologier som ikke har ytringsfrihet, likeverd, menneskerettigheter og demokrati.

 

Mange muslimer (blant annet Islamsk Råd, Abid Raja og Mohamed Abdishazan) har som meg kritisert IslamNet for sine holdninger og sin pietistiske lære. Er de også "sånne som meg" som "forviser muslimer til slike arenaer"?

Endret av pifler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes heller at vi må arbeide for å respektere hverandre, muslimer er som kristne veldig forskjellige, noen går i vestlige klær og ser ikke ut som muslim i hele tatt. Og hvis en skulle ha egen inngang for enkelte trosretninger, hvordan se forskjell på dem som går i vanlige klæær, skal dere stoppe hver enkelt og spørre hvilken trosretning den enkelte tilhører? Kanskje ikke muslimer som symptiserer med muslimer kan komme til å kle seg i muslimske klær for å støtte dem på den måten. Jeg tror det kommer til å bli mye rot ut av sånt skille. Mye stygt er sagt om muslimer, men kristne er ikke det spor bedre, kanskje verre?

Lenke til kommentar

La de som tror det, tro det og så kan du holde på med ditt. Så lenge dem er lovlydige og er med på å bidra til fellessamfunnet så syns jeg folk kan få holde på med det de vil.

 

Så vi skal ikke bry oss om at folk som bor i vårt land ser på oss som "kafir" fra en umoralsk horerikultur, og ønsker å bytte ut vår frihet og vårt demokrati med bokstavtro shariah og dødstraff for blant annet apostafi (frafall)? Folk som mener at det er greit å slå kone og barn, så lenge det er "gjort i kjærlighet"?

Jeje... Dersom kritikken var litt mer nyansert, og litt mer realistisk, så ville det kanskje blitt tatt noe mer seriøst også.

 

Hvis noen er ekstreme innad i gruppen, så er alle det... En sånn argumentasjon vil alltid virke i mot sin hensikt... Det er ikke veldig mange muslimer i det store og hele bildet som ønsker å innføre shariah og dødsstraff. Det er noen, akkurat som noen FrP-tilhengere også ønsker å innføre dødsstraff, og har ytterliggående meninger. Å slå kone og barn, er straffbart. Er det bare muslimer som slår kone og barn, ligger det i "muslimenes gener" .... Nei. Det er mange som slår både barn og kone, uten at det har noe med religion og gjøre i det hele tatt: Det handler bare om hvordan de som individer er, og hvordan de tenker... Og selvsagt vil slike personer støtte seg til kilder hvor de finner støtte for sine handlinger, dersom de finnes...

 

 

Her er f.eks en tråd fra Islamnet der en moderat muslim blir hengt ut som "kafir" for å ønske seg moderat islam med menneskerettigheter. Ifølge lederen for Islamnet (Fahad Qureshi) er alt annet en bokstavtro tolkning av koranen med dødstraffer, pisking og ymse skrekkeligheter uaktuelt.

 

Og litt om vold mot kvinner:

 

- Forsvarte vold mot kvinner på norsk islam-konferanse

 

Og det er ikke vanskelig å finne andre foruroligende meninger fra islamister i Norge.

I samme artikkelen står det dette:

 

 

- Idioti

I det norsk-muslimske miljøet har reaksjonene vært sterke og debatten raser nå på forskjellige forum.

- Jeg mener dette er idioti. Det er nettopp slikt som gir grunnlag for misforståelser. Det å gi menn som slår en slags legitimitet og aksept er helt bak mål, sier forstander Basim Ghozlan i Det islamske Forbundet.

 

Man skulle jo ikke tro at det var slik? "Muslimer er jo en ensrettet ideologi som ønsker å fortære verdenen, og ønsker å legge alt under seg og gjøre livet til et brennende helvete for alle og enhver" ???

 

Jeg er for kritisering av religioner, og islam trenger å bli møtt med kraftig kritikk... Men mye av den kritikken jeg ser, den baserer seg på myter og fordommer, og vil ikke ha samme styrke, da de som befinner seg i muslimske grupperinger ikke kjenner seg igjen, eller stoffet, og derfor får mer motivasjon for å avvise og korrigere alle mytene og vrangforestillingene. Skal man "ta" islam ved roten, så kritiser ut i fra hva som er reelt og hva som er fakta, og ikke overdriv så mye at det høres virkelighetsfjernt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Islamofobi" forutsetter at frykten for islam er irasjonell.

Alle erfaringer med islam tilsier at frykten derimot er rasjonell.

 

Det er èn ting å dømme alle muslimer over èn. Det er noe annet å kritisere religionen, deres øverste ledere, ting som gjøres i deres navn, og den overveldende stillheten ifra muslimer flest.

 

Det er et ordtak som heter at 'Den som tier samtykker'. Alternativet er i min oppfatning at mange muslimer samtykker, mens mange andre er redde for de som gjør det.

 

Uansett er islam noe vi BØR frykte, nettopp fordi det er en voldelig politisk ideologi som søker å undertrykke all kritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett er islam noe vi BØR frykte, nettopp fordi det er en voldelig politisk ideologi som søker å undertrykke all kritikk.

Ser ikke helt at det er noe å frykte imo. Men man kan heller ta avstand til enkelte "ledere" som denne Fahad Qureshi i Islamnet. Man må huske at hans meninger ikke er felles for alle muslimer, selv ikke alle de som er medlem i Islamnet eller er på arrangementene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...