Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

A) Du tro den raske økningen i andelen muslimer i Oslo på mirakuløst vis skal stoppe eller gå tilbake. Alle estimater om muslimsk flertall

i Oslo innen et par tiår er altså helt gale.

 

Sill bror! :cool: Myndighetene har kontroll på innvandrerstrømmen.

 

C) Du bor ikke i Oslo og føler deg trygg da det antagelig ikke vil bli muslimsk flertall der du bor i din levealder. Og du tror at resten av Norge vil kunne fungere greit sammen med en muslimsk hovedstad selv om det ikke finnes noen historikk for at dette kan skje.

 

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men i de fleste strøk utenfor byene (les; bygder og langt-unna-liggende tettplasser) har ofte asylmottak. Det er ikke kun tigerstaden som har muslimer, vær du sikker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt sykt at folk ikke ser at ytringsfriheten vår forsvinner sakte men sikkert ....

 

Det som er skremmende er at folket ikke bare aksepterer det, men at de ønsker det.

 

Tragedien på utøya har gitt media mye ammunisjon i sin kamp mot ytringsfriheten.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke ser det.

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10088961

 

På tide å se litt etter da?

 

Ja dette hadde jo mye med innskrenkning av ytringsfrihet... Jadda... Det er ikke lov til å oppfordre noen lenger, fordi det hinder yttringsfrihet.... Det er galt til å oppfordre til en mer vennlig form for debatt?.. Hva er det som er galt i å oppfordre (be) europeiske ledere være forsiktige i diskusjoner om innvandring, for ikke å fyre opp under høyreekstremisme?

 

Ingen ting!!! Dette er en ytring like fullverdig som det idiotiske hatefulle og fremmedfientlige ytringer er det... Å advare i etterkant av en katastrofe, er ikke å hindre ytringsfrihet! Ytringer som er ment til å hindre fanatisme etc. er ytringer som burde settes høyere enn hatefulle ytringer...

 

Man kan godt få lov til å ytre seg hatefullt og fordomsfullt etc. men det er ikke dermed sagt at man ikke skal kunne motsi disse! Eller forsvare seg mot disse. Eventuelt avfeie disse....

 

Det er ingen som har sagt noe om at ytringsfriheten skal innskrenkes her, så dette syntes jeg var et dårlig eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10088961

 

På tide å se litt etter da?

Jeg anser ikke en henstilling om å ha alminnelig folkeskikk i debatter for å være en begresning i ytringsfriheten. Det er heller ingen tvang til å følge henstillingen...

 

"Alminnelig folkeskikk i debatt" er en meget fin måte å si "sensur" på.

 

Du må vite at dette er en meget sentral politiker, det er også mange andre som ønsker sensur av ytringsfriheten.

 

Prater bare tull du :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

begrenset ytringsfrihet, SOS rasisme som fotsoladater for AP , hva blir det neste ?

holocaust av vanlige etniske Nordmenn som ikke godtar alt fra rød avdeling? Minner mer og mer og det tredje riket ano 1940.

 

Hva er det du fórer hodet ditt med av informasjon, som får deg til å si noe så tåpelig? :)

Du mener altså at SOS rasisme burde fått innskrenket ytringsfrihet? At de ikke skal få si meninga si?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er nok en grense for hvor langt man er villig til å la ting skli mot det man oppfatter som negativt. Men det får jeg ta som det kommer, og maler ikke fanden på veggen.
Og hva tror du du kan gjøre om/når man allerede har kommet til den grensen?

 

Finne opp en tidsmaskin? Starte din private krig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er nok en grense for hvor langt man er villig til å la ting skli mot det man oppfatter som negativt. Men det får jeg ta som det kommer, og maler ikke fanden på veggen.
Og hva tror du du kan gjøre om/når man allerede har kommet til den grensen?

 

Finne opp en tidsmaskin? Starte din private krig?

Det finner vi ut av hvis den tid kommer. Og les det jeg skrev en gang til, det er en forskjell på "skli mot" og "kommet til". "Skli mot" betyr at man begynner å reagere og gjøre noe før grensen er nådd. Leser du ting bare slik du ønsker at de skal fremstå? Eller er det andre årsaker som får deg til å vri på ting? For det burde ikke være nødvendig å foreklare de uttrykkene jeg bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Muslimene ser på dette med ett langtidsperspektiv. Det er innen 2080 at hele verden skal være islamsk, i 2070 er man vel der man blir henrettet om man ikke bøyer seg for Muhammed. Vi er fortsatt kun i 2011, men muslimene formerer seg steike raskt."

 

Tror du virkelig på dette?

Det blir feil å si muslimene i flertall, men det er dessverre fakta at noen islamske ekstrimister med mye makt, ønsker dette. De har som mål å ta over Europa gjennom demokratiet. Oppforder alle til å se:

Det Muslimske Brorskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
– Truer serbiske verdier

 

Serbiske høyreekstreme grupper sier at homoseksualitet er en trussel mot serbiske familieverdier, og allerede i går protesterte flere tusen mot den planlagte paraden. Dessuten er den fordømt av den serbisk-ortodokse kirken.

 

Det høres veldig lite høyreekstremt ut.

Lenke til kommentar
Mange muslimer til lands er sofamuslimer/kulturmuslimer, alle jeg kjenner drikker, spiser gris etc.

Dette er alstå den unge generasjonen, når det gjelder for de litt eldre vet jeg ikke.

De som vi så i Oslos gater vinteren 2009 når de kastet stein og sprengstoff på politiet mens de ropte "Allah Akbar" var altså eldre muslimer som hadde kledt seg ut som ungdommer?

 

Utrolig at jeg ikke hadde fått det med meg. :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Muslimene ser på dette med ett langtidsperspektiv. Det er innen 2080 at hele verden skal være islamsk, i 2070 er man vel der man blir henrettet om man ikke bøyer seg for Muhammed. Vi er fortsatt kun i 2011, men muslimene formerer seg steike raskt."

 

Tror du virkelig på dette?

Det blir feil å si muslimene i flertall, men det er dessverre fakta at noen islamske ekstrimister med mye makt, ønsker dette. De har som mål å ta over Europa gjennom demokratiet.

Det Muslimske Brorskap.

Så den "hemmelige planen" er altså å omvende oss europeere til islam, slik at islam blir i fletall. Ja, som alle religiøse kan de gjerne tro på misjonering, men jeg anser det som fullstendig usansynlig at det vil lykkes.

 

Hvorfor skulle europere som i praksis nettopp har lagt religion (kristendommen) bak seg, gå over til en annen religion? Det henger ikke på greip

Lenke til kommentar
Mange muslimer til lands er sofamuslimer/kulturmuslimer, alle jeg kjenner drikker, spiser gris etc.

Dette er alstå den unge generasjonen, når det gjelder for de litt eldre vet jeg ikke.

De som vi så i Oslos gater vinteren 2009 når de kastet stein og sprengstoff på politiet mens de ropte "Allah Akbar" var altså eldre muslimer som hadde kledt seg ut som ungdommer?

 

Utrolig at jeg ikke hadde fått det med meg. :!:

Sprengstoff?

 

Rart, fikk ikke med meg den hendelsen.

Lenke til kommentar
Mange muslimer til lands er sofamuslimer/kulturmuslimer, alle jeg kjenner drikker, spiser gris etc.

Dette er alstå den unge generasjonen, når det gjelder for de litt eldre vet jeg ikke.

De som vi så i Oslos gater vinteren 2009 når de kastet stein og sprengstoff på politiet mens de ropte "Allah Akbar" var altså eldre muslimer som hadde kledt seg ut som ungdommer?

 

Utrolig at jeg ikke hadde fått det med meg. :!:

 

Da er det meget trist, og bekymringsfullt, at du ikke fikk med deg at de samme ungdommene ga seg fullstendig f… i religion og politikk, og benyttet seg av demonstrasjon som en gylden mulighet for pøbelskap og plyndring. Hvis du definerer disse ungdommer som religiøse eller islamister, da har ikke du fulgt med på nyhetsbildet i det hele tatt i de siste årene. Og da er det ikke rart at du ser fanden midt på lyse dagen.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

So? Jeg har vokst opp med muslimer, innen da skal jeg love deg at de er norskere enn både deg og meg. Eneste forskjellen er nok at hakket flere spiser kebab og danser.

Jeg tror dette er halmstrået til innvandrerforkjempere. Slapp av, i fremtiden så vil alle muslimer bli ateister og bli som oss nordmenn. Yrkesakrtiviteten vil øke, de vil få norske verdier og vi vil alle synge søte sanger sammen. Dette sa folk på 1990-tallet også.

 

Basisen for kommentarene dine er at muslimer ser på norsk kultur som overlegen deres egen og vil dermed se lyset. I virkeligheten så ser mange muslimer ned på vestlig kultur, fordi de ser på den som uansvarlig og umoralskt. I tilegg er det klart at nordmenn ikke liker muslimer særlig godt, siden de blir diskriminert i jobbmarkedet og i det sosiale liv. Allikvel, anser vi oss som svært tolerante. Muslimer ser dobbeltmoralen.

 

En annen faktor er, flere og flere muslimer bor i områder med veldig høy konsentrsjon av muslimer. Hvordan skal de bli integrert om de ikke prater med en eneste etnisk nordmann? Det er ekstremt naivt å tro at muslimene i Norge kommer til å integrere seg. Faktisk, integreringen kommer til å gå motstt vei i fremtiden, fordi tidligere så møtte muslimer etniske nordmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...