Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

De er det NÅ ja, men de kan formere seg, som de ekle, urene islendingene de er.

Som sagt, antagelsen din er på trynet fordi du bare antar eksponentiell vekst. Jeg antok ikke eksponentiell vekst.

 

Du antar at "det og det" skjer.

Hva med å fortelle meg hvilke av antagelsene du er uenig i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje syntes det hadde vært morsomt hadde det ikke vært for at det kun finnes 320 000 Islendinger.

De er det NÅ ja, men de kan formere seg, som de ekle, urene islendingene de er.

 

 

Vel, jeg skal iallefall ønske våre nye Islandske overherrer alt vel. :ph34r: fyrir guð og land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tittet igjennom og gjorde noen kalkulasjoner. Fra statistikkbanken http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/

 

kan man se at antall fra Afrika og Asia er 64K i 2001 og 104K i 2011

Vet ikke hvor du får 104K fra?

 

Ifølge > dette (basert på Statistisk Sentralbyrå) er tallet for Asia inkl. Tyrkia + Afrika tilsammen 70 731 personer

Det er fordi du ser på feil statistikk. Du ser på innvandre. Jeg ser på innvandre og norskfødte.

Lenke til kommentar

Du antar at "det og det" skjer.

 

Antagelser er faktisk helt greit da han redegjør for dem. Så kan man heller i ettertid diskutere hvorvidt disse antagelsene er riktig eller ikke. I hvertfall en real måte å gjøre det på, istedenfor å prøve og være morsom slik du feiler på. Gi din utredelse for hva du mener om hans antagelser, eller ti stille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I følge den der er det australierne vi burde frykte ;) Høyest økning...

Hvordan det? Over de siste elleve år har vi fått om lag 10 000 afrikanere, samt 18 000 asiatere. Mens australiere utgjør bare 300.

 

Forøvrig er fødselsraten blant asiatere (spesielt midtøsten) samt afrikanere; langt høyere enn etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

Jeg tittet igjennom og gjorde noen kalkulasjoner. Fra statistikkbanken http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/

 

kan man se at antall fra Afrika og Asia er 64K i 2001 og 104K i 2011

Vet ikke hvor du får 104K fra?

 

Ifølge > dette (basert på Statistisk Sentralbyrå) er tallet for Asia inkl. Tyrkia + Afrika tilsammen 70 731 personer

Det er fordi du ser på feil statistikk. Du ser på innvandre. Jeg ser på innvandre og norskfødte.

? du skriver da utrykkelig; "antall fra Afrika og Asia er 64K i 2001 og 104K i 2011

 

men men, skal ikke pirke videre

Lenke til kommentar

Det er første generasjon, for senere generasjoner så stemmer ikke det.

Fødselsraten peker til etnisitet, ikke om man er første-generasjons-innvandrer.

Ser ut som noen må finne en kilde på enten det ene eller det andre, men jeg heller mot iChristian sin tolkning ;)

 

Uansett så går det bra selv med din konklusjon, siden fødselsraten faller over hele verden: http://www.economist.com/node/14743589

 

Behind this is a staggering fertility decline. In the 1970s only 24 countries had fertility rates of 2.1 or less, all of them rich. Now there are over 70 such countries, and in every continent, including Africa. Between 1950 and 2000 the average fertility rate in developing countries fell by half from six to three—three fewer children in each family in just 50 years. Over the same period, Europe went from the peak of the baby boom to the depth of the baby bust and its fertility also fell by almost half, from 2.65 to 1.42—but that was a decline of only 1.23 children. The fall in developing countries now is closer to what happened in Europe during 19th- and early 20th-century industrialisation. But what took place in Britain over 130 years (1800-1930) took place in South Korea over just 20 (1965-85).
Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil du se det hos enkelte individer fra 7. generasjon også, men statistikkene viser at allerede på 2. gen og særlig 3. så blir barnetallene stadig likere norske kvinner.

Det holder ikke at de blir likere så lenge de ligger høyere.

 

Dette er uansett en effekt som vil avta med ghettodallelse og mindre integrering, som har vært resultatet i andre områder med stor muslimsk innvendring.

Lenke til kommentar
Det er slettes ikke ille med islam i Norge når dens følgere i all hovedsak er demokratiske, liberale
Det holder ikke med at over 50% er demokratiske for at det faktisk skal være et positivt bidrag til Norge. Hvilke andre områder som har fått over 50% muslimer kan du vise til at de har velfungerende demokrati, respekt for menneskerettighetene, religionsfrihet og personlig sikkerhet?

 

og en ressurs for landet.
Hvordan er de som gruppe en ressurs for landet når de i mindre grad en snittet jobber og i snitt gir høyere sosiale kostnader? Alle grupper som ikke scorer enda bedre enn snittet i Norge er faktisk en økonomisk belastning og vil faktisk bare øke mangelen på arbeidskraft selv om mange av dem jobber.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...