Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva så?
Og hva så?
Hva så?
Hva så?
Og hva så?

Det var svar på ditt "Hva får deg til å tro at det blir muslimsk flertall".

 

og livssyn har da intet å si...
Prøv å fortelle det til de som har blitt utsatt for muslimsk flertall der de bor.

 

Vi er fire miliarder mennesker sånn cirka her i landet. Du tror vi får ca 5 milliarder muslimer hit...
Skjønner at tall ikke er din sterke side, men Oslo vil som sagt få muslimsk fleretall om noen tiår. For hele Norge vil det ta lengere tid og en splittelse mellom muslimske Oslo og restnorge er antagelig mer sannsynlig. Det er i alle fall det erfaringer fra andre områder som blir muslimske viser oss.

 

Vel, jeg tviler på at det er det arbeiderpartiet vil.. Men dersom de mener dette er en god løsning som vil være fordelaktig, så er jeg enig i det... :)
Ja, vennligst kom med en eneste grunn til at muslimsk flertall i Norge er en fordel. La oss få litt humor her.

 

Du har ikke kommet med fakta, du har kommet med påstander, som ikke er etterfulgt med kilder...
Jeg kom kun med fakta som burde være velkjente for alle som er oppdatert på hva som skjer i Norge, som er lett å finne selv og som er velkjente for alle som har diskutert her på forumet hvor disse påstandene har sett grundig dokumentert en rekke ganger.

 

At du stiller deg uforstående til påstandene jeg kom med og krever dokumentajson viser hvilken tilstand du har av fornektelse og/eller manglende kunnskap.

Endret av robertaas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette med at muslimer føder flere barn enn oss, har noen statistikk på hvor mange barn innvandrere føder?

 

Muslimer og ikke vestlige innvandrere vil komme i flertall innen 2050 her i Norge.

 

Har du noen gode kilder på dette? Det høres bare helt latterlig ut for min del... Og dersom det var tilfellet, så hadde det ikke brydd meg....

 

Dette med at muslimer føder flere barn enn oss, har noen statistikk på hvor mange barn innvandrere føder?

 

Muslimer og ikke vestlige innvandrere vil komme i flertall innen 2050 her i Norge.

 

Har du noen gode kilder på dette? Det høres bare helt latterlig ut for min del... Og dersom det var tilfellet, så hadde det ikke brydd meg....

Lenke til kommentar

Til dere som tror masseinnvandringen ikke gjør noe og tror at alle kan bli helt integrert i det Norske samfunnet : Hva om dere tar feil ?

 

Hva gjør vi da ? Hva om 60 % av befolkningen i Norge er muslimer om nån år , og innfører sharialover ? Krever at vi fjerner alle kirker , kler på våre jenter , konventer til Islam eller flytt ??

 

Hva gjør vi da ?

 

For det første er det slik at prognoser om en muslimsk majoritet i Norge har veldig lite troverdighet siden de aller fleste av disse prognoser ikke justerer tallene etter variabler slik som integrasjon. Integrasjon betyr gjerne at fødselsraten blant muslimer synker vesentlig, og er mer i samsvar med etniske nordmenn etter at integrasjon er fullført. I tillegg til dette tar ikke slike prognoser til etterretning andre- og tredjegenerasjons innvandrer fenomenet, dvs. disse får langt færre unger enn førstegenerasjonsinnvandrere. Begge variabler henger sammen med at disse innvandrere aksepterer norske kulturelle koder, får mer utdanning, favoriserer utdanning og karriere fremfor familie å få unger, og generelt blir mer norske.

 

Om så islam blir den største religion i Norge, noe som er veldig lite sannsynlig, så anser jeg ikke det som en fare. En muslimsk majoritet betyr ikke automatisk at vårt samfunn, eller våre normer og verdier, blir vesentlig endret. De aller fleste muslimer i Norge er ateister eller ikke-praktiserende muslimer, og de aller fleste er allerede nå integrerte og lever samme liv som resten av oss nordmenn. En muslimsk majoritet er på ingen måte likt Sharia lover og undertrykking. De aller fleste muslimer her i Norge anser Sharia lover som avleggs lovgivning, og ønsker seg heller det demokratiske systemet som det praktiseres i Norge i dag. Om majoriteten av folket tilhører kristendom eller islam, er uvesentlig så lenge vi beholder demokratiet og de demokratiske verdier.

 

Dermed er det lite fruktbar debatt å diskutere om noe som har veldig lite realitet i seg, samt å diskutere dette under falske premisser ved å ikke inkludere de reelle variabler slik som det faktum at den store majoriteten av muslimer i Norge lever etter de demokratiske normer og verdier – og er tilfreds med det.

Endret av statsviter
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Og hva så?
Og hva så?
Hva så?
Hva så?
Og hva så?

Det var svar på ditt "Hva får deg til å tro at det blir muslimsk flertall".

 

og livssyn har da intet å si...
Prøv å fortelle det til de som har blitt utsatt for muslimsk flertall der de bor.

 

Vi er fire miliarder mennesker sånn cirka her i landet. Du tror vi får ca 5 milliarder muslimer hit...
Skjønner at tall ikke er din sterke side, men Oslo vil som sagt få muslimsk fleretall om noen tiår. For hele Norge vil det ta lengere tid og en splittelse mellom muslimske Oslo og restnorge er antagelig mer sannsynlig. Det er i alle fall det erfaringer fra andre områder som blir muslimske viser oss.

 

Vel, jeg tviler på at det er det arbeiderpartiet vil.. Men dersom de mener dette er en god løsning som vil være fordelaktig, så er jeg enig i det... :)
Ja, vennligst kom med en eneste grunn til at muslimsk flertall i Norge er en fordel. La oss få litt humor her.

 

Du har ikke kommet med fakta, du har kommet med påstander, som ikke er etterfulgt med kilder...
Jeg kom kun med fakta som burde være velkjente for alle som er oppdatert på hva som skjer i Norge, som er lett å finne selv og som er velkjente for alle som har diskutert her på forumet hvor disse påstandene har sett grundig dokumentert en rekke ganger.

 

At du stiller deg uforstående til påstandene jeg kom med og krever dokumentajson viser hvilken tilstand du har av fornektelse og/eller manglende kunnskap.

Ingen kilder på noe av det jeg har etterspurt. Og veldig useriøs sitering.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Jeg spør hvor du har det fra. Det er du som påstår noe, gi meg bevis.
Jeg lar meg ikke lengere overraske over sosialisters:

-manglende kunnskap om samfunnet de lever i

-manglende evne til å lese hva folk skriver

-evne til å be om dokumentasjon om noe som for er velkjent og har blitt dokumentert en rekke ganger i dette forumet... og så spørre igjen 2 sider senere

 

Jeg prøver likevel en gang til hva av det jeg skrev har du ikke klart å få med deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg spør hvor du har det fra. Det er du som påstår noe, gi meg bevis.
Jeg lar meg ikke lengere overraske over sosialisters:

-manglende kunnskap om samfunnet de lever i

-manglende evne til å lese hva folk skriver

-evne til å be om dokumentasjon om noe som for er velkjent og har blitt dokumentert en rekke ganger i dette forumet... og så spørre igjen 2 sider senere

 

Jeg prøver likevel en gang til hva av det jeg skrev har du ikke klart å få med deg?

 

Og dere selvgode freppere overasker ikke oss sosialister heller...

Påstander uten kilder, er en vanesak blant freppere og høyreekstreme grupper...

Lenke til kommentar
Påstander uten kilder, er en vanesak blant freppere og høyreekstreme grupper...
Alle mine påstander her er velkjente for de som har et minimum av kjennskap til samfunnet de lever i og de er veldokumenterte i dette forumet. Om det er noe spesifikt du ikke har fått med deg så bare spør, men en generell fornektelse av hele verdens eksistens vil jeg ikke forholde meg til.

 

Og hvor er så dokumentasjonen på:

-at vi ikke går mot muslimsk flertall i Oslo

-at muslimer gir et positivt bidrag til Norge

-religionsfrihet og menneskeverd i områder med muslimsk flertall

-personlig sikkerhet og frihet i områder med muslimsk flertall

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Godt mulig islam blir utbredt i Norge, men det er ingenting å frykte. :)
Enig! :)

 

Det er mange feiginger her for å si det mildt...

Heldigvis er det fler fornuftige her enn disse folka....

Fornuft = ønsketenkning +

manglende kunnskap?

 

Og siden du ikke er "feig", hvilket område med muslimsk flertall har du bodd i?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Påstander uten kilder, er en vanesak blant freppere og høyreekstreme grupper...
Alle mine påstander her er velkjente for de som har et minimum av kjennskap til samfunnet de lever i og de er veldokumenterte i dette forumet. Om det er noe spesifikt du ikke har fått med deg så bare spør, men en generell fornektelse av hele verdens eksistens vil jeg ikke forholde meg til.

Det eneste jeg ber om er KILDER for dine påstander. Men etterhvert som tiden går, og desto flere innlegg du skriver, og desto mer jeg svarer, så kommer det ingen kilder... Disse kildene må da være lette å putte inn i svarene dine? Når det ikke kommer noen kilder, men bare nye påstander som topper de andre påstandene, så begynner dette å bli useriøst... Selv om du i det hele tatt skulle ha noen kilder... Jeg spør jo om kilder, og hvorfor får jeg det ikke? Hvis jeg spør etter kilder, betyr det da at jeg veit det? Nei....

 

Og hvor er så dokumentasjonen på:

-at vi ikke går mot muslimsk flertall i Oslo

-at muslimer gir et positivt bidrag til Norge

-religionsfrihet og menneskeverd i områder med muslimsk flertall

-personlig sikkerhet og frihet i områder med muslimsk flertall

Det er ikke jeg som har bevisbyrden, når du setter frem påstander og jeg spør etter kilder! :)

Lenke til kommentar
Påstander uten kilder, er en vanesak blant freppere og høyreekstreme grupper...
Alle mine påstander her er velkjente for de som har et minimum av kjennskap til samfunnet de lever i og de er veldokumenterte i dette forumet. Om det er noe spesifikt du ikke har fått med deg så bare spør, men en generell fornektelse av hele verdens eksistens vil jeg ikke forholde meg til.

 

Og hvor er så dokumentasjonen på:

-at vi ikke går mot muslimsk flertall i Oslo

-at muslimer gir et positivt bidrag til Norge

-religionsfrihet og menneskeverd i områder med muslimsk flertall

-personlig sikkerhet og frihet i områder med muslimsk flertall

Siden du ser ut til å like lister veldig godt skal jeg lage en til deg.

 

-under 15% av norges befolkning bor i Oslo

-ca 50% av norges muslimer bor i oslo

-om det blir muslimsk flertall i oslo mellom 2024 og 2070 er det fortsatt bare 15% av befolkninga som er muslimsk dersom de to pungtene over fortsatt stemmer.

-15% er svært mye mindre enn man vil trenge for å innføre sharialover og undertrykke den resterende befolkninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt flere ganger så kan jeg hjelpe seg med en spesifikk påstand du ikke har fått med deg pga. manglende kjennskap til samfunnet du lever i og manglende kjennskap til alle de gangene dette har vært dokumentert på dette forumet.

 

Om du derimot bare har en generell fornektelse mot hele verdens eksistens kan jeg derimot ikke hjelpe deg.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Godt mulig islam blir utbredt i Norge, men det er ingenting å frykte. :)
Enig! :)

 

Det er mange feiginger her for å si det mildt...

Heldigvis er det fler fornuftige her enn disse folka....

Fornuft = ønsketenkning +

manglende kunnskap?

Fornuft = fornuf't -en (fra lty, av fornemme) evne til logisk tenkning; sunn sans, dømmekraft, vett ta til f- / bruke (sunn) f- / komme til f- /tale en til f- / det strider mot all f- / lytte til f-ens stemme

 

Og siden du ikke er "feig", hvilket område med muslimsk flertall har du bodd i?

Egypt. Hadde ingen problemer med å ha tusenvis av muslimer rundt meg... Ingen gjorde meg noe som helst.. De var stort sett hyggelige.. Spesielt hyggelige var de som forsøkte å selge meg ting på gata.. (noe som selvfølgelig er en ting som sier seg selv.) Med din logikk ville jeg jo ha blitt trakasert, forfulgt, og så videre... Men nei... ikke engang i nærheten av det... Muslimer flest følger heller ikke sharia-lover.. Flertallet av muslimer i verden.. Afrika og sånt, har et litt annet utgangspunkt og det sier seg selv....

Lenke til kommentar

Selv om statistikk vil tale i Robertaas sitt tilfelle, så sliter jeg fortsatt med å se konkrete bevis på at muslimer vil innføre sharialover o.l.

 

Om det er basert på noe selverfart, så kan jeg kontre med at personlig så jobber jeg med flere selv-erklærte muslimer, og ingen av disse er "ekstreme" etter norske øyne.

Etter å ha jobbet på både barnehager og skoler så ser jeg faktisk mer og mer av barn som leker sammen på tross av hudfarge og foreldrenes tro, og muslimske foreldre som blir mer og mer "åpne" for den norske kulturen, fordi de skjønner at de er i Norge, og her må vårt levesett respekteres.

 

Dette er et resultat av det demokratiet mange av de kom hit for å få være en del av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt flere ganger så kan jeg hjelpe seg med en spesifikk påstand du ikke har fått med deg pga. manglende kjennskap til samfunnet du lever i og manglende kjennskap til alle de gangene dette har vært dokumentert på dette forumet.

 

Om du derimot bare har en generell fornektelse mot hele verdens eksistens kan jeg derimot ikke hjelpe deg.

 

Jeg har tidligere spurt om kilder for spesifikke påstander.. men du bare feide det vekk og siterte på en uoversiktlig og uærlig måte (Du tok ikke med alt jeg skrev, men kuttet bort det du ikke likte)

 

Det siste vitner om total useriøsitet...

 

Manglende kjennskap til samfunnet jeg lever i? Vel... Ja, la oss for all del tro det, og undervurdere debattmotstanderen, som om det gjør saken din så mye bedre uten ett fnugg av kilder..... Jeg sier ikke at de ikke eksisterer, men du er svæææææææææææææært tilbakeholden når det kommer til KILDER som kan bevise at du har rett i hva du sier!!!!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Siden du ser ut til å like lister veldig godt skal jeg lage en til deg.

 

-under 15% av norges befolkning bor i Oslo

-ca 50% av norges muslimer bor i oslo

-om det blir muslimsk flertall i oslo mellom 2024 og 2070 er det fortsatt bare 15% av befolkninga som er muslimsk dersom de to pungtene over fortsatt stemmer.

-15% er svært mye mindre enn man vil trenge for å innføre sharialover og undertrykke den resterende befolkninga.

Jeg har bakkekontakt og har derfor aldri påstått at hele Norge ville få muslimsk flertall dette århundret, det vil ta lengere tid.

 

Det er derimot allerede problemer i Oslo pga muslimer og problemene er økende. En sannsynlig utvikling man har sett andre steder er at land splittes opp når det blir muslimsk flertall i et begrenset område. Dette ligger det også ann til for Oslo.

 

At en muslimsk hovedstad fungerer sammen med et land med en annen kultur er noe jeg aldri har hørt har fungert, men om noen har eksempler på dette så er jeg veldig interessert i å høre om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...