Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

Det er slettes ikke ille med islam i Norge når dens følgere i all hovedsak er demokratiske, liberale
Det holder ikke med at over 50% er demokratiske for at det faktisk skal være et positivt bidrag til Norge. Hvilke andre områder som har fått over 50% muslimer kan du vise til at de har velfungerende demokrati, respekt for menneskerettighetene, religionsfrihet og personlig sikkerhet?

 

og en ressurs for landet.
Hvordan er de som gruppe en ressurs for landet når de i mindre grad en snittet jobber og i snitt gir høyere sosiale kostnader? Alle grupper som ikke scorer enda bedre enn snittet i Norge er faktisk en økonomisk belastning og vil faktisk bare øke mangelen på arbeidskraft selv om mange av dem jobber.

Aller først kan Tyrkia nevnes, hvor 99% av landets befolkning er muslimer. I tillegg viser revolusjonene i den arabiske verdenen godt at muslimer også ønsker å leve i demokratier.

 

Ikke alle innvandrergrupper er like sysselsatte som gjennomsnittet. En årsak er at det som innvandrer er vanskeligere å skaffe seg jobb. I tillegg er det slik at Norge hovedsaklig kun tar inn asylsøkere og flyktninger fra den østlige verden, ikke arbeidsinnvandrere. Mens arbeidsinnvandrere kan jobbe fra dag én de kommer, gjelder ikke det for asylsøkere og flyktninger fra områder med krig. At innvandrere som grupper er mindre sysselsatte er ikke fordi de har dårligere holdninger, det er heller fordi det alt for ofte er lettere å havne på sosialhjelp. Dette gjelder også etniske nordmenn - vi må se mer på hva som er galt med våre systemer. Innvandrere som helhet jobber mer enn de snylter, tar utdanning (enkelte grupper er flinkere enn nordmenn til å ta utdanning) og bidrar til å holde folketallet oppe - de er, generelt sett, en ressurs for Norge.

 

Når jeg da også vet at dette er første og annen generasjon, og at mange av dem er asylsøkere og flyktninger, så er jeg sannelig optimistisk til arbeidsinnvandring og etterkommerne av dagens innvandrere.

Endret av Dr. Chaos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke signifikant forskjell på 3. generasjon...

Og innvandrerjentene tar stadig mer utdannelse, over dobbelt så høy prosentsats som etniske nordmenn slik at det er antatt at denne utviklingen vil fortsette.

Det har du ikke statistikk til å tilsi, fordi SSB gir ikke ut statistikk for tredjegenerasjonsinnvandre.

 

Jeg har statistikk over utdanning. Dette er en tabell for unge, http://www.ssb.no/emner/04/01/utinnv/tab-2003-02-26-02.html og dette er en tabell for eldre http://www.ssb.no/emner/04/01/utinnv/tab-2003-02-26-01.html

 

Pastandene dine kan ikke verifiseres. Faktisk har andregenerasjon ikke-vestlige innvandrerkvinner lavere utdannelse enn norske menn. Ikke-vestlige innvandre gjør det dårligere pa alle felt og det er lite forbedring fra første til andre generasjon. Problemet er at du ser på promografene SSB gir ut. SSB har en agenda, det er f.eks. derfor de holder rapporten om kriminalitet og innvandre godt skjult, og det er derfor de kommer med helt urealistiske antagelser for innvandringen i fremtiden. Det kan du lese om her http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=4967

Jeg anbefaler deg å lese. Det er en øyeåpner hvor urealistiske antagelser SSB har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg frykter ikke det. For min del kan folk tro på hvilken som helst religion så lenge de ikke tvinger meg til å delta i religiøs dyrkelse og så lenge de ikke bryter noen lov.

 

Det er nemlig det som er Norge slik jeg kjenner det. Og det Norge vil jeg ikke ofre.

Og du er sikker på at det, som eneste sted i verden, vil forbli slik med muslimsk flertall?

Jeg er ikke sikker på noe som helst. Å være skråsikker er stort sett et tegn på kunnskapsløshet.

 

Men jeg tror ikke at vi vil få noe muslimsk flertall i Norge, ikke i nærheten en gang.

Lenke til kommentar

Aller først kan Tyrkia nevnes, hvor 99% av landets befolkning er muslimer. I tillegg viser revolusjonene i den arabiske verdenen godt at muslimer også ønsker å leve i demokratier.

Tyrkia blir regnet som Hybrid regime i demokratindeksen. Singapore gjor det bedre enn dem, og i Singapore blir offentlige tjenester fjernet om distriktet stemmer på feil parti.

http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

 

Iforholdtil sikkerhet, og respekt for menneskerettigheter. Tyrkia er det landet med nest flest menneskerettighetsaker mot seg, etter Russland. Tyrkia har ikke dødstraff, men det er ikke uvanlig å skaffe seg leiesoldtar som dreper politiske mostandere. I tilegg forbydde de et parti. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Turkey

 

Landet er også fattig sammenlignet med vesten. Tyrkia er fattigere enn Mexico. Hvis Tyrkia er modellen for et muslimsk Norge, vil jeg bli veldig beskymret.

 

Innvandrere som helhet jobber mer enn de snylter, tar utdanning (enkelte grupper er flinkere enn nordmenn til å ta utdanning) og bidrar til å holde folketallet oppe - de er, generelt sett, en ressurs for Norge.

De er bare en ressuss for Norge om de gjør det bedre enn gjennomsnittet. Vi kan tale at de gjør det litt dårligere, men når de gjør det langt dårligere så vil de ikke være en ressuss, men en kostnad.

 

Når jeg da også vet at dette er første og annen generasjon, og at mange av dem er asylsøkere og flyktninger, så er jeg sannelig optimistisk til arbeidsinnvandring og etterkommerne av dagens innvandrere.

Det er ikke jeg. Mange av de innvandrerbarna vil bli født i svært muslimske områder, altså østkanten i Oslo. Hvis de aldri prater med etniske nordmenn, hvordan skal de da ta opp norske verdier? I slike områder vil det også være få jobber. Det er ikke positivt, fordi de vil beskylde det norske samfunnet for at de ikke får jobb og lever et kjipt liv, de vil gjøre opprør og bli mer radikale. Dette skjer allerede i Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på noe som helst. Å være skråsikker er stort sett et tegn på kunnskapsløshet.
jeg synes Arbeiderpartiet virker ganske så skråsikker når de kjører på med sin innvandringspolitikk uten politisk debatt eller noen offentlig utredning.

 

Men jeg tror ikke at vi vil få noe muslimsk flertall i Norge, ikke i nærheten en gang.
Tro er jo søtt, men ikke noe man burde risikere et lands fremtid på.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på noe som helst. Å være skråsikker er stort sett et tegn på kunnskapsløshet.
jeg synes Arbeiderpartiet virker ganske så skråsikker når de kjører på med sin innvandringspolitikk uten politisk debatt eller noen offentlig utredning.

 

Men jeg tror ikke at vi vil få noe muslimsk flertall i Norge, ikke i nærheten en gang.
Tro er jo søtt, men ikke noe man burde risikere et lands fremtid på.

Det kan man strengt tatt si om hva som helst. Ut fra det jeg ser av statistikk, det jeg vet om befolkningsutvikling og det jeg har lest av historie tror jeg ikke at vi vil få muslimsk flertall i Norge.

Lenke til kommentar

Iforholdtil sikkerhet, og respekt for menneskerettigheter. Tyrkia er det landet med nest flest menneskerettighetsaker mot seg, etter Russland. Tyrkia har ikke dødstraff, men det er ikke uvanlig å skaffe seg leiesoldtar som dreper politiske mostandere. I tilegg forbydde de et parti. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Turkey

 

Landet er også fattig sammenlignet med vesten. Tyrkia er fattigere enn Mexico. Hvis Tyrkia er modellen for et muslimsk Norge, vil jeg bli veldig beskymret.

Forklaringa er jo først og fremst; (wiki)

 

"The conflict with the PKK, a militant guerrilla group, has caused numerous human rights violations over the years"

 

Utover det er jo landet temmelig sekularisert (noe mange turister som har feriert der bla. kan skrive under på) De er dessuten trofast Nato-medlem land

 

Forøvrig er det jo ikke lenge siden de kvittet seg med et fortrykkende militærdiktatur, og etter det har islam-dominerte partiet vunnet alle (demokratiske) valg

Lenke til kommentar

Sissel Østberg - Muslim i Norge, Kari Vogt - Islam på Norsk.

Hva er poenget ditt med å nevne to hvite forfattere som har skrevet bøker om islam? Jeg kan også henvise deg til bøker.

 

Poengene mine er ubesvart. Påstanden din om tredje generasjonsinnvndre kan du ikke vite noe om, fordi SSB gir ikke ut statistikk. Påstanden din om utdannelse er vist feil. Du mener kanskje jeg skal lese de bøkene for å lære mer om den virkelige siden av islam. Jeg kjenner mange muslimer, og mange av dem er svært hyggelige mennesker som har et normalt hverdagsliv.

 

Det som er problemet med de forfatterene er at de ser det bare fra et norsk perspektiv. Det er et parodoks at det er lettere å snakke med muslimske førstegenerasjonsinnvandre om innvandring, enn det er å snakke med en del etniske nordmenn. Forskjellen er at de ikke låser seg når noe bryter med norke verdier, som at man alltid skal gjøre hva som føles godt, og at man ikke skal bry seg om hvor mye noen produserer.

Lenke til kommentar

Iforholdtil sikkerhet, og respekt for menneskerettigheter. Tyrkia er det landet med nest flest menneskerettighetsaker mot seg, etter Russland. Tyrkia har ikke dødstraff, men det er ikke uvanlig å skaffe seg leiesoldtar som dreper politiske mostandere. I tilegg forbydde de et parti. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Turkey

 

Landet er også fattig sammenlignet med vesten. Tyrkia er fattigere enn Mexico. Hvis Tyrkia er modellen for et muslimsk Norge, vil jeg bli veldig beskymret.

Forklaringa er jo først og fremst; (wiki)

 

"The conflict with the PKK, a militant guerrilla group, has caused numerous human rights violations over the years"

 

Utover det er jo landet temmelig sekularisert (noe mange turister som har feriert der bla. kan skrive under på) De er dessuten trofast Nato-medlem land

 

Forøvrig er det jo ikke lenge siden de kvittet seg med et fortrykkende militærdiktatur, og etter det har islam-dominerte partiet vunnet alle (demokratiske) valg

Det er flere problemer enn som så, som de sier på wikien

"Acute human rights issues include in particular the status of Kurds in Turkey. The conflict with the PKK, a militant guerrilla group, has caused numerous human rights violations over the years. There is an ongoing debate in the country on the right to life, torture, freedom of expression as well as freedoms of religion, assembly and association."

 

I tilegg gjør ikke dette demokratiet deres bedre. Det står ganske tragisk til i den muslimske verden om du må bruke Tyrkia som eksempel. Ikke misforstå meg, Tyrkia er et fantastisk land å besøke. Det er et ok land å leve i om du er rik, men det er et land med mange problemer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Sissel Østberg - Muslim i Norge, Kari Vogt - Islam på Norsk.

Hva er poenget ditt med å nevne to hvite forfattere som har skrevet bøker om islam? Jeg kan også henvise deg til bøker.

 

Poengene mine er ubesvart. Påstanden din om tredje generasjonsinnvndre kan du ikke vite noe om, fordi SSB gir ikke ut statistikk. Påstanden din om utdannelse er vist feil. Du mener kanskje jeg skal lese de bøkene for å lære mer om den virkelige siden av islam. Jeg kjenner mange muslimer, og mange av dem er svært hyggelige mennesker som har et normalt hverdagsliv.

 

Det som er problemet med de forfatterene er at de ser det bare fra et norsk perspektiv. Det er et parodoks at det er lettere å snakke med muslimske førstegenerasjonsinnvandre om innvandring, enn det er å snakke med en del etniske nordmenn. Forskjellen er at de ikke låser seg når noe bryter med norke verdier, som at man alltid skal gjøre hva som føles godt, og at man ikke skal bry seg om hvor mye noen produserer.

Allikevel klarer disse forfatterne å si noe om temaet... Om de er hvite, brune eller blå spiller liten rolle...

 

Når det gjelder utdanning så tar jeg ikke feil: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7080553

http://no.wikipedia.org/wiki/Pakistanere_i_Norge#H.C3.B8yere_utdanning

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Allikevel klarer disse forfatterne å si noe om temaet... Om de er hvite, brune eller blå spiller liten rolle...

Sikkert, jeg forstår forsatt ikke relevansen til det jeg skrev. Hvilken bakgrunn de har spiller stor rolle for hvordan de ser verden.

 

Hvorfor bare tror du på det de skriver? De misbruker statistikk, fordi de kontrolerer ikke for demografi. Siden innvandringen startet på 80-tallet, så kan ingen av dem være eldre enn 30 år. Selvfølgelig vil en større andel studere. De snakker om innvandre, men jeg så ingen svensker, polakker eller tyskere i den gruppen. De snakket bare om minoriteter og ali. Du må ikke tro på alt folk sier til deg.

 

Vi har ordentlig statistikk. Og den er vist til deg. Så blandt de sm er fra 30 - 44 år.

Etniske nordmen (menn): 27.4%

Innvandre (menn): 25.5%

Ikke-vestlige innvandre (menn): 21.4%

Pakistanere (menn): 12.5%

 

Det siste vil da være ali som tydligvis inntar akademia. En del av dem har utdanning fra hjemlandet. Tallene er lavere for 16-24 åringer også. For menn er det 5.5% som har fullført. For de fleste ikke-vestlige innvandrergrupper er det 1-3% og for Somaliere er det 0.1%. Du må ikke glemme at mange journalister har en agenda, og er villig til å lyve for å kunne få overbevist folket.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Allikevel klarer disse forfatterne å si noe om temaet... Om de er hvite, brune eller blå spiller liten rolle...

Sikkert, jeg forstår forsatt ikke relevansen til det jeg skrev. Hvilken bakgrunn de har spiller stor rolle for hvordan de ser verden.

 

Hvorfor bare tror du på det de skriver? De misbruker statistikk, fordi de kontrolerer ikke for demografi. Siden innvandringen startet på 80-tallet, så kan ingen av dem være eldre enn 30 år. Selvfølgelig vil en større andel studere. De snakker om innvandre, men jeg så ingen svensker, polakker eller tyskere i den gruppen. De snakket bare om minoriteter og ali. Du må ikke tro på alt folk sier til deg.

 

Vi har ordentlig statistikk. Og den er vist til deg. Så blandt de sm er fra 30 - 44 år.

Etniske nordmen (menn): 27.4%

Innvandre (menn): 25.5%

Ikke-vestlige innvandre (menn): 21.4%

Pakistanere (menn): 12.5%

 

Det siste vil da være ali som tydligvis inntar akademia. En del av dem har utdanning fra hjemlandet. Tallene er lavere for 16-24 åringer også. For menn er det 5.5% som har fullført. For de fleste ikke-vestlige innvandrergrupper er det 1-3% og for Somaliere er det 0.1%. Du må ikke glemme at mange journalister har en agenda, og er villig til å lyve for å kunne få overbevist folket.

Tallene dine er fra 2001, og viser fullført utdanning. Altså utdatert, og de fanger ikke opp om trenden er at flere begynner.

 

Tallene i NRK artikkelen er riktige, det er snakk om nordmenn mellom 19 og 24 år under høyere utdanning i 2008. Nå er også tallene fra 2010 ute.

 

30,8 prosent av norskfødte menn med innvandrerforeldre i alderen 19 -24 år tok høyere utdanning i 2008, mot 23,4 prosent i den mannlige befolkningen totalt, en forskjell på 7, 4 prosentpoeng.

 

40,7 prosent av norskfødte kvinner med innvandrerforeldre i alderen 19 -24 år tok høyere utdanning i 2008, mot 36,4 prosent i den kvinnelige befolkningen totalt, en forskjell på 4, 3 prosentpoeng.

 

Det her virker lovende for framtiden vil jeg si, og samsvarer ikke med svartmalingen som blir presentert her på forumet.

Endret av eisa01
  • Liker 4
Lenke til kommentar
De er bare en ressuss for Norge om de gjør det bedre enn gjennomsnittet. Vi kan tale at de gjør det litt dårligere, men når de gjør det langt dårligere så vil de ikke være en ressuss, men en kostnad.

Rent økonomisk vil innvandring være en ressurs dersom sysselsettingen er større enn mangelen på sysselsetting er - og det er den. I følge ssb.no er 61,7 % av innvandrere sysselsatt mot 69,1 % av befolkningen som helhet. Det er drøye 7,4 prosentpoeng som skiller. Jeg mener det er en marginal forskjell som ikke kan brukes til å dømme innvandring som negativt, og dessuten handler dette tross alt om enkeltindivider som er like forskjellige som nordmenn er seg i mellom. I Norge tar vi også inn kun de gruppene med innvandrere som er vanskeligst å integrere: flyktninger og asylsøkere. Arbeidsinnvandrere kan derimot gå rett i jobb.

Endret av Dr. Chaos
Lenke til kommentar
De er bare en ressuss for Norge om de gjør det bedre enn gjennomsnittet. Vi kan tale at de gjør det litt dårligere, men når de gjør det langt dårligere så vil de ikke være en ressuss, men en kostnad.

Rent økonomisk vil innvandring være en ressurs dersom sysselsettingen er større enn mangelen på sysselsetting er - og det er den. I følge ssb.no er 61,7 % av innvandrere sysselsatt mot 69,1 % av befolkningen som helhet. Det er drøye 7,4 prosentpoeng som skiller. Jeg mener det er en marginal forskjell som ikke kan brukes til å dømme innvandring som negativt, og dessuten handler dette tross alt om enkeltindivider som er like forskjellige som nordmenn er seg i mellom. I Norge tar vi også inn kun de gruppene med innvandrere som er vanskeligst å integrere: flyktninger og asylsøkere. Arbeidsinnvandrere kan derimot gå rett i jobb.

 

Mange av disse som er sysselsatt er svensker, eller øst-europeere.

Lenke til kommentar

At en viss prosentandel av befolkningen i den rette aldersgruppen studerer, hvordan kan det lyve? At det er mange i studiealder, hvor er relevansen?

 

Og som du ser så er det bare av innvandrerne og ikke de med utdanning hjemmefra som dominerer...

 

Og hvor er statistikken din fra?

ærlig talt!

 

I forrige post ga jeg deg statistikken. Det er tydlig du ikke sjekket dem ut, fordi det kunne bryte med din virkelighetsoppfatning.

 

De lyver ikke, de misbruker statistikk. Og jeg ser ikke fra min statistikk at de har utdanning her eller i hjemlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...