Gå til innhold

Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?


Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?  

185 stemmer

  1. 1. Frykter du Islam skal bli veldig utbredt i Norge ?

    • JA
      107
    • NEI
      78


Anbefalte innlegg

Selv om statistikk vil tale i Robertaas sitt tilfelle, så sliter jeg fortsatt med å se konkrete bevis på at muslimer vil innføre sharialover o.l.

 

Om det er basert på noe selverfart, så kan jeg kontre med at personlig så jobber jeg med flere selv-erklærte muslimer, og ingen av disse er "ekstreme" etter norske øyne.

Etter å ha jobbet på både barnehager og skoler så ser jeg faktisk mer og mer av barn som leker sammen på tross av hudfarge og foreldrenes tro, og muslimske foreldre som blir mer og mer "åpne" for den norske kulturen, fordi de skjønner at de er i Norge, og her må vårt levesett respekteres.

 

Dette er et resultat av det demokratiet mange av de kom hit for å få være en del av.

 

NETTOPP!!! thumbup.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Problemet" med Oslo er rett og slett for mange forskjellige folk på et sted.

 

Kan ikke huske noe annet fra lokal-avisene enn politikere som gjerne tar i mot flere innvandrere fordi de gir økt mangfold og mer arbeidskraft til kommuner som trenger de.

Greit det er uro-kråker blant innvandrere i bygdene også, men det er som å forvente at nordmenn utøver 110% folkeskikk og aldri er i trøbbel mens de er nede i syden og "fester".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har tidligere spurt om kilder for spesifikke påstander.. men du bare feide det vekk og siterte på en uoversiktlig og uærlig måte (Du tok ikke med alt jeg skrev, men kuttet bort det du ikke likte)

 

Det siste vitner om total useriøsitet...

Jeg svarte deg på akkurat det du spurte om og det kan alle sjekke. Og jeg gjorde det ved å vise at det var en følge av 5 mer kjente utsagn som er velkjente for de fleste, som er lett å selv finne dokumentasjon på og som har vært dokumentert her flere ganger. At du 5 ganger svarer "Hva så?" er veldig avslørende for at du egentlig ikke var interessert i det du ba meg dokumentere, men at du istedenfor bruker en velkjent uærlig diskusjonsmetode:

http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalpost

 

Om du trodde jeg var så lettlurt så tar du veldig feil.

Lenke til kommentar

Jeg lar meg ikke lengere overraske over sosialisters:

-manglende kunnskap om samfunnet de lever i

-manglende evne til å lese hva folk skriver

-evne til å be om dokumentasjon om noe som for er velkjent og har blitt dokumentert en rekke ganger i dette forumet... og så spørre igjen 2 sider senere

 

Jeg prøver likevel en gang til hva av det jeg skrev har du ikke klart å få med deg?

 

Du kan skrive at alle kvinner som spiser kebab får ekstrem hårvekst ut av ørene iløpet av 2 mnd, jeg vil fremdeles ikke ta det for god fisk. Du bør komme med dokumentasjon, og når man gir dokumentasjon, så bør det være troverdig dokumentasjon.

 

Forøvrig så har jeg akkurat så mye kunnskap om samfunnet vi lever i, at jeg ikke tar utsagnene dine for god fisk.

Jeg leser hva du skriver, men det gjør ikke automatisk det du skriver til en sannhet.

Ja, jeg ber om dokumentasjon. Om du regner med at jeg skal lete igjennom alle tråder på forumet her, som jeg i tillegg ikke har vært involvert i, hvordan skal jeg da vite hva du har av dokumentasjon?

 

Det jeg har prøvd å få ut av deg, er, som jeg igjen prøver, gi meg dokumentasjon på det du skriver. Ikke bare dine egne, skrevne ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv om statistikk vil tale i Robertaas sitt tilfelle, så sliter jeg fortsatt med å se konkrete bevis på at muslimer vil innføre sharialover o.l.

 

Om det er basert på noe selverfart, så kan jeg kontre med at personlig så jobber jeg med flere selv-erklærte muslimer, og ingen av disse er "ekstreme" etter norske øyne.

Etter å ha jobbet på både barnehager og skoler så ser jeg faktisk mer og mer av barn som leker sammen på tross av hudfarge og foreldrenes tro, og muslimske foreldre som blir mer og mer "åpne" for den norske kulturen, fordi de skjønner at de er i Norge, og her må vårt levesett respekteres.

 

Dette er et resultat av det demokratiet mange av de kom hit for å få være en del av.

Jeg kjenner også til mange som kaller seg muslimer, men som ikke følger Islam og som er godt integrerte.

 

Ser man imidlertid på England og Frankrike hvor andelen muslimer allerede er høyere så er det stadig større grupper muslimer som lever helt på siden av samfunnet og der har sharia større utbredelse. At alle muslimer vil innføre sharia kan man vanskelig argumentere for så stor spredning det er i graden av integrering.

 

Og jeg tror nok det er økonomiske og ikke politisk grunner som var viktigst for de fleste muslimer som har kommet til Norge.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg frykter islandisering. Innvandring fra Island fra -08 til -09 økte med 1034% Med dette tempoet er det 200 mill. islendinger i Norge før 2100. Tar vi ikke affære vil vi ha Bæjarins Beztu Pylsur på hvert jævla gatehjørne mens våre kebabsjapper blir en saga blott.

 

Om bare deð var sanþùr :whistle: , seriøst.

Endret av Zaftig
Lenke til kommentar
Du kan skrive at alle kvinner som spiser kebab får ekstrem hårvekst ut av ørene iløpet av 2 mnd, jeg vil fremdeles ikke ta det for god fisk. Du bør komme med dokumentasjon, og når man gir dokumentasjon, så bør det være troverdig dokumentasjon.
Dette høres ut som en konkret påstand så den kan man selvsagt be om dokumentasjon på, spesielt om det er en påstand man ikke er allmen kjent eller diskutert på forumet.

 

Det jeg har prøvd å få ut av deg, er, som jeg igjen prøver, gi meg dokumentasjon på det du skriver. Ikke bare dine egne, skrevne ord.
Men hva du vil ha dokumentasjon på klarer du fortsatt ikke si. Jeg kjenner ikke graden av folks uvitenhet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
selv om jeg syntes de kan holde seg i sitt eget land.
Som om de har et valg...
Om de er interessert i å redde seg ut av en farlig situasjon er det naturlige å reise til et land som geografisk og/eller kulturelt er nært.

 

Velger man istedenfor å bruke flere årslønner på å reise til et fremmedkulturelt land i utkanten av en annen verdensdel så hander det om noe helt annet. Da er det en ren økonomisk investering som man forventer avkastning på. Og da er det absolutt et valg man gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dine påstander.

 

At Oslo om noen tiår har muslimsk flertall.

At du forholder deg til den virkelige verden og at sosialister lever i en fantasiverden.

At det er et sannsynlig scenario at spredningen av Islam vil gjøre at innen 2080 er hele verden islamsk, og i 2070 vil man bli henrettet om man ikke bøyer seg for Muhammed.

At vi om noen tiår vil se en splittelse av det muslimske Oslo og det kristne rest-Norge, og at det igjen kan bli en stygg kamp om naturresursene siden rest-Norge ikke lenger vil finansiere NAV-kontorene i Oslo.

At vi i Norge ikke kunne få beholdt vår tros- og ytringsfrihet under et muslimsk flertall.

At etniske nordmenn ikke lengere har organisasjons- eller yttringsfrihet av hensyn til muslimene.

At muslimer får mer i støtte av NAV enn hva nordmenn får, og isåfall hvorfor.

At andelen muslimer i Norge øker så fort at det er grunn for bekymring.

At det ikke er noen faglig uenighet om at vi går mot et muslimsk flertall.

 

Det er sikkert mer jeg ikke har fått med meg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er jo helt håpløst hvor fastgrodd enkelte har blitt i denne paranoide vrangforestillingen om "islamsk maktovertagelse i europa"

 

Men jeg er forsåvidt ikke overrasket. Tilbringer man 24/7 å fyller hodet med alt sprøyet og konspirasjonene som finnes der ute, ja da ender man vel slik. Jeg tviler faktisk på om det er noe å gjøre med denslags paranoia. Det så vi jo med ABB, har var endog villig til å drepe andre på bakgrunn av dette tøvet.

 

Ifølge Statistisk Sentralbyrå's siste beregning,

 

Av tallene kan man regne ut at om 50 år, dvs. i år 2060 vil antall personer med ikke-vestlig bakgrunn utgjøre 15% av norges befolkning (av disse er det både muslimer, katokikker, hinduer og buddister)

 

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2163215.ece

 

I tillegg "forutsetter" paranoian at disse muslimene har et ensartet politisk og religiøst syn/væremåte, hvilket er feil. Muslimer (som andre folk) stemmer ikke på samme politiske partier (ei heller på det "muslimske" partiet som stillte opp i Kommunevalget Oslo 2009) og livsførsel varier veldig.

 

Kort sagt er hele vrangforestillingen til de som fortsatt følger i fotsporene til ABB & Fjordmann, basert på generalisering & fantasier. Noen av de tror helhjertet på tullet, mens andre nok bare bruker det som en dekk-agenda for generelt ranting om muslimer/islam

 

Kan i grunn bare ønske ABB og Fjordman's follower's god-bedring med helsa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
I tillegg "forutsetter" paranoian at disse muslimene har et ensartet politisk og religiøst syn/væremåte, hvilket er feil. Muslimer (som andre folk) stemmer ikke på samme politiske partier

 

Viktig poeng dette her.

Skal denne "frykten" ha noen grobunn, må det jo eksistere en unison muslimsk "gruppering" som alle stemmer på det muslimske partiet, men hvordan kan dette stemme når til og med muslimer stemmer på FrP?

Hvor blir det av alle disse forferdelige muslimene som følger koranen og sharia-lovene til punkt og prikke?

 

"Deres" Islam tillater ikke at muslimer har forskjellige meninger politisk sett, så derfor er det nok å vite at politisk aktive muslimer i Norge stemmer på tvers av parti-fargene (Raja som er medlem av Venstre, og hvanåenn den ene av flere muslimer som stemmer på FrP heter).

 

"Deres" Islam tilsier at muslimer har en skjult religiøs agenda, men som Robertaas poengterer så er det ofte økonomiskt, og hvem kan klandre de?

En på jobben min som er på min alder forsørger ei mor og to små-søstre (som er for unge til å jobbe så ikke en gang tenk tanken på at de tvinges til å bli hjemme, mor er for syk etter at de mistet faren som kun var ca 40 år) ved å ha to jobber, noe han aldri kunne ha klart på en komfortabel måte i f.eks Iran.

Ville ikke du flyttet til et land der du får mer penger og mer igjen for pengene om det betydde at familien din ville være tryggere?

 

Jeg skjønner at du ikke drar alle over en kam Robertaas, men like viktig som det er å diskutere de dårlige sidene til muslimer (eller rettere sagt, individer som tilfeldigvis er muslimer), så er det også viktig å huske på de positive sidene, som du selv etterlyste et par sider tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kort sagt er hele vrangforestillingen til de som fortsatt følger i fotsporene til ABB & Fjordmann, basert på generalisering & fantasier. Noen av de tror helhjertet på tullet, mens andre nok bare bruker det som en dekk-agenda for generelt ranting om muslimer/islam
Har ingen kjennskap til "ABB" eller "Fjordmann" eller hva de står for. Har antagelig også hatt mine meninger lengere enn dem.

 

Uansett er det 3 symptomer som går igjen i uskadeliggjøringen av islams inntog i Norge:

-Man nøyer seg med å latterliggjøre eller demonisere de som er kritiske eller stille spørsmål.

-Man jukser med tall når man først tør bruke slikt, slik du gjorde med feil sitat fra artikkelen du refererte fra.

-Man snakker bestandig om hele Norge og ikke Oslo som vil bli muslimsk langt tidligere.

 

Kan i grunn bare ønske ABB og Fjordman's follower's god-bedring med helsa.
Og kan du så fortelle om et eneste område hvor man har fått muslimsk flertall uten at det har blitt massive overgrep eller ett eneste land med muslimsk hovedstad som har fungert i et land med en annen kultur?

 

Ignorance i bliss, right?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de er interessert i å redde seg ut av en farlig situasjon er det naturlige å reise til et land som geografisk og/eller kulturelt er nært.

 

Velger man istedenfor å bruke flere årslønner på å reise til et fremmedkulturelt land i utkanten av en annen verdensdel så hander det om noe helt annet. Da er det en ren økonomisk investering som man forventer avkastning på. Og da er det absolutt et valg man gjør.

Tyrkia og hellas kan ikke ta imot alle som flykter fra midtøsten.

Lenke til kommentar
men like viktig som det er å diskutere de dårlige sidene til muslimer (eller rettere sagt, individer som tilfeldigvis er muslimer), så er det også viktig å huske på de positive sidene,
Jeg mener det er viktig å ha et klart uttalte mål med politikken og måle om poltitikken som man fører er optimal for å nå dette målet. Vi er for lite flinke til dette i Norge.

 

Mange i verden er på flukt og om vårt mål er å hjelpe så mange som mulig så vil vi kunne hjelpe langt flere i nærområdene for samme sum som det koster å ha dem i Norge. Ved å ha den liberale asylpolitikken vi har så prioriterer vi "køsnikere" som kan ha finansiert sin reise til Norge på tvilsomme måter og som neppe er de som har størst behov for beskyttelse.

 

Vi har behov for arbeidskraft i Norge og for å løse dette må de som kommer til Norge delta i arbeidslivet i større grad enn snittet i Norge og samtidig generere mindre behov for slikt som spesialopplæring, politi og NAV enn snittet. Dette vet vi at vi får til med arbeidsinnvandring fra EØS-området hvor de har problemer med arbeidsledighet. Det dummeste man kan gjøre er å tro en liberal asylpolitikk kan løse dette problemet, det vi da får er det stikk motsatte av hva vi trenger og behovet for arbeidskraft blir bare enda større.

Lenke til kommentar

-Man jukser med tall når man først tør bruke slikt, slik du gjorde med feil sitat fra artikkelen du refererte fra.

Du får lese en gang til da. Skjønner at tallene er skuffene for de som omtrent spår "muslimsk makt-overtagelse" i morra..

 

Iflg. artikkel;

 

* Spådommene viser at vi vil være 6,9 millioner i 2060, opp fra 4,9 millioner i 2011

 

* Om 50 år vil 1,7 millioner nordmenn være innvandrer eller født av innvandrerforeldre

 

* Størsteparten av personene med innvandrerbakgrunn, rundt én million, vil komme fra land utenfor Europa, USA, Canada, Australia og New Zealand

 

 

Med andre ord, av de 1,7 millionene, er 1 million ikke-vestlig innvandrerbakgrunn (kall det gjerne muslimer hvis du foretrekker)

 

Av det totale innbyggertallet i år 2060 som er stipulert til 6,9 millioner, utgjør da 1 million ikke-vestlige, 15%

 

 

Hvor tar jeg feil?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg fryker ikke Islam som religion. Det er ikke en stor nok religion til at Norge kan "Islamiseres". at Norge "avkristnes" er nok en uungåelig ting, da vi er en kristen nasjon med et sekulært samfunn, til kontrast til USA som er en sekulær nasjon med et kristen samfunn.

 

Men dette med kultur er noe annet, jeg er veldig for å bevare norsk kultur, den trenger ikke å være urokkelig men at den blir værende med de verdiene vi synes er viktig. Og at innvandrere som kommer til Norge uavhengig av bagrunn, etnisitet, eller religion kommer hit for å bli norsk ikke for å ta med seg sin kultur og starte "lille Islamabad" i Norge.

 

Jeg har ingenting imot andre religioner, som ateist har jeg ingen fordommer mot religioner annet enn at de er litt latterlige, men at folk må få lov til å tro hva dem vil, (med unntak av scientologer, for that shit's just crazy). At men hadde man gjort det klart for at innvandrere og flyktninger kom hit for å ta del i verdens beste land og bo i , (takk FN), så er man velkommen, men hvis man skal ta med seg skikker som går på tvers av det norske samfunn og insistere på å praktisere dem i Norge, (tvangsekteskap, barneekteskap, kvinner som eiendom, og lignende, som er skikker vi har avskaffet), kan egentlig bli værende. Det er kanskje harde tider i pakistan, men hvis man vil leve i "pakistan" så må man bli værende da kulturen kræsjer med norsk, og selv om vi kan legge til rette for innvandrere, (og det skal vi), så også innvandrerene møte oss på halvveien. Eller små vi gjør som USA på tidlig 1900-tallet og danne konklaver av spesielle etiske grupper i storbyene, (chinatown er ikke et sunt eksempel på kulturell integrering, men en remnant av segregering.

 

Så for å summere: Islam er ingen fare, all religion er tull, norsk kultur må bevares, innvandring fortsatt OK.

 

-frank

Lenke til kommentar
Av det totale innbyggertallet i år 2060 som er stipulert til 6,9 millioner, utgjør da 1 million ikke-vestlige, 15%

 

 

Hvor tar jeg feil?

Her må jeg bare legge meg langflat, be om unskyldning og innrømme at jeg var for rask og ikke fikk med meg det siste avsnittet i artikkelen. Artikkelen sier at man vil ha 25% og kanskje opp mot 45% med innvandringsbakgrunn i 2060, men så står det at ca. 60% av disse igjen er fremmedkulturelle og det var dem du viste til.

 

Har ikke for vane å være så upresis, men har ingen problemer med å innrømme og beklage feil når det blir påvist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...