Gå til innhold

Fjerner spill etter terror (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coop og Platekompaniet har fjernet flere spill fra sortimentet etter de grufulle terrorhandlingene i juli.

 

Les hele saken

 

 

Det er så utrolig trist at folk med høy utdannelse i maktposisjoner ikke leser artiklene og setter seg inn i saker før de tar avgjørelser og sprer uvitenhet og fordommer i befolkningen.

 

ABB spilte ikke World of Warcraft ut ifra de sidene jeg leste av manifestet. Han løy om det til sin familie slik at de ikke skulle mistenke at han brukte opp all tiden sin på å planlegge den bestialske terrorhandlingen...

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Coop og Platekompaniet har fjernet flere spill fra sortimentet etter de grufulle terrorhandlingene i juli.

 

Les hele saken

 

 

Det er så utrolig trist at folk med høy utdannelse i maktposisjoner ikke leser artiklene og setter seg inn i saker før de tar avgjørelser og sprer uvitenhet og fordommer i befolkningen.

 

ABB spilte ikke World of Warcraft ut ifra de sidene jeg leste av manifestet. Han løy om det til sin familie slik at de ikke skulle mistenke at han brukte opp all tiden sin på å planlegge den bestialske terrorhandlingen...

 

Han skal ha spilt det, men brukt det som en unnskyldning for at folk ikke skulle komme nærme hans personlige liv og alt det syke han drev på med. Det står ett eller annet sted i det spørsmåls-greiene hans i manifestet.

Lenke til kommentar

Det er ingenting som tyder på at Anders Behring Breivik selv benyttet World of Warcraft som et skalkeskul. Om noe er det mest sannsynlig at det var en av de mange virkelighetsfjerne løgnene i manifestet, sannsynligvis for å underbygge sitt bilde av seg selv som en feilfri og lyteløs supersoldat. Han har allerede løyet på seg masse teoretisk utdanning, bløffet om forretningsforbindelsene sine, hevdet at han har tjent gode penger på selskaper som i virkeligheten gikk konkurs og stort sett forsøkt å konstruere et mer feilfritt og ideelt bilde av seg selv.

 

Svært mange mennesker kan bekrefte at han spilte World of Warcraft veldig aktivt.

 

ABB var over lengre tid (flere år) leder og mellomleder for svært suksessrike raidelaug i World of Warcraft. Alle som har spilt det i omfattende grad vet hvor tidkrevende en slik rolle er, og mye tyder på at han enkelt og greit forsøkte å rasjonalisere egen oppførsel i manifestet. Fagfolks analyser de siste dagene peker alle i omtrent samme retning: han er en virkelighetsforstyrret og infantil person som har konstruert sin egen virkelighet.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Er det virkelig belastende for de overlevende og de pårørende å se disse spillene i butikken? Grunnen som er oppgitt er jo ikke koblingen med vold, men av repsekt for pårørende og overlenvende. Jeg synes det virker noe søkt, jeg tipper det i liten grad er noe som frambringer noe hos disse menneskene.

 

AtW

Lenke til kommentar

For min del er det prinsippet som er skremmende, at man skal la en terrorist få bestemme hvordan vi skal ha det i Norge. Det blir feil, like feil som den massive eksponeringen han nå får gjennom media.

 

"Manifestet" burde vært brent og glemt, det er ikke godt for noe eller noen. De trekker spill pga dette blir feil, like feil som om de hadde nektet nordmenn å handle uniformer/medaljer og diverse over internett. En mann, så frafallent det som gjør Norge til ett fantastisk land å bo i, burde ikke få påvirke vår hverdag mer enn han allerede har gjort.

 

Om 60 år håper jeg ingen husker hans navn engang og at 22 juli står som en dag hvor vi viser nestekjærlighet og brorskap, ikke sorg og frykt.

Lenke til kommentar

Svært mange mennesker kan bekrefte at han spilte World of Warcraft veldig aktivt.

 

ABB var over lengre tid (flere år) leder og mellomleder for svært suksessrike raidelaug i World of Warcraft. Alle som har spilt det i omfattende grad vet hvor tidkrevende en slik rolle er, og mye tyder på at han enkelt og greit forsøkte å rasjonalisere egen oppførsel i manifestet. Fagfolks analyser de siste dagene peker alle i omtrent samme retning: han er en virkelighetsforstyrret og infantil person som har konstruert sin egen virkelighet.

 

Takk for oppklaringen Odesseiron. Jeg fikk bare skumlest manifestet før jeg dro til fjells for en ukes tid to dager etter ugjerningen, og forholdt meg til det samme som denne forfatteren.

 

http://www.pressfire.no/nyheter/PC/3746/spill-dreper-ikke

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

For min del er det prinsippet som er skremmende, at man skal la en terrorist få bestemme hvordan vi skal ha det i Norge. Det blir feil, like feil som den massive eksponeringen han nå får gjennom media.

 

"Manifestet" burde vært brent og glemt, det er ikke godt for noe eller noen. De trekker spill pga dette blir feil, like feil som om de hadde nektet nordmenn å handle uniformer/medaljer og diverse over internett. En mann, så frafallent det som gjør Norge til ett fantastisk land å bo i, burde ikke få påvirke vår hverdag mer enn han allerede har gjort.

 

Om 60 år håper jeg ingen husker hans navn engang og at 22 juli står som en dag hvor vi viser nestekjærlighet og brorskap, ikke sorg og frykt.

 

Jeg håper virkelig hans navn vil huskes i all fremtid slik at vi kan jobbe med å forebygge slike handlinger. Det er farlig å glemme historien vår. Det fører som regel til gjentagelse. Personlig vil jeg sørge for å huske Breivik og gjøre mitt beste for å medvirke til en mer sosial og omtenksom verden slik at personligheter som hans forhåpentligvis ikke utvikler seg igjen.

Lenke til kommentar

Nå sier vel Coop at dette er midlertidig og noe de gjør for å vise sympati og respekt med de som er berørt av terrorhandlingen til Breivik. Jeg synes det er helt greit.

Og med denne handlingen så sier Coop og Platekompaniet at det er en kobling mellom spill og vold, de bidrar til å opprettholde fordommer. Har mer følelsen av at de ønsker/ønsket å gjøre "noe", og dette var det de kom opp med, uten at det er videre gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Nå sier vel Coop at dette er midlertidig og noe de gjør for å vise sympati og respekt med de som er berørt av terrorhandlingen til Breivik. Jeg synes det er helt greit.

 

 

Det hjelper ikke.

Med all respekt til de berørte, så blir dette rett og slett for dumt.

Som andre nevner også, så blir dette med på å opprettholde et negativt lys på data-spill som omhandler våpenbruk og det har overhodet ingenting med handlingene i Oslo å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...