Gå til innhold

gamer.no og nynorsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du hater nynorsk så høyt er det bare å slutte å lese alle de gode artiklene som er skrevet på nynorsk, verre er det faktisk ikke =)

 

Det er det jeg ser på som hovedproblemet med å skrive nynorsk. Alle har en terskel for å lese en artikkel, en kombinasjon av hvor mye interesse temaet vekker, og terskelen for å lese artikkelen. For snittet skaper nynorsk en høyere terskel. Man sørger mao for at færre leser artikkelen. Derfor mener jeg rent personlig at det ikke er en god ide. Redaksjonen står selvfølgelig fritt til å skrive som de selv vil, på aserbadjansk for den saks skyld.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt.

 

Hvorfor ikke? Greit for meg om folk ikke vil lære bokmål. Ellers synes jeg det er litt dårlig diskusjonsteknikk å kalle det syting. Faktum er at for svært mange er nynorsk mer tungt å lese enn bokmål, og i mange tilfeller også enn engelsk. Det gjør terskelen for å lese teksten høyere. Er det syting å påpeke det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til syting. Dere har vel ikke noe problem med å lese artikler på engelsk, så da må dere vel klare litt nynorsk! Blir litt lei av alle griningen når det gjelder nynorsk i skole. Spesielt latterlig blir det når prominente Høyre-politikere gjør det tydelig at for dem er sidemål=nynorsk. Det virker som de har fullstendig glemt at på vestlandet så er det bokmål som er sidemålet. Og de kan vel ikke bare la sidemål være valgfritt der sidemålet er nynorsk? Så langt har de vel ikke tenkt.

 

Hvorfor ikke? Greit for meg om folk ikke vil lære bokmål. Ellers synes jeg det er litt dårlig diskusjonsteknikk å kalle det syting. Faktum er at for svært mange er nynorsk mer tungt å lese enn bokmål, og i mange tilfeller også enn engelsk. Det gjør terskelen for å lese teksten høyere. Er det syting å påpeke det?

 

AtW

Hvorfor ikke hva da? At bare nynorsk skal være valgfritt i skolen? Det er bare latterlig og tullete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...