Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en trist sak, men jeg blir mer kvalm av idiotiske venner på facebook, som sier ting som "gleder meg å dra til oslo i morra" og "skal slå opp telt på utøya" komplette idioter.

 

Og sånn som at nå skal vi jakte terrorister, uten å vite om noen som står bak.

 

Dette er en ekkel sak. De er omtrent barn mange av de som deltar på AFU, og dette må være en psykisk påkjenning av dimensjoner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men eksplosiver var vist rigget på Utøya også.

 

Kan det virkelig bare være en mann?

 

I tillegg var en mistenkelig sort bil full av folk sett kjørende raskt fra stedet like før eksplosjonen.

 

 

Dersom kun en mann har gått inn å rigget bombe i regjeringsbygningen OG rigget eksplosiver på Utøya i forkant.... så er det ufattelig.

 

 

Kondolerer med de savnedes familier også..

 

Nå er vi alle nordmenn.

 

De trodde han hadde hatt med seg eksplosiver da han kom til øya. Ikke rigga de en gang før.

Lenke til kommentar

Reagerer på at USA ikke direkte har gitt regjeringen kondolanse.

Flere timer Obama gikk ut og kondolerte til hele det norske folk,dukket opp i samtlige internasjonale nyhetsstasjoner.

 

Jeg reagerte på at han ikke hadde kondolert Stoltenberg personlig slik som NATO ledelsen, EU ledelsen og de skandinaviske landene gjorde.

Han kondolerte hele det norske folk, og presiserte samtidig at han hadde svært gode minner om den gode og varme behandlingen han fikk på sitt norgesbesøk.

 

Synes det er mer spesielt at han ikke ble nevnt av Stoltenberg. Det var jo tross alt Regjeringen og AUF som var målet......

Lenke til kommentar

Mye tyder på at dette var et politisk terrormål, ikke et religiøst eller etnisk. Forundret meg ikke at alle de hobbynazistene som er her inne allerede begynner å legge skylden på folk.

 

Veldig lei situasjon som har skjedd, og jeg håper at vi kan komme styrket ut av tragedien. Kondolerer til alle dem som mistet sine nære!

 

At gjerningsmannen tydeligvis ikke hadde noe imot å bli tatt er også spesielt. Tydelig at dette har politiske motiver.

 

Hvem får æren i å forsvare han og erklære han sinnsyk i gjerningsøyeblikket?

Tror du vet svaret på spørsmålet før du stilte det.

 

Staff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

IKKE finn på å bruke det som nå har skjedd i Oslo og på Utøya for å score billige poeng om innvandringsstopp og lignende, gjør dere selv en tjeneste: tenk, trykk ,tal1. Dette er en tid for samhold og fellesskap, ikke hat og frykt. Nå er tiden inne for å vise hva vi er gode for - hold hodet kaldt og hjertet varmt! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Må bare spekulere litt vilt, enkelte (dvs. meg selv) håndterer vel stressende situasjoner på den måten. Her har vi altså:

 

- Angrep på regjeringen, og AUF, ikke sivilbefolkningen

- Angrep på et tidspunkt der få mennesker er på jobb (fredag ettermiddag, fellesferie), dvs. forholdsvis få omkomne

- Enormt kraftig bilbombe, laget for å skape en trykkbølge

- Kun én kjent gjerningsmann

- 1.90 høy, veltrent norsk mann, bevæpnet med skuddsikker vest og håndvåpen

- Lot seg pågripe, begikk ikke selvmord, skjøt ikke mot politiet

 

For meg virker dette som noen med militær trening, og ikke minst kjenskap til eksplosiver. Det virker også som noen som har et budskap å komme med, iogmed at han lot seg ta i live. Kan det være vi ser på en traumatisert og desilusjonert Afghanistan-veteran?

Det er fordi han får bare 21 år i ''Leirskole'' her i Norge :)

Jeg er klar om 21 år noen som er med? :)

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på at han ikke hadde kondolert Stoltenberg personlig slik som NATO ledelsen, EU ledelsen og de skandinaviske landene gjorde.

Er dette heilt ærleg noko å laga ein stor sak ut av i dag?

 

Han kan ha hatt direktekontakt med Stoltenberg for alt me veit.

 

 

Mener du at han ikke skal diskutere dette i dag? kan du list opp hva som er okeay og diskutere eller?

 

Han ble, som meg også, veldig støtt av at ikke det ble kondulert personlig til stoltenberg. Noe som er egentlig en ganske stor sak

 

 

Edit; det er ganske vanlig at store offentlige statsledere kondulerer på en ganske annen måte enn det Usas representant gjorde i dag

Endret av argue
Lenke til kommentar

- Angrep på et tidspunkt der få mennesker er på jobb (fredag ettermiddag, fellesferie), dvs. forholdsvis få omkomne

Hvordan man skal tolke dette er vanskelig. Spre frykt uten å drepe så mange som mulig? Men så kommer jo situasjonen på Utøya som jeg ærlig talt blir kvalm av å tenke på.

Lenke til kommentar

Må bare spekulere litt vilt, enkelte (dvs. meg selv) håndterer vel stressende situasjoner på den måten. Her har vi altså:

 

- Angrep på regjeringen, og AUF, ikke sivilbefolkningen

- Angrep på et tidspunkt der få mennesker er på jobb (fredag ettermiddag, fellesferie), dvs. forholdsvis få omkomne

- Enormt kraftig bilbombe, laget for å skape en trykkbølge

- Kun én kjent gjerningsmann

- 1.90 høy, veltrent norsk mann, bevæpnet med skuddsikker vest og håndvåpen

- Lot seg pågripe, begikk ikke selvmord, skjøt ikke mot politiet

 

For meg virker dette som noen med militær trening, og ikke minst kjenskap til eksplosiver. Det virker også som noen som har et budskap å komme med, iogmed at han lot seg ta i live. Kan det være vi ser på en traumatisert og desilusjonert Afghanistan-veteran?

Det er fordi han får bare 21 år i ''Leirskole'' her i Norge :)

Jeg er klar om 21 år noen som er med? :)

 

Internet tøffinger. :roll:

 

Han kommer forøvrig neppe noensinne ut igjen.

Endret av Reg2000
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Midnatt, ja. Flere enn meg som ikke har inntatt de faste måltidene denne dagen?

Ja, har vært oppslukt av alt som har skjedd.

 

Jepp...

Sitter også å venter på en telefon som kan komme :ermm:

La oss håpe at dersom det kommer en telefonsamtale, så inneholder den bare gode nyheter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...