Gå til innhold

Hvor kan jeg printe et stort bilde/plakat?


Anbefalte innlegg

Har lyst å lage en stor plakat til å ha på rommet mitt, og da få printet denne i god kvalitet slik som filmplakater osv. er printet.

 

Noen som vet om forretninger som driver med dette? Evt. en nettbutikk? Størrelsen skulle helst vært relativt stor, f.eks. 2x1,25m eller noe.

 

Evt. noen som har en gigantisk printer som kunne printet for meg mot litt betaling?? :)

 

Takk for svar,

N1ko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke større enn 50x75cm der, men takk uansett. :)

 

Har googla masse, men finner ingen som har større enn 1x1m osv.

 

Also: Hvor stor oppløsning trenger ett bilde som skal printes på ca 200x125 cm?

 

Edit: I følge JapanPhoto sine sider trenger jeg et bilde på 6000x9000 for å få et fint print på 60x80cm. Kan dette stemme? De sier også at et bilde på 10x15 cm trenger 1200x1800 for å bli bra, er ikke det litt drøyt mtp at full-hd bilder ser perfekt ut på en pcskjerm som er 24"??

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Japan Photo kan lage bilder på opptil 152.4 x 101.6 cm på matt papir.

Når det gjelder oppløsning, krever trykk mye mer enn bilde.

Full HD er ca 2 megapiksler, og det er i mine øyne ganske logisk at det ikke kan printes veldig stort. (vet ikke om du husker tilbake til de tider da kameraene holdt den oppløsningen)

Om du ganger 9000 med 6000 får du 54000000, noe som røft regnet er ca 5,4 megapiksler (Ikke gå så nøye inn på utregningen. Jeg kjenner godt til utregning innen IT, men det er ikke poenget), og det er vel egentlig ikke så store kravet.

Lenke til kommentar

Om du ganger 9000 med 6000 får du 54000000, noe som røft regnet er ca 5,4 megapiksler (Ikke gå så nøye inn på utregningen. Jeg kjenner godt til utregning innen IT, men det er ikke poenget), og det er vel egentlig ikke så store kravet.

Ahem. 54 megapiksler, mener du vel. Og det er faktisk en del. ;)

 

 

Det kommer an på hvor detaljert det skal være og hvor tett på du skal gå for å kikke på detaljer. Hvis du går tett på store reklameplakater på byen så ser du at oppløsningen egentlig ikke er fantastisk. Lag så høyoppløst bilde du kan, skarp opp kraftig og trykk.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det er en collage jeg har lagd, hovedsaklig for wallpaper på pcen, som ble så awesome at jeg vil ha den på veggen på rommet. Greia er at Picasa 3 klarer ikke å lage bilder større enn 5120x5120, og siden jeg vil ha den i ca 16:9 format så blir det 5120 x 2880.

 

Kan jo evt. prøve å dele bildene i 4, og lage 4 collager, så sette sammen til en for 4x oppløsningen.

 

post-138102-0-25949800-1311197365_thumb.jpg

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Det er en collage jeg har lagd, hovedsaklig for wallpaper på pcen, som ble så awesome at jeg vil ha den på veggen på rommet. Greia er at Picasa 3 klarer ikke å lage bilder større enn 5120x5120, og siden jeg vil ha den i ca 16:9 format så blir det 5120 x 2880.

 

Kan jo evt. prøve å dele bildene i 4, og lage 4 collager, så sette sammen til en for 4x oppløsningen.

 

post-138102-0-25949800-1311197365_thumb.jpg

Favoritt spilla?

Men de ign.com ødela litt :(

Lenke til kommentar

Det er en collage jeg har lagd, hovedsaklig for wallpaper på pcen, som ble så awesome at jeg vil ha den på veggen på rommet. Greia er at Picasa 3 klarer ikke å lage bilder større enn 5120x5120, og siden jeg vil ha den i ca 16:9 format så blir det 5120 x 2880.

 

Kan jo evt. prøve å dele bildene i 4, og lage 4 collager, så sette sammen til en for 4x oppløsningen.

 

post-138102-0-25949800-1311197365_thumb.jpg

Favoritt spilla?

Men de ign.com ødela litt :(

 

Yepp. :)

 

Jobber med å få bort diverse logoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...