Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Spilte Mafia 3 når det kom ut, men fant det repetitivt og lite engasjerende. Nå som jeg er ferdig med RE: Village vurderer jeg å kjøpe AC: Valhalla Har ikke spilt AC siden Ezio og AC 3, og kjenner jeg ikke gidder å spille alt mellom dem og valhalla, med mindre det er HELT NØDVENDIG? Ellers har jeg vurdert å kjøre på med Mafia 1/2? Thoughts?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Deschain said:

Spilte Mafia 3 når det kom ut, men fant det repetitivt og lite engasjerende. Nå som jeg er ferdig med RE: Village vurderer jeg å kjøpe AC: Valhalla Har ikke spilt AC siden Ezio og AC 3, og kjenner jeg ikke gidder å spille alt mellom dem og valhalla, med mindre det er HELT NØDVENDIG? Ellers har jeg vurdert å kjøre på med Mafia 1/2? Thoughts?

Jeg elsket Mafia da jeg spilte det i 2002, i hvert fall. Mange hoppet på GTA-bølgen på den tiden, og jeg husker Mafia som det aller beste. Faktisk enda bedre enn GTA 3 og Vice City.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 hours ago, Deschain said:

Spilte Mafia 3 når det kom ut, men fant det repetitivt og lite engasjerende. Nå som jeg er ferdig med RE: Village vurderer jeg å kjøpe AC: Valhalla Har ikke spilt AC siden Ezio og AC 3, og kjenner jeg ikke gidder å spille alt mellom dem og valhalla, med mindre det er HELT NØDVENDIG? Ellers har jeg vurdert å kjøre på med Mafia 1/2? Thoughts?

Valhalla er et helt annet spill enn AC med Ezio, bortsett fra navnet har de lite med hverandre å gjøre.

Kan hende du liker det, men ikke forvent AC3 med vikinger. Forvent mer age of conan gameplay (og look) 

Mafia 1 var fantastisk i 2002, remaken er OK, men faktisk en noe nedstrippet versjon. Det har en grei og god cliche Mafia historie. På 7-10 timer. Ikke noe pålagte open world saker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Cyberpunk på tilbud for et par uker siden, men har ikke begynt på det ennå. Har dere det sånn noen ganger, at dere skulle ønske at dere hadde lyst til å spille spill? Det er som om jeg har "gaming-fatigue", eller noe, jeg gidder liksom ikke å spille, selv om jeg vet at jeg kanskje hadde hatt det gøy hvis jeg investerte tid og krefter i det. Spesielt når det er store, lange spill som jeg antar Cyberpunk er. Mye å sette seg inn i.

Det er en rar følelse å ha. Er liksom giddalaus. Kanskje det er alderen 😁

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (9 minutter siden):

Jeg kjøpte Cyberpunk på tilbud for et par uker siden, men har ikke begynt på det ennå. Har dere det sånn noen ganger, at dere skulle ønske at dere hadde lyst til å spille spill?

Jeg kjenner følelsen. Jeg er snart ferdig med Black Mesa, men har ikke rørt spillet på lang tid nå. Selv om det kjennes ut som jeg venter på en "regnværsdag", hvor jeg kan vie tiden fullstendig til å finne ut av et ukjent spill.

For sålangt har jeg bare gått igjennom Cyberpunk snart enda en gang, brukt alt for lang tid på The Riftbreaker, og bare holdt på med spill jeg mer eller mindre kjenner ut og inn som ren tidsfordriv istedet for å sette meg ned og kose meg med å spille.

Cyberpunk er definitivt ikke noe du setter av bare noen timer til - det dekker knapt introduksjonen. Du kan rushe igjennom spillet på, jeg tipper, ~50 timer (mindre hvis du dropper alt av sideoppdrag), men jeg brukte 180+ timer på å gjøre alt første gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Jeg kjenner følelsen. Jeg er snart ferdig med Black Mesa, men har ikke rørt spillet på lang tid nå. Selv om det kjennes ut som jeg venter på en "regnværsdag", hvor jeg kan vie tiden fullstendig til å finne ut av et ukjent spill.

For sålangt har jeg bare gått igjennom Cyberpunk snart enda en gang, brukt alt for lang tid på The Riftbreaker, og bare holdt på med spill jeg mer eller mindre kjenner ut og inn som ren tidsfordriv istedet for å sette meg ned og kose meg med å spille.

Cyberpunk er definitivt ikke noe du setter av bare noen timer til - det dekker knapt introduksjonen. Du kan rushe igjennom spillet på, jeg tipper, ~50 timer (mindre hvis du dropper alt av sideoppdrag), men jeg brukte 180+ timer på å gjøre alt første gangen.

Jeg skal definitivt spille det i jula. Sette av et par stille dager til det, og se om jeg blir hekta. Nå bør det jo være patcha såpass at det er spillbart. Gleder meg til hva CD Projekt har å by på denne gangen, da jeg som nevnt i denne tråden smelta helt for Witcher 3. Tenk når Witcher 4 kommer en gang i fremtiden! Håhåhå. Da må jeg ta ferie fra jobben! 😉

Lenke til kommentar

Som stor RPG-fan er det litt rart at jeg ikke har spilt Witcher 3. Føler at det er det eneste tomrommet mitt blandt de store spillene de siste 20 årene. Har bare testet et par timer, men falt ikke helt for det.

Venter på remaster som kommer til neste år, så skal jeg prøve igjen. Får se om det treffer.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Skurupu said:

Som stor RPG-fan er det litt rart at jeg ikke har spilt Witcher 3. Føler at det er det eneste tomrommet mitt blandt de store spillene de siste 20 årene. Har bare testet et par timer, men falt ikke helt for det.

Venter på remaster som kommer til neste år, så skal jeg prøve igjen. Får se om det treffer.

Folk elsker open world spill og de elsker da Witcher 3, det er helt klart et bra lagd spill og jeg har en del timer i det, men for meg blir det bare for mye, det blir mer type spille det i en skags zombie state, der du bare spiller for å spille, historien er for lang og for mye dialog, det er vel flere timer dialog i Wicher 3 enn hele Wicher 2 spillet er langt. Det blir for mye, føler mer jeg ser på film enn jeg spiller et spill, spillet lider virkelig å open world game syndrom, personlig elsket jeg 2eren, en god historie med intriger og drama som varer 20-30 timer selv om du ser all dialogen. Sånn som Kotor og første dragen age var. En flott spill som drar deg gjennom en flott historie. 
I wicher 3 føler jeg de kunne kutta bort 50% av mainquesten og du ville ikke mistet noe. Virker som mye bare er fyllstoff for å trekke ut. 
Til sammenliging så tar det deg 50-70 timer å gjøre ferdig Orignal sin 2, men der er dialogene ganske korte, du blir alltid drevet frem, du "spiller" spillet hele tiden i stede for å sitte passivt å høre på Geralt si "hmmm" i 3 timer. Men wicher 3 er ikke et dårlig spill, generalle gameplay er bra, utrolig bra grafikk og design, det hjelper helt klart at de har tatt stor inspirasjon fra 1400 talls Europa. Det gjør at selv med drager og hekser virker det mer jordnært enn type WOW og skyrim.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Folk elsker open world spill og de elsker da Witcher 3, det er helt klart et bra lagd spill og jeg har en del timer i det, men for meg blir det bare for mye, det blir mer type spille det i en skags zombie state, der du bare spiller for å spille, historien er for lang og for mye dialog, det er vel flere timer dialog i Wicher 3 enn hele Wicher 2 spillet er langt. Det blir for mye, føler mer jeg ser på film enn jeg spiller et spill, spillet lider virkelig å open world game syndrom, personlig elsket jeg 2eren, en god historie med intriger og drama som varer 20-30 timer selv om du ser all dialogen. Sånn som Kotor og første dragen age var. En flott spill som drar deg gjennom en flott historie. 
I wicher 3 føler jeg de kunne kutta bort 50% av mainquesten og du ville ikke mistet noe. Virker som mye bare er fyllstoff for å trekke ut. 
Til sammenliging så tar det deg 50-70 timer å gjøre ferdig Orignal sin 2, men der er dialogene ganske korte, du blir alltid drevet frem, du "spiller" spillet hele tiden i stede for å sitte passivt å høre på Geralt si "hmmm" i 3 timer. Men wicher 3 er ikke et dårlig spill, generalle gameplay er bra, utrolig bra grafikk og design, det hjelper helt klart at de har tatt stor inspirasjon fra 1400 talls Europa. Det gjør at selv med drager og hekser virker det mer jordnært enn type WOW og skyrim.

Jeg syns ikke dialogene i Witcher 3 er til skade eller hinder. De er lange og mange - ja, visst - men hvis de er underholdende og engasjerende, bør ikke de være en hemsko for flyten. Hvis man har aversjon mot spill som legger seg opptil "interaktiv film"-konseptet, er ikke W3 riktig spill. Man må "tåle" lange samtaler med NPCs, skjønt ordet "tåle" blir jo feil. Det skal jo være engasjerende. Hvis man syns dét apektet ved spillet blir kjedelig, så er det fåfengt å tro man skal kose seg.

I RDR2 syns jeg det blir enda mer som å "spille en film" enn W3. Men jeg kosa meg med det også. Det som derimot er verdt å huske, er at man må investere tid og engasjement inn i slike spill, for å få noe igjen. Og den investeringen koster energi. Derav den gaming-fatiguen jeg nevnte litt over: Det at jeg ikke orker å spille kun for rekreasjon. Da henfaller jeg til mye mer casual spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, KarvaBlad said:

Jeg syns ikke dialogene i Witcher 3 er til skade eller hinder. De er lange og mange - ja, visst - men hvis de er underholdende og engasjerende, bør ikke de være en hemsko for flyten. Hvis man har aversjon mot spill som legger seg opptil "interaktiv film"-konseptet, er ikke W3 riktig spill. Man må "tåle" lange samtaler med NPCs, skjønt ordet "tåle" blir jo feil. Det skal jo være engasjerende. Hvis man syns dét apektet ved spillet blir kjedelig, så er det fåfengt å tro man skal kose seg.

I RDR2 syns jeg det blir enda mer som å "spille en film" enn W3. Men jeg kosa meg med det også. Det som derimot er verdt å huske, er at man må investere tid og engasjement inn i slike spill, for å få noe igjen. Og den investeringen koster energi. Derav den gaming-fatiguen jeg nevnte litt over: Det at jeg ikke orker å spille kun for rekreasjon. Da henfaller jeg til mye mer casual spill.

Hadde ingen problemer med RDR2,  60%+ av dialog og handling skjer mens man reiser. Faktiske cut scene dialoger er korte.

I witcher 3 kan dialoger vare opp mot 20 minutter av gangen. 

Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (19 timer siden):

Jeg skal definitivt spille det i jula. Sette av et par stille dager til det, og se om jeg blir hekta. Nå bør det jo være patcha såpass at det er spillbart.

Er definitivt spillbart nå (såfremt man spiller på PC). Hvis du skulle lure på noen av spillmekanikkene så har jeg skrevet en god del generelt her om CP77 (side 25-27):
Har ikke helt oversikten på spoilers, så legger nå inn en spoiler alert om det jeg har skrevet der just in case.
https://www.diskusjon.no/topic/1878310-cyberpunk-2077-nyheter-og-offisielle-oppdateringer/page/25/#comments

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke at jeg tenkte en eneste gang i løpet av de rundt 200 timene jeg brukte på The Witcher 3+DLC at det var mye dialog eller at filmsekvensene var lange. Hvis det er godt skrevet og engasjerende så går tiden så fort at man ikke tenker over det. Faktisk tror jeg det ville blitt kjedelig å spille gjennom et spill som TW3 uten at karakterenes personlighet og motivasjoner er godt introdusert eller uten at man forstår hvordan verdenen er satt sammen. Det er det som gir det hele kontekst og mening, og som gjør at man vil spille videre.

Jeg har imidlertid spilt gjennom mange spill med langt mindre dialog enn TW3 der jeg utålmodig har trykket meg gjennom dialogsekvensene fordi de er så totalt platte og uengasjerende. Dette er typisk i spill der story ikke spiller noen rolle, men der man allikevel har valgt å kjøre inn masse eksposisjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fant frem Sekiro: Shadows Dies Twice igjen. Jeg har tusenvis av timer med "Soulsborne" bak meg og slet skikkelig med legge om spillestilen som kreves. Sist gang kom jeg bare noen få timer inn i spillet før jeg ga opp.

Bestemte meg for å bare tvinge meg selv til å "bli god", og gi det et nytt forsøk. Nå elsker jeg spillet. Slet lenge med Genichiro, men når det endelig "klikket" og jeg skjønte hvordan man kan bruke deflect så suste jeg igjennom spillet med veldig lite problemer.

Nærmer meg slutten, men har nå møtt en ny vegg:
 

Spoiler

Har tre bosser igjen. Owl (father), Demon of Hatred, og Isshin, the Sword Saint. Har ikke prøvd meg på Isshin enda, da jeg sparer ham til slutt. Sliter noe utrolig med Owl og Demon. Kan ikke huske å ha brukt så mye tid på en boss i noe fra From Software. Gleder meg til NG+.

 

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne virkelig ønske jeg kunne like soulsborne spillene, prøvd alle bortsett fra dark souls 3. Men liker de ikke, rett og slett ikke mine type spill, men de er jo opplagt veldig gode spill.

Tok noen dager fri fra DCS for å spille "noe helt annet " nemlig IL2, langt fra like komplekst og realistisk som DCS(bortsett fra at skade modellen skal være bedre) men morsomt er det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KarvaBlad skrev (På 6.12.2021 den 21.50):

Jeg kjøpte Cyberpunk på tilbud for et par uker siden, men har ikke begynt på det ennå. Har dere det sånn noen ganger, at dere skulle ønske at dere hadde lyst til å spille spill? Det er som om jeg har "gaming-fatigue", eller noe, jeg gidder liksom ikke å spille, selv om jeg vet at jeg kanskje hadde hatt det gøy hvis jeg investerte tid og krefter i det. Spesielt når det er store, lange spill som jeg antar Cyberpunk er. Mye å sette seg inn i.

Det er en rar følelse å ha. Er liksom giddalaus. Kanskje det er alderen 😁

Føler det ofte, spesielt cyberpunk.. Men er litt lei av bugs og uforventet kræsjer i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...