Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Prøver meg på "Lost Ark", MMO RPG på PC.  Gratis å spille.
Som med alle andre slike spill, så blir det fort ensidig med oppdrag etter oppdrag, og mange av oppdragene blir gjort på sekunder.
Dungeons kan gjøres solo, på hard (Det er valg mellom normal og hard). 
Det sies at spillet ikke blir MMO inntil man når maks level, da alt kan gjøres solo opp til da.

Lenke til kommentar

Spiller Assassin's Creed: Odyssey. Det er bra. Men hvorfor har man røntgensyn? Jeg skjønner virkelig ikke hvordan utviklerne av mange store spill ikke skjønner at å se silhuetter gjennom vegger bryter hele immersion-aspektet. Er det bare meg? Å se farer gjennom vegger slår jo beina under hele konseptet med dataspill, spør du meg. Man skal ikke vite hva som er bak ting, det er dét som er hele poenget med dataspill: ukjente farer. Og i hvert fall i et spill som heter Assassins Creed. Skal en snikmorder kunne se gjennom vegger? Jeg begriper det ikke.

Lenke til kommentar

I spill som Assassin's Creed og Hitman ser man gjennom vegger av flere grunner, kan jeg tenke meg. For det første inntar du rollen som en svært profesjonell aktør – som har lang erfaring, vet hva man gjør og kan snappe opp små hint og spor som vi amatører ikke kan. For det andre tilfredsstiller spillmediet kun to–tre sanser: syn, hørsel og berøring (hvis man har vibrering på en håndkontroll), og det i svært begrenset omfang. I "virkeligheten" ville protagonistene hatt tilgang til mange flere sanseinntrykk, og kombinert med deres uovertrufne erfaring og mestring av sine yrker, så kan det delvis rettferdiggjøres at de kan "se" gjennom vegger.

Lenke til kommentar
Cuneax skrev (På 11.3.2022 den 9.28):

I spill som Assassin's Creed og Hitman ser man gjennom vegger av flere grunner, kan jeg tenke meg. For det første inntar du rollen som en svært profesjonell aktør – som har lang erfaring, vet hva man gjør og kan snappe opp små hint og spor som vi amatører ikke kan. For det andre tilfredsstiller spillmediet kun to–tre sanser: syn, hørsel og berøring (hvis man har vibrering på en håndkontroll), og det i svært begrenset omfang. I "virkeligheten" ville protagonistene hatt tilgang til mange flere sanseinntrykk, og kombinert med deres uovertrufne erfaring og mestring av sine yrker, så kan det delvis rettferdiggjøres at de kan "se" gjennom vegger.

Det er et godt poeng. Noe av det som plager meg når jeg liksom skal spille en slags elitesoldat i en FPS er at jeg er helt ute av stand til å merke om noen står bak meg, og når jeg blir skutt på aner jeg ofte ikke hvilken retning kulene kom fra. I virkeligheten ville man umiddelbart fanget opp disse tingene selv om man ikke er soldat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spartapus skrev (25 minutter siden):

Det er et godt poeng. Noe av det som plager meg når jeg liksom skal spille en slags elitesoldat i en FPS er at jeg er helt ute av stand til å merke om noen står bak meg, og når jeg blir skutt på aner jeg ofte ikke hvilken retning kulene kom fra. I virkeligheten ville man umiddelbart fanget opp disse tingene selv om man ikke er soldat.

Har man et greit headsett så er det ikke noe problemer å høre hvor fienden er og hvor kuler kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...