Gå til innhold

Den elektriske kaféen


Anbefalte innlegg

Owon sds7102.

800*480 oppløsning, 8", usb/ethernet,2X100MHz båndbredde, 1GS etc.. Svært lett og kompakt med batteri (kommer som ekstra) som jeg kjøpte med. Betalte vel ca 3000kr.

 

Meget fornøyd til det lille jeg har prøvd den. Eneste negative hittil er at den ikke følger helt med om du skrur raskt på noen vribrytere (kan finne på å ikke registrere eller gå feil vei).

Forventet ikke topp kvalitet, og det er det nok ikke. Selv om den både ser og føles rimelig fin. Overraskende praktisk med batteri og kompakt utførelse. :-)

 

Sendt og mottatt fra kina på 1uke. :-)

Ebay?

Med eller uten mva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei jeg gjorde nok ikke det. :( (kom krav etter en liten stund)

 

Betalte noe rundt 3600-3700kr med batteri. Absolutt ikke ille, selv om det fortsatt irriterer meg litt det med snuknotten, da det er så bagatellproblem. Sitter godt og kjennes bra, men at den går feil vei øker/senker måleområdet (bare de som er slik) om du vrir for raskt? Hva er det liksom? :p Hvordan skjer det?

Lenke til kommentar

Vriknotten du sikter til er sikkert en encoder av noe slag. Da har du to pulstog som er forskjøvet 90 grader, slik at du har en A og B puls. Sekvensen på disse avhenger av hvilken retning du vrir knappen, så enten er det mekanismen inni knotten som er så dårlig at den hopper over deler av sekvensen når du er hardthent/kjapp eller så er det kretsen som leser signalet som ikke klarer å arbeide med den høye frekvensen.

 

Jeg vil tippe kvaliteten på mekanismen inni knotten er dårlig, det skal litt høyere frekvenser til enn det du klarer å lage med håndleddet før elektronikken sliter med hastigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg leker med tanken på et fpga prosjekt. Det er et prosjekt som vil kreve litt eksternt minne og en del båndbredde. Jeg ser at 512kB sram DIP modulene jeg finner på eBay har en access tid på >55 ns: Ved å koble dette direkte til en fpga vil man i beste fall få en båndbredde på 290 Mbit/s ved bruk av nesten 60 pins.

 

Hadde det vært mulig å multiplexe adressebussen til egne flipflops som mater hver sin sram brikke og multiplexe data tilbake til fpgaen? Med en klokke på 100MHz skulle jeg da få en båndbredde på 800 Mbit/s ved bruk av rundt 30 fpga pins og 6 sram brikker.

 

EDIT: Fant noen 15 ns (trc og twc) på ebay, så det skal nok gå fint.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, nei jeg gjorde nok ikke det. :( (kom krav etter en liten stund)

 

Betalte noe rundt 3600-3700kr med batteri. Absolutt ikke ille, selv om det fortsatt irriterer meg litt det med snuknotten, da det er så bagatellproblem. Sitter godt og kjennes bra, men at den går feil vei øker/senker måleområdet (bare de som er slik) om du vrir for raskt? Hva er det liksom? :p Hvordan skjer det?

Har samme problemet med mitt scope også. Og jeg tipper at problemet er dårlig kvalitet på encodere, siden den kan finne på å snu retning om du presser knotten i en rettning samtidig som du snurrer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jippiiii, da er min store fugledetektor endelig ferdig :-) :-)

 

Løsningen består av fire stk. lasersendere med fire stk laserdetektorer som fungerer på hele 10 meter. Det er utgang for et digitalt speilreflekskamera, samt for en blits. Løsningen har intelligens for å holde både blits og kamera våken (slik at ikke noe går inn i "sleep funksjon". Det er et stort batterie som holder alt aktivt i tre døgn, samt en vanntett koffert som gjør at installasjonen kan brukes utomhus. Detektorene er parret to og to slik at to stråler må brytes samtidig før kameraet trigges. Det er benyttet fire sensorer slik at det kan monteres en kontrakrets (for montering motsatt vei) dersom sollyset lammer noen av detektorene.

post-158640-0-40736000-1411627709_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk det til til slutt ved å bruke tynnere loddetinn. Var bare litt utålmodig og pessimistisk.

 

Driver og lodder i kveld. Det jeg har loddet til nå er breakout-kort med hjemmelaget D-pad til en klokke fra biltema (lignende denne men med pendel og ikke hjul), molex til tilkoblingskabler til usb-hub og harddisk-dock og molex til dc-dc,. Det som står igjen er kabler til 4 vifter og en vifteadapter+splitter til dell-vifter. :xmas:

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

Billige og svake loddebolter kan dra seg til hælvette. :grumpy::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::realmad::realmad:

 

(det er lov å banne på forumet, sant?)

 

Loddebolten er ikke dårligere enn lodder`n

 

Med for svak loddebolt kan du holde på til man blir blå i trynet uten at det går/blir bra. 10W er i svakeste laget for noe annet enn å lodde sammen motstander og LEDs :]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pusser opp verksted å jobbe på med skikkelig loddestasjon og mye annet verktøy, men det blir ikke klart før til neste år tror jeg. :p Får bare nøye meg med det jeg har til da.

 

Blir loddeområde, spraylakk og maleområde, søyleboremaskin, sirkelsag, kappsag, båndsag, dremel, vinkelkutter, sveiseapparat, mye benkområde, barskap, anlegg...

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...