Gå til innhold

Den elektriske kaféen


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å kjøpe en løsning til kjøkkenet for å få avkjølt/varmt vann direkte fra springen. Første alternativ er Quooker, men er litt skeptisk til det jeg anser å være ekstrem prising. Da jeg kikka på nettsidene kom jeg over en såkalt "energifordeler" til 1000 kroner: https://quooker.no/powerswitch-31-253-03-7.html

Noen som skjønner hva den gjør? Slår av rød kontakt når det trekkes strøm fra grå kontakt? Er det egentlig nødvendig? Jeg har 13A kurs som kun brukes til oppvaskmaskin i dag, og quooker ser ut til å dra maks 1600W.

Lenke til kommentar

Det der hørtes jo bare rart ut spør du meg... 

tar man strømmen til oppvaskmaskinen midt i en vask så kan vel neppe det være bra (om mulig) i lengden. Må man programmere denne Quooker kontakten hvor man forteller den hva den kan trekke maks av kursen samt hvilke rekkefølge (farge) den skal prioritere? Hvis man kan det så ser jeg et poeng med en slik.

Jeg tror jeg heller ville brukt penger på en elektriker hvor jeg evt. oppgraderte kursen. Kanskje holdet bare med å bytte til 16A eller 20Ami sikringsskap. Er det eldre hus så må det kanskje legges ny kabel i tillegg. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Det der hørtes jo bare rart ut spør du meg... 

tar man strømmen til oppvaskmaskinen midt i en vask så kan vel neppe det være bra (om mulig) i lengden. Må man programmere denne Quooker kontakten hvor man forteller den hva den kan trekke maks av kursen samt hvilke rekkefølge (farge) den skal prioritere? Hvis man kan det så ser jeg et poeng med en slik.

Jeg tror jeg heller ville brukt penger på en elektriker hvor jeg evt. oppgraderte kursen. Kanskje holdet bare med å bytte til 16A eller 20Ami sikringsskap. Er det eldre hus så må det kanskje legges ny kabel i tillegg. 

Sånn jeg forstår det tar den ikke oppvaskmaskinen, men selve quookeren.

Lenke til kommentar
tingo skrev (1 minutt siden):

Som da blir uten strøm mens oppvaskmaskinen går. Ikke sikkert at det er praktisk heller, kapasiteten på varme (eller kulde for den slags skyld) er sikkert ikke allverden.

Det høres jo ikke så veldig praktisk ut nei. Men vet ikke hvordan det blir i praksis.

Hva koster det å oppgradere sikringen fra 13 til 16A? Jeg ser i sikringsskapet at jeg har 2x2.5mm^2 kabel til stikkontakten, så det burde vel holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...