Gå til innhold

Dine tanker og meninger om google plus


Anbefalte innlegg

Ganske enig i din resonnement. Google er og har alltid vært nerdenes beste venn og jeg tror mange mange nerder vil gå over til G+ men det betyr ikke at de slutte på face, det blir bare ett tillegg til de andre sidene de bruker allerede. Så mitt antagelse er at mange twitterfolk vil begynne å G+ mer, samt folk som vil ha gratis videokonferanser med fler. (Skype koster penger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spår ikke en veldig lys fremtid for Google+. Uansett om det er/blir ekstremt mye bedre enn Facebook så tror jeg ikke at det noen sinne vil bli et troneskifte eller noen reell kamp mellom disse tjenestene. Det er såpass mange folk som normalt sett aldri ville meldt seg inn i et nettsamfunn som har likevel har blitt med i Facebook, og det er sannsynligvis få av disse folkene som ser noen grunn til å bytte.

 

Hadde Facebooks brukermasse i all hovedsak bestått av gutter i alderen 15-30, da tror jeg kanskje at de hadde vært mer sårbare for brukerflukt når en ny og bedre tjeneste dukker opp, men ikke med den brukermassen de faktisk har. Jeg ser for eksempel ikke for meg at moren min kommer til å hoppe på G+ med det første. På FB kan hun få med seg hva som skjer med barn, barnebarn, venner og kjente. Hun klarer til og med å legge ut bilder. Hvis personalpolitikken til FB er ugunstig, da er i så fall dette noe hun driter maksimalt i. Jeg tror det finnes mange brukere der ute som er som moren min.

 

Få av de du snakker om har meldt seg på Twitter heller. Twitter ser ut til å være ganske populært uansett. Tror Google+ blir minst like stort som Twitter. Og at moren din (og andre ikke-datakyndige) ikke forholder seg til personalpolitikken til FB handler mer om uvitenhet/manglende kunnskap enn noe annet. Alle Facebook-fail nettsidene som har dukket opp er jo tydelig tegn på at så lenge ikke folk får et bedre system til å sortere hva de legger ut/hvem som ser det, så går det til helvete - nettopp for de som ikke bryr seg om/tenker over personalpolitikken til FB.

 

Jeg tror nok ikke g+ kommer til å gjøre at Facebook forsvinner, men jeg tror det blir en suksess, og jeg tror Fjasboka kommer til å merke det.

 

Ett av mange eksempler hvor "alle ser alt" fort blir problematisk:

 

darth.jpg

Endret av Aurvan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mor er også registrert på facebook. Men ho har aldri brukt det. Når hun får en melding i eposten sin, om at noen har tatt kontakt, svarer hun høflig, etter lenge å ha vurdert hva hun skal skriver, fordi så mange ser det. Det er alt.

 

Det hun sier er at hun ikke ønsker å legge ut noe alle kan se. Og ønsker hun og ha en samtale med noen ønsker hun at den skal være privat, ikke for alle å se.

 

Det og legge ut bilder, som hun 99% av tiden tar med sin mobiltelefon, er ikke helt enkelt uten hjelp.

 

Har nå registrert henne på Google+. Forklart henne litt hvordan det fungerer, og hvem som ser hva når du gjør hva. Og til nå virker det som hun liker ideen.

 

En annen ting er at alle bildene hun har/tar med telefonen sin ligger der og hun kan velge å dele de bildene hun ønsker deles med få klikk til akkurat den hun ønsker skal se dem. Som stort sett er familien. Det er også en enekel måte for ho å se bildene selv på pcen.

 

Android har jo blitt veldig populært og jeg vil tro at applikasjoner som kommer til andre OS får samme muligheten med bilder.

 

Jeg tror og håper at Google+ tar av etterhvert, men jeg tror det tar en stund før det gjør det i Norge. Jeg tror at Android vil være til stor hjelp her, og at det er mange som vil velg Google+ fordi de er opptatt av å ha kontroll over hvem som ser hva, på en enkel måte.

 

Flere av mine venner er også registrert på google+ no uten å ha begynt å bruke det, men tjenesten Huddle har tatt helt av. Alle syns dette er en kul greie, og bruker det hele tiden. Meg selv inkl. Sms bruken er drastisk redusert. Det er bare genialt.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Jeg har selv vist det til en del venner. Halvparten er veldig entusiastisk til en ny og bedre facebook, mens den andre halvparten er mer "Hva faen skal jeg med en ny facebook? For noe tull".

 

 

Synes i alle fall Google har gjort en god jobb med den så langt, og jeg tror ikke de kommer til å ligge på latsiden framover. Dette er vel noe som er ganske viktig for dem å få til.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke folk kommer til å strømme over fra Facebook. Men tror det blir en forflytning sakte men sikkert, spesielt av datainteresserte, og de som er opptatt av personvern. Innstillingene til Facebook er noe av det mest rotete innen sosiale medier, så selv om mange av mulighetene er i Facebook, er det nesten umulig for glade amatører å skjønne noe av det.

 

Se også på Android. Først var det mange som sa at det ville ta over for iPhone, men så skjedde ikke det, og flere mente Google hadde feilet med Android. Men Android har sakte men sikkert vokst, og Google tok seg tid med å forbedre den. Husker hvor lang tid det tok før vi fikk betale-programmer i Norge. Android har vokst seg stort, og tror Google+ gjør det samme, men ikke noe fortere enn Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har fått en inv til Google Pluss, men når jeg skal inn på google Pluss får jeg denne meldingen "Du må være over en viss alder for å bruke denne funksjonen." Jeg fyller 18 i August. Må jeg være 18 eller er det en måte å fikse dette problemet?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg fikk en slik invite og har prøvd å komme inn i 2 døgn no uten å lykkes. Får bare beskjed om at det er fult. Trykt 1 million ganger. :p

 

Men kanskje det er jeg som gjør noe feil, noen som vet om det utgjør noen forskjell hvilket språk google kontoen din er satt opp med osv?

Når man får melding om at det er fullt, så betyr at det er fullt..

 

 

Selv om det ligner mye ved første øyekast, er Google+ MYE mer oversiktlig og bedre organisert enn Facebook.

Dette var også det første jeg tenkte når jeg så nye designet til Google/Google+ (nå er jo alt flettet sammen). Elsker denne type design. Det er stiligere enn facebook, samtidig som kontrastene er sterke og gode der de trenger å være det. Dette er ikke pga. jeg er fanboy eller noe slikt, for Facebook har mye å takke for sitt "enkle" men effektive design, men personlig syns jeg det er kjedelig/stygt.

 

En viktig ting med Google+ er at det er ikke bare et sosialt medium, det er hele Googles nye "hub" hvor du har tilgang til alle andre Google-tjenester (noe som gjør at bildebehandlingen er mye bedre enn i Facebook blant annet) uten å måtte åpne et nytt vindu, for så å copy/paste en link. Dessuten er Android knyttet til Google og Google+ på en mye bedre måte enn til Facebook (for de som har Android-telefon, som jeg), som gjør at jeg kommer til å bruke det mer på farten (avinstallerte Facebook for Android etter én dag).

Et poeng jeg også ville ta opp. Er genialt hvordan de har nå flettet hele imperiet sammen vha. baren øverst. Tror mange før så på søkemotoren og gmail som helt vidt forskjellige nettsider/tjenester, mens nå er de plutselig blitt mye tettere ved å bare legge til et praktisk knytepunkt i form av en enkel bar. Rett og slett genialt!

Det som jeg dog savner er en mulighet for at linkene i denne baren (tenker på øverst hvor det står +Name Gmail Calendar osv.) ikke åpnes i ny fane (dvs. som vanlige linker), men heller oppføre seg mer som tabs i en moderne nettleser. På denne måten hadde hele Google blitt følendes som en egen "app" på nettet, i stedet for forskjellige nettsider tett knyttet sammen. Blir på en måte en nettleser inni nettleseren :-)

 

Er for tidlig å si om Google+ kommer til å kunne konkurrere på nivå med Facebook, men en ting er sikkert, og det er at det kommer til å bli stort, forhåpentligvis større enn twitter, da man her også enkelt kan følge personer/nettsider o.l. på samme måte som på Twitter. Når Google+ har blitt kvitt eventuelle barndomssykdommer og folk har blitt litt mer kjent med systemet så tror jeg dette kommer til å gå relativt kjapt. At Google eier Android gjør det også veldig mye mer spennende.

 

I japan f. eks så bruker de visstnok ikke SMS lenger (og har heller ikke gjort det på lenge) pga. det er en utdatert og dyr teknologi. Og med stormen av smarttelefoner og halvsmarte telefoner som har kommet de siste årene så tror jeg en slik tjeneste som Google+ (eller Facebook, om de er tidligere ute) kan erstatte SMS i stor/all grad. Epost er for treigt, men Google+ godt integrert kan gjøre det bra. Blir spennende å se hva eventuelt Apple kommer til å gjøre om de kommer i en situasjon hvor de må velge å være med på en slik løsning eller ei, da Google også er en konkurrent på andre plattformer.

 

Mange er vel allerede kjent med tjenesten som lar deg integrere Facebook i Google+, men om dere ikke allerede har fått det med dere (har blitt postet en gang i denne tråden allerede), så må jeg nesten spamme det en gang til. Google+Facebook extension. Hadde vært morsomt å se om Google hadde lagt til mulighet for plugins/addons/extensions/apps eller hva de nå enn måtte kalle det til Google+ etterhvert, med f. eks slikt som dette. Det kunne fort ha tatt av. Igjen, se paragrafen ovenfor hvor jeg nevner at Google+ føles ut som en nettleser inni nettleseren. Ved bruk av noe slikt kunne dette blitt en virkelig realititet. Et system/program helt uavhengig hvilken nettleser man bruker!

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Mange er vel allerede kjent med tjenesten som lar deg integrere Facebook i Google+, men om dere ikke allerede har fått det med dere (har blitt postet en gang i denne tråden allerede), så må jeg nesten spamme det en gang til. Google+Facebook extension.

Fikk den aldri til å laste hos meg. Må også si at jeg er litt skeptisk til hvor mye data de ønsker å innhente fra en (dvs praktisk talt alt...):

 

5929636780_03fb5570b1.jpg

Endret av blured
Lenke til kommentar

Mange er vel allerede kjent med tjenesten som lar deg integrere Facebook i Google+, men om dere ikke allerede har fått det med dere (har blitt postet en gang i denne tråden allerede), så må jeg nesten spamme det en gang til. Google+Facebook extension.

Fikk den aldri til å laste hos meg. Må også si at jeg er litt skeptisk til hvor mye data de ønsker å innhente fra en (dvs praktisk talt alt...):

 

bilde

Kanskje like så greit, for koden er visstnok ikke trygg er det påstått. Var litt kjapp og naiv selv og innstallerte det selv uten å sjekke hva folk hadde sagt om tjenesten, så har nå fjernet det fullstendig. Husk å fjerne fra Facebook-brukeren din også. Jeg fjernet rett og slett pga. jeg ikke trengte det.

 

For de som er interessert, kan man få en kort-versjon av google-plus-kontoen sin:

http://gplus.to/Slimda peker direkte til min side på Google.

 

http://gplus.to/

 

Fin tjeneste :) Jeg er /timsateroy

 

-----

 

Edit: Har ikke brukt noe annen enn 'circles' enda og prøver å finne ut hva Google+ kan tilby av forskjellige koblinger, men lurer; er det noen mulighet for å lage grupper man må være medlem av, f. eks ved å følge, noe á 'like' på FB-sider slik at man kan ha gruppediskusjoner for medlemmer/følgere?

Ser for meg at f. eks vi kunne ha laget en krets/gnist(?) el.l. for diskusjon.no eller hw.no, uten at man må kjenne folkene i gruppen personlig hvor man kunne delt linker osv. til de som var med i gruppen/gnisten eller hva som enn måtte være det rette å bruke i denne situasjonen.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk en slik invite og har prøvd å komme inn i 2 døgn no uten å lykkes. Får bare beskjed om at det er fult. Trykt 1 million ganger. :p

 

Men kanskje det er jeg som gjør noe feil, noen som vet om det utgjør noen forskjell hvilket språk google kontoen din er satt opp med osv?

Når man får melding om at det er fullt, så betyr at det er fullt..

 

Det er mulig at det er slik nå, når alle er kommet inn, og alle bakveier er tettet. Men det var ikke slik i begynnelsen. 1 invitasjon kunne få deg inn mens en annen ikke. Folk prøvde samme invitasjon på flere maskiner og kom alltid inn på 1 maskin og aldri på den andre. Så mange skrev om dette på Twitter så jeg prøvde selv når jeg inviterte broren min, men forskjellige maskiner med forskjellige invitasjoner og 1 ga alltid tilgang andre aldri. Så fult betydde, prøv en annen måte.

 

 

Et poeng jeg også ville ta opp. Er genialt hvordan de har nå flettet hele imperiet sammen vha. baren øverst. Tror mange før så på søkemotoren og gmail som helt vidt forskjellige nettsider/tjenester, mens nå er de plutselig blitt mye tettere ved å bare legge til et praktisk knytepunkt i form av en enkel bar. Rett og slett genialt!

Det som jeg dog savner er en mulighet for at linkene i denne baren (tenker på øverst hvor det står +Name Gmail Calendar osv.) ikke åpnes i ny fane (dvs. som vanlige linker), men heller oppføre seg mer som tabs i en moderne nettleser. På denne måten hadde hele Google blitt følendes som en egen "app" på nettet, i stedet for forskjellige nettsider tett knyttet sammen. Blir på en måte en nettleser inni nettleseren :-)

 

Denne linjen med gmail kalender dokumenter fotografier osv har da alltid vært der? Den er blitt svart og fått en link til google+ men utover det er det vel ikke så store forandringer? Men jeg liker veldig godt hvor godt google har knyttet sine forskjellige tjenester sammen i google+

Valg er jo alltid positivt, så muligheten til å få denne linjen til å fungere som faner/en app hadde jo vært ok. Selv har jeg alltid Gmail Kalender og Google+ åpen i forskjellige "låste" faner og syns det er genialt at disse tjenestene er knyttet sammen, men avskilt. Så om de gjør noe slik med denne fanen håper jeg det blir valgfritt :-)

 

 

Mange er vel allerede kjent med tjenesten som lar deg integrere Facebook i Google+, men om dere ikke allerede har fått det med dere (har blitt postet en gang i denne tråden allerede), så må jeg nesten spamme det en gang til. Google+Facebook extension. Hadde vært morsomt å se om Google hadde lagt til mulighet for plugins/addons/extensions/apps eller hva de nå enn måtte kalle det til Google+ etterhvert, med f. eks slikt som dette. Det kunne fort ha tatt av. Igjen, se paragrafen ovenfor hvor jeg nevner at Google+ føles ut som en nettleser inni nettleseren. Ved bruk av noe slikt kunne dette blitt en virkelig realititet. Et system/program helt uavhengig hvilken nettleser man bruker!

 

Prøvde Google+Facebook selv, men det var vist ikke helt bra. Virker litt merkelig alt den skulle ha tilgang til osv så jeg avventer. Det var også flere som advarte mot den på twitter og på deres egne sider.

http://www.itavisen.no/873642/ikke-installer-denne

 

 

Det som virkelig har tatt av her er Huddle. Omtrent ikke brukt sms siste uken. Dette er genialt, alle som prøver det elsker det, og jeg håper virkelig at google ombestemmer seg og får dette til pc. Enten ved hjelp av Google Talk, eller noe annet.

Lenke til kommentar

Angående Huddle, EldarH - kommer svarene raskt nok for at det kan brukes som SMS-chat? Om man f. eks sender noen meldinger frem og tilbake med kort tid i mellom, så går det en stund - vil Google+-appen da kontinuelig oppdatere, eller vil den gå til sleep og evt. føre til at det tar kanskje 5min etter meldingen egentlig er sendt at den kommer frem til mobilen?

 

Har i alle fall selv litt småirriterende problemer med at varslinger/notifikasjoner kommer mye treigere på mobilen enn på nettet, og jeg finner ingen måte å force hyppigere oppdatering heller.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...