Gå til innhold

Dine tanker og meninger om google plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg misliker mest med Facebook (bortsett fra ting som at chatten som MÅ være der etc.) er at alt bare mates ut i News Feed'n. Det skilles ikke mellom Farmville crap, status-oppdateringer og nyheter fra kanaler en "liker", samt at det er utrolig tungvint å bestemme hvem av vennene dine som skal se hva.

 

Ser ut som G+ har "fikset" dette.

Endret av Aurvan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det ligner mye ved første øyekast, er Google+ MYE mer oversiktlig og bedre organisert enn Facebook. Stream'en inneholder ikke alt mulig tull, siden mye blir filtrert gjennom de ulike Sparks'ene. Du ser med andre ord kun den informasjonen du ønsker å se, ikke alt mulig annet. Circles er også en nødvendighet, og jeg har brukt Facebook mest som enveiskommunikasjon uten selv å dele noe særlig siden alle og fandens oldemor kan se det. Er mye mer befriende i G+ siden du kan dele ting med de ulike sirklene (kretsene) uten at sjefen og tanta di ser det.

 

En viktig ting med Google+ er at det er ikke bare et sosialt medium, det er hele Googles nye "hub" hvor du har tilgang til alle andre Google-tjenester (noe som gjør at bildebehandlingen er mye bedre enn i Facebook blant annet) uten å måtte åpne et nytt vindu, for så å copy/paste en link. Dessuten er Android knyttet til Google og Google+ på en mye bedre måte enn til Facebook (for de som har Android-telefon, som jeg), som gjør at jeg kommer til å bruke det mer på farten (avinstallerte Facebook for Android etter én dag).

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Tror datoen kommer til å være 31 juli, når de skal åpne opp for alle. Regner med at jeg skal få med endel. Men det blir liksom ett sted til, da jeg ikke regner med at alle kommer til å være.

Jeg har allerede twitter, facebook og linkedin. Så nå blir det itillegg g+ som jeg må sjekke iblant.

Lenke til kommentar

Jeg har hverken Twitter eller noe annet (bortsett fra Fjasboka) så skal greie å bruke to. Regner med at jeg fortsetter med Fjasbok-kontoen for å se når folk har bursdag, når det er fest etc. siden sikkert ikke alle hopper over til G+. Tenker da spesielt på jenter og andre som er lite datainteressert, og som kun kan å sjekke Facebook og e-posten sin.

Lenke til kommentar

Jeg regner med jeg får over mine aller nærmeste venner, og familien er alt inne. Det er disse jeg deler noe med uansett.

 

Nå har jeg også facebook feeden i google+ så da kan jeg holde meg oppdatert på de som ikke kommer til google+.

 

Liker også veldig godt at man har en slags twitter funksjon i google+. Bruker Twitter mye, men bare til å følge personer, firma og sider jeg ønsker å holde meg oppdatert på. Så jeg håper at google+ kan ta over denne oppgaven etterhvert også.

Lenke til kommentar

Ja, jeg over den perioden da det var om å gjøre å ha mest mulig venner på Facebook :p

 

Hvordan får du Facebook feeden i Google?

 

Jeg bruker faktisk mest Facebook til å følge diverse firma, nyhetsleverandører osv. så om det hadde vært mulig i g+ hadde jo det vært flott. Sparks har jo til dels en slik funksjon, men er vel mer en søkefunksjon.

Lenke til kommentar

http://crossrider.com/install/519-google-facebook

 

Her finner du ut mer om facebook i google+. Fungerer ypperlig for meg som ikke "bruker" facebook, bare sjekker innom og ser om det står noe jeg burde få med meg.

 

Jeg har alt puttet flere fra min Twitter konto inn i Following ringen min, og det ser ut som det er flere som legger ut det samme som på twitter, så etterhvert håper jeg på å kunne droppe twitter også. Men det er nok litt tidlig ennå.

Lenke til kommentar

Liker det hittil men veldig minimal funkjsonalitet fortsatt, som er forventet i guess... Hvis "alle" kommer over så har jeg ikke noe problem med å skifte fra facebook:)

 

Jeg liker at man kan følge folk man ikke kjenner, og de behøver ikke legge en til. Det blir som twitter + facebook, både privat og public. Rimelig fett.

Endret av b3ta
Lenke til kommentar

Jeg spår ikke en veldig lys fremtid for Google+. Uansett om det er/blir ekstremt mye bedre enn Facebook så tror jeg ikke at det noen sinne vil bli et troneskifte eller noen reell kamp mellom disse tjenestene. Det er såpass mange folk som normalt sett aldri ville meldt seg inn i et nettsamfunn som har likevel har blitt med i Facebook, og det er sannsynligvis få av disse folkene som ser noen grunn til å bytte.

 

Hadde Facebooks brukermasse i all hovedsak bestått av gutter i alderen 15-30, da tror jeg kanskje at de hadde vært mer sårbare for brukerflukt når en ny og bedre tjeneste dukker opp, men ikke med den brukermassen de faktisk har. Jeg ser for eksempel ikke for meg at moren min kommer til å hoppe på G+ med det første. På FB kan hun få med seg hva som skjer med barn, barnebarn, venner og kjente. Hun klarer til og med å legge ut bilder. Hvis personalpolitikken til FB er ugunstig, da er i så fall dette noe hun driter maksimalt i. Jeg tror det finnes mange brukere der ute som er som moren min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...