Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skal jeg bestille en slik. Et lite spørsmål til; Jeg finner ingen god guide på hvordan jeg installerer SSD på min Probook 4520s?

 

Som det nevnes her så finne rdu sikkert noe på produsenten sin side. HP har vanligvis god support hvor det meste kan finnes.

 

Hvis du skal overføre den gamle disken til den nye SSD'en, no problem hvis du kjøper 840 Full kit. Da følger det med en SATA/USB adapter som du kobler 840'en til, stikker kablen inn i en USB port og så kan du enten clone den gamle disken med Norton Ghost (følger med link på Samsung software CD'en til 840'en og brenne en ISO) eller bruke annen clone program.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ja, ja, ser ut som at to av mine Samsung Spinpoint F 500 GB disker holder på ta kvelden. Crystaldisk Info varsler om feil, og de feiler Seatools short test. De er dessverre del av RAID5 array, så må nok ta backup snarest.

 

Jeg lurer på å erstatte alle fire diskene med Seagate Barracuda 1TB, men er de diskene noe bra da?

 

Eventuelt andre disker som er raske.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Hos proshop.no:

Samsung SSD 840 Series 250GB til kr 1161

eller Intel 335 Series SSD 240GB til kr 1384

 

Bruk: alt-muligbruk - ingen særdeles tunge arbeidsoppgaver med det aller første, men heller ikke et veldig tight budsjett.

 

Takk for tilbakemeldinger.

Endret av daphexb
Lenke til kommentar

om du ikke vet du har høye krav til diskytelse, og du ikke har et høyt overklokket system, så gå for den av 840 og 335 som er billigst. Begge vil yte godt nok til at du ikke vil merke forskjellen mellom dem, eller 840 pro. Du kan nok måle forskjell med stoppeklokke for de tyngste tingene du gjør eller tung multitasking, men opplevelsesmessig er det liten vits.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

+1 til Nizzens anbefaling. Siden du skal ha RAID-0 regner jeg med at du går for høy ytelse, og da er det 840 Pro som gjelder for tiden.

EDIT: Intel 330 er basert på SandForce SF-2281, og bruker kompressjon. Specs er oppgitt ved fullstendig komprimerbar data, mens data i virkeligheten ikke er så komprimerbar. Sjekk benchmarks av SSDer du lurer på i Anvil Storage Utilities (ASU) med 50% (53%?) kompressjon for mer realistiske tall.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...