Gå til innhold

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3DS


Pubé

Anbefalte innlegg

Spartapus, det er ikke bare de du har skrevet som er nyskapende, men den mest nyskapende og unike med OoT var faktisk lock on systemet. Det var så bra at andre 3D spill også har brukt det, men mer i en automatisk form. Og det med repeat... er ikke alle spill det? Fordelen med OoT er at bretten er annerledes og det er bra. Vil hele si repeat til et spill som Assassins Creed 1. Bare repeat.

 

Jeg glemte lock on systemet. Det var nyskapende men allikevel ikke noe større argument for meg personlig da jeg alltid var imot overgangen til 3D, og lock on er noe som kun ble nødvendig pga. 3D.

 

Ellers synes jeg sammenligningen med AC1 er god, faktisk kunne jeg ikke unngå å tenke på AC1 da jeg skrev om den forutsigbare strukturen i Zelda-spillene, for problemet er mye det samme; når du først har forstått strukturen vet du akkurat hva som kommer til å skje resten av spillet. Første gangen jeg spilte Zelda gjorde jeg ikke det, men i og med OoT var det fjerde eller femte Zelda jeg spilte så ble progresjonen i overkant gjenkjennelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ingen som spiller zelda oot 3DS eller?

Virker ikke slik med tanke på hva som blir sagt i denne tråden.

Bare folk som henger seg opp i at Zelda oot i 2011 er "BARE" et "KJEMPE BRA SPILL" 8av10, og ikke "VERDENS BESTE" 12av10

 

For prøve å styre denne tråden på rett spor igjen for 5 gang. Hvor lenge har dere spilt oot på 3ds? har selv "bare spilt ca 5 timer og er nå inni den store fisken:)

 

Tuller du? Jeg gir det "bare" 8/10, så det ligger helt oppe i toppen av 3DS-spill sammen med Ghost Recon: Shadow Wars og Resident Evil: The Mercenaries 3D. :) Selvsagt spiller jeg det. Men det sier litt at jeg har spilt i flere timer enn deg og har ikke peiling på hvilken fisk du mener. :blush: Sliter med de tullingene på Death Mountain. Finner ikke alle faklene jeg skal tenne på, og kommer meg ikke ned i den hulen og å gi monstre litt deng. :blush:

Lenke til kommentar

Så det er ingen som spiller zelda oot 3DS eller?

Virker ikke slik med tanke på hva som blir sagt i denne tråden.

Bare folk som henger seg opp i at Zelda oot i 2011 er "BARE" et "KJEMPE BRA SPILL" 8av10, og ikke "VERDENS BESTE" 12av10

 

For prøve å styre denne tråden på rett spor igjen for 5 gang. Hvor lenge har dere spilt oot på 3ds? har selv "bare spilt ca 5 timer og er nå inni den store fisken:)

 

Tuller du? Jeg gir det "bare" 8/10, så det ligger helt oppe i toppen av 3DS-spill sammen med Ghost Recon: Shadow Wars og Resident Evil: The Mercenaries 3D. :) Selvsagt spiller jeg det. Men det sier litt at jeg har spilt i flere timer enn deg og har ikke peiling på hvilken fisk du mener. :blush: Sliter med de tullingene på Death Mountain. Finner ikke alle faklene jeg skal tenne på, og kommer meg ikke ned i den hulen og å gi monstre litt deng. :blush:

 

 

 

Jeg bruker guide ofte!:p

Går ikke an å spille zelda spill uten (driter i hva andre her på forumet sier).

Er altfor lite hjelp i spillet. En kompis av meg hadde spilt i 12 timer men ikke kommet til det første tempelet enda:S å han er og en av dem som en annen her på forumet sa "liker ikke å bli holdt i hånden igjennom spillet" fyr, men tydeligvis så er zelda veldig frustrerende når det gjelder å finne ut av ting:) Nå er vertfall det bevist her inne på forumet!:D

gamers 1 zelda geeks 0;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker guide ofte!:p

Går ikke an å spille zelda spill uten (driter i hva andre her på forumet sier).

Er altfor lite hjelp i spillet. En kompis av meg hadde spilt i 12 timer men ikke kommet til det første tempelet enda:S å han er og en av dem som en annen her på forumet sa "liker ikke å bli holdt i hånden igjennom spillet" fyr, men tydeligvis så er zelda veldig frustrerende når det gjelder å finne ut av ting:) Nå er vertfall det bevist her inne på forumet!:D

gamers 1 zelda geeks 0;)

 

Så han løp rundt i Kokiri Forest i 12 timer før han kom seg til Great Deku Tree? :p

 

Det eneste Zelda-spillet jeg har slitt med når det gjelder å finne ut hvor man skal og hva man skal er MM. Men jeg liker det å måtte finne ut ting selv, i stedet for å bli fortalt hvor du skal gå og hva du skal gjøre. Det gjør jo at du utforsker spillet mer enn du kanskje ville gjort ellers.

Lenke til kommentar

Jeg bruker guide ofte!:p

Går ikke an å spille zelda spill uten (driter i hva andre her på forumet sier).

Er altfor lite hjelp i spillet. En kompis av meg hadde spilt i 12 timer men ikke kommet til det første tempelet enda:S å han er og en av dem som en annen her på forumet sa "liker ikke å bli holdt i hånden igjennom spillet" fyr, men tydeligvis så er zelda veldig frustrerende når det gjelder å finne ut av ting:) Nå er vertfall det bevist her inne på forumet!:D

gamers 1 zelda geeks 0;)

 

Så han løp rundt i Kokiri Forest i 12 timer før han kom seg til Great Deku Tree? :p

 

Det eneste Zelda-spillet jeg har slitt med når det gjelder å finne ut hvor man skal og hva man skal er MM. Men jeg liker det å måtte finne ut ting selv, i stedet for å bli fortalt hvor du skal gå og hva du skal gjøre. Det gjør jo at du utforsker spillet mer enn du kanskje ville gjort ellers.

 

 

jeg sa ikke dungeon men TEMPEL! altså forrest tempelet!

Lenke til kommentar

Så gleden av å faktisk finne ut noe selv er noe du aldri vil oppleve altså. Your loss then ;)

 

Og, bruker du over 12 timer på å komme deg til første tempelet, da er man ikke den skarpeste kniven i skuffen...

 

Vi har definitivt gleden av å finne ut av noe selv, men vi slipper frustrasjonen ved å ikke finne ut av ting når vi sitter fast. ;)

Lenke til kommentar

Noen tips til Forrest tempelet? har nettopp kommet til det men har ikke gått inn enda:P

Vet jeg satt meg fast der inne i N64 tiden:(

 

Det er gjort en god del forbedringer i form av at man generelt lettere skjønner hva man skal gjøre i templene, pluss at du har kartet opp hele tida pga de to skjermene, så jeg ville ha prøvd meg på tempelet før jeg begynte å be om tips.

 

Generelle tips hvis du sitter fast er typ: drep alle monster i et rom, se deg godt rundt; plutselig så er en knapp eller et øye eller noe du har oversett.

 

Så gleden av å faktisk finne ut noe selv er noe du aldri vil oppleve altså. Your loss then ;)

 

Og, bruker du over 12 timer på å komme deg til første tempelet, da er man ikke den skarpeste kniven i skuffen...

 

Vi har definitivt gleden av å finne ut av noe selv, men vi slipper frustrasjonen ved å ikke finne ut av ting når vi sitter fast. ;)

 

Jeg innrømmer gjerne at det hender jeg bruker guider på en del spill, men da etter at jeg har prøvd det meste, er ganske sikker på at jeg vet løsningen, men ikke gidder å bruke enda 40minutter på å prøve ut de ulike komboene av dingser som jeg skal bruke på den steinen eller liknende.

Lenke til kommentar

Husker da jeg spilte OOT for første gang, da var ikke internet så veldig populært enda, ikke alle hadde det etc så det var en side eller kanal på "TV tekst-tv" hvor folk spurte om tips om OOT, litt utrolig hvis jeg tenker tilbake ;)

 

Det er nettopp dette som gjorde Legend of Zelda (NES) til en stor opplevelse for meg. Internett fantes ikke overhodet i private hjem og man måtte utveksle tips med venner, tegne kart og lese spillblader (dvs. Nintendo-magasinet) for å komme videre. Jeg stod fast i over et år uten å finne veien til den fjerde borgen før det tilfeldigvis flyttet en fyr til nabolaget som visste hva man skulle gjøre. Etter så lang tid var jeg i lykkerus når den fjerde borgen åpenbarte seg. Denne typen opplevelser tror jeg er blitt helt borte med Gamefaqs og Youtube, og det er både bra og dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...