Gå til innhold

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3DS


Pubé

Anbefalte innlegg

Bare litt nysgjerrig på noe, hvordan skulle det ha vært? Hva ville du ha gjort, satt 1 soundtrack som ... ikke har noe slutt?

 

Peker nå på:

"Til og med musikken går som regel om og om igjen!"

 

 

Ehm mente at feks i majoras mask så er jo 90% av sangene ifra oot! ja jeg overdriver LITT men sier det bare som det er.

Sier ikke at det er negativt! er jo kjempe bra musikk!

 

Men uansett!

Hvor langt har dere komt?:) virker jo som om det bare er "krangling" her inne:P ingen som snakker om hvor de er i spillet eller noe:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare litt nysgjerrig på noe, hvordan skulle det ha vært? Hva ville du ha gjort, satt 1 soundtrack som ... ikke har noe slutt?

 

Peker nå på:

"Til og med musikken går som regel om og om igjen!"

 

Jeg tror han mener at det er mange nyversjoner av melodier som ble skrevet for Legend of Zelda. Jeg forstår at man vil ha enkelte røde tråder som går gjennom alle spillene og gjør Zelda til Zelda, men alt med måte. Nå virker det som om det er nok av folk som liker oppskriften godt nok til å kunne nyte den om og om igjen uten grunnleggende forandringer, jeg får til og med inntryk av at mange er livredde for forandringer, så disse får bare kjøre på - uten meg.

Lenke til kommentar

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

 

Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill?

 

I dine "blinde" "fanboy" øyne ja:P(ikke negativt ment).

I mine øyne er det og "perfekt" men det er som sagt 1000ganger før i denne tråden pga nostalgi og barndomsminner:D

Men skal man bli rent tekniske og ikke la følelser styre så er det jo langt ifra "PERFEKT" men det er jo alle storspill.

 

Jeg syns forsatt at det er et bra spill.

Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill.

Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes.

 

Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet :)

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

 

Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill?

 

I dine "blinde" "fanboy" øyne ja:P(ikke negativt ment).

I mine øyne er det og "perfekt" men det er som sagt 1000ganger før i denne tråden pga nostalgi og barndomsminner:D

Men skal man bli rent tekniske og ikke la følelser styre så er det jo langt ifra "PERFEKT" men det er jo alle storspill.

 

Jeg syns forsatt at det er et bra spill.

Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill.

Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes.

 

Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet :)

 

 

 

Har aldri sagt at det er et teknisk dårlig spill heller. Men vis man skal være tekniske blir det max en 8 av 10 som er utrooooligt bra til et kjempegammelt spill og vær:) det betyr jo at det faktisk enda er bra på den tekniske måten.

Å musikken sier jeg og er en av de beste soundtrackene som er i et spill men når man har spilt mange andre zelda spill som jeg har blir musikken litt mindre "magisk" når man hører de samme sangene i alle spillene:/ men fortsatt er det jo bra musikk:)

PS: SPILLET ER BRA OG MUSIKKEN ER BRA!!! ikke klag!

Lenke til kommentar
Jeg syns forsatt at det er et bra spill.

Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill.

Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes.

 

Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet :)

 

Med fare for å tråkke i et minefelt her (igjen) vil jeg si Baldur's Gate 2 ikke er et bra spill i dag. Eller rettere sagt er det fortsatt et bra spill, men det har tapt seg ganske mye med alderen. Grunnen er så enkel som at det er veldig bra laget, men det er mye som kunne ha vært gjort mye bedre. For eksempel er den dungeons-greia i starten alt for lang, så det tar for lang tid før selve spillet kommer i gang. Det jeg likte best med Baldur's Gate 1 var helt klart utforskingen og alle de forskjellige folkene vi kunne ha på laget. Når vi så gikk over til Baldur's Gate 2 møtte vi mange av de gamle igjen, noe jeg likte. Men vi måtte også gå gjennom en veldig lang dungeon før vi kom ut i friheten og fikk utforske, og det igjen gjorde at vi hadde de samme folkene med oss veldig lenge. Spillet åpnet seg veldig da vi kom utendørs, men siden den dungeonen var så lang var det ganske kjedelig å spille om igjen for femte gang på rad for å teste en ny karakter. Det er en rekke sånne små ting som er blitt gjort mye bedre etter Baldur's Gate 2, så selv om det var svært bra da det kom er det så mye som er forbedret med årene at det ikke er like bra i dag.

 

Det samme gjelder Ocarina of Time. Det er fortsatt et svært bra spill, men det er mange måter de kunne ha gjort spillet enda bedre om de hadde visst da hva de vet i dag, for å si det på den måten. Jeg snakker ikke om bedre grafikk og sånt, men om enkle designvalg. For eksempel er slottet en vital del av spillet, så hvorfor ikke legge det i midten av Hyrule Field i stedet for kanten? Hvorfor ikke la Deaht Mountain være et fjell i stedet for Death Pile of Sand? Eller hva med å la oss bruke Navi til noe, i stedet for å kun ha den som en irriterende mygg vi ikke kan klaske til uten å knuse skjermen? :p I Dragon Quest VIII hadde vi for eksempel en mus, og vi kunne sende den inn i et lite hull i veggen for å utforske. Da fikk vi styre musen i stedet for karakteren vår. Hva med å la Navi bli spillbar på det viset enkelte steder? I stedet for å si hva vi skal gjøre kunne vi ha styrt den og flydd rundt i brettet for å se hva vi skulle gjøre videre. I stedet for å bry oss om fiender, stiger, feller og så videre hadde den ganske enkelt flydd rundt omkring. Det hadde ikke spolert noe som helst, men kunne ha gjort det enklere å finne ut hva vi skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

 

Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill?

Alltid noe man kan endre på, OoT hadde jo nok av små bugs og glitches, et "perfekt" spill må jo være plettfritt, eller?

 

Det at begge versjonene har mange glitcher gjør for meg spillet enda morsommere. Da trenger man ikke å spille på den samme måten hver gang.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Ocarina of Time var spesielt spennende da det kom og jeg har aldri skjønt hypen. Kanskje er det fordi jeg hadde spilt de foregående tre Zelda-spillene og OoT var "bare" det samme gamle gameplayet som jeg allerede hadde brent flere hundretalls timer på i 3D-innpakning. Nyskapningene var hovedsakelig begrenset til hesten og ocarinaen, pluss at det føles litt annerledes å spille i 3D-omgivelser, men strukturen var den samme og ble altfor forutsigbar og kjedelig for meg. Det ble å lete etter items, klarere dungeons og finne utstyr som lar deg nå enda flere items, rinse and repeat. Det er boomerangen og det er mestersverdet, Zelda er naturligvis kidnappet av Ganon og du putter bomber i kjeften på Dodongo. Been there done that.

 

Helt enig!

Zelda spillene kan være utrolig repeterende når det gjelder alt egentligt(med små forandringer såklart). Til og med musikken går som regel om og om igjen! Å historiene er og som regel helt like hver eneste gang med bare noen få forandringer.

Er du virkelig helt enig? Du snakket om at du synes spillet ikke er forutsigbar fordi den forteller ikke hva du skal gjøre, men Spartapus mente noe annet.

 

Spartapus, det er ikke bare de du har skrevet som er nyskapende, men den mest nyskapende og unike med OoT var faktisk lock on systemet. Det var så bra at andre 3D spill også har brukt det, men mer i en automatisk form. Og det med repeat... er ikke alle spill det? Fordelen med OoT er at bretten er annerledes og det er bra. Vil hele si repeat til et spill som Assassins Creed 1. Bare repeat.

Lenke til kommentar

Så det er ingen som spiller zelda oot 3DS eller?

Virker ikke slik med tanke på hva som blir sagt i denne tråden.

Bare folk som henger seg opp i at Zelda oot i 2011 er "BARE" et "KJEMPE BRA SPILL" 8av10, og ikke "VERDENS BESTE" 12av10

 

For prøve å styre denne tråden på rett spor igjen for 5 gang. Hvor lenge har dere spilt oot på 3ds? har selv "bare spilt ca 5 timer og er nå inni den store fisken:)

Lenke til kommentar

Hehe, er store spøkelser. Det er en Side quest. ^^

 

Tja, vil ikke si vanntempelet er dritt, det er bare kjedelig, spesielt hvis du har tatt den før. Templet er stort sett en gigantisk labyring hvor du går mye opp og ned, frem og tilbake. Det kan vel også debatteres hvorvidt det er det lengste templet.

 

Jeg har ikke noe mot Water Temple selv, men kan se at andre kan irritere seg over den.

Lenke til kommentar

Nettopp!

 

Ah, jeg mener ikke quick slots. Jeg mener selve inventory. Altså hvis du fjerner items fra x,y,I og II knappene og bare har items i inventory. Ut fra min beregning har jeg to items igjen å finne, men bare en ledig plass i Items Inventory. Er det jeg ikke får til å stemme.

 

Edit: Glemte meg litt. Har 6 items igjen.

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

Du kan finne følgende items:

 

 

4 glass

Deku Stick

Fairy Slingshot

Deku Nut

Mask of Truth

Din's Fire

Bomber

Lens of Truth

Magic Beans

Bombchu

Boomerang

Farore's Wind

Megaton Hammer

Hover Boots

Nayru's Love

Claim Check

Fairy Bow (med ild og is)

Longshot (du får også en kortere tidligere i spillet)

Iron Boots

 

 

Edit: Når du har fått alle items skal du kunne fylle ut alle plassene, pluss to helt på siden (enten I II X eller Y)

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...