Gå til innhold

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3DS


Pubé

Anbefalte innlegg

Nå sier jeg bare som det er og det er ikke noe vits i å klikke dette mot meg. Jeg har ikke sagt at dette er et dårlig spill og tar gjerne kritikk, sier bare at det er opplyst på hvor man skal som enkelte her klager over.

 

Jeg, for min del, da jeg var 12 år satt aldri fast hvor jeg skulle hen, men hva jeg skulle gjøre er en annen sak på enkelte steder. Pluss at jeg har aldri lest anmeldere skrevet at de sleit med å finne ut hvor de skulle, men heller at de sleit med å gjøre det de har blitt sendt til å utføre. Den lista mi som jeg skrev er blitt sagt i spillet og ikke noe jeg fant opp. Jeg har bare skrevet det dere har klaget over, that's it.

 

Og jo, utforsking er en stort element i spillet og man må også godta dette. Vet man ikke hva man skal gjøre... Tja, du kjenner til hva de andre har skrevet har du ikke? Det er bare en forhåndsregel/tips folka i forumet skrevet så hvorfor ikke bare ta inn innspillene og slutte å gå til angrep når andre (og jeg også) prøver bare å gi tips?

 

Beklager. trodde du var en av dem ovenfor. Er en del her som faktisk ikke tåler få kritikk om yndlings spillet sitt.

Men folk her inne må jo en gang for alle forstå at både meg og vikingkylling sier at dette er et super konge spill!

at det er noen småting som er litt negative betyr ikke at spillet er noe dritt eller mindre en konge for det om!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vikingkylling; Ja, det er et kort spoilertag, men spillet var veldig lang da den kom ut som du sikkert vet også. Der fikk, ihvertfall jeg, opplyst hvor jeg skulle. "Our secret place", om jeg husker riktig ble dette også opphevet i grønn skrift? Burde vel også, for de som leser og husker, vært en lyslampe det også?

 

Sist jeg gikk til "our secret place" endte jeg i Silent Hill. :p

 

Og ja, Navi er irriterende. Enig at hun alltid gjentar seg hele tiden dersom man er på riktig sted, men samtidig er jeg også glad at hun ikke forteller deg hva du skal gjøre. Det er her mysteriumet begynner og ordet "utforsking" bare roper på deg.

 

Så det er bra hun surret rundt og kommer med idiotiske forslag som ikke sier meg noe som helst, fordi det tvinger meg til å måtte utforske? Jeg ser ikke helt logikken der, for å være ærlig.

 

Det med glitch og sånn vil jeg faktisk lese om du gidder å sende meg en link?

 

Sorry, glemte at dette er internett, ergo snakker jeg ikke sant når jeg sier noe du ikke liker om favorittspillet ditt. Bare gå til google og skriv "ocarina of time 3d keeps glitches" og velg en link. Men for å ta en tilfeldig:

 

http://www.3dsbuzz.com/glitches-were-left-in-ocarina-of-time-3d-deliberately-iwata-asks/

 

Men jeg angrer allerede på at jeg beveget meg inn i denne tråden og var så slem at jeg bare gav spillet 8/10. Selvsagt er det jo blasfemi. Alt under 12 av 10 er selvsagt trolling. :p Takk for meg. Jeg vil heller spille enn å klage på at andre ikke liker spillet like mye som meg.

Lenke til kommentar

vikingkylling; Ja, det er et kort spoilertag, men spillet var veldig lang da den kom ut som du sikkert vet også. Der fikk, ihvertfall jeg, opplyst hvor jeg skulle. "Our secret place", om jeg husker riktig ble dette også opphevet i grønn skrift? Burde vel også, for de som leser og husker, vært en lyslampe det også?

 

Sist jeg gikk til "our secret place" endte jeg i Silent Hill. :p

 

Og ja, Navi er irriterende. Enig at hun alltid gjentar seg hele tiden dersom man er på riktig sted, men samtidig er jeg også glad at hun ikke forteller deg hva du skal gjøre. Det er her mysteriumet begynner og ordet "utforsking" bare roper på deg.

 

Så det er bra hun surret rundt og kommer med idiotiske forslag som ikke sier meg noe som helst, fordi det tvinger meg til å måtte utforske? Jeg ser ikke helt logikken der, for å være ærlig.

 

Det med glitch og sånn vil jeg faktisk lese om du gidder å sende meg en link?

 

Sorry, glemte at dette er internett, ergo snakker jeg ikke sant når jeg sier noe du ikke liker om favorittspillet ditt. Bare gå til google og skriv "ocarina of time 3d keeps glitches" og velg en link. Men for å ta en tilfeldig:

 

http://www.3dsbuzz.com/glitches-were-left-in-ocarina-of-time-3d-deliberately-iwata-asks/

 

Men jeg angrer allerede på at jeg beveget meg inn i denne tråden og var så slem at jeg bare gav spillet 8/10. Selvsagt er det jo blasfemi. Alt under 12 av 10 er selvsagt trolling. :p Takk for meg. Jeg vil heller spille enn å klage på at andre ikke liker spillet like mye som meg.

 

WORD!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Etter å ha lest en god del anmeldelser valgte jeg å investere i en 3DS og Zelda OOT, har faktisk aldri spilt OOT. Eneste Zelda-spillet jeg har fullført er Link to the Past på SNES.

 

Er veldig godt fornøyd så langt med spillet, har fullført 3stk dungeons for øyeblikket og storkoser meg:)

 

Bestilte guide på Play.com, så får benytte denne på min 2. gjennomspilling for å få med meg absolutt alt :)

 

Må innrømme at det er fint lite som slår den gode "Zelda-feelingen", husker som guttungen da jeg spilte Link to the Past, MAGISK.

Endret av Olorinmaia
Lenke til kommentar

vikingkylling; Ja, det er et kort spoilertag, men spillet var veldig lang da den kom ut som du sikkert vet også. Der fikk, ihvertfall jeg, opplyst hvor jeg skulle. "Our secret place", om jeg husker riktig ble dette også opphevet i grønn skrift? Burde vel også, for de som leser og husker, vært en lyslampe det også?

 

Sist jeg gikk til "our secret place" endte jeg i Silent Hill. :p

 

Og ja, Navi er irriterende. Enig at hun alltid gjentar seg hele tiden dersom man er på riktig sted, men samtidig er jeg også glad at hun ikke forteller deg hva du skal gjøre. Det er her mysteriumet begynner og ordet "utforsking" bare roper på deg.

 

Så det er bra hun surret rundt og kommer med idiotiske forslag som ikke sier meg noe som helst, fordi det tvinger meg til å måtte utforske? Jeg ser ikke helt logikken der, for å være ærlig.

 

Det med glitch og sånn vil jeg faktisk lese om du gidder å sende meg en link?

 

Sorry, glemte at dette er internett, ergo snakker jeg ikke sant når jeg sier noe du ikke liker om favorittspillet ditt. Bare gå til google og skriv "ocarina of time 3d keeps glitches" og velg en link. Men for å ta en tilfeldig:

 

http://www.3dsbuzz.com/glitches-were-left-in-ocarina-of-time-3d-deliberately-iwata-asks/

 

Men jeg angrer allerede på at jeg beveget meg inn i denne tråden og var så slem at jeg bare gav spillet 8/10. Selvsagt er det jo blasfemi. Alt under 12 av 10 er selvsagt trolling. :p Takk for meg. Jeg vil heller spille enn å klage på at andre ikke liker spillet like mye som meg.

Haha, Silent Hill 2, ikke sant James? :p

 

Nei, er ikke logikk i det jeg sier om det med Navi, men her sånn tror jeg er en av de bugene du snakket om. Det jeg skrev er en personlig mening og trengs ikke at dere er enig. Jeg bare foretrekker å finne ting selv enn at noen eller hint system enn en forteller meg å hva jeg skal gjøre slavisk. Da hadde jeg bare holdt meg til film da det er lite interessant og utfordrende.

 

Og for min del, at du ga en 8/10 er så og si det samme jeg gir spillet. Det er jo et gammelt spill som funger bra på 3DS. Jeg er skuffet over noen deler av spillet og er faktisk bare fornøyd med grafikken og at den har beholdt samme gameplayet.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Bra du koser deg Bare Ban. Synes også 3D kan bli litt slitsomt av og til, så skrur den av i perioder. Er fint visuelt uten 3D også. :)

 

Et spill som er 10/10 finnes ikke i min bok. Delvis fordi det skal være så ufattelig perfekt at alle liker det, og delvis fordi karakteren vil endre seg med tiden.

 

*korte ned sitatet litt*

 

Men nå sier jeg jo ikke at Ocarina of Time er et dårlig spill. Tvert imot er det et glimrende spill jeg storkoser meg med. Men 10/10? Dessverre, holder meg på 8/10. Og det er ikke en dårlig karakter, tvert imot.

Ok, skjønner. Blir to forskjellige standarder, jeg bruker skalaen på en litt annen måte, mer for å indikere hvilke spill jeg har kost meg veldig med, og jeg endrer ikke en karakter med tiden, har jeg gitt 10/10 så blir det det, uavhengig om jeg finner bedre spill senere.

 

Er også enig i at 8/10 er en veldig god karakter, og tror nok nå at du koser deg like mye med spillet som meg. Din 8/10 tilsvarer nok min 10/10. :p Og det er jo veldig fint at du liker det, spesielt siden du ikke har spilt det før. Spill er til for å nytes av så mange som mulig. :)

 

Edit: Leste artikkelen om at de lot bugs bli i spillet med vilje og må si jeg kjente meg veldig igjen i det de sa her:

But the staff members who had played the old game said the bugs were fun!

 

Husker vi hadde det veldig morsomt nr vi fant enkelte bugs i orginalen. xD

Endret av Rider_of_Reason
Lenke til kommentar

jeg endrer ikke en karakter med tiden, har jeg gitt 10/10 så blir det det, uavhengig om jeg finner bedre spill senere.

 

 

Såklart vil jo spill som kommer ut på nytt gå gjennom samme prosess som nye spill!

forstår hva du mener med at du ikke forandrer karakter, men det blir jo bare pga nostalagi osv.

Jeg som sagt har et sterkt forhold til oot og jeg gir det lett 10 av 10, MEN nå når det kommer ut på ny så er det jo NYE spillere som betyr noe med tanke på karakter(siden vi som elsker dette ifra før av uansett kommer til å like det:P).

 

Og det er jo faktisk det som betyr mest(se om spillet ennå er bra blant nye spillere som det var i 1998-99). så når folk da BARE har ÈN ting de "klager" på at det er vanskeligt å vite hvor du skal osv(som mange gjorde i 98-99 også) er det jo bare suuuuuper positivt:).

 

Jeg som "fan" av oot synest det er bare kjekt at det bare er èn negativ ting som blir sagt isteden for mange! og i tilleg at alle som "klager" likevel gir det karakter 8 av 10 feks og sier det er et konge spill!:D

Er jo tross alt det vis gjorde i 98-99 også:D

 

Fikk dette spillet i går og har spilt i 3,5 timer allerede:p skulle bare "teste" det i 20min:P

Lenke til kommentar

Tror mange av 10/10 karaktergivningene her er veldig/for mye basert på nostalgia. Det er også tydelig at ikke alle bruker skalaen rett. Tidene har forandret seg mye, og bare fordi et spill fikk toppkarakterer for 13 år siden, betyr ikke det at spillet skal få samme karakteren nå i dag. Teknisk sett er ikke Oot perfect på noen som helst slags måte. Føler meg heller ikke kompetent nok til å kunne gi spillet en score siden jeg har spillt det så mange ganger på N64 (Kjedet meg litt på 3DS playthroughen), men en 8.5/10 eller noe i den dur fra meg.

Lenke til kommentar

Spiller nesten bare i dødtiden på jobb, så har "bare kommet til Water Temple, eller skal akkuret til å starte på den. Serenade of Water er forresten kanskje den fineste melodien vil jeg si. :)

 

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

Jeg sier meg enig i det. :)

Lenke til kommentar

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

 

Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill?

Alltid noe man kan endre på, OoT hadde jo nok av små bugs og glitches, et "perfekt" spill må jo være plettfritt, eller?

Lenke til kommentar

Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt.

 

La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer.

 

Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill?

 

I dine "blinde" "fanboy" øyne ja:P(ikke negativt ment).

I mine øyne er det og "perfekt" men det er som sagt 1000ganger før i denne tråden pga nostalgi og barndomsminner:D

Men skal man bli rent tekniske og ikke la følelser styre så er det jo langt ifra "PERFEKT" men det er jo alle storspill.

Lenke til kommentar

Da OOT kom ut var det ikke mange spill som var så flott og greier, i den tiden var ikke bugs og glitches noe man så etter eller tenkte på, noen eller mange viste så si ikke hva det var noe, brydde seg ikke om det og slikt ble holdt unna.

10/10 den tiden ja, men umulig å få 10/10 per dags dato.

 

Gaming miljø'et har forandret seg ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Ocarina of Time var spesielt spennende da det kom og jeg har aldri skjønt hypen. Kanskje er det fordi jeg hadde spilt de foregående tre Zelda-spillene og OoT var "bare" det samme gamle gameplayet som jeg allerede hadde brent flere hundretalls timer på i 3D-innpakning. Nyskapningene var hovedsakelig begrenset til hesten og ocarinaen, pluss at det føles litt annerledes å spille i 3D-omgivelser, men strukturen var den samme og ble altfor forutsigbar og kjedelig for meg. Det ble å lete etter items, klarere dungeons og finne utstyr som lar deg nå enda flere items, rinse and repeat. Det er boomerangen og det er mestersverdet, Zelda er naturligvis kidnappet av Ganon og du putter bomber i kjeften på Dodongo. Been there done that.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Ocarina of Time var spesielt spennende da det kom og jeg har aldri skjønt hypen. Kanskje er det fordi jeg hadde spilt de foregående tre Zelda-spillene og OoT var "bare" det samme gamle gameplayet som jeg allerede hadde brent flere hundretalls timer på i 3D-innpakning. Nyskapningene var hovedsakelig begrenset til hesten og ocarinaen, pluss at det føles litt annerledes å spille i 3D-omgivelser, men strukturen var den samme og ble altfor forutsigbar og kjedelig for meg. Det ble å lete etter items, klarere dungeons og finne utstyr som lar deg nå enda flere items, rinse and repeat. Det er boomerangen og det er mestersverdet, Zelda er naturligvis kidnappet av Ganon og du putter bomber i kjeften på Dodongo. Been there done that.

 

Helt enig!

Zelda spillene kan være utrolig repeterende når det gjelder alt egentligt(med små forandringer såklart). Til og med musikken går som regel om og om igjen! Å historiene er og som regel helt like hver eneste gang med bare noen få forandringer.

Lenke til kommentar

Da OOT kom ut var det ikke mange spill som var så flott og greier, i den tiden var ikke bugs og glitches noe man så etter eller tenkte på, noen eller mange viste så si ikke hva det var noe, brydde seg ikke om det og slikt ble holdt unna.

10/10 den tiden ja, men umulig å få 10/10 per dags dato.

 

Gaming miljø'et har forandret seg ganske bra.

 

Dette oppsummerere vel egentlig alt. Skulle OoT fått 10/10 måtte det ha vært like bra i dag som da det kom. Det er det ikke. Ironisk nok har Zelda dyttet seg selv ned fra førsteplass med spill som Spirit Tracks, Oracle of Seasons/Ages og Twilight Princess. Om de er like bra som OoT er ikke interessant. De er mer Zelda, gjør alt OoT gjorde og mer til og er derfor mer av det samme. Selv om tre av jeg nevnte "bare" er på håndholdt og derfor ikke teller som fullverdige spill for mange. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...