Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Står at jeg har Android 3.1 under innstillinger. Kanskje det kan fungere med en factory reset?

Men dette problemet oppstår kun på større filer (fra 6GB og oppover).

 

 

Ahh ok. Har selv bare testet med filer ca 4gb. Men synes ikke 720p fungerte serlig bra, når det ble litt mye action så hakka filmen veldig mye. Så har valgt å gå ett hakk ned i kvalitet, da fungerer det fint:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvilken lands kode min 10.1 Tab's firmware kommer ifra.

Den heter P7500XXKFF, den skandinaviske skal være P7500FKDNEE.

 

Min Tab ble kjøpt på CDON, og har fryktelig dårlig oversettelse til norsk.

Praktisk løsning: Kjør engelsk! Meget praktisk, lettere å søke opp eventuelle problemer på google, og man får vannet ut norsken littegrann :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken lands kode min 10.1 Tab's firmware kommer ifra.

Den heter P7500XXKFF, den skandinaviske skal være P7500FKDNEE.

 

Min Tab ble kjøpt på CDON, og har fryktelig dårlig oversettelse til norsk.

Praktisk løsning: Kjør engelsk! Meget praktisk, lettere å søke opp eventuelle problemer på google, og man får vannet ut norsken littegrann :)

 

Problemet er ikke selve språket på Tab'en, jeg bare lurer på hvilket land min tab er laget for, da skandinavia har produkt kode P7500FKDNEE. Jeg klarte å finne den riktige produkt koden, ved å bruke Check Fus, min tab har da, GT-P7500UWDNSE, noe som viser seg å være Telia (Sverige) sin produktkode.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere. Hva bruker dere taben til? Vurderer å skaffe meg en selv, men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å få bruk for den.

 

Jeg kommer til å bruke min tab når jeg er på ferie, reiser vekk diverse turer i helger etc. Det er enklere å ta med en tab enn en PC.

Så synes jeg det er greit å sitte i sofaen for å surfe på nett, og bruke den til fjernkontroll i XBMC.

Lenke til kommentar

Står at jeg har Android 3.1 under innstillinger. Kanskje det kan fungere med en factory reset?

Men dette problemet oppstår kun på større filer (fra 6GB og oppover).

 

 

Ahh ok. Har selv bare testet med filer ca 4gb. Men synes ikke 720p fungerte serlig bra, når det ble litt mye action så hakka filmen veldig mye. Så har valgt å gå ett hakk ned i kvalitet, da fungerer det fint:-)

 

Har opplevd litt hakking selv, men det takler jeg. Noe jeg ikke takler er at filmer med lavere oppløsning enn 1xxx x 5xx (feks: 1280x528, noe de fleste avi-filer er), så vises filmen med liten skjerm på taben. Skulle da gå an å se fullskjerm selv om oppløsning er rundt 608x352? Kan godt hende det bare er jeg som er noob, men har prøvd alt fra å dobbeltklikke på skjermen, til å lete rundt omkring i innstillingene.

Lenke til kommentar

Står at jeg har Android 3.1 under innstillinger. Kanskje det kan fungere med en factory reset?

Men dette problemet oppstår kun på større filer (fra 6GB og oppover).

 

 

Ahh ok. Har selv bare testet med filer ca 4gb. Men synes ikke 720p fungerte serlig bra, når det ble litt mye action så hakka filmen veldig mye. Så har valgt å gå ett hakk ned i kvalitet, da fungerer det fint:-)

 

Har opplevd litt hakking selv, men det takler jeg. Noe jeg ikke takler er at filmer med lavere oppløsning enn 1xxx x 5xx (feks: 1280x528, noe de fleste avi-filer er), så vises filmen med liten skjerm på taben. Skulle da gå an å se fullskjerm selv om oppløsning er rundt 608x352? Kan godt hende det bare er jeg som er noob, men har prøvd alt fra å dobbeltklikke på skjermen, til å lete rundt omkring i innstillingene.

 

Prøvde også med 720p filmer, og det fungerer veldig dårlig. Jeg er skuffet over at ikke tab'en klarer dette uten hakking.

Selv synes jeg tab'en i seg selv også er delvis treg ved generell bruk, noe som også skuffer, trodde faktisk denne skulle være smooth, slik som min SG2.

Burde kanskje ventet til neste år med å kjøpe tab, da hardware kanskje blir av andre sorter enn Nvidia, som jeg føler ikke har vært det helt store for meg iallefall.

Lenke til kommentar

Har opplevd litt hakking selv, men det takler jeg. Noe jeg ikke takler er at filmer med lavere oppløsning enn 1xxx x 5xx (feks: 1280x528, noe de fleste avi-filer er), så vises filmen med liten skjerm på taben. Skulle da gå an å se fullskjerm selv om oppløsning er rundt 608x352? Kan godt hende det bare er jeg som er noob, men har prøvd alt fra å dobbeltklikke på skjermen, til å lete rundt omkring i innstillingene.

Når du spiller film skal det være en liten knapp oppe til venstre, trykk på den for å bytte mellom orginal oppløsning og fullskjerm.

Lenke til kommentar

Står at jeg har Android 3.1 under innstillinger. Kanskje det kan fungere med en factory reset?

Men dette problemet oppstår kun på større filer (fra 6GB og oppover).

 

Har lest på diverse forum at det ikke (foreløpig) går ann å kopiere filer over 4Gb. Blir sikkert fikset etterhvert...

rme

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken lands kode min 10.1 Tab's firmware kommer ifra.

Den heter P7500XXKFF, den skandinaviske skal være P7500FKDNEE.

 

Min Tab ble kjøpt på CDON, og har fryktelig dårlig oversettelse til norsk.

Praktisk løsning: Kjør engelsk! Meget praktisk, lettere å søke opp eventuelle problemer på google, og man får vannet ut norsken littegrann :)

 

Problemet er ikke selve språket på Tab'en, jeg bare lurer på hvilket land min tab er laget for, da skandinavia har produkt kode P7500FKDNEE. Jeg klarte å finne den riktige produkt koden, ved å bruke Check Fus, min tab har da, GT-P7500UWDNSE, noe som viser seg å være Telia (Sverige) sin produktkode.

 

Tab'en min hadde også XXKFF før jeg sendte den tilbake, Googla koden og da kom det opp en del italienske sider hvor man kunne kjøpe tab'en. Ser ut som at CDON har tatt en spansk en her og importert disse fra Italia.

Lenke til kommentar

Ser nå at Galaxy Tab 10.1 er forsinket. 19.august er når Soft Black 3G versjonen kommer, mens Pure White er 12.august, dog trur den blir forskyvet.

 

Vurdert å importere, men er usikker på om det blir å fungere uten problemer i Norge, pluss vet ikke hvilken butikker som er bra.

 

Nesten man vurderer Ipad 2...hadde bestilt Asus Eee pad transformer hadde den hatt 3G.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken lands kode min 10.1 Tab's firmware kommer ifra.

Den heter P7500XXKFF, den skandinaviske skal være P7500FKDNEE.

 

Min Tab ble kjøpt på CDON, og har fryktelig dårlig oversettelse til norsk.

Praktisk løsning: Kjør engelsk! Meget praktisk, lettere å søke opp eventuelle problemer på google, og man får vannet ut norsken littegrann :)

 

Problemet er ikke selve språket på Tab'en, jeg bare lurer på hvilket land min tab er laget for, da skandinavia har produkt kode P7500FKDNEE. Jeg klarte å finne den riktige produkt koden, ved å bruke Check Fus, min tab har da, GT-P7500UWDNSE, noe som viser seg å være Telia (Sverige) sin produktkode.

 

Tab'en min hadde også XXKFF før jeg sendte den tilbake, Googla koden og da kom det opp en del italienske sider hvor man kunne kjøpe tab'en. Ser ut som at CDON har tatt en spansk en her og importert disse fra Italia.

 

I følge Checkfus så er min Tab svensk, og ifra Telia.

Lenke til kommentar

Ser nå at Galaxy Tab 10.1 er forsinket. 19.august er når Soft Black 3G versjonen kommer, mens Pure White er 12.august, dog trur den blir forskyvet.

 

Vurdert å importere, men er usikker på om det blir å fungere uten problemer i Norge, pluss vet ikke hvilken butikker som er bra.

 

Nesten man vurderer Ipad 2...hadde bestilt Asus Eee pad transformer hadde den hatt 3G.

 

jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg.

 

I tillegg har endel svensker problemer med skjermen på sine 10.1-enheter, så jeg begynner å bli usikker på om jeg skal gå for en 10.1 eller ikke.

 

Har sendt epost til Samsung Norge med spørsmål om skjermproblemet er løst på nye produksjonsbatcher, men har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar

Ser nå at Galaxy Tab 10.1 er forsinket. 19.august er når Soft Black 3G versjonen kommer, mens Pure White er 12.august, dog trur den blir forskyvet.

 

Vurdert å importere, men er usikker på om det blir å fungere uten problemer i Norge, pluss vet ikke hvilken butikker som er bra.

 

Nesten man vurderer Ipad 2...hadde bestilt Asus Eee pad transformer hadde den hatt 3G.

 

jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg.

 

I tillegg har endel svensker problemer med skjermen på sine 10.1-enheter, så jeg begynner å bli usikker på om jeg skal gå for en 10.1 eller ikke.

 

Har sendt epost til Samsung Norge med spørsmål om skjermproblemet er løst på nye produksjonsbatcher, men har ikke fått noe svar enda.

 

Vil være fint å høre hva Samsung svarer, om de svarer.

 

Etter å ha lest igjennom den tråden og litt på nettet, så håper jeg på et positivt svar fra Samsung. Vil helst ikke bestille en tab, oppdage at den har newton-ring for så sende tilbake og håpe testavdelingen til Komplett finner samme feil. Pluss tar lengre tid når man bor i Finnmark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...