Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan sikkert dele noen erfaringer i tilegg. Her er det litt abstrakt i forhold til bruksmønster

 

Jeg var veldig spent på hvordan jeg ville komme til å bruke Galaxy Taben. Hadde lyst på en, men var usikker på akkurat hva jeg ville bruke den til. Den konkurerer jo direkte mot pcen min og telefonen min. Vil den finne en skikkelig plass i hverdagen min?

 

Det jeg har opplevd er at den har tatt over nesten alt jeg brukte telefonen til før (rss feeds, twitter, tidsfordriv spilling, email) i tilegg til noe surfing. Det var ved annskaffelse av en android telefon at jeg begynte med de tingene, men aldri følt at telefonen har vært et godt nok verktøy til å håndtere informasjonen pga liten skjermstørrelse

 

Jeg merker at jeg enda i en viss grad foretrekker pc når jeg veit jeg skal bruke nettet mye, men taben vinner ofte pga tilgjengelighet. Surfing på Taben er en grei opplevelse, men jeg møter på små hindre titt og ofte som får meg til å ønske at jeg hadde brukt pcen.

 

Taben har vært mest nyttig i hverdagen i forhold til noen apps som jeg bruker mye. Lage mat med matprat appen, finne info om filmen jeg ser på med imdb app og diskutere reiser og annet med google maps. Taben vinner veldig her, og gir meg en opplevelse jeg ikke kunne hatt på mobil eller data.

 

Som konklusjon var jeg veldig overrasket over at surfing var det jeg skulle være minst begeistret over. Det funker til det du leiter etter, men ikke mer enn det føler jeg. Er nok mye fordi nettet er lagt opp til bruk av mus og veldig stor skjerm. Apps derimot er designet for touch, og nyttigheten og brukeropplevelse øker kraftig med større skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaringer jeg har med Honeycomb.

 

Jeg ble litt overrasket over hvor lite forksjell det egentlig er fra android 2.x til 3.x. Du har mye større plass på homescreenene dine, ny gui og noen få andre fancy ting. Men generelt er alt veldig kjent og veldig vanlig.

 

Det som er direkte sexy er honeycomb appsene. Kalenderen, youtube, gmail og maps blant de fra google. I tilegg har vi Wizz, Imdb, Pulse, catch og plume. Disse appsene viser virkelig hva man kan gjøre med en større skjerm, ikke bare grafisk men fuksjonsmessig.

 

Selv om appsene ikke er spesiallagd for honeycomb så synes jeg ikke at det er noe stort problem. Honeycomb har fått kritikk for at veldig få apps er spesiallaget for platformen, men Honeycomb håndterer dette bedre enn iPad gjør, så det er generelt ikke noe problem. Alle appsene som jeg bruker på min mobil fungerer tilfredsstillende. Jeg har prøvd 2 apps der du ender opp med et lite vindu på skjermen. (diablo 2 runeword app og tegneprogram, så ikke viktige). Noen få apps får litt rar gui, men fungerer enda helt greit. (f.eks mortplayer og matprat). Apps trenger ikke å være spesiallaget honeycomb for å være vits i å bruke. Nesten alle apps fikk samme eller mer bruksnytte på tablet kontra telefon til tross for at de ikke er laget for 3.x, men hvis de faktisk er laget for honeycomb på riktig på, ja da er de direkte sexy

Lenke til kommentar

De to forrige postene mine går generelt på android tablets. Her vil jeg se mer på Galaxy Tab 10.1 spesefikt.

 

Nå har jeg ikke mye erfaringer med andre tablets. Har klådd litt på en motorola xoom, og lest om og vurdert ca alle android tablets som er på markedet.

 

Det er lite software forskjeller for Galaxy Tab i forhold til de andre Honeycomb talbettene på markedet. Er få apps som Samsung har puttet inn bortsett fra en Samsung app butikk som er veldig tom. Etterhvert kommer dog TouchWiz for Honeycomb. Er mange delte meninger om dette. Generelt er produsent UI`er veldig sett ned på i mobilverdenen. Jeg liker godt funksjonene samsung har lagt inn her, så jeg håper at ikke brukeropplevelsen blir redsert av ekstra belastning

 

Galaxy Tab er etter dessidert den best vellbydge android tabletten på markedet. Den er den aller tynneste og letteste tableten du kan få tak. Har et veldig rent utseende, med lite knapper og connectorer. Jeg synes at skjermen er veldig god. Kunne kanskje vært noe bedre med tanke på glare, men det problemet har jeg med alle blanke skjermer. Har erfaring fra Htc Desire med amoled skjerm, så jeg syntes også at svartnivået knne være bedre. Men det ønsket får jeg ikke oppfylt på en stund tror jeg.

 

Derimot angrer jeg på valget mitt. Grunnlaget for kjøpet var tynnheten, byggekvalitet og skjermen. Men jeg føler jeg gav bort for mye når det kommer til connectorer. Blant annet føler jeg at Galaxy Taben er for tynn. For mine hender (standard gutt) merker jeg at jeg gjerne knen holdt noe tykkere. jeg skulle ønsket at jeg ventet på Toshiba Thrive, som egentlig hele tida var den jeg egentlig ville ha. Nå er denne vurderingen veldig subjektiv. Antar mange vil heller ha et estetisk pent og ukomplisert produkt med tapet av litt funksjonalitet. Jeg er også glad at det er et adnroid produkt som er veldig likt ipad 2 og kan direkte konkurere mot den med lignende specs.

 

Som konklusjon vil jeg si at Galaxy Tab 10.1 er en iPad 2 med android. Både på godt og vondt. Det er den Honeycomb Tabletten som er mest elegant men har mist funksjonalitet. Den er meget vellbygd, og selv hadde jeg vært veldig fornøyd med den om det ikek hadde vært for de problemene jeg har med produktet mitt som nevnt i den første posten.

 

Jeg håper likevell at jeg kan få solgt Galaxy Tab`en min og kjøpe en Toshiba Thrive istedetfor. Fordi jeg tror det kan passe meg bedre

Lenke til kommentar

Takk for at du deler erfaringene dine med oss, rooroo. :)

 

Når det kommer til problemet ditt tror jeg du burde prøve å kontakte Samsungs kundeservice. Det står også endel om garanti her.

Lenke til kommentar

Ser ut til at den hvite er på lager hos cdon.com

 

Noen som har bestillt som kan bekrefte dette? eller kan det bare være en feil på nettsiden dems?

 

Lenke til hvit med 3G

Bestilte den nå torsdag kveld. Enda ikke fått noen epost om at den er sendt, så jeg vet ikke helt.

 

Edit: Fikk epost nå om at den er sendt. :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ser ut til at den hvite er på lager hos cdon.com

 

Noen som har bestillt som kan bekrefte dette? eller kan det bare være en feil på nettsiden dems?

 

Lenke til hvit med 3G

Bestilte den nå torsdag kveld. Enda ikke fått noen epost om at den er sendt, så jeg vet ikke helt.

 

Edit: Fikk epost nå om at den er sendt. :)

 

 

Venter i spenning på tilbakemelding når du mottar den :p

 

EDIT: Typo..

Endret av MilkY
Lenke til kommentar

Tragisk, Samsung har virkelig tapt seg. Først sløyfer dem SD kort, så priser deg seg over/identisk med apple, lanserer senere i Norge kontra Usa, og nå kutter de ut 32gb utgaven. Her ser man tydelig at Norge er et lite ubetydelig markedet for dem. Middels amerikansk by...

Lenke til kommentar

Bestilte den nå torsdag kveld. Enda ikke fått noen epost om at den er sendt, så jeg vet ikke helt.

 

Edit: Fikk epost nå om at den er sendt. :)

 

Hmm, merkelig så tidlig CDON skulle få inn disse Galaxy 10.1 tab'ene da.

 

Høres merkelig ut at de er på lager der, når alle andre plasser så er det August som gjelder, også i UK.

 

Edit: Bestilte min også derifra siden de er på lager, så får jeg vente og se om noe dukker opp i posten.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Sendte en mail til cdon ang. den svarte versjonen av denne og om de visste når de ville få den på lager.

 

Dette var det jeg fikk til svar:

"Hei

 

Dessverre har vi ikke fått noen forventet leveringsdato fra vår leverandør på dette produktet enda.

 

Vi beklager dette.

 

Jeg vil tro at den kommer i slutten av August."

 

Jeg vil helst ha den svarte, men denne ventinga begynner å gå utover tålmodigheten min...

 

Hadde vært flott med tilbakemeldinger fra de av dere som har bestillt den hvite om dette faktisk er "the real deal". Virker litt merklig at cdon har fått inn kun den hvite så mye tidligere enn alle de andre forhandlerene.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til cdon ang. den svarte versjonen av denne og om de visste når de ville få den på lager.

 

Dette var det jeg fikk til svar:

"Hei

 

Dessverre har vi ikke fått noen forventet leveringsdato fra vår leverandør på dette produktet enda.

 

Vi beklager dette.

 

Jeg vil tro at den kommer i slutten av August."

 

Jeg vil helst ha den svarte, men denne ventinga begynner å gå utover tålmodigheten min...

 

Hadde vært flott med tilbakemeldinger fra de av dere som har bestillt den hvite om dette faktisk er "the real deal". Virker litt merklig at cdon har fått inn kun den hvite så mye tidligere enn alle de andre forhandlerene.

 

Hmm, må kanskje sende dem en mail og spørre om den faktisk er på lager, står jo ikke noe om reserver, 2-5 dager levering.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe Galaxy Tab 10.1 og går for 3G versjonen. Dog, lurer på om komplett.no ikke har oppdaterte spesifikasjoner, ettersom den sier at det er USB port. Også merk at den sier 8.6cm dybde =)

Komplett's Galaxy Tab 10.1 side

 

Det jeg lurer på derimot er hvilken type SIM-kort bruker Galaxy Tab 10.1? Vanlig eller mikro-SIM? Skal ordne meg Telenor Tvilling, så ville vært fint å vite.

 

Har ikke funnet Galaxy Tab 10.1 markant billigere andre steder, sjekket dustin.no, men fant ingenting der. Noen som vet om andre billigere steder? (Multicom har til 3800, men dette inkluderer abonnement).

Endret av Sceptrum
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe Galaxy Tab 10.1 og går for 3G versjonen. Dog, lurer på om komplett.no ikke har oppdaterte spesifikasjoner, ettersom den sier at det er USB port. Også merk at den sier 8.6cm dybde =)

Komplett's Galaxy Tab 10.1 side

 

Det jeg lurer på derimot er hvilken type SIM-kort bruker Galaxy Tab 10.1? Vanlig eller mikro-SIM? Skal ordne meg Telenor Tvilling, så ville vært fint å vite.

 

Har ikke funnet Galaxy Tab 10.1 markant billigere andre steder, sjekket dustin.no, men fant ingenting der. Noen som vet om andre billigere steder? (Multicom har til 3800, men dette inkluderer abonnement).

 

Vil tro at den bruker vanlig sim-kort da det stort sett kun er Apple som bruker µsim, men jeg skal ikke si noe sikkert. Som nevnt i posten min lengre opp i denne tråden, så er den visstnok på lager hos cdon nå, billigere enn hos komplett.no .

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe Galaxy Tab 10.1 og går for 3G versjonen. Dog, lurer på om komplett.no ikke har oppdaterte spesifikasjoner, ettersom den sier at det er USB port. Også merk at den sier 8.6cm dybde =)

Komplett's Galaxy Tab 10.1 side

 

Det jeg lurer på derimot er hvilken type SIM-kort bruker Galaxy Tab 10.1? Vanlig eller mikro-SIM? Skal ordne meg Telenor Tvilling, så ville vært fint å vite.

 

Har ikke funnet Galaxy Tab 10.1 markant billigere andre steder, sjekket dustin.no, men fant ingenting der. Noen som vet om andre billigere steder? (Multicom har til 3800, men dette inkluderer abonnement).

 

Vil tro at den bruker vanlig sim-kort da det stort sett kun er Apple som bruker µsim, men jeg skal ikke si noe sikkert. Som nevnt i posten min lengre opp i denne tråden, så er den visstnok på lager hos cdon nå, billigere enn hos komplett.no .

 

Jepp, det virker som den er på lager, hos meg står det at varene pakkes nå på status, så jeg regner med den blir sendt idag, og at jeg har den i løpet av neste uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe Galaxy Tab 10.1 og går for 3G versjonen. Dog, lurer på om komplett.no ikke har oppdaterte spesifikasjoner, ettersom den sier at det er USB port. Også merk at den sier 8.6cm dybde =)

Komplett's Galaxy Tab 10.1 side

 

Det jeg lurer på derimot er hvilken type SIM-kort bruker Galaxy Tab 10.1? Vanlig eller mikro-SIM? Skal ordne meg Telenor Tvilling, så ville vært fint å vite.

 

Har ikke funnet Galaxy Tab 10.1 markant billigere andre steder, sjekket dustin.no, men fant ingenting der. Noen som vet om andre billigere steder? (Multicom har til 3800, men dette inkluderer abonnement).

 

Vil tro at den bruker vanlig sim-kort da det stort sett kun er Apple som bruker µsim, men jeg skal ikke si noe sikkert. Som nevnt i posten min lengre opp i denne tråden, så er den visstnok på lager hos cdon nå, billigere enn hos komplett.no .

 

Jepp, det virker som den er på lager, hos meg står det at varene pakkes nå på status, så jeg regner med den blir sendt idag, og at jeg har den i løpet av neste uke.

 

Jeg hadde tenkt å vente til de fikk den svarte på lager, men siden jeg antagligvis kommer til å kjøpe den casen med bluetooth tastatur som dekker baksiden av tab'en så har jo egentlig ikke fargen noe å si :p

 

EDIT: Bestillt :p

Endret av MilkY
Lenke til kommentar

Da har jeg fått bekreftet at min Galaxy Tab 10.1 er på lager hos CDON og blir sendt. Sendte mail til dem og spurte om den virkelig var på lager og det er den.

 

Samme for meg hvilken farge den har, da jeg allerede har en case som skal brukes.

 

Hvilken case har du? Det ser ut som det ikke er noen lanseringsdato på bluetooth tastatur casen som jeg skulle ha opprinnelig. Evt. Hvor kjøpte du den du har i fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...