Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På lik linje som med apple tidligere. Bare kjøpe ringkontant og kaste simkortet, plugge i sitt eget?

Såvidt jeg vet har det alltid vært praksis i USA. Vet ikke så mye mer, men om du finner et med kontantkort og riktige frekvenser, så kan du nok det. Du behøver bare en unlock code også.

Lenke til kommentar

Vil være fint å høre hva Samsung svarer, om de svarer.

 

Etter å ha lest igjennom den tråden og litt på nettet, så håper jeg på et positivt svar fra Samsung. Vil helst ikke bestille en tab, oppdage at den har newton-ring for så sende tilbake og håpe testavdelingen til Komplett finner samme feil. Pluss tar lengre tid når man bor i Finnmark.

 

Fikk svar nå, jeg spurte om de enhetene som kommer til Norge har samme feil som noen av enhetene som bla. Sverige har fått:

 

------------------------------------------------------------------------------------ ------- -----------

Sannolikt är fallet inte så, vi har inte fått något samtal om detta.

------------------------------------------------------------------------------------------

[/ quote]

 

 

Så det høres jo forsåvidt bra ut.

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar

Oppdateringen (TouchWiz) er nå kommet. Siden jeg har en custom rom, så vet jeg ikke om noen av dere har fått den direkte via brettet?

 

Jeg kommer til å laste ned versjon fra XDA og kjøre inn via cwm i kveld (etter arbeidstid :-). Ser at det er mange som er meget fornøyd med oppgraderingen!!!

mvh

Rme

Lenke til kommentar

Oppdateringen (TouchWiz) er nå kommet. Siden jeg har en custom rom, så vet jeg ikke om noen av dere har fått den direkte via brettet?

 

Jeg kommer til å laste ned versjon fra XDA og kjøre inn via cwm i kveld (etter arbeidstid :-). Ser at det er mange som er meget fornøyd med oppgraderingen!!!

mvh

Rme

 

De av oss som har fått tak i den via CDON har Honeycomb 3.1 og Touchwiz :cool:

Lenke til kommentar

Oppdateringen (TouchWiz) er nå kommet. Siden jeg har en custom rom, så vet jeg ikke om noen av dere har fått den direkte via brettet?

 

Jeg kommer til å laste ned versjon fra XDA og kjøre inn via cwm i kveld (etter arbeidstid :-). Ser at det er mange som er meget fornøyd med oppgraderingen!!!

mvh

Rme

 

Er Touchwiz UX så bra som Samsung vil ha det til?

Har lest at god del folk som ikke vil ha Touchwiz og heller holde seg til stock Honeycomb, så er selv usikker på om jeg vil oppgradere eller ikke når jeg får min galaxy tab (om den ikke kommer med da).

Lenke til kommentar

Oppdateringen (TouchWiz) er nå kommet. Siden jeg har en custom rom, så vet jeg ikke om noen av dere har fått den direkte via brettet?

 

Jeg kommer til å laste ned versjon fra XDA og kjøre inn via cwm i kveld (etter arbeidstid :-). Ser at det er mange som er meget fornøyd med oppgraderingen!!!

mvh

Rme

 

Er Touchwiz UX så bra som Samsung vil ha det til?

Har lest at god del folk som ikke vil ha Touchwiz og heller holde seg til stock Honeycomb, så er selv usikker på om jeg vil oppgradere eller ikke når jeg får min galaxy tab (om den ikke kommer med da).

 

Jeg synes at min 10.1 3G Tab er fryktelig treg med Touchwiz. Har ikke prøvd med stock rom, så jeg ikke hvordan forskjellen er. Men alt i alt så synes jeg at 10.1 Tab'en for treg i bruk, om det skyldes Touchwiz, eller om den ikke har bra nok hardware vet jeg ikke. Men i forhold til min Samsung Galaxy S2, er den ikke nærheten av å samme bruker opplevelsen.

 

Dersom du har bestilt din Tab i en norsk nettbutikk, kommer den med 3.1 og Touchwiz.

Lenke til kommentar

Oppdateringen (TouchWiz) er nå kommet. Siden jeg har en custom rom, så vet jeg ikke om noen av dere har fått den direkte via brettet?

 

Jeg kommer til å laste ned versjon fra XDA og kjøre inn via cwm i kveld (etter arbeidstid :-). Ser at det er mange som er meget fornøyd med oppgraderingen!!!

mvh

Rme

 

Er Touchwiz UX så bra som Samsung vil ha det til?

Har lest at god del folk som ikke vil ha Touchwiz og heller holde seg til stock Honeycomb, så er selv usikker på om jeg vil oppgradere eller ikke når jeg får min galaxy tab (om den ikke kommer med da).

 

Jeg synes at min 10.1 3G Tab er fryktelig treg med Touchwiz. Har ikke prøvd med stock rom, så jeg ikke hvordan forskjellen er. Men alt i alt så synes jeg at 10.1 Tab'en for treg i bruk, om det skyldes Touchwiz, eller om den ikke har bra nok hardware vet jeg ikke. Men i forhold til min Samsung Galaxy S2, er den ikke nærheten av å samme bruker opplevelsen.

 

Dersom du har bestilt din Tab i en norsk nettbutikk, kommer den med 3.1 og Touchwiz.

 

Hmm...Ipad 2 virker mer attraktiv. Spesielt hvis man må ha Touchwiz installert i alle fremtidige installasjoner, og siden jeg er usikker på om jeg er "god nok" til å roote tablet.

Lenke til kommentar

Hmm...Ipad 2 virker mer attraktiv. Spesielt hvis man må ha Touchwiz installert i alle fremtidige installasjoner, og siden jeg er usikker på om jeg er "god nok" til å roote tablet.

 

Tror ikke det er et spørsmål om det å være god nok, klarer du å følge en detaljert liste over steg å følge? f.eks, klarer du å sette sammen legoklosser etter en tegning?

Lenke til kommentar

Hmm...Ipad 2 virker mer attraktiv. Spesielt hvis man må ha Touchwiz installert i alle fremtidige installasjoner, og siden jeg er usikker på om jeg er "god nok" til å roote tablet.

 

Tror ikke det er et spørsmål om det å være god nok, klarer du å følge en detaljert liste over steg å følge? f.eks, klarer du å sette sammen legoklosser etter en tegning?

 

Kan bekrefte at selve "roote" prosessen er meget enkelt. Men når det er sagt så kan jeg ikke klage på hastighet eller brukeropplevelse på taben etter oppdateringen. Synes den ble mere responsiv, og det er vel det de fleste også bekrefter såvidt jeg har lest. Jeg er meget godt fornøyd, og du kan jo selv bestemme hvor mye av widgets du vil fylle skjermen med (alle widgets vil jo trekke ressursjer - lett å glemme). Du kan dermed "fjerne" mesteparten av Touchwiz dersom du absolutt skulle ønske det, selve menybaren i bunnen drar nok ikke mye, og denne kan du "straks" forme/endre med dine ønskede apps.

SGT vs Ipad ligger vel heller i Android vs Apple, der har jeg tatt personlig standpunkt for lenge siden :-)

 

Rme

Lenke til kommentar

Hmm...Ipad 2 virker mer attraktiv. Spesielt hvis man må ha Touchwiz installert i alle fremtidige installasjoner, og siden jeg er usikker på om jeg er "god nok" til å roote tablet.

 

Tror ikke det er et spørsmål om det å være god nok, klarer du å følge en detaljert liste over steg å følge? f.eks, klarer du å sette sammen legoklosser etter en tegning?

 

Kan bekrefte at selve "roote" prosessen er meget enkelt. Men når det er sagt så kan jeg ikke klage på hastighet eller brukeropplevelse på taben etter oppdateringen. Synes den ble mere responsiv, og det er vel det de fleste også bekrefter såvidt jeg har lest. Jeg er meget godt fornøyd, og du kan jo selv bestemme hvor mye av widgets du vil fylle skjermen med (alle widgets vil jo trekke ressursjer - lett å glemme). Du kan dermed "fjerne" mesteparten av Touchwiz dersom du absolutt skulle ønske det, selve menybaren i bunnen drar nok ikke mye, og denne kan du "straks" forme/endre med dine ønskede apps.

SGT vs Ipad ligger vel heller i Android vs Apple, der har jeg tatt personlig standpunkt for lenge siden :-)

 

Rme

 

Hvilken firmware har du på din tab?

 

Jeg sliter med å få den gode følelsen med min tab, den virker treg. Etter noen dager ble jeg lei av å ha denne tregheten, og prøvde meg på ADWLauncher, noe som gjorde at tab ble bedre i bruk, men så etter en stund begynte launcheren å krasje. Trenger nok å fikse en del bugs i den launcheren. Prøver meg nå med Launcher Pro, så langt har den virket greit.

 

Hvordan rootet du din tab, hvilken root rom la du inn?

Lenke til kommentar

Hei, Jeg bruker StarBurst (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1197776), har både hatt versjon fra ham med og uten TouchWiz. Har også forsøkt meg med "Docs" sine versjoner, og kommer nok til å bytte litt rundt. Er jo fryktelig enkelt å bytte rom når du først har fått rootet og lagt inn CWM recovery. Er jo gjort på noen få minutter, og alle innstillinger blir beholdt... De jobber nå med 3.2 rom, så venter vel til det kommer noe der.

 

For rooting så fulgte jeg guiden her : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1171089

 

Som alltid, det er jo en viss risiko. Men jeg er flashoholiker - og har flashet telefoner i 7-8 år, aldri hatt nevnværdige problemer.

 

Rme

Lenke til kommentar

Hei, Jeg bruker StarBurst (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1197776), har både hatt versjon fra ham med og uten TouchWiz. Har også forsøkt meg med "Docs" sine versjoner, og kommer nok til å bytte litt rundt. Er jo fryktelig enkelt å bytte rom når du først har fått rootet og lagt inn CWM recovery. Er jo gjort på noen få minutter, og alle innstillinger blir beholdt... De jobber nå med 3.2 rom, så venter vel til det kommer noe der.

 

For rooting så fulgte jeg guiden her : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1171089

 

Som alltid, det er jo en viss risiko. Men jeg er flashoholiker - og har flashet telefoner i 7-8 år, aldri hatt nevnværdige problemer.

 

Rme

 

Det er kun WIFI rom, så jeg kan ikke legge inn ny da jeg har 3G modellen P7500. Men kanskje jeg legger in root, sånn at jeg kan fryse de apps jeg ikke trenger eller bruker.

 

Jeg regner med at root.zip fila passer til 3G modellen også?

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Breaking: Samsung Galaxy Tab blokeres i hele Europa

 

Så sker der ingen troede ville ske. Samsung tvinges til at fjerne Galaxy Tab tablet computere fra de europæiske markeder.

 

Nu skal Samsung fjerne alle deres Galaxy Tab tablet computere fra de europæiske hylder. Det har en tysk ret besluttet, på baggrund af de igangværende retsager om brud på pantent rettigheder.

 

Og Samsung skal samtidig stoppe al markedsføring i Europa - øjeblikkelig.

 

Det er rettet i Düsseldorf der har givet Apple midlertidigt medhold i, at Samsung kan bryde Apple petenter i deres nye tablet computer Galaxy Tab 10.1

 

Resultatet er at Samsung Galaxy Tab 10.1 nu ikke må sælges indenfor EU. De skal fjernes fra hylderne, og må ikke markedsføres.

 

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5387&zoneid=5#ixzz1UYdXsAAr

Lenke til kommentar

Haha, er det da ikke Samsung som produserer mye av det apple lager? tenker da på fabrikkene deres. Hadde jeg vært dem at jeg skrudd igjen "krana" på pur faen :p

 

Utfallet på denne twisten blir nok at apple får noen prosent av salget typisk. Aller helst håper jeg at dem lager en ny, nesten helt lik, men med kvassere hardware og 3G og 32gb som standard.

 

 

Samsung Galaxy Tab 10.1 blocked in Europe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...