Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

ICS-FD, når du sier at du har oppdatert firmware, hva har du lagt inn da?

 

Sitter og vurderer om jeg skal bestille en 10.1 fra CDON, eller om jeg skal vente litt og se om kanskje 8.9 er en bedre størrelse for meg, når den kommer i september en gang.

 

Jeg oppdaterte via Kies med kabel, husker ikke hvilken versjon som var når jeg fikk den før oppdateringen.

 

Slik er den nå med HC 3.1:

 

  • Grunnbåndsversjon - P7500XXKG7
  • Kjerneversjon - 2.6.36.3
  • Build nummer - HMJ37 P7500XWKG9

 

Ser at Cdon har soft black 3G versjonen inne. Dog, vet jeg ikke om det er en nyere tab uten produksjonsproblemer og ser ut til at folk som kjøpte fra cdon har hatt diverse problemer med sin tab, sånn som newton-ringer og treghet.

 

Du må nesten kjøpe og se, dersom du har problemer med den, kan du sende den tilbake, du har 14 dager retur rett.

Min har ingen av disse problemene med newton ringer, eneste jeg har slitt med er at den har vært treg, men etter at jeg fikk lagt inn ny firmware, sluttet å bruke Swiftkey, har den blitt som en drøm å bruke, den er ikke treg lenger. Jeg lurer på om Swiftkey har vært problemet for meg.

 

Nå kan jeg varmt anbefale taben.

 

Har bestilt fra cdon. Soft Black 3G og håper alt vil være i orden :)

Dog, ville helst ha pure white, men er ikke så viktig akkurat.

 

Swiftkey kommer vel med tabben? Da bruker jeg ikke den.

Og (satser på at jeg ikke sier noe dumt) hvor hentet du firmware fra? Samsung eller Android stock?

 

Swiftkey kommer ikke med taben, det må kjøpes på market. Fungerer kjempebra på SG2'en min, men på taben ble det ikke noe særlig, gjorde iallefall at min tab ble treg. Bruker nå stock keyboard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og nå er CDON blitt utsolgt, og komplett nedjusterer kraftig antall de forventer å få for salg neste uke...

 

Sikkert mange som hopper på for å skaffe seg en før det er for seint. Selv har jeg is i magen...tror jeg. :p

 

Det høres veldig rart ut om CDON hadde denne på lager noen timer i dag tidlig. Sjekket lagerstatus sent i går kveld og det var 0 i beholding slik det har vært iallfall hele denne uken. Jeg har heller ikke fått varsling på mail som jeg skal dersom de får den inn.

 

Tror man bare må smøre seg med tålmodighet og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

[...]

Swiftkey kommer ikke med taben, det må kjøpes på market. Fungerer kjempebra på SG2'en min, men på taben ble det ikke noe særlig, gjorde iallefall at min tab ble treg. Bruker nå stock keyboard.

 

Takker for svar!

Har du prøvd SlideIT?

 

SlideIT er vel bare en annen versjon av Swype?

Swype o.l passer ikke for meg når man skal skrive dialekt. Men kanskje SlideIT er bedre enn Swype, skal ta en test.

Lenke til kommentar

Og nå er CDON blitt utsolgt, og komplett nedjusterer kraftig antall de forventer å få for salg neste uke...

 

Sikkert mange som hopper på for å skaffe seg en før det er for seint. Selv har jeg is i magen...tror jeg. :p

Is i magen hadde jeg ikke, så nå har jeg reservert en fra komplett(itegra). Kan dere som har 3g-utgaven bekrefte at den kommer med micro sd-leser slik at jeg ikke må nøye meg med bare 16gb lagringsplass? :)

Lenke til kommentar

Og nå er CDON blitt utsolgt, og komplett nedjusterer kraftig antall de forventer å få for salg neste uke...

 

Sikkert mange som hopper på for å skaffe seg en før det er for seint. Selv har jeg is i magen...tror jeg. :p

Is i magen hadde jeg ikke, så nå har jeg reservert en fra komplett(itegra). Kan dere som har 3g-utgaven bekrefte at den kommer med micro sd-leser slik at jeg ikke må nøye meg med bare 16gb lagringsplass? :)

 

Den har ikke mulighet for sette inn micro sd kort, men sansynligvis følger det med usb adapter slik at du kan koble til usb minnepen etc.

Jeg bruker minnepen hvis jeg har behov for å legge inn mer filmer dersom intern minne er fult, men for meg brukes den mest til å surfe på nett med.

Lenke til kommentar

Det var skuffende. Hadde lest følgende:

We're hearing that the 3G version will have a microSD card slot as well as a SIM slot

http://www.engadget.com/2011/05/17/samsung-galaxy-tab-10-1-limited-edition-review/

 

Minnekortleser via adapter holder ikke da jeg ønsker å bruke TABen til backup av bilder fra eksternt kamera. Da vil den ene porten være i bruk når jeg har kameraet koblet til...Tror det blir en kansellering av ordre... :S

Lenke til kommentar

Og nå er CDON blitt utsolgt, og komplett nedjusterer kraftig antall de forventer å få for salg neste uke...

 

Komplett har vel ikke nedjustert, men antallet de får inn går vel ned ettersom folk bestiller tror jeg? Jeg har fulgt med på denne siden jeg bestilte forrige uke, og antallet der har sunket litt, dag for dag, fra over 150 til akkurat nå 117; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631206

 

Mener jeg så at antallet falt når jeg bestilte også.

 

-TelCon-

 

edit: nå økte den til 118 igjen, en her som kansellerte ordren sin pga. manglende microsd? :p

Endret av TelCon
Lenke til kommentar

På denne siden hos Komplett står det at Pure White-versjonen med 3G har 24 måneders garanti, mens de andre har 12... Spesielt?

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=631206&sku=638468&sku=638470

 

Mulig det er diskutert her tidligere, men ser også at den med WIFI Pure White har Bluetooth 3.0, mens de andre har 2.1? Den har også flash, mens de andre har LED-Lampe. Er det noen skrivefeil her, eller er det såpass stor forskjell på de?

Lenke til kommentar

På denne siden hos Komplett står det at Pure White-versjonen med 3G har 24 måneders garanti, mens de andre har 12... Spesielt?

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=631206&sku=638468&sku=638470

 

Mulig det er diskutert her tidligere, men ser også at den med WIFI Pure White har Bluetooth 3.0, mens de andre har 2.1? Den har også flash, mens de andre har LED-Lampe. Er det noen skrivefeil her, eller er det såpass stor forskjell på de?

 

Samtidig så står det hos Komplett at wifi har 3MP kamera og 3G har 3.2MP kamera, ikke vet jeg, men på baksiden av esken min står det 3MP kamera, bluetooth 3.0 og ikke 3.2MP og bluetooth 2.1, og jeg har 3G modellen i hvit.

Lenke til kommentar

Og nå er CDON blitt utsolgt, og komplett nedjusterer kraftig antall de forventer å få for salg neste uke...

 

Komplett har vel ikke nedjustert, men antallet de får inn går vel ned ettersom folk bestiller tror jeg? Jeg har fulgt med på denne siden jeg bestilte forrige uke, og antallet der har sunket litt, dag for dag, fra over 150 til akkurat nå 117; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631206

 

Mener jeg så at antallet falt når jeg bestilte også.

 

-TelCon-

 

edit: nå økte den til 118 igjen, en her som kansellerte ordren sin pga. manglende microsd? :p

Ja, de nedjusterer når folk bestiller. Og jeg har kansellert - men det var 3g-versjonen som de p.t. har 3 igjen av. :)

Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra komplett:

 

"de skal bli sendt ut som normalt. Vi har ikke fått dem på lager enda, men har heller ikke fått beskjed om at de har blitt forsinket."

 

Er vel strengt tatt allerede forsinket, siden det stod for 2 dager siden at de skulle være på lager 12. august (3G, Pure White i hvertfall). Nå står det 24. august...

 

Håper jeg får min til jeg reiser til syden 3. sept. Leketøy på flyet..

 

-TelCon-

Lenke til kommentar

Bestilte den siste svarte 3G fra Komplett nå. Fremdeles usikker på om 10 eller 8.9" er rett størrelse for mitt bruk. Kjipt at man ikke kan kjenne på begge størrelsene i butikken før man kjøper.

 

Hva med å måle opp begge på et stykke papp e.l. ? :p Gir en følelse av størrelsen mot hverandre ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...