Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fått testet USB-adapteren?

 

Er veldig spent på hvordan denne fungerer ilag med eksterne kameraer (spesielt Canon 50D).

 

Er også spent på om man kan ha flere enheter samtidig vha en USB-hub, f.eks. både kamera og ekstern disk. Jeg går ut i fra at man i så fall må ha en USB-hub med ekstern strøm... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har fått testet USB-adapteren?

 

Er veldig spent på hvordan denne fungerer ilag med eksterne kameraer (spesielt Canon 50D).

 

Er også spent på om man kan ha flere enheter samtidig vha en USB-hub, f.eks. både kamera og ekstern disk. Jeg går ut i fra at man i så fall må ha en USB-hub med ekstern strøm... :)

 

Jeg har testet min USB adapter på minnepen etc, det fungerer helt fint. Prøvde også å koble på mitt Canon EOS400, men det skjer ikke noe annet enn at taben sier USB enhet koblet til, men så tror jeg kanskje mitt kamera er for gammelt til å bruke mot taben.

 

USB hub, har jeg ikke prøvd, men prøvde meg på en minnekort leser (ekstern med flere kort typer), den funget greit, prøvde kun med 1 minnekort i den.

Lenke til kommentar

Fint å høre at USB adapter fungerte fint.

 

Forresten, for dere som har 3G-versjon det er vanlig SIM-kort Galaxy Tab 10.1 tar? Så en video om 4G 32GB versjon i USA som vist hadde micro-SIM. Skal ordne Tvilling fra Telenor, så ville ha det eventuelt avklart.

 

Dog, ser at Apple har fått stoppet salget av Galaxy Tab i EU, så da går jeg utifra at den ikke kommer til Norge på enda en stund. Hadde Asus kommet med Eee Pad Transformer med 3G så ville jeg vært fristet til å kjøpe det nå.

 

Tenkte på Ipad 2, men etter dette stuntet fra Apple så trur jeg det blir Android-tablet definitivt.

Lenke til kommentar

Fint å høre at USB adapter fungerte fint.

 

Forresten, for dere som har 3G-versjon det er vanlig SIM-kort Galaxy Tab 10.1 tar? Så en video om 4G 32GB versjon i USA som vist hadde micro-SIM. Skal ordne Tvilling fra Telenor, så ville ha det eventuelt avklart.

 

Dog, ser at Apple har fått stoppet salget av Galaxy Tab i EU, så da går jeg utifra at den ikke kommer til Norge på enda en stund. Hadde Asus kommet med Eee Pad Transformer med 3G så ville jeg vært fristet til å kjøpe det nå.

 

Tenkte på Ipad 2, men etter dette stuntet fra Apple så trur jeg det blir Android-tablet definitivt.

 

 

Hei.

Kan bekrefte at det er vanlig simkort du skal bruke :)

Lenke til kommentar

Fint å høre at USB adapter fungerte fint.

 

Forresten, for dere som har 3G-versjon det er vanlig SIM-kort Galaxy Tab 10.1 tar? Så en video om 4G 32GB versjon i USA som vist hadde micro-SIM. Skal ordne Tvilling fra Telenor, så ville ha det eventuelt avklart.

 

Dog, ser at Apple har fått stoppet salget av Galaxy Tab i EU, så da går jeg utifra at den ikke kommer til Norge på enda en stund. Hadde Asus kommet med Eee Pad Transformer med 3G så ville jeg vært fristet til å kjøpe det nå.

 

Tenkte på Ipad 2, men etter dette stuntet fra Apple så trur jeg det blir Android-tablet definitivt.

 

 

Hei.

Kan bekrefte at det er vanlig simkort du skal bruke :)

 

Takker! :)

Lenke til kommentar

IT-avisen melder at:

I en e-post til digi.no melder Samsungs nordiske PR-sjef, Erik Johannesson, at de vil selge Galaxy Tab 10.1 i Norden selv etter kjennelsen. Men de vil ikke bestille nye nettbrett før den juridiske situasjonen er avklart.

 

Når det gjelder slepdato i Europa så er dette den mest konkrete og nyeste kilden jeg har sett:

http://techprezz.com/2011/08/samsung-galaxy-tab-10-1-tablet-europe-release-date-august-18-pricing-629/

 

Altså 18. august. Ser at forskjellige nettbutikker opererer med litt forskjellige datoer 11. aug - 26. aug bl.a. Noen som vet noe mer konkret? Fått med meg at CDon selger noen modeller allerede.

Lenke til kommentar

Fra Dagbladet:

"- I Norge fortsetter vi å selge Galaxy Tab 10.1 inntil videre. Vi har et omfattende lager som vi fortsetter å selge fra i Norge, men avventer å bestille inn flere enheter inntil vi har fått klarhet i hva rettssituasjonen i Tyskland betyr for Norge, sier Samsungs nordiske pr-sjef Erik Johannesson til Dagbladet.no.

 

Han forteller at de har flere tusen enheter på lager, noe som skal holde til flere ukers salg fremover.

 

- Dette er en veldig rask hendelsesutvikling som vi akkurat nå, på ulike nivåer i Samsung, forsøker å analysere og forstå. Samsung har fått en veldig god mottakelse både for mobiler og nettbrett i Norge, derfor er det viktig for oss å gjøre alt som er i vår makt for å møte dette behovet, sier Johannesson, som også forteller at selskapet utover høsten kommer til å introdusere flere smarttelefoner og nettbrett. "

 

Mange tusen på lager ? Hva med å få sendt ut litt til diverse nettbutikker/butikker :)

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig fått følgende informasjon fra CDON idag, med spørsmål om 3g-utgaven:

Det finns inte 32gb på den nordiska marknaden, men 16 GB kommer vi troligtvis få in imorgon.

Og på spørsmål om når 32gb kommer:

Vi har inte fått information om att denna kommer att komma till den skandinaviska marknaden alls, tyvärr.

 

Jeg prøver å smøre meg med tålmodighet da jeg tror 16gb vil bli veldig begrensende i lengden... :)

Lenke til kommentar

Ser at Cdon har soft black 3G versjonen inne. Dog, vet jeg ikke om det er en nyere tab uten produksjonsproblemer og ser ut til at folk som kjøpte fra cdon har hatt diverse problemer med sin tab, sånn som newton-ringer og treghet.

 

Du må nesten kjøpe og se, dersom du har problemer med den, kan du sende den tilbake, du har 14 dager retur rett.

Min har ingen av disse problemene med newton ringer, eneste jeg har slitt med er at den har vært treg, men etter at jeg fikk lagt inn ny firmware, sluttet å bruke Swiftkey, har den blitt som en drøm å bruke, den er ikke treg lenger. Jeg lurer på om Swiftkey har vært problemet for meg.

 

Nå kan jeg varmt anbefale taben.

Lenke til kommentar

Ser at Cdon har soft black 3G versjonen inne. Dog, vet jeg ikke om det er en nyere tab uten produksjonsproblemer og ser ut til at folk som kjøpte fra cdon har hatt diverse problemer med sin tab, sånn som newton-ringer og treghet.

 

Du må nesten kjøpe og se, dersom du har problemer med den, kan du sende den tilbake, du har 14 dager retur rett.

Min har ingen av disse problemene med newton ringer, eneste jeg har slitt med er at den har vært treg, men etter at jeg fikk lagt inn ny firmware, sluttet å bruke Swiftkey, har den blitt som en drøm å bruke, den er ikke treg lenger. Jeg lurer på om Swiftkey har vært problemet for meg.

 

Nå kan jeg varmt anbefale taben.

 

Har bestilt fra cdon. Soft Black 3G og håper alt vil være i orden :)

Dog, ville helst ha pure white, men er ikke så viktig akkurat.

 

Swiftkey kommer vel med tabben? Da bruker jeg ikke den.

Og (satser på at jeg ikke sier noe dumt) hvor hentet du firmware fra? Samsung eller Android stock?

Endret av Sceptrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...