Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

Du kommer til å kose deg :) Star fox adventures var et veldig bra og undervurdert spill. Siden du nevnte det fikk jeg lyst å spille det selv :D

Er det også slik med deg at når du hører på musikk fra spillet så får du en nostalgisk følelse og en litt trist følelse også fordi du savner når du var liten og satt med venner og koste deg og spilte?

 

http://www.youtube.com/watch?v=uvRKSLloiS0 for minnenes skyld:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

Kan vel være at han har NTSC-versjonen av GC? :)

Lenke til kommentar

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

 

Du kan spille det hvis du har en boot disk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

Kan vel være at han har NTSC-versjonen av GC? :)

 

Men ntsc versjonen av gamecube har annerledes støteledning enn vi bruker i norge. Husker jeg kjøpte en utelands en og så måtte jeg kjøpe en kontakt adopter slik jeg kunne stikke den utenlandske kontakten inni norsk støtekontakt og da slo jeg ut strømmen i halve stua og det kom et lite smell med elektrisitet. En skikkelig skremmende opplevelse jeg helst aldri vil oppleve igjen, var like før

 

 

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

 

Du kan spille det hvis du har en boot disk.

 

Hm ja men ikke på wii lenger tragisk nok etter den dustete oppdateringen

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

Kan vel være at han har NTSC-versjonen av GC? :)

 

Men ntsc versjonen av gamecube har annerledes støteledning enn vi bruker i norge. Husker jeg kjøpte en utelands en og så måtte jeg kjøpe en kontakt adopter slik jeg kunne stikke den utenlandske kontakten inni norsk støtekontakt og da slo jeg ut strømmen i halve stua og det kom et lite smell med elektrisitet. En skikkelig skremmende opplevelse jeg helst aldri vil oppleve igjen, var like før

 

Du må forandre spenningen også, så skulle det gå bra. :) Har ikke sett en NTSC GC, men antar det skulle gå an.

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

Kan vel være at han har NTSC-versjonen av GC? :)

 

Men ntsc versjonen av gamecube har annerledes støteledning enn vi bruker i norge. Husker jeg kjøpte en utelands en og så måtte jeg kjøpe en kontakt adopter slik jeg kunne stikke den utenlandske kontakten inni norsk støtekontakt og da slo jeg ut strømmen i halve stua og det kom et lite smell med elektrisitet. En skikkelig skremmende opplevelse jeg helst aldri vil oppleve igjen, var like før

 

Du må forandre spenningen også, så skulle det gå bra. :) Har ikke sett en NTSC GC, men antar det skulle gå an.

 

Spenningen? Nei har ikke så mye greie på slike ting men det er ikke så dyrt heller å kjøpe pal versjon vist man finner en på finn.no eller andre plasser so games1.no. I utlandet blir det masse extra pluss frakt

Lenke til kommentar

 

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

 

 

Det er null stress! Kjøpte en strøken brukt Wii (min mor fikk min gamle for noen år siden) på Gamestop og har softmoddet denne, så da er den sonefri om jeg vil det :) Var inne på tanken å importere en NTSC wii, ettersom det er nesten gratis omkring. Hadde av en eller annen grunn en US PSU til Wii liggende på loftet også...men fikk ett tips om denne softmod hackinga på konsollen, så da var jo det rimeligere! Med NTSC GC spill, får jeg også progressive scan på bildet, noe som da var hensikten.

 

 

 

Du kan spille det hvis du har en boot disk.

 

 

Som Winza nevnte, dette kunne man med en FreeLoader disc før fw`en om man ikke oppdaterte konsollen, husker ikke i hvilken versjon Nintendo fisket dette dog, 3.2 ??

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hater å måtte si dette men i europeiske land bruker man ikke ntsc så spillet vil ikke virke på gamecuben/wiien din):

 

 

 

Det er null stress! Kjøpte en strøken brukt Wii (min mor fikk min gamle for noen år siden) på Gamestop og har softmoddet denne, så da er den sonefri om jeg vil det :) Var inne på tanken å importere en NTSC wii, ettersom det er nesten gratis omkring. Hadde av en eller annen grunn en US PSU til Wii liggende på loftet også...men fikk ett tips om denne softmod hackinga på konsollen, så da var jo det rimeligere! Med NTSC GC spill, får jeg også progressive scan på bildet, noe som da var hensikten.

 

 

 

Du kan spille det hvis du har en boot disk.

 

 

Som Winza nevnte, dette kunne man med en FreeLoader disc før fw`en om man ikke oppdaterte konsollen, husker ikke i hvilken versjon Nintendo fisket dette dog, 3.2 ??

 

Jeg vet ikke om det fortsatt funker å bruke den på gamecube, kan fortsatt ikke fatte og begripe nintendo kunne gjøre noe så styg og dumt som å ta fra oss muligheten til å spille utenladske spill. Savner da man kunne boote og laste ned n64, gba og alt mulig spill opp til wiien med sd kort, Softmodde har jeg faktisk ikke hørt om før, hva er det egentlig?

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om det fortsatt funker å bruke den på gamecube, kan fortsatt ikke fatte og begripe nintendo kunne gjøre noe så styg og dumt som å ta fra oss muligheten til å spille utenladske spill. Savner da man kunne boote og laste ned n64, gba og alt mulig spill opp til wiien med sd kort, Softmodde har jeg faktisk ikke hørt om før, hva er det egentlig?

 

 

 

Føler vi beveger oss inn i en gråsone nå, ettersom man med softmod kan finne på en del saker og ting.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du kan spille det hvis du har en boot disk.

 

 

Som Winza nevnte, dette kunne man med en FreeLoader disc før fw`en om man ikke oppdaterte konsollen, husker ikke i hvilken versjon Nintendo fisket dette dog, 3.2 ??

 

Freeloader heter den ja :blush: . Har den liggendes en plass, kjøpte den når jeg skaffa meg Animal Crossing på GC.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Mange som har homebrew channel installert?=)

 

Selvfølgelig! Må til, dersom man skal få spilt ProjectMelee ;)

 

Hvordan? Dem kom med en oppdatering 4 år siden som tok vekk muligheten til å ha homebrew kanal installert og brukendes

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Neida, fungerer brillefint på alle versjoner av fw`en :)

fw? Om det funker nå så er det nytt for meg, da må nintendo ha oppdatert slik man kan gjøre det igjen

Lenke til kommentar

 

Neida, fungerer brillefint på alle versjoner av fw`en :)

fw? Om det funker nå så er det nytt for meg, da må nintendo ha oppdatert slik man kan gjøre det igjen

 

 

Tror neppe Nintendo har gjort noe som helst for at dette er mulig, det er vel det at de har gitt opp å forhindre det med Wii som ikke akkurat er så relevant lenger :p Fw = firmware !

 

Men ok, fikk en drøy time med Star Fox i kveld da. Dette er ganske bra underholdning, og minner mye om Lylat Wars på N64, noe som er bra. Nytt er jo at det er mere oppdrag på bakken, også til fots! Oppdragene sålangt var ikke fullt så ille som jeg hadde trodd, men jeg surra noe helsikens med kontrollene i starten haha. Men det fikk jeg konfigurert greit etterpå. Musikken i spillet er også herlig! Gleder meg til å fortsette i morra, og kanskje dukker Adventures opp i kasse også ? :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Blir så glad når jeg hører folk som bestiller gamle spill slik som star fox adventures) Hyggelig og vite at folk ikke helt har glemt av gamecube. Har du spilt paper mario thousand year door, metroid prime 2 og pokemo colosseum?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

Mange som har homebrew channel installert?=)

 

Selvfølgelig! Må til, dersom man skal få spilt ProjectMelee ;)

 

Hvordan? Dem kom med en oppdatering 4 år siden som tok vekk muligheten til å ha homebrew kanal installert og brukendes

 

Som Mala sier, så er Homebrew helt uavhengig av hva Nintendo gjør.

Lenke til kommentar

Blir så glad når jeg hører folk som bestiller gamle spill slik som star fox adventures) Hyggelig og vite at folk ikke helt har glemt av gamecube. Har du spilt paper mario thousand year door, metroid prime 2 og pokemo colosseum?

 

Er ikke så glad i Mario, men tror jeg har testa det spillet du nevner der litt. Metroid på GC har jeg ikke rørt, ikke Wii heller for den saks skyld. Men har Metroid Prime 3 på Wii, som jeg heller ikke har åpnet. Men nå finnes vel trilogen i en samlepakke med oppdaterte Wii kontrollere også ? Ser for meg at MP1 og 2 er en del artigere med Wiimote.....eller burde jeg sikte meg inn på GC versjonene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...