Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

 

Ulovlig, ja. Men deg om det, uansett. Nå vet jeg ikke hva det koster, da jeg sjeldent laster ned noe fra VC, men ville nok vært villig til å betale oppimot 200 kr for spillet. Rent verdimessig, hva man får sammenlignet med andre spill man gladlig betaler 499,- for på Elkjøp, så syntes jeg i grunn Castlevania IV er verdt minst like mye.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

 

Ulovlig, ja. Men deg om det, uansett. Nå vet jeg ikke hva det koster, da jeg sjeldent laster ned noe fra VC, men ville nok vært villig til å betale oppimot 200 kr for spillet. Men rent verdimessig, hva man får sammenlignet med andre spill man gladlig betaler 499,- for på Elkjøp, så syntes jeg i grunn Castlevania IV er verdt minst like mye.

 

På wii koster dem bare 80 poeng og betaler derfor under 100 kroner totalt

Lenke til kommentar

Njaa, jeg er litt der hvor jeg egentlig bare tenker, hvorfor betale 200kr for et VC spill når jeg har samme spillet på SNES-emulator som ROM på PC'n, og det er jo bare en emulator som spiller på Wii U også..kan bare skjalte PC'n over på TV'n og spille med xbox360-kontroller.

 

Og PC-emulator er faktisk bedre siden man har full kontroll over grafiske filtre og slikt, og ikke minst kan bruke jaoypaden man vil.

 

Synes også mange VC spill er hysterisk overpriset, når helt nye spill som NES Remix eller Nano Assault DX koster 80kr på eshop.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

Nå kostet det vel langt fra full pris, som sikkert var 500kr. På 90-tallet var det mye penger! Nå koster det mindre enn en halvliter på byn.

 

Husker NES kostet 1000-lappen og spill ca 500kr da vi fikk det hos oss. Gaming var mye dyrere før :)

Lenke til kommentar

 

 

Zelda 4 Swords skal være gratis i 4 dager, frem til 2. februar, visstnok.. Ikke fått sjekket enda, men sto på Facebook! :)

 

 

EDIT: Til 3DS..

Det spillet har jo vært ute lenge. Lasted det ned i 2011

 

Har du det til 3DS?

 

Jep prøvde nettopp å finne det på eshop, men jeg fant det ikke :(

 

Jeg fant ikke jeg heller! :(

Så det bare på Facebook, at det skulle være gratis frem til 2. februar, men ser ut til at dette gjaldt bare en del av verdenen, og ikke oss.. Synd!

 

https://www.facebook.com/LegendofZelda?hc_location=timeline

Lenke til kommentar

Husker jeg godt! Spesielt husker jeg den første gullkassetten til Zelda når den kom ut, som kostet mellom 500-600 kroner, når de andre kostet 299,- .. Disse var det jo stort sett mamma som betalte den gangen, men til og med jeg skjønte av vi snakket om en del penger.. :p

 

Så når jeg skulle kjøpe N64-spillet Banjo-Tooie, og ja, var sikkert nærmere 800 kroner.. men, da betalte jeg jo selv, og husker det virkelig svei i lommeboka! :D hehe..

Lenke til kommentar

hehe.. For ikke å spore av, så solgte jeg min NES for å kjøpe Amiga 500 (og ja, var også "superior" på den tid, hehe.. har fortsatt alle diskettene mine), og derfor fikk jeg ikke med meg SNES! :( Jeg har spilt litt på Emulatorer og sånn, men kommer nok til å kjøpe SNES fra ett eller annet sted med Mario, Metroid og Zelda til.. :) Finnes forresten en NES i huset, hos pappa..

 

 

Her er det jeg har, har hatt.. :)

(prøver å huske "Ping-Pong"-konsollnavnet?!)

NES

GameBoy

Amiga 500

(min første PC, en 386)

GameBoy Color

N64

GameCube

Xbox 360

Wii

PS3

Nintendo 3DS

Wii U

Nintendo 3DS XL

PS Vita

PS4

Xbox One

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

Nå kostet det vel langt fra full pris, som sikkert var 500kr. På 90-tallet var det mye penger! Nå koster det mindre enn en halvliter på byn.

 

Husker NES kostet 1000-lappen og spill ca 500kr da vi fikk det hos oss. Gaming var mye dyrere før :)

 

Ps3 kostet 6000 når den først kom ut, si meg igjen hvordan gaming var dyerere før? En halvliter koster ikke 500, du kan kjøpe masse ølbokser for den prisen

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

Nå kostet det vel langt fra full pris, som sikkert var 500kr. På 90-tallet var det mye penger! Nå koster det mindre enn en halvliter på byn.

 

Husker NES kostet 1000-lappen og spill ca 500kr da vi fikk det hos oss. Gaming var mye dyrere før :)

 

Ps3 kostet 6000 når den først kom ut, si meg igjen hvordan gaming var dyerere før? En halvliter koster ikke 500, du kan kjøpe masse ølbokser for den prisen

 

Spillene var SYKT mye dyrere før. Sjekk priskalkulator med inflasjonskorreksjon her:

http://www.norges-bank.no/no/prisstabilitet/inflasjon/priskalkulator/

 

Så 500 NOK i 1990 = 802 NOK i dag. 800 NOK i 1990 = 1282 NOK i dag. Og dette er inflasjon, tror ikke kjøpekrafen er direkte 1=1 heller.

 

Her er prisene for konsollene, i utlandet, over tid:

 

199q203cc5y96jpg.jpg

 

Endret av fnwilborn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker noen N64 spill var helt oppe i 900 nkr. Det var syke priser da.

 

Husker godt når jeg skulle kjøpe Pokemon Stadium og Pokemon Stadium 2 på N64, ga 800kr pr stykk. Var helt ville priser i den tiden. Kjøpte disse når jeg var 14-16 år gammel.

Folk synes spill er dyre nå, det sier jeg tvert imot, spill idag er billigere en noen gang :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Husker godt når jeg skulle kjøpe Pokemon Stadium og Pokemon Stadium 2 på N64, ga 800kr pr stykk. Var helt ville prise i den tiden. Kjøpte disse når jeg var 14-16 år gammel.

Folk synes spill er dyre nå, det sier jeg tvert imot, spill idag er billigere en noen gang :)

Det var vell på dem som krevde expansion pack? Dem som hadde gull farge

 

Spillene var SYKT mye dyrere før. Sjekk priskalkulator med inflasjonskorreksjon her:

http://www.norges-bank.no/no/prisstabilitet/inflasjon/priskalkulator/

 

Så 500 NOK i 1990 = 802 NOK i dag. 800 NOK i 1990 = 1282 NOK i dag. Og dette er inflasjon, tror ikke kjøpekrafen er direkte 1=1 heller.

 

Her er prisene for konsollene, i utlandet, over tid:

 

Dette er ikke rett, jeg er ganske sikker på at ps3 kostet 6000 når det først kom ut, grunnen til at spill var dyrere før var vell sikkert fordi spill var bedre før

Lenke til kommentar

Jepp, et N64 spill kosta 800kr nytt..ikke som luksusen idag når man har hundrevis av spill akkurat..

 

Det var sånn man fikk en eller to ganger i året.

 

Men fy flate man spilllte jo ihjel spillene den gangen. Så valuta for pengene ble det stort sett, noen bomkjøp var det jo.. I dag sliter jeg ofte med motivasjon til å fullføre spillene mine, de skal være JÆVLIG bra for at jeg i hele tatt orker.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Bildet er fra Kotaku, så prisene er nok korrekt. :) At Norge evt var dyrere er jo mulig. Du har hørt om tiganger-regelen?Uttalelsen om spillkvalitet lar jeg stå ukommentert. Det blir for dumt. ;)

Hva er det du babler om?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jepp, et N64 spill kosta 800kr nytt..ikke som luksusen idag når man har hundrevis av spill akkurat..

 

Det var sånn man fikk en eller to ganger i året.

 

Men fy flate man spilllte jo ihjel spillene den gangen. I dag sliter jeg ofte med motivasjon til å fullføre spillene mine, de skal være JÆVLIG bra for at jeg i hele tatt orker.

Det er fordi du ikke er liten lenger. Når man blir voksen får man ikke like mye lyst på å spille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...