Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Hva mener du med det? Snakker du om tiganger-regelen? "Alt" som selges i Norge utsettes tradisjonelt for tigangen fra USD.

Tiganger regelen. Den delen var helt off topic fra hva jeg sa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fordi du ikke er liten lenger. Når man blir voksen får man ikke like mye lyst på å spille

 

 

Det er helt sant at man gjerne opplever en del nedturer og motivasjonsvikt, dette har jeg slitt med til tider, og det kan vare i flere måneder om gangen. Men samtidig har man i dag mere penger og rutte med og samtidig så enormt mye bedre tilgang på spill, så da strekker ikke tiden til om man skal tjene samfunnet med jobb og alt det andre kjipe som hører voksenlivet til :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er fordi du ikke er liten lenger. Når man blir voksen får man ikke like mye lyst på å spille

 

Det er helt sant at man gjerne opplever en del nedturer og motivasjonsvikt, dette har jeg slitt med til tider, og det kan vare i flere måneder om gangen. Men samtidig har man i dag mere penger og rutte med og samtidig så enormt mye bedre tilgang på spill, så da strekker ikke tiden til om man skal tjene samfunnet med jobb og alt det andre kjipe som hører voksenlivet til :p

Om bare jeg hadde alle de spillene jeg har nå når jeg var liten. Da hadde jeg vært overlykkelig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hva mener du med det? Snakker du om tiganger-regelen? "Alt" som selges i Norge utsettes tradisjonelt for tigangen fra USD.

Tiganger regelen. Den delen var helt off topic fra hva jeg sa
Aldeles ikke. Vi snakket om pris.
Nå surrer du bare rundt. Trur du skal lese kommentaren min igjen
Lenke til kommentar

Må si det har vært mange Nintendonyheter den siste tiden, selv om ikke det har vært den helt store wow-effekten som Nintendo absolutt trenger.

 

Er jo absolutt spennende å se hva som vil lure seg bak spillene de har planer om å lansere til mobiler og nettbrett. Hvis de får til å lage spill som er spennende nok til at folk vil kjøpe konsollene deres for å spille dette mer, er det absolutt positivt for dem. Problemet er at jeg virkelig ikke ser hva som skal være den wow-faktoren som utløser dette. Klart, deres nye casual konsoll kan hjelpe på dette om den blir billig. Blir denne konsollen billig kan den appellere til de spillerne de fikk med seg på Wii bølgen. Dette kan gjøre Nintendo nok en gang interessante for de mange millionene.

 

Dessverre for min egen del og de fleste andre inne på forumet her er det ikke dette vi vil ha. Skulle virkelig ønske det hadde kommet flere gode og eksklusive spill til Wii-U og 3DS de neste månedene. Per dags dato er det kun Mario Kart og Donkey KIong Country Tropical Freeze, som er interessant de neste månedene for min del. Dette vil jeg si er alt for lite. Har gått mer over til PC den siste tiden pga denne spilltørken til Nintendo. Dette har ført til at det godt kan bli en stund før jeg faktisk skaffer meg både Mario Kart og DK, ettersom PC fyller nok av min tid.

 

Så langt har jeg kun tre spill til Wii-U, hvorav Zelda WW er en remake. For min del er det denne spilltørken og mangel på originalitet som har gjort at jeg fort har droppet å kjøpe flere spill til Wii-U. Dette er helt sikkert situasjonen for andre spillere enn meg og, og dette er en ond sirkel Nintendo må prøve å komme seg ut av. De må se å få skaffet virkelig gode must-have eksklusive for at Wii-U i det hele tatt skal selge. Hjelper ikke å ha spill som bl.a. Watch Dogs, selv om det ser ut til å bli et utrolig godt spill, vil jo det sannsynligvis ende opp med å selge stort på de andre konsollene.Slik det ser ut nå, så skal Nintendo være glade om de kommer seg opp til GC nivå.

 

Nintendo har også en gullgruve med gamle spill, som hadde vært fantastisk om de kunne fått ut på VC. Dette vil nok ikke redde konsollen, men kan kanskje gi litt ekstra boost i spilletid på Wii-Uen for mange og dermed gi en liten "gnist" til konsollen.

 

Dette har blitt et litt langt innlegg merker jeg, men har litt frustrasjon over Nintendo som måtte ut nå. Savner den gløden og magien jeg har fått fra mange av de andre konsollene deres, og håper virkelig jeg etterhvert kan få den tilbake til Wii-U også. Ser virkelig frem til Xenoblade-X og Super Smash, så håper de blir utrolig gode. Litt hyppigere release av gode spill og et par virkelig gode must-have spill vil, forhåpentligvis, gi konsollen litt tilfredsstillende salgstall :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar Nintendo klemmer til slik de gjorde da 3DS slet med dårlige salgstall og spilltørke. Det problemet Nintendo nok nå står overfor er at det er mye mer ressurskrevende og lage spill i HD til Wii U enn det er å lage spill til 3DS. Følgelig tar det mye lenger tid. Tid som Nintendo ikke har.

Lenke til kommentar

Jeg antar Nintendo klemmer til slik de gjorde da 3DS slet med dårlige salgstall og spilltørke. Det problemet Nintendo nok nå står overfor er at det er mye mer ressurskrevende og lage spill i HD til Wii U enn det er å lage spill til 3DS. Følgelig tar det mye lenger tid. Tid som Nintendo ikke har.

Absolutt klar over at Nintendo trenger tid på å lage gode spill, og at de ikke har kapasitet til å stå for jevn tilstrømning av spill til Wii-U. Forhåpentligvis vil de merke den boosten 3DS gjorde, men selv med Super Mario 3D-world har de ikke fått dette til. Som andre har skrevet trengs det nok absolutt et priskutt, dette vil nok også hjelpe på.

 

Dessverre ser det ikke ut til at Nintendo vil få så mye hjelp fra tredjpart til å komme med virkelig gode spill til Wii-U. Når Nintendo heller ikke alene klarer å komme med spill som selger konsoller, blir det fort vanskelig å nå frem til mange.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg antar Nintendo klemmer til slik de gjorde da 3DS slet med dårlige salgstall og spilltørke. Det problemet Nintendo nok nå står overfor er at det er mye mer ressurskrevende og lage spill i HD til Wii U enn det er å lage spill til 3DS. Følgelig tar det mye lenger tid. Tid som Nintendo ikke har.

 

Absolutt klar over at Nintendo trenger tid på å lage gode spill, og at de ikke har kapasitet til å stå for jevn tilstrømning av spill til Wii-U. Forhåpentligvis vil de merke den boosten 3DS gjorde, men selv med Super Mario 3D-world har de ikke fått dette til. Som andre har skrevet trengs det nok absolutt et priskutt, dette vil nok også hjelpe på.

 

Dessverre ser det ikke ut til at Nintendo vil få så mye hjelp fra tredjpart til å komme med virkelig gode spill til Wii-U. Når Nintendo heller ikke alene klarer å komme med spill som selger konsoller, blir det fort vanskelig å nå frem til mange.

Skulle ønske Wii u var som gamecube hvor dem beste spillene kom dem første årene. Allerede det første året
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell fra Wii sin composite kabel og den andre component heter det vel?

 

Sitter og prøver Skyward sword på 100" lerret (prosjektor) og det ser mildt sagt ikke ut. Er det normalt med skyward sword at det skal være blurry hvis man ser litt langt (view distance)?

 

Composite kablene kan du bare kaste i søpla med en eneste gang. Komponent er veien å gå, selv om den ikke utgjør mirakler over slike størrelser.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Er det stor forskjell fra Wii sin composite kabel og den andre component heter det vel?

 

Sitter og prøver Skyward sword på 100" lerret (prosjektor) og det ser mildt sagt ikke ut. Er det normalt med skyward sword at det skal være blurry hvis man ser litt langt (view distance)?

 

Composite kablene kan du bare kaste i søpla med en eneste gang. Komponent er veien å gå, selv om den ikke utgjør mirakler over slike størrelser.

 

For en tulle kommentar, man kaster ikke en ledning til wii maskina, man trenger den for å koble til og det med at den er i ferd med å dø ut er tullball og det vet du og jeg godt. Det er mange gamle maskiner som krever component kabler på tver. Dem som produserer tver er ikke dumme nok til å ta vekk hullet hvor man stikker inn kabler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...