Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Huff og huff, trenger ikke ta det så tungt.

 

Nå er det vel på tide noe som helst faller på plass med Wii U. Sist jeg var innom konsollen var vel rett over nyttår. Det er faktisk såvidt kommet ett par nye demoer en gang...men når det ikke kommer spill til konsollen, er det vel heller ikke så mye å ta demoer fra.

 

Er det da enda mere tragisk at du kommenterer det jeg syns var tragisk, med det tragiske? Er den den retningen vil skal ta det ?

 

:p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper neste Nintendo 3DS har bedre batteritid, mindre enn en time spilling er ganske

dårlig etter en full lading (var litt lengre når den var ny, har hatt den i ca 5 måneder).

Til og med Nintendo Game Boy Advance SP hadde bedre batteritid.

 

I tillegg håper jeg Nintendo gir ut The Legend of Zelda Majora's Mask til Nintendo 3DS,

samt et helt nytt Zelda spill, som dem faktisk holder på med nå. I tillegg skal dem gi ut

en oppdatert The Legend of Zelda The Wind Waker til Nintendo Wii U, før dem endelig

gir ut en ny Zelda til Nintendo Wii U også. Dette er neste år i 2014 og 2015.

 

oidgli.jpg

Endret av Starstar
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke testet Netflix på ps3, har vært innom på 360, men er så mye greiere med ATV egentlig.

 

Har ikke ATV selv, så har ikke testet det selv, men interface skal være bedre der, men bildekvalitet skal være (marginalt) bedre på PS3. Kan vel ha noe med at PS3 blir prioritert siden det er den plattformen med mest brukere, og det har vært den plattformen som har fått nye funksjoner raskest. Men selve interfacet synes jeg kunne vært forbedret.

 

Man bruker ikke ps3 for og søke på internett for og si det sånn, man det er elendig program. Men youtube på Vita er faktisk kjempebra

 

Jeg snakker om selve Youtube-appen. Brukte en amerikansk bruker for å laste det ned. Pur drit.

Lenke til kommentar

For en tragedie at du i det hele tatt kommenterer det tragiske.

 

Vettu, ta deg en bolle, nyt den, og fortell meg gjerne om en konsoll som hadde alt på plass fra dag 1.

 

Dette er lattelig. Wii U har potensiale til å bli bra. Det kommer til å komme fantastiske spill til den, kontrolleren er konge, og Miiverse er utrolig kult. MEN DET HJELPER INGEN TING UTEN SPILL. Faktum er at dette er det største togkrasjet av en lansering som noensinne har vært av en av de fire store (Nintendo, Sony, MS og Sega). Ikke siden obskure maskiner som Virtual Boy, Atari Jaguar eller Philips CDi midt på nittitallet har vi sett en dårligere lansering. Selv jeg, kanskje den største Nintendo-fanen på dette forumet, har knapt skrudd den på etter jul. Hva sier det? Jo det sier at maskinen så langt har alvorlige problemer, og Mala og andre er i sin fulle rett til å uttrykke sin frustrasjon over det - de har tross alt betalt penger for den og forventer et vist nivå av Nintendo (da er det annerledes med troll som Zombien og Samco, de skal du bare ignorere).

 

Når det er sagt, jeg er overbevist om at Nintendo vil ha en meget godt høst med en rekke gode spill, og det starter i august med Pikmin 3. Og selv om PS4 og Xbox Infinity kommer ut til høsten, så tror jeg faktisk at jeg og en del andre Wii U-eiere skal få vel så mye å kose oss med som det som ihvertfall starten av disse konsollene vil se. Med mindre The Last Guardian plutselig skulle være et lanseringsspill til PS4 :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Morfeo er den eneste personen jeg stoler på når det gjelder Nintendo.

Han er alltid der for og forklare og jeg gir han en stjerne i kveld for sin dedikasjon og hjelpsomhet.

Pluss at han har selvironi og forstår hva folk klager om.

 

Han kan få en Playstation fanboy til og kjøpe en Nintendo Wii U.

 

Takk for dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg valgte klokelig å sitte på gjerdet et år eller to med Wii U. Virker ikke som jeg gikk glipp av noe veldig stort, når jeg var hjemme i jula var det eneste vi spilte Nintendo Land og noen gamle emulator-spill. Zombie U var kjekt som tech demo i starten, men ble veldig fort traurig og kjedelig.

 

Jeg kom ganske seint i Wii-båten også, men da var det kommet så mange spill at det var som å plaske i et godt oppvarmet basseng med gode titler i alle genrer, så det angret jeg ikke et sekund på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har et spørsmål jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med.

 

Skal selge min originale 3DS, og bestille en 3DS XL. Fikk et tilbud fra en person som ville hente 3DS-en allerede i morgen, men jeg har enda ikke fått min 3DS XL.

 

Er det mulig å ta backup av alt 3DS-innholdet mitt, uten å ha en annen DS å overføre det til? Et SD-kort for eksempel?

 

Det jeg vil overføre er en god del virtual console-spill, samt et nedlastbart 3DS-spill, i tillegg til alt annet som pleier å følge med.

 

Eller må jeg vente til jeg får en annen 3DS å overføre til?

 

Du må vente. Eneste måten å overføre allerede kjøpte eShop-spill på er ved å bruke System Transfer Tool mens begge maskinene er på nett. Tror jeg :)

Lenke til kommentar

Dette er lattelig. Wii U har potensiale til å bli bra. Det kommer til å komme fantastiske spill til den, kontrolleren er konge, og Miiverse er utrolig kult. MEN DET HJELPER INGEN TING UTEN SPILL. Faktum er at dette er det største togkrasjet av en lansering som noensinne har vært av en av de fire store (Nintendo, Sony, MS og Sega). Ikke siden obskure maskiner som Virtual Boy, Atari Jaguar eller Philips CDi midt på nittitallet har vi sett en dårligere lansering. Selv jeg, kanskje den største Nintendo-fanen på dette forumet, har knapt skrudd den på etter jul. Hva sier det? Jo det sier at maskinen så langt har alvorlige problemer, og Mala og andre er i sin fulle rett til å uttrykke sin frustrasjon over det - de har tross alt betalt penger for den og forventer et vist nivå av Nintendo (da er det annerledes med troll som Zombien og Samco, de skal du bare ignorere).

 

Når det er sagt, jeg er overbevist om at Nintendo vil ha en meget godt høst med en rekke gode spill, og det starter i august med Pikmin 3. Og selv om PS4 og Xbox Infinity kommer ut til høsten, så tror jeg faktisk at jeg og en del andre Wii U-eiere skal få vel så mye å kose oss med som det som ihvertfall starten av disse konsollene vil se. Med mindre The Last Guardian plutselig skulle være et lanseringsspill til PS4 :)

 

Det var litt av poenget mitt. Vil tippe 9/10 som kommenterer her allerede vet hva Nintendo sliter med. At man da skrur på sin konsoll etter et halvt år og håper på at utvalget er bedre?! Da det allerede klart utrykkes fra forumet at lite har endret seg, for så å skrive det her på nytt.

 

Ok, ok, litt hårsår og alle kan mene det enn vil.

 

Tingen er at utvalget er ikke "såå" dårlig, men det er dårlig anno 2013 da vi forventer bedre. Lanseringen er mislykket fra Nintendo sin side, men ikke kom å si at PS3 eller Xbox360 gjorde det veldig mye bedre de første 12mnd. Verken utvalget, eller antall konsoller solgt. Her har faktisk Nintendo enda 4-5 mnd til å endre status til: =winning, ved å utgi kjent Nintendo first party utvalg, fra November/Desember måned.

 

Og de som tror PS4 eller Xbox720 får en flying start, blir nok enda mer skuffet.

 

Du skriver om togkrasj. Jaha, skal vi begynne å nevne virkelige krasj? Det vil si systemer som sende et firma ut av krigen, lanseringen av konsoller som ikke solgte, og ikke minst konsoller som fortsatt sliter i dag.

 

Nintendo sliter, ja, men det er ikke svart. De har enda 4-6 mnd på seg. Status etter 24mnd vil være den største faktoren. Løsner det ikke etter 24mnd, blir det tøft.

 

Personlig synes jeg utvalget er veldig OK. Har ikke brukt maskinen i stor grad fra Januar til Mars måned utfra loggen min. Men fra Mars har jeg vært virkelig aktiv. Ser for meg at til høsten vil jeg være enda mer aktiv. Synes forresten synd på de som bruker 1 maskin for sitt underholdnings senter. Du ender opp med å vente lenge mellom gode spill for din egen smak. Mens de fleste i dag har flere valg.

 

Nintendo for de gode first party spillene, PC/PS3 til alt annet.

Endret av Zelkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den fordi jeg ville spille Mario, var nysjerrig på konsollen, og viste at jeg kom til å kjøpe den før eller siden uansett. Jeg angrer overhodet ikke.

 

Ikke jeg heller og jeg har 2 Wii U'er

Jeg viste hva jeg får med Nintendo som jeg har fått på samtlige konsoller fra Nintendo, nemlig eksklusivene som er verdt en maskin med kommende Super Mario Universe , Zelda U ,WindWaker HD, (please Metroid), Mario Kart, Smash Bros og maaange fler

 

Jeg er storfornøyd med Wii Un selvom med litt lunken spill-biblotek, men man kan ikke forvente 20+ spill på Wii U som er eksklusive på 1 år :)

Tar det med knusende ro, for jeg vet hva jeg får senere!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg av Morfeo lenger oppe. (Har du hatt et annen brukernavn før? Kan ikke si jeg kjenner det igjen)

 

Nintendo er i en svært prekær situasjon. Jeg er ikke spesielt bekymret for min egen del, så lenge Nintendos egne spill kommer til konsollen etter hvert så er jeg fornøyd. Jeg tar meg råd til å ha alternativer når det gjelder spillplattformer, og det burde alle gamere unne seg etter min mening.

 

Det som er mer tvilsomt er om Nintendo klarer seg .

Lenke til kommentar

Hva skal du egentlig med to stk Wii U? Jeg bare lurer, synes det er rimelig sært. Litt som Samco som skrøt av at han har hatt 23 360er eller hva det nå var.

 

Alle spillene jeg har prøvd på Wii U av Wii spillene, ser alle flottere ut, pluss man får bedre lyd på Wii U da Wii støtter ikke 5.1 så vidt jeg vet.

Det var ihvertfall min hovedgrunn til å ha 2 stk.

Min andre grunn er jeg har over 15 spill som er kjøpt på gamle Wii, overført til Wii U nummer 2!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Alle spillene jeg har prøvd på Wii U av Wii spillene, ser alle flottere ut, pluss man får bedre lyd på Wii U da Wii støtter ikke 5.1 så vidt jeg vet.

Det var ihvertfall min hovedgrunn til å ha 2 stk.

Min andre grunn er jeg har over 15 spill som er kjøpt på gamle Wii, overført til Wii U nummer 2!

 

Sorry, men skjønte ikke mye av det der. Bruker du den andre til lagring eller noe?

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...