Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapp gjennomgang av interessante spill på vei:

 

Rayman Legends (30. august)

Pikmin 3 (antatt august/september)

Wonderful 101 (sommeren/høsten?)

Yarn Yoshi (høsten?)

Mario Kart 8 (til jul)

3D Mario plattformspill (til jul)

Zelda: Wind Waker remake (sent 2013/tidlig 2014)

Bayonetta 2 (2014?)

X (2014)

Super Smash Bros. 4 (2014/2015?)

Zelda U (2015/2016?)

 

Ikke så mange spill å se fram til, men X er oppfølgeren til kritikerroste JRPG-et Xenoblade og bør nok passe deg bra. Dragon Quest X er ute i Japan, men dette er et MMORPG og spørs om det noen gang kommer ut i Vesten. Ikke noe Final Fantasy er annonsert til konsollen.

 

takk for hjelpen. ser urimelig tynt ut ja, må si meg enig i det. ps4 blir det ikke uansett har bestemt meg for wii u denne gangen.

Lenke til kommentar

Men du må vel legge til mva. på 25% slik at du må ut med 1688 kr, noko som igjen er utan frakt. Ser på prisjakt at du får basic for 1974 kr frå Proshop.no, inkludert frakt, så alt etter kva du må betale for å få den tilsendt til Norge er ikkje det mykje å hente.

Lenke til kommentar

Hva så? Det er lov å selge og kjøpe bruktspill, men ikke lov å kopiere dem. Ser du virkelig ikke problemet her? Om du ikke synes det er 'rettferdig' eller hva du nå kaller det at vi kan kjøpe bruktspill, får du jo bare klage til de som driver og lager lovene her i landet? Du kan dog trøste deg med at Sony, Microsoft og Nintendo ikke liker bruktsalg, så det blir nok mindre og mindre av det. Allerede på PS4 vil det nok bli mye verre å kjøpe og selge brukte spill, fordi så mange spill gis ut på nettet i tillegg til butikk.

Lenke til kommentar

Alle bør betale for spill. Men selvsagt bør bruktsalg være tillatt. Når du kjøper spillet, er det ditt og du bestemmer hva du vil gjøre med det. Dessuten, retro-communityen ville jo vært død om ikke bruktsalg var tillatt. Det ville vært en tragedie om ikke man kunne ha en slik hobby. (driver ikke med det selv, men liker ideen)

Lenke til kommentar

Alle bør betale for spill. Men selvsagt bør bruktsalg være tillatt. Når du kjøper spillet, er det ditt og du bestemmer hva du vil gjøre med det. Dessuten, retro-communityen ville jo vært død om ikke bruktsalg var tillatt. Det ville vært en tragedie om ikke man kunne ha en slik hobby. (driver ikke med det selv, men liker ideen)

 

Hvis piratkopiering ikke hadde eksistert ville selskapene ikke hatt så mye imot bruktsalg tror jeg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke hadde diabetes kunne jeg spist så mye kake jeg ville. :)

 

Jeg kan uansett ikke se at piratvirksomhet har noe med bruktsalg å gjøre. Det blir som å sammenligne epler og pærer. Begge koster penger, og begge er frukt, men der stopper likheten. ;)

 

Det krever vel mindre arbeid å kopiere et spill enn å kjøpe det brukt? for piraten vel å merke, hvis det ikke hadde eksistert piratkopiering mener jeg ikke industrien hadde reagert på bruktsalg, min påstand.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar
Når du kjøper spillet, er det ditt og du bestemmer hva du vil gjøre med det.
Man skulle tro det, men der tar du nok feil. Ærlig talt tror jeg det er her hovedgrunnen til mye av piratvirksomheten ligger. Du eier faktisk ikke spillet, men lisensen til å spille det. Det er to helt forskjellige ting. For å forklare det så enkelt som mulig kan vi ta to eksempler.

 

Eksempel 1: Du eier spillet. I stedet for å bare kjøpe én kopi, kjøper du like greit to. Den ene beholder du selv, og bruker som et vanlig spill. Men den andre? Det er du som eier spillet, så du modifiserer det litt, endrer navnet og gir det ut på billigsalg som ditt eget. Du kan selvsagt ikke gi ut Super Mario Galaxy som ditt eget, men du kan endre litt her og der på Mario, fiendene, brettene osv, og gi det ut som Awesome Italian Plumber Universe. Det er jo du som eier spillet, så dette har du full rett til.

 

Eksempel 2: Du eier lisensen. Du har kjøpt et spill du liker, og siden damen din også vil prøve det har du lyst å installere det på hennes PC også. Men å kjøpe to fysiske utgaver av hvert eneste spill tar for mye plass, og å laste ned alle spillene to ganger tar for lang tid (spesielt om du har tregt internett.) Hva nå? Enkelt. Bare ta platen spillet kom på, og installer spillet på begge PCene. Enkelt og greit, og fullstendig lovlig (så vidt jeg vet.) Det som ikke er lov, er å faktisk spille det på noen av maskinene før du har bevist at du eier lisensen til å bruke det. Dette gjøres ved å taste inn den CD-key, serial key eller hva de nå kaller det. Men denne fungerer bare en gang, så når damen din vil starte spillet på sin maskin må hun først gå på nettet og kjøpe en egen lisens. Da får hun en egen nøkkel hun kan taste inn og spille.

 

Siden det er så mye paranoia ute og går er det sjelden spill lar seg installere uten å taste inn nøkkelen først, men strengt tatt burde det ikke være mulig å taste inn en annen nøkkel enn den som kom med spillet, om den nøkkelen er ekte nok. Så hvordan påvirker dette piratkopiering? Ganske enkelt, i grunnen. På mange måter er piratkopiering fullt lovlig. Klienten du bruker er egentlig totalt uinteressant. Det som ikke er lovlig, er å faktisk bruke klienten til noe som helst uten å ha lisens til å bruke den. Så har du en gyldig nøkkel burde det ikke være noe i veien for å laste ned spillet fra en torrentside i stedet for å kjøpe det i butikken.

 

Dette påvirker også bruktsalget direkte. Det er ikke selve spillene du kjøper og selger, men lisensen til å bruke den. Med andre ord er det helt lovlig å kjøpe og selge brukte spill, fordi du bare selger en kopi av gangen. Det piratene gjør er å gi bort samme lisens til mange folk, noe som selgsagt ikke er lovlig.

 

For å ta et litt enklere eksempel enn alt dette er det bare å se på en bil. Alle kan kjøpe en bil om de har råd. Er du fem år og har nok penger kan du helt fint kjøpe deg en bil. Det du ikke kan er å kjøre bilen uten å ha gyldig sertifikat. For å sette det på spissen er bruktsalgt å selge sertifikatet ditt til noen andre, mens piratene kopierer sertifikatet og gir det til hvem som helst. Dere ser hva jeg vil frem til?

Lenke til kommentar

takk for hjelpen. ser urimelig tynt ut ja, må si meg enig i det. ps4 blir det ikke uansett har bestemt meg for wii u denne gangen.

 

Nja, er ikke så verst liste det der da. I tillegg til de han nevner over er det også ymse annet.

 

Nesten alle er mulitplattform, men dog:

 

Deus Ex Human Revolution: Directors Cut ( Wii U ekslusiv, dog stammer det fra Human Revolution fra de andre konsollene, men med store forbedringer og tillegg )

Resident Evil: Revelations HD

Ducktales: Remastered ( Remake fra Capcom av det klassiske Ducktales spillet til NES )

Splinter Cell Blacklist

Assassins Creed 4: Black Flag

Watch Dogs

Shovel Knight

Cryamore

The 90's Arcade Racer

Forgotten Memories

 

I tillegg kommer jo et nytt spill fra Retro Studios, ryktene er mange, noen spår et nytt Metroid spill, et nytt StarFox eller kanskje en helt ny spillserie.

 

Spill som ikke bekreftet, men som ryktes:

 

Call og Duty: Ghosts ( Denne er "omtrent" bekreftet )

Zombi U 2

GTA V ( Mye rykter om en Wii U versjon )

Rainbow Six

 

 

Edit: Wohoo, innlegg nr 100! :)

Endret av Green Leaf
Lenke til kommentar

TimeGate Studios, the Sugar Land, Texas-based developer of Section 8 and co-developer of Aliens: Colonial Marines, filed a petition for Chapter 11 bankruptcy protection in Texas Southern Bankruptcy Court on Wednesday, according to court documents obtained by Polygon.

 

 

The petition filed by TimeGate lists less than 50 creditors owed money by the game developer and total liabilities ranging from $10 million to $50 million.

 

TimeGate's top creditors include companies like Unreal Engine developer Epic Games, online game service Agora Games and transmedia developer DJ2 Entertainment.

 

Creditors listed in court documents also include a local pizzeria, to whom TimeGate owes $34.80, and video game agency Birthplace Management Group, which is owed $20,539.20.

 

http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2013/may/03/game-links-press-start

 

When an individual or business is unable to make payment to creditors to pay off their debts, they can file for bankruptcy protection under the bankruptcy laws of the United States.

 

For an individual, bankruptcy protection may involve either a cancellation of most debts, along with the selling off of some of their assets, or a structured plan to pay down the debts that are owed.

 

http://www.wisegeek.com/what-is-bankruptcy-protection.htm

 

Har de ikke solgt til forventningene med Aliens tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...