Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Veldig bra innlegg av Morfeo lenger oppe. (Har du hatt et annen brukernavn før? Kan ikke si jeg kjenner det igjen)

 

Nintendo er i en svært prekær situasjon. Jeg er ikke spesielt bekymret for min egen del, så lenge Nintendos egne spill kommer til konsollen etter hvert så er jeg fornøyd. Jeg tar meg råd til å ha alternativer når det gjelder spillplattformer, og det burde alle gamere unne seg etter min mening.

 

Det som er mer tvilsomt er om Nintendo klarer seg .

 

Som Ginecologo skrev, jeg er taterfyrings. Nintendo klarer seg alltids, men de må nok finne seg i en mye mindre markant rolle i mediet i fremtiden, og det er ikke usannsynlig at de vil få en litt sånn status som kanskjer Neo Geo hadde på nittitallet - en maskin for de største entusiastene. Ellers helt enig i at man bør ha flere plattformer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har klart seg i over 100 år, skal nok mere til enn en litt kjedelig konsoll launch for å vippe dem av pinnen. Dessuten er den japanske business-ånden helt forskjellig fra vesten. I vesten sparker man bare noen utviklere. Det skjer ikke der borte. De bare kommer seg videre, og samme utviklerne jobber gjerne i samme firma i 20-30 år.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Q: Is there any chance that while in talks with Nintendo you can bring up a possible re-release of the GameCube's Eternal Darkness as a Virtual Console release?

It would allow hype to build on the game and allow people who had not played before to get into the series!

 

A: We will definitely discuss that. Thanks for the suggestion!

 

http://www.cubed3.com/news/18744/1/precursor-keen-on-eternal-darkness-gamecube-re-release.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det. Det har sine irritasjonsmomenter som alle survival horror-spill har (kameravinkler kan ikke endres, kan ikke "locke" og bevege seg samtidig, lett å bli presset inn i et hjørne og ikke komme seg løs m.m). Men det har et veldig interessant spells system du lærer gradvis.

Kampsystemet er interessant, det lar deg targete forskjellige kroppsdeler på monstrene, hvis du slår av dem hodet kan de ikke se lengre og bare går rundt i blinde og slår. Slår du av en arm mister de den til å slå deg med, osv. I tillegg lærer du å enchante våpnene dine med forskjellige farger, der hver farge er sterkere mot en anna farge monster, ala Pokemon sitt elemental resistance system. Ikke superviktig, men gjør noen kamper mye lettere hvis du har riktig farge på våpenet ditt.

 

Og stemmeskuespillerne er utrolig gode, tror det er samme gjengen som har mange av stemmene i Legacy of Kain-serien (også laget av samme utvikler).

Det er også et av få survival-spill som bruker melee-våpen fremfor større og større geværer, siden du spiller historien til masse forskjellige folk i forskjellige tidsepoker. Brettene er som kapitler i livet til forskjellige personer i forskjellige tider, helt fra 600 AD frem til nåtiden, og alle omhandler at personen finner Tome of Eternal Darkness og møter sitt endelikt som følge av det, stort sett da kapittelet slutter.

 

Også har du avkommet til en av de som fant boka i nåtiden som utforsker huset til bestefaren imellom disse kapitlene, og unlocker nye muligheter etterhvert som de andre finner nye runer til spells som kan åpne opp nye områder i huset i nåtiden. Du leter egentlig bare etter nye kapitler fra boka som lar deg spille historien til en karakter fra fortiden.

 

En ting lærte den harde måten, er at spillet aldri autosaver. Jeg spilte 2 timer igår kveld, døde, så bare resatte spillet og tok meg til forrige save igjen, så jeg måtte spille alt en gang til.

 

Også har man Sanity-aspektet, som trigger uvirkelige hendelser hvis sanityen din er lav, f.eks. hører du lyder i huset, telefonen ringer med merkelige beskjeder, kameraet blir litt skjevt, du ser ting som egentlig ikke skjer osv.

Har også lest at spillet kødder og lar deg tro savegamene dine er slettet selv om de ikke er det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden her, ironi arter seg vekslende på internett.

Jeg har ikke tenkt til å skaffe meg emulator, men har bestilt Eternel Darkness av en på finn,

men mange pirater hevder at de kjøper det de liker etter at de har "prøvd" produktet, er Eternal Darkness verdt å skaffe seg for Gamecube Bytex? :hmm:;)

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Min "anmeldelse" gjelder uansett hvordan du skaffer deg spillet. Sjekk metacritic for mere praise av samme sorten. De fleste vil holde det på Top 10-lister over beste survival-horror spill noensinne. Jeg har aldri spilt det før, så jeg famler meg fremover og liker det godt.

 

Det tar ikke så lang tid å bli vant med lav-polygon karakterer som jeg hadde trodd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Takk for andmeldelsen, spillet har gått meg hus forbi og det har fått strålende krittiker i sin tid, når de annonserte en oppfølger hadde jeg lyst til å prøve orginalen.

 

Du vet du kan spille gamecube-spill på Wii? Jeg vil si at spillet nok er litt oppskrytt, men det er såpass unikt at det er lett verdt å skaffe seg å spille gjennom. Tipper du enkelt finner en versjon på ebay for rundt en hundrelapp.

 

Og damn you Bytex, nå spørs det om ikke jeg også må ta meg en ny gjennomspilling ganske snart!

Endret av Morfeo
Lenke til kommentar

Du vet du kan spille gamecube-spill på Wii? Jeg vil si at spillet nok er litt oppskrytt, men det er såpass unikt at det er lett verdt å skaffe seg å spille gjennom. Tipper du enkelt finner en versjon på ebay for rundt en hundrelapp.

 

Og damn you Bytex, nå spørs det om ikke jeg også må ta meg en ny gjennomspilling ganske snart!

 

Ja, klar over det, men det er kosen med å fyre opp Gamecuben jeg liker å.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er kulest er at du spiller så mange helt forskjellige karakterer. Alle starter på scratch, bortsett fra runes og spells som er registrert i Tome of Eternal Darkness, som er universal for alle. Når en oppdager en ny rune eller spell, har alle tilgang til den i sine kapitler. Du kan ikke hoppe mellom folk som du vil, du spiller ferdig historien til en kirketjener fra 600-tallet, så er du ferdig med han.

De har ingen sammenheng med hverandre, og de fleste har ingen anelse om hva de vikler seg inn i.

Det er et plot om å ta over verden som går gjennom alt som en slags rød tråd, som utfolder seg i pre-rendrede cutscenes med veldig gode voice actors, selv om hovednarratoren virker som han sliter litt og blander amerikansk og britisk sammen.. I neste kapittel er du plutselig en ridder fra 1200-tallet i England.

Kapitlene virker være ganske korte, 30 min-1 time, så utforsker du et nytt område i villaen i nåtiden til du finner neste kapittel og spiller en ny karakter igjen.

 

 

Dør en av karakterene, er det game over, siden han ikke fikk gjort ferdig sin del om å beskytte verden mot det som kommer til å skje i fremtiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Eternal Darkness er veldig bra. Et av de mest stemningsfylte spillene jeg har spilt, med de forskjellige tidsepokene som oser av mystikk. Kontrollen er jo så som så, men jeg synes det er litt av sjarmen med slike spill. Etter å ha vært igjennom alle de gamle Resident Evil og Silent hill spillene så er en nå uansett blitt vandt med slikt.

 

Dessverre kom jeg meg aldri helt igjennom Eternal Darkness, var noe greier på slutten der som bare var forvirrende og egentlig mest kjedelig.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Nintendo wins U.S. appeals court decision over Wii

 

Nintendo Co, one of the world's largest makers of video game players, won a U.S. appeals court decision in a patent case that will allow it to keep importing its popular Wii system into the United States.

 

Motiva, which is based in Dublin, Ohio, had claimed that Wii infringed two patents for a system to track a game user's position and body movement.

 

Wii's major competitors include Sony Corp's PlayStation and Microsoft Corp's Xbox.

 

http://au.news.yahoo.com/technology/news/article/-/17135133/nintendo-wins-u-s-appeals-court-decision-over-wii/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...