Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klart det er for tidlig å si om Wii U er en gigantsuksess. Jeg kom med min spådom basert mest på min egen magefølelse, akkurat som proffe kommentatorer og analytikere.

 

Man virker liksom mer seriøs hvis man er kritisk og pessimistisk, men optimistene har oftest fått rett til slutt når det gjelder Nintendo (og andre ting, for den saks skyld).

Det har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre hvem som har fått rett før? Ikke for å være ufin altså, men å legge tidligere gjetning til grunnlag for videre gjetning blir fortsatt bare gjetning.

Lenke til kommentar

[

Det har vel egentlig ikke så mye med saken å gjøre hvem som har fått rett før? Ikke for å være ufin altså, men å legge tidligere gjetning til grunnlag for videre gjetning blir fortsatt bare gjetning.

 

Enig i at det er et svakt argument alene, men det må være en systematisk feil i analysene til de som alltid spår dommedag.

 

Jeg ser at COD på Wii U vekker begeistring fordi man kan spille lokal multiplayer med to separate og gode skjermer. Det var en fordel jeg ikke har tenkt mye på før. Wii U har kanskje ikke samme WOW-faktor som Wii, men jeg tror den vil "vokse" når folk får oppleve den ekstra skjermen.

 

Greit å se at Wii U klarer å dra rundt to høyoppløste skjermer uten lugging. ( krever mer enn å splitte en skjerm, regner jeg med).

 

Jeg tror fortsatt Wii U har ytelse som en mid/low-end PC (la oss si 4-5x kraftigere GPU enn de andre), og er fullt ut i stand til kjøre 1080p på ganske avanserte spill, i det minste på én skjerm. Det er også en slags gjetning (litt ironisk når det er bekreftet av activision) basert på hvilken pris/ytelse jeg ville valgt hvis jeg var Nintendo.

Lenke til kommentar

Den vil garantert selge ut de 3 millioner konsollene som det ryktes Nintendo vil shippe før jul. Bare Wii-navnet og Mario-spillet alene vil sørge for det. Også har man hardcore Nintendo-fans i tillegg. Jeg tror man må forhåndsbestille tidlig eller stå i kø for å få den på lanseringsdagen i Norge. Tipper hver butikk får kun 20 konsoller i snitt.

 

Veldig tidlig å si, men på lang sikt tror jeg ikke konseptet er fengende nok til at den blir en suksess på linje med Wii.

Lenke til kommentar

Det gjenstår å se om Wii U blir tatt helt inn idet gode selskap av tredjeparsutviklere. Det har jo blitt litt standard at store spill blir utgitt for PS3/XBox360/PC, og det ville jo vært greit om Wii U kjøpere får være med på moroa.

 

Fortsatt er det noen utviklere som erklærer seg skeptiske til Wii U (Id software f.eks):

 

http://www.cinemablend.com/games/Doom-3-BFG-Coming-Wii-U-Vita-iOS-Because-id-Software-Doesn-t-Have-Time-46739.html

 

I og med at de ikke selv satser på konsollen, ser de seg best tjent med å snakke den ned:

 

http://www.gamesthirst.com/2011/06/13/id-software-wii-u-tech-on-level-with-ps3360/

 

Jeg er i det konspiratoriske hjørnet i dag...

Lenke til kommentar

Wii U har et langt stykke å gå når det gjelder third party.

 

Hvis vi tar en titt på de største multiplattformseriene for 1. halvår:

 

Bioshock Infinite

Devil May Cry

Dead Space 3

Crysis 3

Grand Theft Auto V

Lost Planet 3

Metal Gear Solid Revengeance

Splinter Cell Blacklist

Tomb Raider

 

Ingen kommer til Wii U.

 

Konsollen vil slite med å skaffe seg typiske PS360 gamere hvis trenden fortsetter.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at ingen av disse titlene kommer til wii u? Så vidt jeg vet så ble det ikke annonsert før forrige torsdag at black ops 2 skulle gis ut på wii u. Og gta v har ikke blitt annonsert til noen konsoller enda. Er bare spillet i seg selv som er annonsert.

 

Jeg vil tippe at hvertfall en tredjedel av spillene du nevner også vil komme på wii u, før eller senere.

Lenke til kommentar

Wii U har et langt stykke å gå når det gjelder third party.

 

Hvis vi tar en titt på de største multiplattformseriene for 1. halvår:

 

Bioshock Infinite

Devil May Cry

Dead Space 3

Crysis 3

Grand Theft Auto V

Lost Planet 3

Metal Gear Solid Revengeance

Splinter Cell Blacklist

Tomb Raider

 

Ingen kommer til Wii U.

 

Konsollen vil slite med å skaffe seg typiske PS360 gamere hvis trenden fortsetter.

 

Jeg tror det skal mye til å få den gjengse, selvutnevnte "hardcore" gameren, over på Wii, og det tror jeg utviklerne vet. Joda, jeg tror vi vil se en del av de store multiplattformaspillene på WiiU, også noen av de på denne listen. Først og fremst nå i begynnelsen før nye PS og Xbox maskiner, men også etterpå har jeg tro på en bredere og bedre tredjeparts-støtte enn det har vært på de tre siste Nintendokonsollene.

 

Samtidig som det også denne generasjonen, neppe er WiiU en går til for de største blockbusterne.

Lenke til kommentar

Det gjenstår å se om Wii U blir tatt helt inn idet gode selskap av tredjeparsutviklere. Det har jo blitt litt standard at store spill blir utgitt for PS3/XBox360/PC, og det ville jo vært greit om Wii U kjøpere får være med på moroa.

 

Fortsatt er det noen utviklere som erklærer seg skeptiske til Wii U (Id software f.eks):

 

http://www.cinemable...Time-46739.html

 

I og med at de ikke selv satser på konsollen, ser de seg best tjent med å snakke den ned:

 

http://www.gamesthir...el-with-ps3360/

 

Jeg er i det konspiratoriske hjørnet i dag...

Regner med dette er ment som en spøk. Du tar PR-mannen fra Activision sine utsagn i god tro men regner med at tidenes mest innoverende og innflytelsesrike grafikkprogrammerer snakker usant? Vær klar over at John Carmack egentlig ikke er så interessert i spill og konsoller i likhet med mange av de flinkeste folkene i bransjen som på en måte har skapt retningslinjene for dataspill, både gameplay og grafikk.

Enig i at det er et svakt argument alene, men det må være en systematisk feil i analysene til de som alltid spår dommedag.

 

Jeg ser at COD på Wii U vekker begeistring fordi man kan spille lokal multiplayer med to separate og gode skjermer. Det var en fordel jeg ikke har tenkt mye på før. Wii U har kanskje ikke samme WOW-faktor som Wii, men jeg tror den vil "vokse" når folk får oppleve den ekstra skjermen.

 

Greit å se at Wii U klarer å dra rundt to høyoppløste skjermer uten lugging. ( krever mer enn å splitte en skjerm, regner jeg med).

 

Jeg tror fortsatt Wii U har ytelse som en mid/low-end PC (la oss si 4-5x kraftigere GPU enn de andre), og er fullt ut i stand til kjøre 1080p på ganske avanserte spill, i det minste på én skjerm. Det er også en slags gjetning (litt ironisk når det er bekreftet av activision) basert på hvilken pris/ytelse jeg ville valgt hvis jeg var Nintendo.

Vel, la oss at Wii U kjører to Upader uten at annen skjerm tilkoblet. Upad-skjermen har en oppløsning på 854×480 px, som vil si totalt 0,41 megapixler for en native feed. 720p tilsvarer rundt regnet 0,9 megapixsler, så dermed burde Wii U greie dette scenarioet fint siden vi vet at NSMBU, Pikmin 3 og NintendoLand kjører native 720p. Kobler du derimot til en ekstra Upad må nok oppløsningen reduseres for hver feed vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det gjenstår å se om Wii U blir tatt helt inn idet gode selskap av tredjeparsutviklere. Det har jo blitt litt standard at store spill blir utgitt for PS3/XBox360/PC, og det ville jo vært greit om Wii U kjøpere får være med på moroa.

 

Fortsatt er det noen utviklere som erklærer seg skeptiske til Wii U (Id software f.eks):

 

http://www.cinemable...Time-46739.html

 

I og med at de ikke selv satser på konsollen, ser de seg best tjent med å snakke den ned:

 

http://www.gamesthir...el-with-ps3360/

 

Jeg er i det konspiratoriske hjørnet i dag...

Regner med dette er ment som en spøk. Du tar PR-mannen fra Activision sine utsagn i god tro men regner med at tidenes mest innoverende og innflytelsesrike grafikkprogrammerer snakker usant? Vær klar over at John Carmack egentlig ikke er så interessert i spill og konsoller i likhet med mange av de flinkeste folkene i bransjen som på en måte har skapt retningslinjene for dataspill, både gameplay og grafikk.

Enig i at det er et svakt argument alene, men det må være en systematisk feil i analysene til de som alltid spår dommedag.

 

Jeg ser at COD på Wii U vekker begeistring fordi man kan spille lokal multiplayer med to separate og gode skjermer. Det var en fordel jeg ikke har tenkt mye på før. Wii U har kanskje ikke samme WOW-faktor som Wii, men jeg tror den vil "vokse" når folk får oppleve den ekstra skjermen.

 

Greit å se at Wii U klarer å dra rundt to høyoppløste skjermer uten lugging. ( krever mer enn å splitte en skjerm, regner jeg med).

 

Jeg tror fortsatt Wii U har ytelse som en mid/low-end PC (la oss si 4-5x kraftigere GPU enn de andre), og er fullt ut i stand til kjøre 1080p på ganske avanserte spill, i det minste på én skjerm. Det er også en slags gjetning (litt ironisk når det er bekreftet av activision) basert på hvilken pris/ytelse jeg ville valgt hvis jeg var Nintendo.

Vel, la oss at Wii U kjører to Upader uten at annen skjerm tilkoblet. Upad-skjermen har en oppløsning på 854×480 px, som vil si totalt 0,41 megapixler for en native feed. 720p tilsvarer rundt regnet 0,9 megapixsler, så dermed burde Wii U greie dette scenarioet fint siden vi vet at NSMBU, Pikmin 3 og NintendoLand kjører native 720p. Kobler du derimot til en ekstra Upad må nok oppløsningen reduseres for hver feed vil jeg tro.

 

Wii U har 2GB RAM, noe som alene slår bena under påstanden til id software. Jeg velger inntil videre å tro på lekkasjene om GPU'en stemmer sånn nogenlunde.

 

Jeg skjønner ikke regnestykket ditt med 2 uPad'er. Cod og andre spill kjører rmed én uPad pluss en HDTV-skjerm.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror det skal mye til å få den gjengse, selvutnevnte "hardcore" gameren, over på Wii, og det tror jeg utviklerne vet. Joda, jeg tror vi vil se en del av de store multiplattformaspillene på WiiU, også noen av de på denne listen. Først og fremst nå i begynnelsen før nye PS og Xbox maskiner, men også etterpå har jeg tro på en bredere og bedre tredjeparts-støtte enn det har vært på de tre siste Nintendokonsollene.

 

Samtidig som det også denne generasjonen, neppe er WiiU en går til for de største blockbusterne.

 

Er for en sjelden gang 100% enig med dette!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Wii U har 2GB RAM, noe som alene slår bena under påstanden til id software. Jeg velger inntil videre å tro på lekkasjene om GPU'en stemmer sånn nogenlunde.

 

Jeg skjønner ikke regnestykket ditt med 2 uPad'er. Cod og andre spill kjører rmed én uPad pluss en HDTV-skjerm.

2 gig RAM gjør hjelper lite hvis CPUen viser seg å være en "enchanced" 3-kjerners broadway. Tror nok Carmack vet hva han snakker om, han står tross alt bak det beste multiplattformspillet på PS360 og dessuten det spillet med best grafikk på 360.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...