Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Når man ser gjennom hvilke spill som kommer ut, så er det helt utrolig hvor mye bra det er. Her er de jeg tenker jeg skal skaffe meg:

 

Skal ha uansett:

New Super Mario Bros. U

Nintendo Land

Rayman Legends

Trine 2: Director's Cut

Toki Tori 2

Nano Assault Neo

Assassin's Creed 3

Aliens: Colonial Marines

Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien

Monster Hunter 3 Ultimate

Skaffer ved gode anmeldelser og/eller ved prissenkning:

Call of Duty: Black Ops 2

Tank! Tank! Tank!

Tekken Tag Tournament 2 Wii U Edition

ZombiU

007 Legends

Sonic & All-Stars Racing Transformed

Batman: Arkham City Armoured Edition

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Darksiders 2

Disney Epic Mickey 2: The Power of Two

Game & Wario

Er ikke interessert i:

FIFA 13

Mass Effect 3: Special Edition

Ben 10 Omniverse

Cabela's Dangerous Hunts 2012

Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade

Game Party Champions

Just Dance 4

Lego City: Undercover

Madden NFL 13

Marvel Avengers: Battle for Earth

NBA 2K13

Rabbids Land

Rise of the Guardians: The Video Game

Scribblenauts Unlimited

SiNG Party

Sports Connection

Transformers Prime

Warriors Orochi 3 Hyper

Your Shape: Fitness Evolved 2013

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det rart at de store utgiverne der - som tross alt lever mye av salget i sitt hjemland, ikke har annonsert mer. Ting som Resident Evil, Street Fighter, Dead or Alive, Sonic, Final Fantasy. Disse tingene bør være på Wii U neste generasjon - for ikke å snakke om mer nisje-ting som Persona. Men det er jo enda tidlig, så kan jo hende ting endrer seg.

Finanskrisen har nok ført til at selskapene satser på enda mer det sikre enn tidligere. Det vil si på konsoller med en allerede stor og etablert brukerbase.I Japan satser man på PS3, PSP og DS/3DS. I Vesten satser man på PS3/360.

 

Det blir litt som med 3DS i starten. Det var først etter et skikkelig bra julesalg at Konami, Capcom etc. annonserte store eksklusive spill til den.

 

Jeg kan absolutt se for meg at Wii U blir den ledende hjemmekonsollen i Japan denne generasjonen. Sony har mistet Dragon Quest og eksklusiv Final Fantasy denne generasjonen. De kommer også ett år senere på markedet og Vita-salget har allerede gitt Sony mye negativ PR. Samtidig virker det som MS har gitt opp å få suksess i Japan.

Lenke til kommentar

Synes det er mye på den lista som jeg må ha.

 

Endel spill jeg ville ha kjøpt til PS3/X360 som jeg nå isteden vil kjøpe på Wii U pga den nye kontrolleren og forhåpentligvis litt mer eyecandy.

 

Bla så har Darksiders 2 hele 5 timer mer gamecontent. Black Ops 2 blir nok penest på Wii U av dagens konsoller og igjen med nye elementer pga kontrolleren.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke konsoll på dag 1 her. Ingen virkelig must-have for min del, men oppfatter det absolutt som en kvalitets lineup og absolutt spill som interesserer meg.

 

Vurderes ved gode anmeldelser/prissenkning:

Call of Duty: Black Ops 2

New Super Mario Bros. U

ZombiU

Rayman Legends

Trine 2: Director's Cut

Assassin's Creed 3

Lego City: Undercover

Scribblenauts Unlimited

Lenke til kommentar

Bla så har Darksiders 2 hele 5 timer mer gamecontent. Black Ops 2 blir nok penest på Wii U av dagens konsoller og igjen med nye elementer pga kontrolleren.

Akkurat der er jeg veldig skeptisk til om den nye kontrolleren vil tilføye noe, eller bare bli en distraherende gimmick.

 

Batman: Arkham City, Darksiders 2 og Trine 2 har jeg allerede. Call of Duty: Black Ops 2 og Assassin's Creed 3 vil jeg vente og se på anmeldelser og kommentarer om hvordan de funker på Wii U, hvis det ikke er noe nevneverdig bedre så kjøper jeg dem heller til PS3 som jeg allerede har og kjenner. Da sitter jeg igjen med:

 

New Super Mario Bros. U

Rayman Legends

Toki Tori 2

Monster Hunter 3 Ultimate

 

Disse frister litt, men i likhet med kilik så er det ikke nok til anskaffelse av konsoll på dag en. Venter på flere fristende spill eller en evt. prissenkning.

Lenke til kommentar

Bla så har Darksiders 2 hele 5 timer mer gamecontent. Black Ops 2 blir nok penest på Wii U av dagens konsoller og igjen med nye elementer pga kontrolleren.

Akkurat der er jeg veldig skeptisk til om den nye kontrolleren vil tilføye noe, eller bare bli en distraherende gimmick.

 

Batman: Arkham City, Darksiders 2 og Trine 2 har jeg allerede. Call of Duty: Black Ops 2 og Assassin's Creed 3 vil jeg vente og se på anmeldelser og kommentarer om hvordan de funker på Wii U, hvis det ikke er noe nevneverdig bedre så kjøper jeg dem heller til PS3 som jeg allerede har og kjenner. Da sitter jeg igjen med:

 

New Super Mario Bros. U

Rayman Legends

Toki Tori 2

Monster Hunter 3 Ultimate

 

Disse frister litt, men i likhet med kilik så er det ikke nok til anskaffelse av konsoll på dag en. Venter på flere fristende spill eller en evt. prissenkning.

Vil nok bli endel spill hvor det hele blir bare tullete og gimmick aktig. Men jeg har fks ikke spilt Batman: Arkham City og der virker det som spill opplevelsen blir dratt opp betraktelig synes jeg. Spillet er jo veldig mye ang alle disse duppedittene som batman har og det å kunne bruke kontrolleren til mye av det virker rett og slett kult.

 

Darksiders 2 har jeg ikke fått kjøpt enda og 5 timer mer innhold og forhåpentligvis noe bra bruk av kontrolleren gjør at PS3/X360 ikke vil bli brukt til det spillet heller.

 

Samme med Assasins Creed 3, mye rykter og lite konkret der om at spillet vil se bedre ut. Om dem har tatt i bruk kontrolleren på en bra måte der slik gjenstår jo å se.

 

Trine 2 har jeg heller ikke fått somlet meg til å kjøpe, og Wii U utgaven blir jo den beste etter hva jeg har forstått...så der blir heller ikke dem andre konsollene aktuelle.

 

Men da igjen så hadde jeg nok kjøpt konsollen om det var bare 1 spill som fristet bare litt....er veldig glad i ting som dette så det er egentlig kun en horribel pris som ville holdt meg igjen :p .

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Angående disse fem ekstra timene i Darksiders II så er jeg usikker på hvor godt det stemmer. Jeg tenker at det kommer mer an på hvordan du spiller og om du klarer å løse gåtene kjapt. Noen bruker kanskje fem timer, mens andre gjerne bruker to timer. Lurer litt på om det er den DLC-en som følger med Collectors Edition det er snakk om. Hvis det er den så får jeg den gratis på X360 når den kommer ut.

Lenke til kommentar

Angående disse fem ekstra timene i Darksiders II så er jeg usikker på hvor godt det stemmer. Jeg tenker at det kommer mer an på hvordan du spiller og om du klarer å løse gåtene kjapt. Noen bruker kanskje fem timer, mens andre gjerne bruker to timer. Lurer litt på om det er den DLC-en som følger med Collectors Edition det er snakk om. Hvis det er den så får jeg den gratis på X360 når den kommer ut.

 

Her er litt info jeg fant akkurat:

 

"It will be available at launch when the Wii U releases on November 18, and it will include "around five hours of additional content".

 

It will also include the first DLC expansion, Arugl's Tomb, as well as all pre-order bonuses from the other editions, totaling around five hours of playable content and new legendary weapons and armor. Some of the additional bonus-content is not found on other formats.

 

Taking advantage of the GamePad, Darksiders 2 on Wii U will use the touch screen to display map and objectives as well as giving quick access to abilities and Death's inventory.

 

The system's gyro functionality will be used to evade enemy attacks, manipulate objects in the world, and steer the character during swimming and riding sequences."

 

Virker jo som det er 5 timer ekstra og DLC og etc som har vært i dem andre utgavene..hmmm.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Huff det var dyrt.

 

Jaja, fredag kveld, så jeg kjørte like godt gjennom Mega Man X2. Fantastisk spill! Forstår ikke hvorfor ikke Capcom bare gjør som EA med Fifa/Madden og gir ut et slikt spill i året, kan jo ikke koste stort, og er jo fantastisk kule å spille. Vi trenger noe mer 2d-plattformere spesielt på 3DS.

Lenke til kommentar

Jeg har pre ordra Nintendo Wii U Premium for 3499.kr, og ZombiU for 499.kr, og pris for det er jo 3998.kr til sammen og cdon slo av 22%=1000kr på Wii U Premium . Men Nintendo Wii U Zombi U Bundle er prisen er 4499.kr, men den ZombiU bundle er jo 499.kr dyre da ?

 

Ikke la deg lure...

 

Er det noen norske butikker som har åpnet for forhåndsbestilling av Wii U og som har justert prisene i forhold til innkjøpspris?

 

Prisene som florerer i norske nettbutikker nå, 4000-4500 kroner, har ingen røtter utenfor en oppdiktet verden. Engelske nettbutikker tar GBP 250-260 (2300-2400 kroner) for basismodellen med 20% salgsskatt, som med dagens kurs blir 2400-2500 kroner med mva., derfor er 2500-2800 kroner i Norge mer virkelighetsnært.

 

http://www.amazon.co.../dp/B004Y59P3A/

http://www.game.co.u...-console-186639

http://www.gamestati...-console-186639

http://www.play.com/...ingDetails.html

 

CDON har nedjustert prisene kraftig, men er fortsatt 500-600 kroner dyrere enn engelske nettbutikker, fratrukket engelsk salgsskatt, og tillagt mva.:

 

Nintendo Wii U Basic

2999,-

http://cdon.no/spill..._basic-14354045

 

Nintendo Wii U Premium (Hardware)

3499,-

http://cdon.no/spill...remium-21353258

 

Hvorfor i all verden er modellene merket med henholdsvis "-33%" og "-22%", som om prisen er såpass mye lavere enn anbefalt utsalgspris? De gjorde dette med 3DS også, etter at Nintendo senket forhandlerprisene, slik at det for kunder så ut som om CDON var generøse og hadde senket prisene med 800 kroner! Prøver de bevisst å lure kunder?

Lenke til kommentar

Nintendo Wii U Zombi U Bundle

4499 kr

 

http://cdon.no/spill/nintendo_wii_u/

 

Cdon driver nok å surrer litt, om du velger samme maskin men uten spillet så sparer en jo 1000kr...det er isåfall et dyrt spill :D

Du får med den ekstra Pro-kontrolleren i ZombiU-pakka.

 

Britiske Zavvi.com med rimelig bra priser:

 

Basic Pack: £229.99 (2100 kr)

Premium Pack: £274.99 (2500 kr)

Premium Pack with ZombiU and Pro Controller: £299.99 (2800 kr)

Lenke til kommentar

Nintendo Wii U Zombi U Bundle

4499 kr

 

http://cdon.no/spill/nintendo_wii_u/

 

Cdon driver nok å surrer litt, om du velger samme maskin men uten spillet så sparer en jo 1000kr...det er isåfall et dyrt spill :D

Du får med den ekstra Pro-kontrolleren i ZombiU-pakka.

 

Britiske Zavvi.com med rimelig bra priser:

 

Basic Pack: £229.99 (2100 kr)

Premium Pack: £274.99 (2500 kr)

Premium Pack with ZombiU and Pro Controller: £299.99 (2800 kr)

Dette er realistiske priser og det tror jeg nok de norske forhandlerne vil forstå etter hvert også. Husker de prøvde seg med samme tullet med Vita, begynte med 2400,- men i tiden før lansering gikk prisen gradvis ned til 2000,- hvor den stabiliserte seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...