Gå til innhold

Anmeldelse: L.A. Noire (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tok ikke lange tiden å runde spillet da. Rart at de ikke klarte å lage noen fungerende blålys egentlig. Nesten som jeg håper det kunne kommet en ny ekstrapakke til gta, der man er politi. Men grafikken på La Noire var bra ihvertfall.

Men jeg syntes man får lite for pengene, når spillet blir rundet på noen få dager. F.eks GTA så tar det mye lenger tid.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er LA Noire mellom 10 og 20 timer langt. Hvordan er det spilletid å klage på?

Jeg syntes ikke at det er så veldig lenge. Hadde det vært onlinemuligheter, så kunne spillet blitt brukt lenger. Det er er ikke så morsomt å ta samme oppdrag på nytt hele tiden heller.

Lenke til kommentar

kanskje prøve å gjøre alle casene med 5 stars ? det tar sin tid skal jeg si deg + kjøre til alle stedene istedet for å skippe. man kommer godt over 25 timer da.

Jeg gjorde ingen ting med vanskelighetsgraden nei. Men jeg kjørte selv alle plasser, og fullførte også de gatekrimoppdragene. Men spillet var jo kjekt så lenge det varte :)

Lenke til kommentar

Har inmari lyst på dette spillet, det eneste som slår meg når jeg tenker på det er at jeg sikkert kommer til å kjøpe det, spille 20-30 timer i helga og deretter stue det bort i skapet i og med at det ikke er noen onlinemuligheter.

 

Edit: Lite freeroam og har jeg hørt, hvis noen føler for det så gjerne utdyp litt om hvordan freeroamen er på spillet. Det er utvilsomt et bra spill, selv om jeg er litt skeptisk til å bruke penger på det nå, å låne av en kompis hadde jo vært ideelt.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Synes det er trist at hvis spill ikke har onlinedel, så får man ikke nok for pengene ... 20 timer er massevis av undeholdning for 600 kroner, uansett burde dere bry dere mer om kvalitet enn kvantitet. Er folk virkelig så gjerrige?

 

Det et ikke all spill som trenger multiplayer. Spill Red Dead eller GTA4 hvis dere vil ha multiplayer ...

Lenke til kommentar

Synes det er trist at hvis spill ikke har onlinedel, så får man ikke nok for pengene ... 20 timer er massevis av undeholdning for 600 kroner, uansett burde dere bry dere mer om kvalitet enn kvantitet. Er folk virkelig så gjerrige?

 

Det et ikke all spill som trenger multiplayer. Spill Red Dead eller GTA4 hvis dere vil ha multiplayer ...

Er virkelig en del spill som ikke burde ha hatt MP i det hele tatt ja, tenk så mye SP-tid man mister

Lenke til kommentar

Lite freeroam og har jeg hørt, hvis noen føler for det så gjerne utdyp litt om hvordan freeroamen er på spillet. Det er utvilsomt et bra spill, selv om jeg er litt skeptisk til å bruke penger på det nå, å låne av en kompis hadde jo vært ideelt.

 

Så snart du er ferdig med tutorialen og første historiebolken, kan du freeroame alt du vil fra Cases-menyen, og all xp/statistikk blir med over når du velger Resume og fortsetter på historien igjen. Altså kan du gå og freeroame der for å finne collectibles, gjøre street crimes, og oppdage landmarks, også videre.

 

Oppdaget i dag også at om du spiller en (eller flere) cases om igjen, så kan du velge å resume både de og historien, så du må ikke kjøre gjennom gamle cases i en sitting, hvis du føler det var noe ugjort (eller vil ha flere stjerner, eller finne avisen).

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at det bare deles ut 7/10 her. Er rett og slett for mange små glitcher og steder hvor spillet nesten tar over styringen for deg. Har hatt cases hvor jeg ender opp med å ikke få muligheten til å undersøke en lokasjon før caset løses, for deretter å få trekk for å ikke avhørt et vitne eller funnet et clue der. Der er ikke min feil at jeg automatisk bare ender opp i avhørsrommet med den mistenkte når jeg aller helst vil kjøre ut til det andre åstedet først.

 

Et annet eksempel er når jeg får vite av rettsmedisineren at jeg skal få et viktig bevismateriale i "rapporten", men ikke rekker å få denne rapporten overlevert før det siste avhøret starter. Eller at man får partneren til å kjøre et sted, og mister infrmasjonen man skulle fått fra et anrop fra sentralen som er relatert til saken man jobber med.

 

Jeg synes absolutt at spillet helhetlig sett er bra, og for oss som er gamle nok til å tjene våre egne penger så er spilletiden mer enn lang nok til å forsvare prisen, men det er bare så synd at de siste små detaljene ikke er på plass. De spillene det er naturlig å sammenligne det med (GTA IV m/ekspansjoner og Red Dead Redemption) var mye mer polerte og "robuste" i forhold til at spilleren kan gjøre ting i en annen rekkefølge enn utviklerene har tenkt.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Gamer.no og amerikanske sider som Gametrailers, IGN, Gamespot osv, er at Gamer bruker karakterskalaen som den er ment, altså 1-10, mens de amerikanske sidene bruker stort sett 6-10. Det er nettopp for å unngå slike diskusjoner som dette, for det skaper negativ blest rundt siden. Jeg synes det er helt greit at Gamer tør si hva de mener, selv om LA Noire er 9/10 for min del.

Sukk, bare slutt å komme med argumenter som du ikke har noe grunnlag for. I løpet av de 12 siste månedene har gamer.no gitt 13 karakterer under 5. En kjapp titt på gamestop sine sider og jeg fant fler enn det innen de 3 siste månedene. Samme for IGN, men måtte gå tilbake 9 måneder hos GT.

Gamer.no er på ingen måte særdeles mer liberale med å bruke hele karakter-aspektet.

 

IGN, GT og Gamespot anmelder betraktelig flere spill. Gamer dekker bredt, men må fokusere på det som appelerer til folk. Skjønner du ikke det er du helt amøbe.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerte på hvor lett det er å se om folk snakket sant eller ikke?

Mulig dette blir vanskeligere mot slutten av spillet. Noen som kan svare meg på dette?

Det blir veldig mye vanskeligere mot slutten, spesielt mtp hva en skal velge av lie og doubt om en person åpenbart holder noe tilbake.

Lenke til kommentar

Når det kommer til valget mellom lie and doubt så merker jeg at det er først DA utfordringen kommer. Dette syns jeg er synd for i de fleste tilfellene til nå så er det for lett å se om en person snakker sant eller ikke.

 

Takk for svar forsåvidt. Da er det noe å glede seg til!

 

(Formulerte meg kanskje litt dårlig i første posten min ang. dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...