Gå til innhold

Anmeldelse: L.A. Noire (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Alltid god underholdning når et storslagent spill får en karakter som ikke er fullt så storslagen. Føler ikke det er vits å diskutere mer egentlig, som flere påpeker er det idiotisk å forvente at en spillanmelder skal "justere" karakteren etter det "alle andre" mener.

 

En spillanmelders oppgave er utelukkende å spille et spill, gjøre seg opp en mening om spillet og skrive en så velbegrunnet og underholdende tekst som mulig hvor han/hun forklarer hva som er bra og mindre bra vedkommende spill. Sekundet anmeldere slutter å være helt ærlige blir anmeldelsene ubrukelige.

 

Og uansett hvor flink en anmelder skulle være er en anmeldelse aldri mer enn uttrykk for en enkeltpersons subjektive syn, og dette er utelukkende basert på preferanse og den mystiske saken som ofte er delt som baken. (Noe som egentlig sier seg selv)

 

Det stemmer nok helt sikkert det du sier Dr. Peedee, mange av Gamer sine journalister er nok vanskeligere å tilfredstille enn mannen i gata. Men det er akkurat det som gjør at deres anmeldelser har kredibilitet og en viss nyttverdi, utover det rent subjektive.

 

Vil vi virkelig ha anmeldere som gir 10/10 til hver utgave av Call of Duty fordi det er "heftig lulz, zxplosion n' stuff"?

 

Spillanmeldere er som de fleste vet kritikere, de lever av å ikke blir fornøyd like lett som alle andre.

 

 

TIl slutt vil jeg bare si at jeg leste gjennom Øystein Fureviks anmeldelse av Uncharted 2 nå, og jeg må si meg helt enig. Da artikkelen først ble publisert husker jeg at jeg ble overrasket over den "lave" karakteren, men når jeg faktisk fikk kloa i spillet selv helte jeg mye mer mot nynorskkunstneren Øystein sin oppfatning enn resten av verdens.

 

godt innlegg=)

jeg skjønner ikke helt hva folk gnåler sånn etter.

jeg har spilt alle spillene som Øystein har gitt god karakter å synes alle de spillene var dritgoe spill, så jeg stoler på han siden vi tyeligvis har samme spillestil, å slik burde egentlig andre også gjøre for da vet man at det er et bra spill=)

Lenke til kommentar

Dette spillet føltes absolutt som en slags videreutvikling av gamle adventure-sjangeren. Kunne kalt det "Police Quest Noire" for den saks skyld. Herlig spill og en form med stort potensiale.

 

Minnes det første Police Quest, hvor man også kjørte rundt i bil, avhørte folk og løste mysterier. Startet som politibetjent og steg i gradene ut over spillene.

 

Tar absolutt mer av dette her, var veldig bra :)

 

Kjøre bil fra et åsted til et annet i Police Quest var forøvrig en farlig affære, her handlet det om å skru ned spillhastigheten for å klare svingene :D

http://www.youtube.com/watch?v=D7Mcdbg8LqI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...