Gå til innhold

Anmeldelse: L.A. Noire (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Nei, nå kødder du vel!? Seriøst? Du må ha en alvorlig forkvaklet definisjon på integritet....

 

Kanskje du kan belære meg hva definisjonen er på integritet?

 

Den finnes seff overalt: Integritet: av Latin - Integer= helhet, kompletthet. Tett forbundet med ærlighet og gjennomførthet/"concistency." (Wikipedia.)

 

Og hvordan i alle dager henger det sammen med eksempelet om anmeldelsen som ble trukket tilbake? Var ikke den anmeldelsen ærlig? Hadde det ikke vært bedre å la anmeldelsen stå med en kommentar fra redaktøren om bakgrunnen for anmelderen?

 

Ærlig, ja, men den holdt ikke mål.

Kanskje skulle den ikke blitt trukket, men hvis det er kvaliteten det klages på (hvilket det jo gjøres i dette tilfellet) så er det jo kun bra at Gamer.no trekker tilbake anmeldelser de mener ikke er representative for deres mål om gode tekster?

 

Da kan de jo i såfall skrive 100 dårlige anmeldelser, hvor det skrives en unnskyldning i hvert kommentarfelt over den dårlige kvaliteten.

 

Er det integritet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har den diskusjonen sporet nok av på grunn av det jeg mener er feil bruk av ordet integritet, så jeg lar den ligge fra nå av.

 

Vil også bare understreke at jeg ikke påstår karakteren anmelder har gitt dette spillet er feil, jeg har tross alt ikke prøvd det enda og spill er en subjektiv greie. Påstandene om korrupsjon etc. faller på sin egen urimelighet så ikke noe som er verdt å diskutere en gang. Jeg bare reagerte på påstanden at gamer.no har så voldsom integritet i forhold til andre. Det har jeg ikke sett noe som helst tegn på.

Lenke til kommentar

BebiVegeta hva er problemet ditt? Tåler du ikke at spillet du trodde var så perfekt ikke ble så perfekt allikevel? Annmelderen har spilt spillet, det har ikke du. Kanskje holde munn før du har spilt det selv? Og hva snakker du om korrupt? Hvordan kan de være korrupt? Forklar vær så snill. Denne annmeldelsen var veldig bra og han kan i motsetningen til deg klare å begrunne. Hvis du leter etter korrupsjon bør du kanskje dra til gamespot og whine der hvor de gir så og si alle rockstar titler 9.0 og "editors choice".

Idiotiske rockstar fanboy

Vel for det første så er det ikke for ingenting at Rockstar har fått så gode karakterer for spill de har bidratt til å lage. De er flinke folk. Spillverdenen hadde ikke vært det samme uten GTA spillene. For det andre så har Rockstar bare hatt en finger med i utviklingen av L.A Noir. De er utgiver, ikke utviklere. Det sier også litt at L.A Noir er det første spillet som vil bli vist på en film festival, nemlig Tribeca Film Festival. Det virker også som Gamespot har gode neser gode spill :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Det sier også litt at L.A Noir er det første spillet som vil bli vist på en film festival, nemlig Tribeca Film Festival.

Det har nok mest med ansiktsanimasjonene å gjøre skulle jeg tro!

Lenke til kommentar

 

Vel for det første så er det ikke for ingenting at Rockstar har fått så gode karakterer for spill de har bidratt til å lage. De er flinke folk. Spillverdenen hadde ikke vært det samme uten GTA spillene. For det andre så har Rockstar bare hatt en finger med i utviklingen av L.A Noir. De er utgiver, ikke utviklere. Det sier også litt at L.A Noir er det første spillet som vil bli vist på en film festival, nemlig Tribeca Film Festival. Det virker også som Gamespot har gode neser gode spill :)

 

Alle som bruker gamespot som et eksempel på en side med peil er det bare å ignorere, bare å lese noen poster tilbake så ser du hvorfor. Enhver side som sparker en anmelder etter press fra spillutgiver pga "dårlig" karakter er håpløs.

Lenke til kommentar

Ikke bare gamer.no som ikke hopper i taket. Honestgamer

 

Sluttkommentaren er litt morsom og interessant:

 

At moments like this, it's clear Rockstar wants to make a movie, but they have no idea how to fit it into a game. LA Noire would have fared best if it had taken Heavy Rain's "damn the gameplay!" approach. Because I would have much rather brushed Cole Phelps' teeth than driven him once again across an expanse of shrug-worthy open-world filler to the next crime scene.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Ok, først og fremst: 7/10 er ikke såå ille. MEN, med antall utgivelser om dagen så drukner et spill med en slik karakter. Jeg liker mange av artiklene på Gamer.no.

 

Men, som gamer i over 30 år, med alt for lite tid til å spille... så kan jeg ikke lenger ta anmeldelser på gamer.no seriøst lenger. Er en stund siden jeg gjorde det.

 

Uncharted 2: Among Thieves (PS3): Gamer.no ga dette 7/10... På Gamerankings.com etter å ha regnet snittkarakter av 78 anmeldelser verden over, ble dette det beste spillet til PS3 i 2009 med en snittkarakter på 96.41%. Og derved også det nest beste spillet til PS3 noensinne så langt. Er verden med sitt snitt ut av 78 anmeldelser feil, eller er det gamer.no som dummer seg ut? Tja.. vanskelig.. not.

 

Eller hva med Killzone 2 (også PS3)... På Gamerankings.com av av et snitt ut fra 80 anmeldelser så endte dette på 90.07%. Gamer.no ga det 6/10... Litt i utakt med resten av verden, eller hva.?

 

Eller hva med nyeste Fight Night for ikke så lenge siden... Det endte med at Gamer.no måtte trekke anmeldelsen fordi de hadde latt en kjøttpøkk uten peil eller entusiasme for boksing anmelde spillet - og ga det alt for dårlig karakter. Noe som ble behørig kommentert av alle med interesse for sporten.

 

Ja, gamer.no kan alltids gjemme seg bak det at det er subjektivt, hva anmelderne mener osv... Men... hva med å la folk med fortsatt en viss form for entuiasme anmelde spill? Folk som er oppriktig glad i spill fortsatt, og ikke er trøtte, mette og alt for blaserte til å fortsatt la seg begeistre.

 

Foresten... L.A Noire ligger på 93.31 % på gamerankings.com nå etter 8 anmeldelers foreløpig.

 

Hvis du er for ung til å kunne lese engelske anmeldelser... vel.. få noen til å oversette for deg slik at du ikke er avhengig av slik tullball som litt for ofte preger gamer.no's anmeldelser av spill.

 

Forøvrig liker jeg godt de andre artiklene som dukker opp på gamer.no. Men anmeldelsene deres har ikke troverdighet lenger. Det er umulig å vite når de faktisk treffer lenger.

 

Forskjellen på Gamer.no og amerikanske sider som Gametrailers, IGN, Gamespot osv, er at Gamer bruker karakterskalaen som den er ment, altså 1-10, mens de amerikanske sidene bruker stort sett 6-10. Det er nettopp for å unngå slike diskusjoner som dette, for det skaper negativ blest rundt siden. Jeg synes det er helt greit at Gamer tør si hva de mener, selv om LA Noire er 9/10 for min del.

Lenke til kommentar

Forskjellen på Gamer.no og amerikanske sider som Gametrailers, IGN, Gamespot osv, er at Gamer bruker karakterskalaen som den er ment, altså 1-10, mens de amerikanske sidene bruker stort sett 6-10. Det er nettopp for å unngå slike diskusjoner som dette, for det skaper negativ blest rundt siden. Jeg synes det er helt greit at Gamer tør si hva de mener, selv om LA Noire er 9/10 for min del.

Sukk, bare slutt å komme med argumenter som du ikke har noe grunnlag for. I løpet av de 12 siste månedene har gamer.no gitt 13 karakterer under 5. En kjapp titt på gamestop sine sider og jeg fant fler enn det innen de 3 siste månedene. Samme for IGN, men måtte gå tilbake 9 måneder hos GT.

Gamer.no er på ingen måte særdeles mer liberale med å bruke hele karakter-aspektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke spillet skal stemples som et middelmådig GTA fra 1940-taller. Dette er noe helt annet enn det, og folk burde gjøre mer research enn å se at det er Rockstar som gir ut spillet før de trekker så drastiske konklusjoner.

 

Dette spillet er en mix av sjangrene adventure/action/detective, og sandkasseelementene lignende grafikk til GTA IV er bare et pluss til spillet og den gode stemningen Team Bondi har klart å skape.

Lenke til kommentar

Eg skal ikke krangle om karakteren på LA Noire. Men uncharted hadde fortjent 8 eller 9er ifølge gamer sin stander og beskrivelse på de forskjellige karakterene. Pluss i forhold til andre spill som har fått mer som definitivt ikke var så bra! Men ferdig med det nå.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt i 2 timer og liker meg så langt. Alt føles så "ekte", og graffikken er mer imponerende enn jeg trodde.

 

Siden det hadde blitt bekreftet at det IKKE var et sandkasse spill forestilte jeg meg et veldig linært gameplay. Men det var jo en overraskende stor verden, og det gir inntrykk av at man ikke er innesperret og at ting skjer overalt.

 

Jeg savner faktisk ikke å gå rundt å kødde i dette spillet, så sålangt er det veldig bra :)

Lenke til kommentar

Liker det også veldig bra sålangt - har spilt noen timer nå.

 

En ting jeg var veldig rask med å gjøre, som gjorde spillet mye bedre for min del er at jeg skrudde ned og deaktiverte så mye jeg kunne av hints - fatter ikke hvorfor dette er påslått som standard, det er jo helt hjernedødt å bruke dette - spillet mister all sjarmen :/

 

Litt irriterende er det at jeg ikke kan skru av den lille melodien som kommer når jeg er ved hints, men stikka vibrerer i alle fall ikke lengre - og ingen andre enn meg sier når jeg er ferdig med en crime scene.

Lenke til kommentar

Ja det har jeg gjort - men jeg tenkte på den lille "plingplingen" som kommer, jeg tror i alle fall den er der. Det kan jo ha vært tilfeldig også.

 

 

Hadde gjort det hit'n'run-oppdraget, men hadde glemt å finne pistolen i bakgården, da jeg dro tilbake dit og gikk ved søppelbøtten hørte jeg en "plingplingplong", selv om jeg hadde skrudd av alt

 

Lenke til kommentar

Feil. Handleguiden viser de beste spillene det siste året, ikke alle anmeldelser. Her er et eksempel på en anmeldelse av et spill som fikk under 5/10. Den er knapt en måned gammel.

 

Gå til de konsoll-spesifikke listene så vil du se alle spill som er gitt ut de 12 siste månedene. Vil ihvertfall anta det siden 360 lista har ett spill med karakter 1 på bunnen. Gidder ikke å sitte å regne på det, men tror jeg kan ganske trygt anta at uansett hvordan du vil regne gjennomsnitt for karakterer hos gamer.no så kommer du ut rundt 7+.

 

EDIT: gikk gjennom og telte. Av 191 karakterer gitt ut de 12 siste månedene var 52 under karakteren 7. Så nesten 3/4 karakterer gitt ut på siden er 7+, hvordan 7 da kan ses på som en høy karakter i den sammenhengen er merkelig i mine øyne.

 

 

du må også huske på at gamer.no skal være en side for alle spillere. å da kan de ikke si at et spill er dårlig bare fordi de rett å slett ikke liker det de som anmelder det.

når det er sakt så er det faktisk slik at store deler av spill dær ute fortjener karakteren 7.

7 er et bra spill, men det mangler noe å det er mange spill der ute som er underholdene men skuffer på mye.

Ikke det at jeg har prøvd dette spillet selv, men tenker meg det kommer til å ligne på oppdragene i Assassin's creed(1ern altså) for det er mye repitisjon. fremdeles et godt spill, men gud jeg var lei på slutten og hentet det ikke ned fra hyllen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...