Gå til innhold

Anmeldelse: L.A. Noire (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Spesielt at X360 får litt høyere score (om bare bitte litt) på Metacritic en PS3, når folk flest (burde) vite at X360 er om ikke underlegen men svakere på grafikk avdelingen kontra PS3......en må huske på at en anmeldelse er 1 person sin mening..som kan være helt på tryne. Ikke at denne anmeldelsen til Gamer.no er det da den er meget bra..

 

EDIT: Noe dum ordlegging kanskje, men er L.A Noire jeg tenker på ang grafikken. Ikke noe PS3 vs X360 min er større en din pisse konkurranse :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

360 dårligere grafikk enn PS3? er du stein? har begge konsollene og kan si med en gang at PS3 har ræva grafikk på det meste i forhold til 360'en. Ikke alt selvsagt, men oftest. Så vidt jeg vet er dette en PS3 port og vil mest sannsynlig være best på PS3.

 

Og dette spillet kan ikke sammenlignes med mafia i det hele tatt så ikke bekymre deg om det. Her kan du skippe snart all kjøring og la partneren din ta seg av det så du bare går fra destinasjon til destinasjon uten å bruke 10 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noe dum ordlegging kanskje, men er L.A Noire jeg tenker på ang grafikken. Ikke noe PS3 vs X360 min er større en din pisse konkurranse

 

Skyggelegging og frameraten skal visstnok være litt bedre på PS3-versjonen, noe som gjør PS3 til den foretrukne versjonen for mange av anmelderne (som jeg har lest iallefall).

Dette skal visstnok være fordi L.A. Noire i utgangspunktet var et PS3 spill som ble multi-konsoll etter en viss tid, så ikke noe sjokk at PS3 får den beste versjonen der.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å stå over spillet i første omgang. Har nettopp fullført Mafia 2 som jeg ikke kan si mye godt om, til tross for at jeg faktisk fullførte det. Er rett og slett metta på kjedelige open-world spill for øyeblikket, og omtalene har ikke overbevist meg at LA Noire er noe annet.

 

Er det mulig å være sulten på kjedelige open-world spill? ;)

 

Men for å være seriøs, slik jeg har lest anmeldelser på dette spillet så er det forsåvidt ikke en open-world/sandkasse spill. Det er mye mer historie/dialog styrt spill som tilfeldigvis foregår i en by du relativt fritt kan bevege deg rundt i.

 

Når jeg leser gamer.no sin anmeldelse får jeg inntrykk av at anmelder forventer et annet type spill enn det L.A. Noire faktisk er, rett og slett fordi det er Rockstar og foregår i en open-world. Nå skal jeg ikke si at gamer.no har feil eller rett i sin anmeldelse, men jeg merker de er blitt litt "sære" de siste årene og jeg sliter litt med flere av anmeldelsene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Spesielt at X360 får litt høyere score (om bare bitte litt) på Metacritic en PS3, når folk flest (burde) vite at X360 er om ikke underlegen men svakere på grafikk avdelingen kontra PS3......

X360 har alltid vært den beste konsollen med tanke på utvikling, så eventuelle fordeler PS3 har pleier vel å gå i vasken.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått spillet og har spilt det et par timer og førsteinntrykk er blandet. Kjøringen er helt på tryne, mafia 2 klarte dette MYE bedre. Vi vet nesten ingenting om personen vi spiller, hvor han bor, familie etc. Meste er repeterende, men det må man nesten forvente. For hver "case" er det samme ulla, snakk med de, finn de tingene, og get the bad guy. Når det gjelder side missions så er alle helt like, bortsett at de er på forskjellige plasser og bakgrunns historien. Men det går alltid ut på å drepe en haug med sleminger.

 

Det positive må være ansiktsanimasjonene, de er underholdende og gir mye til spillet. Grafikken ellers er ikke spesielt bra, den har fine detaljer her å der, men ikke noe spesielt å skryte over. Byen er ellers dødt å kjedelig, ingen ting å gjøre i den Derfor velger man å la partneren kjøre slik at man slipper å kjøre bilen med superduperuber servo styring.

 

 

Jeg angrer meg på kjøpet, forventet mye mer og blir ikke fenget av spillet. Det er ikke slik at jeg gleder meg til å vite hva som skjer. CSI på TV er mye mer underholdent.

Lenke til kommentar

herpaderp, hva faen er det du forventer av et detektivspill? mer skyting bare for at flere gears of war brødhoder skal føle seg hjemme? De har sikta på en mer realistisk approach ved dette spillet og de har min fulle respekt for det. Om du vil ha hjernedød skyting, spill noe annet og lær deg å lese opp om spill før du kjøper.

 

Er enig med at byen kunne vært litt mer levende og gitt deg mer å gjøre under free roaming.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i omtalen. Det er bedre å spare de høyeste karakterene på spill som faktisk fortjener dem, ikke at L.A Noire på noen måte er et dårlig spill, men det fortjener ikke en plass over den karakteren som Gamer.no har satt.

 

Nå har jeg spilt så utrolig lenge, men lenge nok til å gjøre opp en mening.

 

Det første jeg reagerte på er at spillet faktisk er veldig lineært. Det første som begynte å irritere meg var under det første avhøret på politistasjonen. De fleste intervjuene går nesten ut på å gamble 50/50 mellom "sannhet" og "tvil", med mindre man er sikkert på at man har bevis som fører til at man kan anklage personene for å lyve.

 

Under det første avhøret valgte jeg feil 3-4 ganger, og da var det ut i gangen og få samme dialogen hver gang, for så å gå inn til nytt avhør, for igjen å høre samme dialogen. Det er åpenbart at oppdragene ender relativt likt, uansett hvordan du gjør det. Selve denne "poengmåleren" har ikke mye for seg for min del. Kommer banditten seg unna er det skriptet inn i historien.

Lenke til kommentar

Når jeg leser gamer.no sin anmeldelse får jeg inntrykk av at anmelder forventer et annet type spill enn det L.A. Noire faktisk er, rett og slett fordi det er Rockstar og foregår i en open-world.

Jepp, det har vært en ganske gjennomgående trend med gamer.no at de gir negative anmeldelser basert på at spillet ikke var det de forventa. Tror absolutt ikke LA Noire er ett super fantastisk spill basert på det jeg har sett av gameplay fra streams etc, men synes det er litt tullete at den største kritikken han har om spillet er at historien er mer eller mindre fastsatt, selv om du ikke gjør akkurat det samme. Hvor mange spill kan du komme på hvor dette ikke er tilfellet ? Skal ikke si at det ikke finnes, men vil da si at det ikke på noen måte burde forventes at historien tar ufattelig store vendinger basert på hva spilleren gjør. Særdeles når du innser at spillet faller under adventure sjangeren (hvordan gamer.no kom fram til at dette er et action-spill er merkverdig), hvor standarden mer eller mindre er at hele spillet handler om å finne den ene riktige tingen man skal gjøre for å fortsette historien. Det faktum at spillet faktisk støtter at man ikke gjør alt helt riktig hele veien, og at det faktisk har egne sekvenser basert på hva du har/ikke har gjort burde kanskje egentlig ses på som noe positivt ?

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Har nå spilt spillet i noen timer og er sålangt enig i karakteren til Gamer.no. Det er veldig interessant å matche ledetråder mot mistenkte og se på ansiktsuttrykkene for å avsløre løgn, men det blir veldig repiterende. Skulle ønske de kunne gjort mer ut av ledetrådene ved å legge inn pusslespill og gåter, nå er det dessverre veldig rett fram.

 

Likevel er det underholdende spill og jeg anbefaler kjøp for dem som vil ha en annerledes opplevelse enn FPS og GTA-spill. Du må faktisk bruke hodet for å avsløre løgnene.

Lenke til kommentar

Har lest/hørt flere anmeldelser og sett på en del filmer, og jeg tror at de som forventer seg et nytt GTA eller RDR blir skuffet. Dette er verken sandbox eller action; man følger en helt lineær historie om en politietterforskning, og minner som sådan mer om Heavy Rain enn GTA. Hovedvekten ligger på å undersøke åsteder, samle gjenstander og å si de rette tingene i interaktive dialoger, mao mye likt et pek-og-klikk-spill. Actionsekvensene minner mer om Yakuza enn GTA, da du bare kan slå og skyte i bestemte situasjoner. At det ikke er et actionsspill understrekes videre av at kontrollene er ganske stive (bare å snu karakteren rundt er ganske seigt i følge anmelderen på Gametrailers), og av at man som Groven nevnte har en skip-funksjon som gjør at man ikke behøver å bry seg med dem overhodet.

 

Selv synes jeg opplegget virker interessant og annerledes. Dette er absolutt et film-spill i like stor grad som Heavy Rain eller Metal Gear solid, men det virker som om Rockstar har en moden og intelligent detektivhistorie å fortelle med en masse interessante skråblikk på LA og 40-tallet, og da synes jeg det er helt greit at de fokuserer på det fremfor å lage enda et sandkassespill der historien bare går som en rød tråd i bakgrunnen du fint kan ignorere. Også må man selvfølgelig skryte av ansiktsanimasjonene; de er så gode at det er vanskelig å gå tilbake når du først har sett dem, og ikke nok med det men de spiller også en rolle i gameplayet da du må prøve å tolke ansiktsuttrykk for å velge de rette dialogalternativene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...