Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Problemer med dekning?

 

Har problemer med dekningen på min Sensation, leste her for en stund siden at den kunne lide av samme feil som Iphone4, dvs dekningstrøbbel hvis den holdes feil.

 

Får veldig mange tilbakemeldinger på at de jeg snakker med hører meg veldig dårlig.

 

Har et silikon cover på telefonen og når jeg tar dette av blir det atskillig bedre MEN et slikt tynt cover har jeg brukt på alle mine tidligere telefoner uten at dette har påvirket samtale kvaliteten.

 

Er dette kun min telefon det gjelder slik at jeg må reklamere på den eller er det andre som sliter med samme problemet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være dårlig kontakt på et av kontaktpunktene mellom dekselet og "innmaten".

 

Ja - det kan det være...

 

Var i utgangspunktet veldig skeptisk til dette dekselet og kontaktpunktene da jeg tidligere hadde en Desire HD hvor denne type kobling var brukt mot GPS og dette fungerete særs dårlig på min mobil da GPS var treg/ustabil og ble umiddelbart bedre hvis jeg presset inn bak på telefonen ved blitsen.

 

Hvis dette er tilfelle igjen må jeg si at jeg er svært skuffet over byggekvaliteten til HTC. Både HD og Sensation skal jo liksom være "top of the line" derfra og da bør en kunne forvente mer solid kvalitet.

Endret av diver981
Lenke til kommentar

Det var vel WiFi som kunne falle ut hvis du dekket over det øverste plastpanelet på baksiden med hånda. Antennen for mobilnett ligger i det nederste.

Det detter ut støtt og stadig med meg.. Spesielt om jeg holder telefonen horisontalt så dekker langefingeren min naturlig over disse hullene.. Og da kan jeg ikke være et rom unna routeren uten å få spikes, hvor jeg må slippe opp hånda for og få kontakt igjen med wi-fi.

Jeg spiller litt Pocket Legends hvor jeg må ha nett og spille horisontalt.

Noen andre som sliter med Wi-fi? har også skiftet litt på kanalene for trådløs uten hell.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med å koble til WiFi routeren min. Dvs jeg får koblet til og alt ser ok ut, men jeg får ingen ip-trafikk. Dette skjedde også med min Desire HD da jeg oppgraderte fra Froyo til Gingerbread (og forsvant da jeg byttet tilbake igjen til Froyo).

 

Oppdaget at hvis jeg setter opp statisk ip adresse, dns osv så fungerer det utmerket likevel. Litt sånn workaround ettersom jeg må fjerne dette dersom jeg skal koble på et annet trådløsnett. Men det ser i alle fall ut som HTC's Gingerbread har et problem med noen DHCP servere. Det fungerer strålende hvis jeg kobler på naboens (åpne) WiFi forøvrig.

 

Flere her som har problemer med WiFi?

 

PS. Rapporterte det til HTC ettersom det ble reprodusert på to telefoner og i følge google er det flere som opplever dette.

 

hvor rapporterer man feil???

Lenke til kommentar

Svært fornøyd med min som jeg hentet i morges.

Egentlig veldig fornøyd med batteriet også som jeg ikke har ladet enda, og som var halvfullt når jeg skrudde på telefonen. Fremdeles masse juice igjen, og nå har jeg fiklet med den i hele dag :-)

Jeg lurer på om noen har erfaring med hvordan man kan bruke facebook på den som en vanlig web side. Er ikke helt fornøyd med appen, eller disse mobil versjonene!!

Lenke til kommentar

Har DHD nå, men samboer skal overta den, og jeg tenkte å kjøpe meg Sensation.

 

Er det noen som har testet den, og som også har testet DHD, som kan fortelle meg om høyttaler lyden er bedre på Sensation enn på DHD (tenker da på f.eks. tale fra navigeringsprogrammer, og telefonsamtaler på høyttaler).

 

Ble litt skuffet over DHD pga dette, da jeg ofte har den i stativ i bilen, og setter bare samtalene på høyttaler når jeg kjører. Med min gamle N95 fungerte dette veldig bra, men er nesten umulig på DHD pga lav lydstyrke. Håper Sensation er bedre da:)

Lenke til kommentar

Problemer med dekning?

 

Har problemer med dekningen på min Sensation, leste her for en stund siden at den kunne lide av samme feil som Iphone4, dvs dekningstrøbbel hvis den holdes feil.

 

Får veldig mange tilbakemeldinger på at de jeg snakker med hører meg veldig dårlig.

 

Har et silikon cover på telefonen og når jeg tar dette av blir det atskillig bedre MEN et slikt tynt cover har jeg brukt på alle mine tidligere telefoner uten at dette har påvirket samtale kvaliteten.

 

Er dette kun min telefon det gjelder slik at jeg må reklamere på den eller er det andre som sliter med samme problemet??

 

 

kan kanskje være av at coveret ditt dekker over mikrofon åpning på telefonen din, det sitter 2 mik på telefon en øverst og en ende,

Lenke til kommentar

Har ikke akkurat testet mye, men det var ikke mer lyd enn det måtte være da jeg brukte min til en liten konferansesamtale i et rolig kontorlandskap. I det minste hvis jeg skullle unngå spraking.

 

Ok. Det synes jeg tyder på at lyden ikke er blitt noe særlig bedre. Ser jo også ut til at det er samme høyttaleropplegg på toppen.

HTC burde ta en rundtur med GPS med både DHD, Sensation og Nokia N95. Så burde de fikse høyttaleren(e) i DHD og muligens Sensation.

 

Synes det er litt irriterende at en telefon som skal være "top of the line" skal ha så dårlig høyttaler, at det er nesten umulig å føre en samtale på høyttaler i en vanlig bil.

Ellers er jeg veldig fornøyd med DHD:)

 

Takker for svar forresten. Om det er andre som har hørt både DHD og Sensation, så ønsker jeg gjerne en tilbakemelding på lyden, før jeg bestiller Sensation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...